Ik wil natuurlijk eerst een hele goede brief hebben.quote:
Dat is een goede tip.quote:
Jij dus. En niet wij.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:12 schreef Kabolter het volgende:
Ik wil sowieso één keer in mijn leven de Brief van de Week zijn in de Donald Duck.
Ja hallo!quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik had een keer de brief van het jaar in de Hitkrant.
Rotterdammers zijn nou eenmaal gewend om niet voor de grote prijzen mee te willen doen.quote:
Waar ging ie over?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Dit is echt de enige juiste reactie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:20 schreef Clupea het volgende:
je moet werken op de redactie...
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:35 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn nou eenmaal gewend om niet voor de grote prijzen mee te willen doen.
Die draaien liever een tussenseizoen.
Lol, waarover?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Ongetwijfeld over Madness en The Beatles. Ik had er een aardig stukje van gebrouwen, met wat leuke metaforen (iets van 'als warme broodjes' en 'mijn platenspeler - ja, zo lang geleden! - lust ze nog steeds'). Ik weet niet eens of ik het bewuste nummer bewaard heb!quote:
Echt waar?quote:
Nee.... Maar hallo he!!! 'De brief aan...' dat is ook niet misselijk hoor als je die te pakken krijgt!quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:48 schreef Frollo het volgende:
Een terugkerend thema in DD is natuurlijk de 'Brief aan ...', die voor de verandering niet gericht is aan Oom Donald, maar aan bijvoorbeeld Goofy of Oma Duck. So far, so good, zou je zeggen. Maar sinds enkele jaren wordt het onder de jeugdige epistolograafjes een steeds grotere sport om zich tot zo obscuur mogelijke personages te richten. Denk 'Brief aan de vader van Hiawatha', 'Brief aan 176-167' of 'Brief aan de burgemeester van Puindorp'.
Let op TS: Deze brieven worden nooit Brief van de Week!
Die foto's plaatsen ze toch al een hele tijd niet meer?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:44 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Echt waar?
Dat ga je niet menen.![]()
En die foto's dan, komen die bij 1 of andere badmeester vandaan?
O, heb jíj dat bedacht, 'als warme broodjes'!quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ongetwijfeld over Madness en The Beatles. Ik had er een aardig stukje van gebrouwen, met wat leuke metaforen (iets van 'als warme broodjes' en 'mijn platenspeler - ja, zo lang geleden! - lust ze nog steeds'). Ik weet niet eens of ik het bewuste nummer bewaard heb!
Wijsneus, dat staat er niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
O, heb jíj dat bedacht, 'als warme broodjes'!
Volgens mij doen brieven er sowieso 8 weken over voordat ze in de DD komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:21 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik wil natuurlijk eerst een hele goede brief hebben.
[..]
Dat is een goede tip.![]()
Vragen ze daar niet om als je het toch wordt?
Lijkt mij van niet en anders vind ik het niet leuk.
Want dan zou dé Brief van de Week de Brief van de Week van vorige week zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:48 schreef Frollo het volgende:
Een terugkerend thema in DD is natuurlijk de 'Brief aan ...', die voor de verandering niet gericht is aan Oom Donald, maar aan bijvoorbeeld Goofy of Oma Duck. So far, so good, zou je zeggen. Maar sinds enkele jaren is het onder de jeugdige epistolograafjes de sport om zich tot steeds obscuurdere personages te richten. Denk 'Brief aan de vader van Hiawatha', 'Brief aan 176-167' of 'Brief aan de burgemeester van Puindorp'.
Let op TS: Deze brieven worden nooit Brief van de Week!
Volgens mij zet de redactie zelf altijd de handtekeningvraag eronder. want die wordt standaard aan iedereen gevraagd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:54 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Klopt.
Laatst vroeg iemand een handtekening van die hond.
lol dat tussenseizoen duurt inmiddels alweer 10 jaar?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:35 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn nou eenmaal gewend om niet voor de grote prijzen mee te willen doen.
Die draaien liever een tussenseizoen.
Klopt; Benno L. zit dan ook alweer een tijdje in voorarrest.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:50 schreef De_Hertog het volgende:
Die foto's plaatsen ze toch al een hele tijd niet meer?
Nee toch!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef timbob het volgende:
[..]
Volgens mij zet de redactie zelf altijd de handtekeningvraag eronder. want die wordt standaard aan iedereen gevraagd.
Zo één keer in de drie jaar komt er een brief voorbij:quote:
Maar Pieter-Jan bestaat dus gewoon niet. En zijn vader ook niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Zo één keer in de drie jaar komt er een brief voorbij:
Beste donzige Duck,
mijn vader zegt dat de brieven in jouw blad worden verzonnen door de redactie.
Dat is toch niet zo?
Mag ik in uw blad?
Groetjes,
Pieter-Jan van Zantum
Natuurlijk zijn alle brieven echt ingestuurd door onze lezers, Pieter-Jan!
En je hebt geluk, want je staat erin! Dus dat kun je mooi aan je vader laten zien!
Ik denk het wel hoor.!quote:
Jawel, maar dat is alweer meer dan 25 jaar geleden, toen ik nog jong en naief was. Nu ben ik oud en naief.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:33 schreef Anywhere het volgende:
Er is dus niemand hier die ooit echt met zijn brief in de donald duck is gekomen?
Nee, hoor, je hoeft geen lid te zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:10 schreef LoveMonkeys het volgende:
Je moet wel lid zijn ja want een oud klas genootje van mij stond erin omdat hij een band had ofzo
-De briefschrijver heeft een goed doel waarvoor de prijs goed van pas komt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:12 schreef Kabolter het volgende:
Maar wat zijn die eigenschappen?
De enige opbouwen die ik tot nu toe kan bedenken is:
probleem>de Donald Duck zorgt voor een oplossing
De Donald Duck zorgt voor een probleem>'grappige' oplossing.
Probleem>de Donald Duck zorgt voor verzachting.
Ehm, ik volg je redenering niet helemaal?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:10 schreef LoveMonkeys het volgende:
Je moet wel lid zijn ja want een oud klas genootje van mij stond erin omdat hij een band had ofzo
Maar was het ook de brief van de week? Anders telt dat nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:55 schreef no-look het volgende:
Die brieven komen niet van de redactie. Vrienden van m'n broer (jaar of 24, 25) schreven een keer een brief namens Erik. Dat hij altijd clown genoemd werd omdat hij rood haar had en altijd grapjes maakte ofzo. Die brief werd geplaatst
quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Mooi verhaal, ik ben er helemaal stil van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:20 schreef drijfhout het volgende:
Ik had vroeger een vriendje op de kleuterschool en in de eerste en tweede klas.
En toen ging ie verhuizen naar het Zutphen.
Nooit meer gezien.
En toen ging ik op mijn twintigste naar de dokter.
En toen bladerde ik daar in een verzamelbundel oude taptoes (destijds het schoolblad voor zesdeklassers).
En in die verzameling taptoes kwam ik een brief van de week tegen, die dus inmiddels een jaar of acht oud was, van mijn vriendje van toen ik klein was.
En toen was het verhaal af.
drijfhout
edit: PS oh nee, ik lieg, het was de mop van de week!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |