Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat je geen tolerantie hebt voor homo's druipt uit al je postings, dat je ook geen tolerantie hebt voor iedereen met een andere mening wordt ook steeds duidelijker. Mooie aanwinst voor de beeldvorming van defensie...
Tsja, misschien onnodig strikt en niet heel zinvol, maar dan weet je wel altijd en overal dat als je iemand in uniform ziet, hij in functie is en dat zowel hij als jij je als zodanig dienen te gedragen. Niet dat je een politieagent aanspreekt en dat je "Oh... maar ik ben eigenlijk op weg naar huis" als antwoord krijgt. Het schept gewoon duidelijkheid voor alle betrokkenen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
Heel consequent, maar m.i. onnodig strikt en niet zinvol.
Overigens gaat het niet alleen om 'werving' maar ook om het beļnvloeden van het imago en het uitdragen van een diversiteitsbeleid. De militairen varen mee op een bootje met andere werkgevers.
In het eerder geposte youtube-filmpje legt Jack de Vries uit wat de achterliggende reden is.
En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:46 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Je blijft het maar niet snappen. Ze hebben daar niks te zoeken in uniform. Ze beschamen ons uniform en schaden het beeld van het hele bedrijf door met zo'n idiote optocht mee te doen.
Ik denk ook dat ze na het optochtje de komende tijd een behoorlijk uitdagende tijd op het werk gaan krijgen. Er zullen maar heel weinig defensie collega's zijn die het positief op zullen vatten.
Nee jij hanteert een afwijkende omschrijving voor het woord tolerantiequote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
Sneu mannetje ben je ook, nu impliceer je weer dat ik dom ben omdat ik het niet met je eens ben. Als je een andere mening hebt is dat heel best, maar dat kan je ook op een normale manier laten weten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb zeker wel tolerantie voor homo's, maar niet voor die bullshit zoals dat Gay Pride geouwehoer, snap je dat nu nog steeds niet nadat ik dat al een aantal keer heb gezegd?
Joh, leg eens uit wat je probleem hiermee isquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:20 schreef DennisMoore het volgende:
Sowieso mensen met een VS vlag in hun usericon.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En de politie mag 't van jou ook niet?
Mag defensie wel personeel werven of aan hun imago werken met aanwezigheid op andere events?
Mag defensie wel reclamespotjes uitzenden op tv rond tv-programma's waar ze helemaal niets mee te maken hebben?
Mag defensie wel meewandelen met de Vierdaagse?
Nu moet het voor Lightning toch wel overkomen, want het is voor hem dus bevel is bevelquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:08 schreef Northside het volgende:
DE MINISTER HEEFT GEZEGD DAT HET MAG EN DIE HEB JIJ MAAR TE GEHOORZAMEN!
Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:04 schreef Northside het volgende:
[..]
En jij schaadt het beeld van het bedrijf met je homohaat. Als jij dit soort uitspraken in uniform voor de pers doet mag je op het matje komen.
Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het feit dat jij moeite hebt met Nederlands begrijpen betekent niet dat ik homo's haat. De mensen die op een bootje gaan staan in hun uniform zouden wat mij betreft op het matje geroepen mogen worden. Het uniform mag niet misbruikt worden voor dit soort dingen. Net als dat militairen niet in uniform zouden mogen dansen op een kar op het zomercarnaval. Simpel. Dat doe je maar lekker in je vrijetijdskleding.
De politiek en in het bijzonder het huidige kabinet maakt wel meer achterlijke beslissingen. Maar dit topic gaat niet over of het jammer of niet voor mij is wat de minister beslist, het gaat over het wel/niet uniform mogen dragen op de Canal Parade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, jammer voor je dat de minister anders heeft beslist.
De vierdaagse IS een militaire tocht, het lijkt me vreemd dat militairen dan niet in uniform mogen lopen. Ondanks dat er een heel burgercircus omheen verzonnen is, is de vierdaagse een militaire tocht.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Als de politie niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als de brandweer niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Als het ambulancepersoneel niet in functie aanwezig is zou dat van mij ook niet mogen.
Zo zou ik de regels neerzetten als ik het beleid zou maken. Duidelijk, makkelijk, kan geen misverstand over bestaan. Als jij iemand in uniform ziet lopen is hij dus in functie.
Wat reclame en werving betref: ja, ze zijn dan in functie, namelijk professioneel bezig met het werven van personeel voor hun werkgever. Dat doe je dan dus in uniform. Dan kan je natuurlijk zeggen dat de gayparade een wervingsactiviteit is, en als de mensen zich professioneel gedragen en daadwerkelijk bezig zijn met werving van nieuw personeel dan is dat ook zo. Maar aangezien het hier om eigen tijd van de deelnemers gaat en geen wervingsactie van defense betreft gaat die vlieger niet op.
Over de vierdaagse weet ik niet welke regels daar gelden. Is dat eigen tijd? Is dat een oefening voor militairen? Daar ben ik niet van op de hoogte en daar kan ik dus ook weinig over zeggen, maar volgens mijn redenering zou dat ook niet in uniform mogen als dat niet in functie is nee. En dat zou ik dan dus ook verbieden, heel consequent.
Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?quote:
Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?quote:Ik vind het godverdomme fucking triest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat hier toestemming voor is verleend. De waardigheid van het kledingstuk wordt keihard de grond in geboord, evenals het het beeld van de gehele krijgsmacht.
Hoezo 'keihard verziekt'?quote:Volgens mij kun je Defensie gewoon niet beter voor schut zetten dan een paar dansende homo's tussen heel veel anderen op een bootje te zetten in hun militaire kleding. In 1 klap het beeld van Defensie keihard verziekt.
Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.quote:Volgens mij kunnen die het ook nooit meer goed doen bij hun collega's dan.
Dat kan ook op een normale manier, maar in je uniform tussen halfblote mannen gaan staan op een bootje op een extravagant provocerend feest vind ik geen goede manier. Dan neem je je krijgsmacht niet echt serieus volgens mij. Een krijgsmacht moet vooral stoer, professioneel en indrukwekkend over komen, niet verwijfd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef SolDat het volgende:
[..]
Wat ik ervan vind dat Defensie eindelijk eens gaat proberen om van het label 'Anti-Homo' af te komen?
Een goed initiatief.
Wat ik ervan vind dat er een stel militairen in uniform op de GayPride rondlopen?
Ik zie het probleem niet, het feit dat Defensie eindelijk de seksuele voorkeuren van sommige militairen accepteert is alleen maar positief te noemen, en door dat op dit moment te doen krijgen ze er nog wat gratis publiciteit bij ook.
[..]
Ik heb dat soort 'militairtjes' nog nooit gezien en ik snap niet echt waar je het over hebt.quote:Enkel en alleen maar om het feit dat Defensie homo-militairen toestemming geven om hun uniform te dragen?
Stoor me persoonlijk eerder aan militairtjes die net zijn toegelaten bij Defensie en het dan stoer vinden om met hun brommertje op een pleintje te gaan staan om te laten zien hoe 'groot en sterk' ze nu wel niet zijn.
[..]
Wat ik eerder al zei over stoer, professioneel en indrukwekkend over komen. Dat lukt niet zo goed als je tussen halfblote dansende mannen op een bootje staat.quote:Hoezo 'keihard verziekt'?
Vind persoonlijk dat het beeld van Defensie meer wordt aangetast door de intelligentie/gedrag van sommige militairen.
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat heel veel collega's het niet op prijs zullen stellen. Als een homo gewoon normaal doet, is er geen probleem, maar ze moeten niet gaan provoceren en over-the-top gaan zoals op zo'n parade. Waarom moeten ze per se het uniform aan? De krijgsmacht heeft een voorbeeldfunctie. Dan zou je niet moeten willen dat het uniform wordt misbruikt voor een homofeest. Ook niet voor welk feest dan ook.quote:Het feit dat ze homo's zijn geeft niet gelijk aan dat ze niet in staat zijn om hun werk normaal uit te voeren.
wat hij zegtquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:03 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb t topic gelezen. En plasterk doet ff wat ander werk dan militairen. Je hoort als militair gewoon niet in uniform mee te lopen. Niet met de gay parade, niet met zomer carnaval of weet ik veel wat.
dat ze dat Perzische leger heel eventjes tegenhielden had weinig met hun geaardheid te makenquote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zou ik als generaal alleen maar homo's in het leger willen hebben. Mannen die van elkaar houden zullen voor elkaar vechten als leeuwen. Hoe denk je anders dat de Grieken er in slaagde met 300 man bijna de Perzen tegen te houden.
Dįt. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.quote:
Ken je geschiedenis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dit meen je niet? Niet alles geloven wat Hollywood je voorschotelt.
Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:47 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dįt. Het is godverdomme ongehoord dat militairen bang zouden moeten zijn om er voor uit te komen dat ze homo zijn. Ook defensie is een afspiegeling van de maatschappij en het is niks om verborgen te houden. Ook militairen mogen homo zijn en andersom. Het feit ik collega's heb die er niet eens aan durven denken om er voor uit te komen schokt mij gewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen homo's als hetero zijnde en ook zij mogen leven.
Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sorry, ik lees geen stripboeken.Geen zin om offtopic te gaan, maar lees je eens in.
iedereen die daadwerkelijk over die geschiedenis leest heeft er een andere kijk opquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja ja, het is duidelijk dat jij als afstammeling van de perzen een andere kijk op de geschiedenis hebt...
per se?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Maar het gaat hier over per se het militaire uniform willen dragen tijdens de Canal Parade.
Toen ik er een paar jaar geleden langs de kant stond als toeschouwer, was de politie keycords aan 't uitdelen met regenboogkleurtjes en de tekst erop dat de politie ook voor homo's een prima werkgever is oid.quote:De militairen varen mee op de boot van de homonetwerken van onder meer FNV, Cisco, IBM, Philips en Shell.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |