quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:11 schreef Regal het volgende:Tsja, als je een christen bent kun je tegenwoordig maar beter je televisie het raam uitgooien. Ikzelf ben (nog?) geen christen, maar het valt me wel op dat Jezus erg vaak en steeds meer belachelijk gemaakt wordt en dat er gewoon niet geaccepteerd kan worden dat mensen in hem geloven. Why? Ik probeer het uit te zoeken.
Ik kan je vertellen waarom.
Simpel, omdat de mensen die dat dan doen, dat belachelijk maken van Jezus en dat niet tolereren van christen zijn, diep van binnen Jezus haten en daarmee ook Zijn volgelingen.
Johannes 15:18-20
Mede een profetie van dat veel mensen Jezus en daarmee Zijn volgelingen zullen haten en vervolgen.
Goh, laten we eens kijken wat mensen, waaronder ook zogenaamde kerken gedaan hebben met de volgelingen van Jezus...
Heel simpel gezegd: Haat en vervolging.
Daar heb jij je antwoord.
Ik denk ook dat het bij dit soort bashen zekers niet blijft, maar dat bijbelgetrouwe christenen niet alleen maar meer en meer belachelijk worden gemaakt en onder vuur komen te staan, maar dat in de nabije toekomst ook vervolging van bijbelgetrouwe christenen terug zal keren in het oh zo verlichte en vrije westen.
En dan denk ik dat NL geen veilige haven voor vervolgden uit allerlei land zal zijn zoals vroeger, maar ook een land waar christenpersecutie plaats zal vinden.
Ik kan me bv. prima vinden met atheisten zowel als met christenen, mensen zijn mensen.
Maar ik vind de fanatieke zelotische antitheistische stroming die onder de athesitische jongeren aan het opkomen is en die nauwelijks tolerantie voor geloof, laat staan (bijbelgetrouwe) christenen, heeft, erg eng en gevaarlijk omdat veel individuen weleens uitspraken met geweldsdreigementen doen.
Nogmaals, als ex-atheist zijnde weet ik wat het is om gewoon atheist te zijn en je niet te bekommeren met geloof tenzij iemand je ermee confronteerd en na de confrontatie het verder te negeren.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:24 schreef koningdavid het volgende:[..]
Aantal redenen:
- Christenen hebben niet bepaald een 'hip' of 'cool' imago, dus is het des te 'cooler' en 'hipper' om ze, en hun geloof, af te zeiken.
Dat klopt, christenen worden als ouwbollig en stoffig beschouwd.
Vaak ook als naief, helaas in genoeg gevallen terecht.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:24 schreef koningdavid het volgende:- Christenen pikken alles. Geen doodsbedreigingen of een kogel door je kop. Je krijgt hooguit een foldertje in de bus of de Bond tegen Vloeken op je dak
Ja, mensen die met het christendom spotten krijgen geen dreigbrieven en worden niet als wraak neergeschoten.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:24 schreef koningdavid het volgende:- Veel mensen hebben een nogal achterhaald beeld van het christendom, ze vinden het veelal verderfelijk, en daarom beschouwen ze het als een intrinsiek goed iets om het belachelijk te maken.
Als het nou bij wat midlere spot bleef, ok.
Maar het gaat verder zelfs, vaak zover zelfs dat uitspraken worden gedaan dat geloof en vooral christendom voor oorlogen zorgt en uitgeroeid hoort te worden, etc., die interpreteerd kunnen worden als een oproep om wapens op te pakken en christenen neer te maaien.
Dat dan op uitwassen bij christenen wordt gefocussed en de uitwassen bij atheisten gemakshalve vergeten worden, is hypocriet en erg jammer.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:24 schreef koningdavid het volgende:Ik wil niet gaan janken hoor. Iedere bevolkingsgroep wordt belachelijk gemaakt en dat moet kunnen. Ik begrijp alleen niet waarom juist de EO eraan mee wilt werken.
Begrijp ik ook niet.
Ik kan begrijpen als ze nu een programma maken om de uitwassen bij christenen aan de kaak te stellen, omdat dat toch nog laat zien dat christenen niet stereotiepe eenheidsworst zijn.
Maar het eigen geloof belachelijk maken is achterlijk.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef bioloogje het volgende:[..]
Dat komt ook door de zaken die wij horen over het geloof. Waar jij nog redelijk bent en inhoudelijk overal op in wilt gaan. Dat zie je niet vaak in het dagelijks leven omdat ik niet met iedereen die ik tegenkom over dit onderwerp praat.
En waarom praat je dan niet met mensen in het dagelijks leven hierover?
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef bioloogje het volgende:Ondertussen zie ik wel programma's als 40 dagen zonder seks, waar ze redelijk beoordelend zijn. Ik zie dat discussie programma van Arie waarin hij als discussieleider te duidelijk zijn mening erdoorheen gooit.
Is dat dan zo erg dat een omroep een duidelijke mening heeft en die verkondigt?
Is dat niet het nut van de verschillende omroepen?
Verschillend inzicht, mening en inbreng?
En wat is beoordelend dan?
Is dat niet ook de antitheist die zijn vette klep opentrekt en (ongegrond) christenen en hun geloof basht en oproept om een eind aan het in zijn ogen achterlijke christendom te maken?
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef bioloogje het volgende:Ik zie documentaires als Jesus camp Waarin de kinderen duidelijk gebrainwashed worden.
Natuurlijk zijn dingen zoals Jesus Camp erg, maar de vraag is, is dit norm voor alle christenen of is dit een randverschijnsel bij bepaalde christenen in de VS?
En waarom haalt iedereen dat elke keer weer aan, terwijl je uit de meeste christenen hier te horen krijgt dat ze Jesus Camp indoctrinerend eng vinden?
Maar wacht eens even, waar is de kritiek van atheisten op landen als China, die in de naam van atheisme en communisme censuur op informatie zetten?
Niet dat ik dat als rechtsgeldend bewijs zie om alle atheisten van te beschuldigen, ik zie heus wel in dat het een uitvloeisel is van een totalitaire staat die atheisme als boegbeeld misbruikt om zijn totalitaire idealen aan de bevolking op te dringen.
Maar waar zijn de antitheisten die genuanceerder problemen aanwijzen i.p.v. met een brede kwast grote groepen schuldig te kleuren.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:00 schreef bioloogje het volgende:Daarnaast vind ik dat je zeker wel zelfspot mag hebben ook als het gaat om je geloof. Of de EO er aan mee moet doen is idd de vraag. Dan zou ik het eerst moeten zien, hoe ze de discussie aan gaan.
Waarom dan perse?
Ik zie ook geen a(nti)theisten met hun eigen gebrek aan geloof of evolutionisten met de evolutietheorie spotten.
Heb zelf geen probleem om met mezelf en in het algemeen met christenen te spotten, maar ik hou me het voorrecht om NIET met mijn geloof te spotten.
Maar zoals in het begin van deze post getypt staat geloof ikdat de spot met christenen en Jezus alleen maar erger wordt en binnen afzienbare tijd over zal slaan in vervolging.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens