had ik dat niet gedaan dan? gvdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:59 schreef zebaz het volgende:
starla, kan je de punten in het vorige topic nog even bijwerken?
+ 1quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:13 schreef PierreTT het volgende:
polka?
Indeed sir, marvellous!quote:
Hamlet lijkt me een mooie naamquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:42 schreef zebaz het volgende:
En nu we toch in London zijn:
Hoe heette het theater in London dat is gebouwd door de theatergroep van William Shakespeare?
in een keer!quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef zebaz het volgende:
Wolfraam
Je zit kwa klank globaal in de buurt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:17 schreef PierreTT het volgende:
Het is een kort woord...Lucke ofzoiets staat me bij
Er staan twee landen in je lijst die niet bestonden ten tijde van de Koreaanse oorlog, waarvan er eentje ook niet heeft meegedaan wegens gebrek aan legerquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:35 schreef MaJo het volgende:
Nederland
groot Brittannie
frankrijk
rusland
duitsland
Japan gaf alleen logistieke ondersteuning; heeft niet meegevochten. Buiten China en de Korea's waren er sowieso maar 2 andere Aziatische landen bij betrokken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:37 schreef Ofyles2 het volgende:
China, Japan, Viëtnam, Indonesië en India?
Weer een destijds-niet-bestaand land!quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:39 schreef Ofyles2 het volgende:
Groot-Brittanië, Japan, China, Frankrijk en Rusland?
Spanje nietquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:42 schreef MaJo het volgende:
China
groot brittannie
nederland
frankrijk
spanje
Sorry MaJo... niet te hard slaan vrijdag aub.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:48 schreef Ofyles2 het volgende:
China
groot brittannie
nederland
frankrijk
Canada
Mja... maar anders worden er lukraak landen genoemd tot we aan 5 zitten. Dan had ik ze ook allemaal kunnen vragen, of een lijst van alle leden van de VNquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:52 schreef MaJo het volgende:
Dit is dus de reden waarom je nooit dingen in 1 post moet vragen, dan gaat een ander er altijd met de punten vandoor
ik ga slapen![]()
En nu krijgt iemand een punt die 1 land goed had en ik 4. Dat is zeker wel eerlijkquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:53 schreef zebaz het volgende:
[..]
Mja... maar anders worden er lukraak landen genoemd tot we aan 5 zitten. Dan had ik ze ook allemaal kunnen vragen, of een lijst van alle leden van de VN
Kan ik anders mijn punt weer afstaan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
En nu krijgt iemand een punt die 1 land goed had en ik 4. Dat is zeker wel eerlijk
Hmm, Ofyles2 bracht China en Canada in. Jij Nederland, Frankrijk en Australie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
En nu krijgt iemand een punt die 1 land goed had en ik 4. Dat is zeker wel eerlijk
En groot brittanniëquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:58 schreef zebaz het volgende:
[..]
Hmm, Ofyles2 bracht China en Canada in. Jij Nederland, Frankrijk en Australie.
Ik bedoelde Groot-Britannie ipv Australiequote:Op woensdag 29 juli 2009 02:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
En groot brittannië
maar ik hoef het punt niet meer, ik ga slapen
toevallig laatst over de jaartelling gelezen. Juche.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:05 schreef zebaz het volgende:
Hoe heet de staatsideologie van Noord-Korea? Het gaat om de naam voor hun smaak van communisme. Ze gebruiken deze naam ook in hun jaartelling.
opquote:Op woensdag 29 juli 2009 07:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
toevallig laatst over de jaartelling gelezen. Juche.
gecheckt en goedquote:
ook goedquote:
Meuning andyquote:
Inderdaad, MaJo +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:23 schreef MaJo het volgende:
Londen
Ja Tokio's metro is lang zo fijn niet......iets te druk....quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef zebaz het volgende:
Met het fijnste metronet dat ik ken. Jammer dat ze niet 's nachts doorrijden.
Parijs heeft ook wel wat.. Mooie stations, en altijd dichtbijquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:29 schreef zebaz het volgende:
Met het fijnste metronet dat ik ken. Jammer dat ze niet 's nachts doorrijden.
Rellende jongeren uit de voorsteden.....quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Parijs heeft ook wel wat.. Mooie stations, en altijd dichtbij
De meeste stations buiten het centrum zijn nogal een zooitje, en veel daklozen in de metro 's avonds (nog steeds).quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Parijs heeft ook wel wat.. Mooie stations, en altijd dichtbij
Stadje inderdaadquote:
Buiten het centrum misschien wel ja, maar in het centrum valt toch wel erg mee vond ik. En ik weet niet hoe dat in London buiten het centrum zit, daar kom ik toch minder vaak, maar ik kan me voorstellen dat ook daar niet altijd even gezellig isquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:33 schreef zebaz het volgende:
[..]
De meeste stations buiten het centrum zijn nogal een zooitje, en veel daklozen in de metro 's avonds (nog steeds).
Hangt er nogal vanaf waar precies, maar je hebt wel een punt jaquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Stadje inderdaadvoelt meer als een dorp aan dan een grote stad
Film, hm nee ('is die er dan?!'). En je wist (of kon weten) dat ik deze vraag wist, dus right back at ya:quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:32 schreef MaJo het volgende:
Arcade fireZebaz +1
heb je hun film al gezien?
MaJo +1quote:
Die was gitarist.quote:
Op de metrostations eigenlijk nooit een vervelende sfeer meegemaaktquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Buiten het centrum misschien wel ja, maar in het centrum valt toch wel erg mee vond ik. En ik weet niet hoe dat in London buiten het centrum zit, daar kom ik toch minder vaak, maar ik kan me voorstellen dat ook daar niet altijd even gezellig is
Maak daar maar bassist vanquote:
Doet deze vraag nog mee? Zo ja, zijn beide voetballers die op het voetbalveld overleden zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Dan brengen we een nieuwe vraag in:
Wat is de link tussen Marc-Viviën Foé en Antonio Puerta?
Ja, net op wikipedia gelezen dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:40 schreef MaJo het volgende:
Wat is de oorspronkelijke naam van the beatles?
Dat is technisch gezien geen opzoekenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:41 schreef zebaz het volgende:
[..]
Ja, net op wikipedia gelezen dusDeze sla ik even over
Het mooiste aan Londen vind ik dat je zelfs in het centrum de rustigste plekken hebtquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf waar precies, maar je hebt wel een punt ja
Deze was inderdaad voor jouquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:35 schreef zebaz het volgende:
[..]
Film, hm nee ('is die er dan?!'). En je wist (of kon weten) dat ik deze vraag wist, dus right back at ya:
Wie was de eerste drummer van de Beatles?
Dat hofje achter Westminster Abbeyquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het mooiste aan Londen vind ik dat je zelfs in het centrum de rustigste plekken hebtde straatjes bij Shaftesbury Avenue, bij Bank, langs de Thames
he bah had er nu kunnen zijn
Ah een kennerquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat hofje achter Westminster Abbey![]()
Al heb je dat eigenlijk overal wel, als je ze maar weet te vinden: rustige plekjes temidden van de chaos. Ik had het in het vorige topic nog over die begraafplaats in Pisa
Niet eens echt, ben er nog maar twee keer geweest. Maar ik ben meer iemand die zo vaak mogelijk reist en dan ook graag naar de leuke minder bekende plekjes zoekt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah een kennermaar inderdaad, als je de stad goed kent dan weet je de plekjes wel te vinden. Heb er 7 maanden gewoond
veel te kort
Marion Jones en Phelps?quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:50 schreef Burnett het volgende:
Tijdens de Olympische Spelen zijn er 2 atleten geweest die op individuele nummers 5 gouden medailles in 1 jaar haalden.
Wie zijn dit?
Dat heb ik ookquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet eens echt, ben er nog maar twee keer geweest. Maar ik ben meer iemand die zo vaak mogelijk reist en dan ook graag naar de leuke minder bekende plekjes zoekt.
Phelps wist vorig jaar dit 'onaantastbare' record eindelijk te evenaren...quote:
Stand deel 1682quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:07 schreef tomtomaat het volgende:
Koss?
PM ze maar vast.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik ookeven snel de bekende plekken langs en dan zelf op zoek naar iets anders
als je ooit nog naar londen gaat heb ik wel wat tips voor je
Dat is waar. Ik kan me herinneren dat ik en Tanjaa onlangs een verwijt van iemand over SC'en kregen......quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
PM ze maar vast.Ik heb een documentje vol 'dingen om nog te zien en te doen' die ik hier en daar tegenkom, en als er dan weer een vakantie of weekendje weg aankomt kijk ik naar het bijbehorende hoofdstuk. Bovendien houden we daarmee de SC uit dit topic, want dit is stiekem nog steeds de quiz zelf
quote:
Dat was alleen een tegenargument: als jullie mogen SCen mocht ik over dat punt of die vraag discussieren. Ik zei niet dat jullie niet mochten SCen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik kan me herinneren dat ik en Tanjaa onlangs een verwijt van iemand over SC'en kregen......
Leo?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:17 schreef qonmann het volgende:
Mensen die vandaag jarig zijn welk sterrenbeeld hebben die ?
of Leeuwquote:
Ach een beetje SC'en kan geen kwaad hoor. Ik maak me er niet druk om maar ik moest deze wel effe inknikken.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was alleen een tegenargument: als jullie mogen SCen mocht ik over dat punt of die vraag discussieren. Ik zei niet dat jullie niet mochten SCen.
Maar verder heb je wel gelijk
Yep. Maar hoe die zich voortgeplant heeft en met wie daar is de bijbel niet duidelijk over.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:32 schreef mr_anonimous het volgende:
Marion Jones
Anderen hadden weer byzondere nageltjesquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:34 schreef Terpentin07 het volgende:
Die buik.
Half goed.....quote:
Ook half goed.quote:
Ik ken het programma, maar heb geen idee meer van de naamquote:
Meesterlijk programma. Dat zou nou mijn droombaan zijn. Lekker op reis, andere culturen leren kennen en een beetje vechtsporten.quote:
mr_anonimous +1quote:
quote:
De_Hertog +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:47 schreef De_Hertog het volgende:
Live Action Role Playing
Verkleedpartijtje voor volwassenen
Poirot inderdaad, de anderen spraken zelden Fransquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:13 schreef qonmann het volgende:
die andere, Poirot wsl
ze maakten er meerquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:19 schreef De_Hertog het volgende:
Bayerische MotorWerke
Helaas had ik een foto geplaatst en ziet de P70 er zo niet uit, anders had je het punt verdient, want Sachsenring (de fabrikant van Trabant) wilde inderdaad de P70 uitbrengen als een grotere versie. Knap dat je die kende, maar helaas niet het antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:34 schreef Szura het volgende:
P70?
haha ja toen ik die kastelenhint zag wist ik genoegquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas had ik een foto geplaatst en ziet de P70 er zo niet uit, anders had je het punt verdient, want Sachsenring (de fabrikant van Trabant) wilde inderdaad de P70 uitbrengen als een grotere versie. Knap dat je die kende, maar helaas niet het antwoord op de vraag.
En die is wel goed. Ook bijzondere auto's, ook van plastic, vrijwel dezelfde motor als de Trabant maar dan in een 'volledige' auto. Keertje een kapotte gezien, de eigenaar had er vierhonderd kilometer mee gereden en toen was de auto 'moe'. Daar was nog plek zat onder de motorkap voor nog zo'n motor ernaastquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:36 schreef Terpentin07 het volgende:
wartburg
Desondanks, leuk dat je hem kende. Speciale interesse in oostblok-auto's? Zo ja, ken je mijn auto al?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:39 schreef Szura het volgende:
[..]
haha ja toen ik die kastelenhint zag wist ik genoeg
Ik weet weinig van auto's maar m'n vader heeft wel interesse in zo'n wagens. Was maar een gokje, maar blijkbaar toch dicht in de buurtquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Desondanks, leuk dat je hem kende. Speciale interesse in oostblok-auto's? Zo ja, ken je mijn auto al?
Kaliningrad?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:49 schreef Terpentin07 het volgende:
Sorry duurt een beetje lang.Lijkt net alsof mijn werkgever een 56k modem heeft aangeschaft.Daarom maar een makelijke vraag.Met afbeeldingen lukt niet.
is een stad in Rusland en de hoofdstad van de oblast (provincie)
. Sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie is dit gebied een exclave van Rusland, ingeklemd tussen Polen en Litouwen en daarmee is het sinds het toetreden van deze beide landen tot de Europese Unie tevens een exclave binnen de EU.
is gelegen in de historische regio Oost-Pruisen, en was tot 1945 deel van Duitsland.
Stand deel 1682:quote:
'Mijn' stadquote:
Zeker, PierreTT +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:54 schreef PierreTT het volgende:
International Business Machines
gecheckt en goedquote:
Nikolai Tesla inderdaad. zebaz +1quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:27 schreef zebaz het volgende:
Tesla?
Ponskaartenquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:35 schreef zebaz het volgende:
IBM was voor het computertijdperk bekend als fabrikant van o.a. machines om gegevenskaarten te sorteren. In deze kaarten waren gaten aangebracht waarmee gegevens konden worden gecodeerd; door de kaarten mechanisch uit te lezen konden hiermee eenvoudige bewerkingen worden uitgevoerd. Hoe noemen we deze kaarten?
mr_anonimous +1quote:
Fiddler on the roof is de Engels titel.quote:
Ik mis daar eigenlijk de Jeremy Paxman-award voor degene die de moeilijkste vragen steltquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:48 schreef mr_anonimous het volgende:
Postbus 51........
Nog niet gestemd? Uw stemlokaal is nog altijd geopend!
Het AKQ/AKQ SC-Awards Nominatie Topic
Als je nu medemogelijk maakt dat deze editie een succes is dan zorgen we dat die award er volgend jaar inzit....quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:51 schreef zebaz het volgende:
[..]
Ik mis daar eigenlijk de Jeremy Paxman-award voor degene die de moeilijkste vragen stelt
Hoi Tanjaaquote:
Ik zal morgen de laatste 50 topics nalezen zodat ik beargumenteerd een stem uit kan brengen (ja, ik neem het uiterst serieus).quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:52 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Als je nu medemogelijk maakt dat deze editie een succes is dan zorgen we dat die award er volgend jaar inzit....
Okay. Take your time maar niet te lang. Want zaterdag sluit het stemlokaal....quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:54 schreef zebaz het volgende:
[..]
Ik zal morgen de laatste 50 topics nalezen zodat ik beargumenteerd een stem uit kan brengen (ja, ik neem het uiterst serieus).
Zo moeilijk mogelijke vragen stellen is m.i. niet de bedoeling van deze quiz.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:51 schreef zebaz het volgende:
[..]
Ik mis daar eigenlijk de Jeremy Paxman-award voor degene die de moeilijkste vragen stelt
Oeh, ik moet er maar eens wat aan gaan doenquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Okay. Take your time maar niet te lang. Want zaterdag sluit het stemlokaal....
Of hoe heet de man van Dr. van der Ploeg in zeg een Aah...quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zo moeilijk mogelijke vragen stellen is m.i. niet de bedoeling van deze quiz.
(tenzij je net zoveel hits gaat geven dat iemand het kan intikken)
Het wordt vaak gedaan door mensen die toevallig langskomen en een puntje scoren.
Mag iemand anders het topic weer op gang helpen.
Voorbeeld. Noem alle presidenten van Mexico, succes
Inderdaad, ik probeer ook altijd vragen te stellen die ik zelf ook zou kunnen beantwoorden. Anders is het niet leuk meer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het wordt vaak gedaan door mensen die toevallig langskomen en een puntje scoren.
Een award 'winnen' hoeft niet perse iets positiefs te zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef qonmann het volgende:
[..]
Bijna, heb deze ook wel eens gevraagd:)quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef Tanjaa het volgende:
Hollandse ...?... Maatschappij Amsterdam..
Manfred? Of is dat de acteur, hm.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:00 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Of hoe heet de man van Dr. van der Ploeg in zeg een Aah...
Hollandsche Eenheidsworsten Maatschappij Amsterdam?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef zebaz het volgende:
Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Tjah zebaz heeft m al denk ikquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Bijna, heb deze ook wel eens gevraagd:)
Oorspronkelijk was het Hollandse Organisatie voor Eenheidsprijzen en Rookworsten, maar die naam werd ongeschikt bevondenquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:04 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Hollandsche Eenheidsworsten Maatschappij Amsterdam?
Tis zo lastigquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:05 schreef mr_anonimous het volgende:
Maar IPV te discussiëren over awardcategorieën die nog niet bestaan....kan er ook gestemd worden.....
Laat me raden.... Tong80 kwam met die naam!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:06 schreef zebaz het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was het Hollandse Organisatie voor Eenheidsprijzen en Rookworsten, maar die naam werd ongeschikt bevonden
Stand deel 1682:quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:02 schreef zebaz het volgende:
Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Beter maar een paar dan helemaal niet......quote:
Ah!quote:
Inderdaadquote:
Request for comments, yes.quote:
Het is iets in Japan wat vele aanbidden maar waarschijnlijk niet zullen bereiken......quote:
PierreTT +1quote:
quote:
Deze man leefde veel later:quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:39 schreef zebaz het volgende:
Pascal?
Had ook met Einstein te maken dacht ik, maar het is hem niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:58 schreef PhysicsRules het volgende:
Lorentz?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |