Europees voetbal volgens Been.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:33 schreef taxhaven het volgende:
Wat is de formele doelstelling dit seizoen?
De formele doelstelling is Europees voetbal. De informele is de dubbel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:33 schreef taxhaven het volgende:
Wat is de formele doelstelling dit seizoen?
Waar haal jij je grapjes toch vandaan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:39 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De formele doelstelling is Europees voetbal. De informele is de dubbel.
De lijn van de afgelopen week doorzetten en winnen. Een verlies of gelijkspel is niet voldoende.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:49 schreef Merkie het volgende:
Wat is de doelstelling voor zondag? Ik zeg alles minder dan 3-0 is slecht.
Kijk hier, we beginnen nu al met eisen stellen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De lijn van de afgelopen week doorzetten en winnen. Een verlies of gelijkspel is niet voldoende.
Tuurlijk is dat klote, maar om nu meteen te gaan eisen dat ze persé moeten winnen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:34 schreef Merkie het volgende:
Nou, ik zou wel enorm teleurgesteld zijn als we de openingswedstrijd thuis zouden verliezen. Kan je nog zo goed spelen tegen Sampdoria, maar je hebt er niks aan.
Ja gek he? We zijn Feyenoord, iedereen is fit en de spelers verdienen enorme salarissen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Kijk hier, we beginnen nu al met eisen stellen.
Ja, man. Vette stunt zou dat zijn, een gelijkspel tegen NEC.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:43 schreef Jorwol het volgende:
We gaan echt wel winnen hoor, team loopt fantastisch nu! Ik ga er in ieder geval vanuit dat er minstens gelijk wordt gespeeld.
quote:Feyenoord begint fitter dan ooit
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - De selectie van Feyenoord begint fitter dan ooit aan de competitie, zondag tegen NEC. Trainer Mario Been kan voor het duel met zijn oude club beschikken over een vrijwel volledig inzetbare spelersgroep.
Georginio Wijnaldum kan ook weer aansluiten bij de groepstraining. FOTO PRO SHOTS
Vandaag en morgen stromen Jon Dahl Tomasson, Georginio Wijnaldum, Rob van Dijk en aanwinst Aleksander Ignjatovic in bij de groepstraining.
Slechts doelman Erwin Mulder ontbreekt nog met een bovenbeenblessure.
,,Ongekende luxe,’’ vindt Been. ,,In de voorbereiding zóveel fitte spelers hebben is echt uitzonderlijk. Bij NEC stond de groep er meestal ook wel redelijk goed op, maar je hebt altijd wel wat kleine blessures. Dit is perfect werken voor een trainer, ideaal gewoon. Al zullen we richting zondag wél de nodige keuzes moeten maken. Dat hoort erbij.
Wijnaldum, Tomasson, Van Dijk en Ignjatovic ontbraken afgelopen zondag tegen Sampdoria (3-0 winst) met blessures. ,,Zij hebben de afgelopen dagen hard doorgetraind, terwijl de rest van de groep even vrijaf had,’’ aldus Been. ,,Volgens de dokter zijn ze op zijn laatst donderdag weer volledig beschikbaar.
De kleine ziekenboeg staat in schril contrast met een jaar geleden, toen Gertjan Verbeek een voorbereiding lang werd geteisterd door blessures. Afgelopen zondag maakten de lang geblesseerden Ron Vlaar, Tim Vincken en Jonathan de Guzman al succesvol hun rentree in de Kuip.
Idd zeg, het voorzichtig doen begint nu wel trieste vormen aan te nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:50 schreef Kopbal het volgende:
Je mag toch wel eisen dat we thuis tegen NEC winnen? Of ben ik per ongeluk in het RKC-topic terecht gekomen?
Ja, man. Want ik zeg dat het een stunt zou zijn als we gelijk spelen. Ik ga er nou eenmaal niet meteen vanuit dat we alles winnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, man. Vette stunt zou dat zijn, een gelijkspel tegen NEC.
Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:00 schreef MB23 het volgende:
[..]
Hier ookHad al eerder betaald, vandaag foto gemaakt. Voor NEC moet ik met een betaalsbevestiging naar de ticketservice, jij ook neem ik aan? Maarja, ik heb er wel zin in, na een paar jaar geen scc eindelijk weer
Nee, maar als de spelers zich inzetten win je gewoon. En dat mag je best van ze eisen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:58 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja, man. Want ik zeg dat het een stunt zou zijn als we gelijk spelen. Ik ga er nou eenmaal niet meteen vanuit dat we alles winnen
Ik ben juist bang dat ze langzaam op gang gaan komen, en pas in de 2e helft doorhebben dat de competitie is begonnen en écht gaan voetballen. Ook dat hebben we helaas al vaak gezienquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:03 schreef Merkie het volgende:
Waar ik bang voor ben is dat Feyenoord voortvarend begint, een aantal mogelijkheden krijgt en vervolgens een lullige goal tegen krijgt waardoor het team als een kaartenhuis in elkaar zakt. Vorig jaar te vaak gezien.
Kommie nou voor ut voetbal of alleen om te vretenquote:Op woensdag 29 juli 2009 01:09 schreef Kopbal het volgende:
Ik ben bang dat ik zondag echt geen broodje unox aan de gele zijde meer kan kopen.
Zie het allemaal wel, dus.
Voetbal is toch gewoon een vreet en zuippauze?quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:50 schreef Luni het volgende:
[..]
Kommie nou voor ut voetbal of alleen om te vreten
quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:43 schreef Steven184 het volgende:
Ach, ik zie liever een goede lijn waarbij we steeds beter gaan spelen, dan dat we de eerste paar wedstrijden winnen en de rest van het seizoen niet vooruit te branden zijn, zoals bij van Marwijk te vaak voorkwam.
Ik hoop dat ik dit seizoen weer meer voor het voetbal ga. Vorig jaar was het meestal maar een hinderlijke onderbreking tussen het zuipen door.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:50 schreef Luni het volgende:
[..]
Kommie nou voor ut voetbal of alleen om te vreten
Interessant stukje.quote:Nog geen akkoord met alle spelers over premiestelsel
In een serie over het effect van de financiële crisis op het betaald voetbal vandaag Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, over het saneren van een schuld van 21 miljoen euro. De club mag dan een schuld hebben van 21 miljoen euro en voor investeringen moeten aankloppen bij externe financiers; in De Kuip zal dat nooit ten koste gaan van de typisch Rotterdamse zelfspot. En misschien weerhoudt dat algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord wel van neerslachtig gedrag.
‘Zo zei Mario Been: we kunnen moeilijk opnieuw bij Pim Blokland aankloppen voor een nieuwe doelman, want dadelijk moet hij maandag zelf weer beginnen met werken.’ Blokland is een van de gefortuneerde investeerders die heeft bewerkstelligd dat Feyenoord, ondanks het dramatische huishoudboekje, deze zomer toch drie nieuwe spelers kon aantrekken.
Vorige week werd bekend dat de KNVB de club heeft teruggezet naar categorie 1, de klasse van de financiële zorgenkinderen. Hoewel het een allerminst vrolijk makend bericht was, had Gudde de slechte tijding zien aankomen.
Eind mei had hij de financiële cijfers bij de voetbalbond ingeleverd als een scholier die van tevoren wist dat er geen voldoende boven zijn proefwerk zou komen te staan.
‘Toen ik met financieel directeur Onno Jacobs in maart aan de begroting voor het seizoen 2009-2010 begon, werden de contouren direct zichtbaar. Wij zouden weleens door de bodem kunnen zakken van categorie 2, dachten we toen al. Als je dat denkt, ga je natuurlijk niet wachten tot het bericht ook komt.’
Na het zien van de cijfers in maart kwam de directie daarom ‘met gezwinde spoed in actie’, zegt Gudde. ‘Van hoog naar laag moest worden bezuinigd, van het eerste elftal tot de klantenservice.’
Daarop werd een beleid afgestemd dat is terug te brengen tot drie hoofddoelen. Gudde: ‘De exploitatie 2009-2010 dient een keer op nul te eindigen. En in de daaropvolgende twee jaren zullen er plussen te zien moeten zijn. Dan moet je dus draconische maatregelen nemen.’ Het tweede punt is dat de club de liquiditeitspositie moet verbeteren.
En tot slot hield Gudde technisch adviseur Leo Beenhakker en coach Mario Been voor dat in de zomertransferperiode niets mogelijk was. De komst van Sekou Cissé (Roda Jc), Dani Fernández (Nec) en Aleksander Ignjatovic (FK Borac) werd daarom gerealiseerd met het geld van externe financiers, onder wie dus Blokland.
Elke afdeling in de club diende 20 procent te bezuinigen. Eenjarige contracten op kantoor zijn niet verlengd. Feyenoord TV moet veel goedkoper worden geproduceerd. Peter Houtman raakte daardoor zijn rol als presentator kwijt.
Een deel van de jeugd wordt niet langer rondgereden in auto’s die door parttimers werden bestuurd. Een bus vervoert nu de jonge talenten. Tevens dienen zij op zaterdag hun eigen lunchpakket te verzorgen, want dat doet de club niet meer. Gudde: ‘Twintig van dat soort kleine posten leveren toch een bepaald bedrag op.’
Tien tot vijftien mensen kregen vooralsnog hun ontslag. En ik weet niet of het hierbij blijft, zegt Gudde. In de organisatie leidde het tot cynische opmerkingen. ‘Je kunt bij ons wel een ton bezuinigen, maar dat is misschien het maandsalaris van een speler’, werd de directeur dan voor de voeten geworpen.
Hij toont begrip voor die verwijten. ‘Wat dat betreft was het prettig dat er uit de spelersgroep zelf het geluid kwam om wat met de premies te doen. Eigenlijk is het ook niet meer dan normaal. Pay for performance is de beste beweging die kan worden gemaakt.
‘Feyenoord is de laatste drie seizoenen als 7de, 6de en opnieuw 7de geëindigd in de eredivisie. We hebben in die jaren steeds meer dan een miljoen aan premies betaald. Maar wat heeft de club daaraan overgehouden? Helemaal drie keer niks.
‘Het nieuwe premiestelsel voorziet erin dat een deel van de premies naar de spelers vloeit als wij Europees voetbal halen, en dan niet de voorronden, maar het hoofdtoernooi. Want dan komt ook geld binnen.’
Er is overigens nog geen akkoord met alle spelers, dus het definitieve premiestelsel laat nog even op zich wachten. ‘In een groep van 23 spelers zie je het liefst een score van 23 voor, nul tegen. Maar we moeten er nog wel een paar over de streep trekken.’
Aan de contracten kon in elk geval niet worden getornd. ‘Die zijn nagenoeg in marmer gebeiteld, dus daar konden we niets mee’, zegt Gudde. ‘Ik heb het idee wel geopperd, overigens zonder de illusie te hebben dat daarin iets te realiseren zou zijn.’
Op de vraag of zijn werk zich nu laat vergelijken met het ruimen van puin laat Gudde, anderhalf jaar geleden in dienst getreden als algemeen directeur, even een stilte vallen. Om dat vervolgens te beamen. ‘Al moeten wij hier tegelijkertijd een structuur aanbrengen én een nieuw, stevig fundament leggen. Dat wil zeggen dat je heel hard op je uitgangspunten moet gaan sturen.’
En dat Feyenoord spelers dient te transfereren. ‘Je verkoopt natuurlijk liever niet je tafelzilver, maar we zullen vanwege de financiële situatie de komende jaren soms best spelers moeten laten gaan die we liever nog niet zouden zien vertrekken.
‘En van het geld dat binnenstroomt, zullen we onze liquiditeitspositie moeten verbeteren. Dat kan dus niet zomaar in nieuwe spelers worden gestoken. In de komende jaren zal de groep niet alleen kleiner moeten worden, maar de spelers zullen ook voor minder salaris op de loonlijst terecht moeten komen.
‘Ik had uiteraard liever uit kracht gehandeld, maar de realiteit dwingt ons op deze manier te werken’, zegt Gudde. ‘Onze financiële positie vereist ook wel een bescheiden opstelling. Maar wij zijn niet gedwongen spelers in de uitverkoop te doen. De situatie mag dan ernstig zijn, met de rug tegen de muur staan wij zeker niet.’
Met Bjorn Vleminckx gaat het helemaal goed komenquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:39 schreef Enchanter het volgende:
Ik zie Feijenoord NEC wel over NECFeyenoord heen walsen met 3 of 4-0
quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef Keltie het volgende:
Kut Gudde... Opzouten met die gozert.. Hij ken niets, doet niets en wil niets.. Alleen maar met z'n kop op tv in een Feijenoordstropdas want dat ziet er toch ow zo interessant uit.
Gudde moet weg, pak de stenen maar jongens; we bestormen het Maasgebouw!
Zo, hebben we dat ook weer gehad
Putdeksels.quote:
Iemand moet het doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:07 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ah, jij vervangt Dirk-Kuijt nu hij op vakantie is, zie ik?
Wat een pruts spits is het toch, niet eens eerste.quote:Topscorers 2009: Makaay zit Suarez op de hielen
29/07/2009 10:50
Met de Eredivisiestart van vrijdag wordt ook de strijd om de topscorerstitel in 2009 hervat. Ajacied Luis Suarez en Feyenoorder Roy Makaay zijn voorlopig de nummers één en twee op de topscorerslijst van dit kalenderjaar. Suarez schoot in 2009 al elf keer raak, Makaay volgt met één treffer minder.
Zowel Suarez als Makaay kende vorig seizoen een sterke eindsprint. De Uruguayaan maakte negen doelpunten in zijn laatste zeven reguliere competitieduels voor de Amsterdammers, terwijl Makaay acht keer doel trof in zijn laatste zes optredens bij Feyenoord.
Ook AZ-aanvaller Mounir El Hamdaoui en PSV’er Bálasz Dzsudzsák beleefden een productieve tweede competitiehelft in het seizoen 2008/09: zij scoorden ieder acht keer in competitieverband, in respectievelijk vijftien en zestien wedstrijden.
Achter dat kwartet volgen vijf spelers met zes doelpunten in 2009: Paulo Henrique (SC Heerenveen), Cedric van der Gun (FC Utrecht), Ola Toivonen (PSV), Sekou Cissé (Roda JC, inmiddels Feyenoord) en Moussa Dembélé (AZ).
quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:26 schreef Happel het volgende:
[..]
Iemand moet het doen.![]()
[..]
Wat een pruts spits is het toch, niet eens eerste.
Ik ga gelijk lid worden.quote:MARIO BEEN MAILT MET ‘HET LEGIOEN’
Supporters die zijn aangesloten bij Het Legioen ontvangen vanaf dit weekend na elk duel van Feyenoord een e-mail van Mario Been, met daarin een terugblik op de wedstrijd. De trainer is bereid gevonden om exclusief voor alle supporters die zijn aangesloten bij Het Legioen een dag na de wedstrijd zijn bevindingen op papier te zetten. Been zal onder meer schrijven over hoe hij de wedstrijd heeft beleefd, hoe zijn ploeg ervoor staat en wat hem in het afgelopen duel is opgevallen. De eerste e-mail van Mario Been zal aanstaande maandag bij alle supporters van Het Legioen in het digitale postvak zitten.
De exclusieve terugblik van de trainer is een nieuwe service voor alle supporters die zijn aangesloten bij Het Legioen. Aanmelden bij Het Legioen kan op deze pagina. De campagne Het Legioen biedt supporters de mogelijkheid om zich officieel aan de club te verbinden. Iedere supporter die zich aanmeldt krijgt elf keer per jaar Feyenoord Magazine thuis gestuurd, plus een jaarlijks seizoengeschenk, een Legioen-pas, diverse voordelen en stemrecht.
Alle supporters die zijn aangesloten bij Het Legioen ontvangen woensdag (vandaag) een infomail waarin een aantal nieuwe voordelen wordt aangekondigd. Supporters die deze mail niet ontvangen maar wel zijn aangesloten bij Het Legioen, worden verzocht hun e-mail adres door te sturen naar hetlegioen@feyenoord.nl, met vermelding van hun nieuwe Legioen-nummer.
Neequote:Op woensdag 29 juli 2009 11:59 schreef F.M.D. het volgende:
Zou Nico Dijkshoorn dan toch gelijk hebben
'Mario overdrijft zijn Rotterdamse rol een beetje'
Zal wel een aardige chaos worden, zeker ivm het afhalen van betalingsbewijzen enz.quote:ZONDAG WEER GROTE DRUKTE BIJ LOKETTEN VERWACHT
Feyenoord doet een dringend verzoek aan alle supporters die zondag de eerste thuiswedstrijd tegen N.E.C. bezoeken om vroeg naar het stadion te komen. Zeker supporters die voor de wedstrijd nog kaarten dienen af te halen of aan te schaffen dienen rekening te houden met extra wachttijden bij de loketten en kassa’s.
Feyenoord hoopt op deze manier problemen zoals zich afgelopen zondag rond de openingswedstrijd tegen Sampdoria voordeden te voorkomen. Honderden mensen misten een deel van de wedstrijd omdat zij niet tijdig geholpen konden worden. De club zelf heeft ook een aantal maatregelen genomen om de te verwachte drukte enigszins te reguleren:
Afhalen gereserveerde kaarten
Supporters die een kaart voor de wedstrijd gereserveerd hebben dienen deze niet af te halen bij de loketten van Tickets & Service, maar kunnen terecht bij de loketten tussen poorten 52 en 53 op het voorplein van het stadion.
Afhalen seizoenkaarten/aanschaf losse kaarten
Supporters die hun seizoenkaart nog moeten afhalen en supporters die een kaart voor Feyenoord tegen N.E.C. willen aanschaffen kunnen terecht bij de loketten 1 t/m 5 van Tickets & Service.
Feyenoord Tickets & Service zaterdag geopend
Supporters die woonachtig zijn in de regio Rotterdam worden verzocht kaarten reeds op zaterdag af te halen. Tickets & Service zal hiervoor speciaal op zaterdag van 09:00 tot 15:00 uur geopend zijn. Op zondag openen de loketten van Tickets & Service een uur eerder dan gebruikelijk, namelijk om 9:30 uur.
quote:Georginio Wijnaldum en Aleksandar Ignjatovic sluiten donderdag weer aan bij de groepstraining. Beide spelers doorstonden woensdagochtend de laatste test met glans en zijn fit verklaard. Wijnaldum kampte met kneuzingen aan zijn kuitbeen en een gewricht, terwijl Ignjatovic een forse spierverrekking in het bovenbeen had. De verwachting is nu dat het duo zondag eventueel deel uit kan maken van de wedstrijdselectie.
Hopelijk is het meer iets als 'we moeten er nog over praten' dan 'nee ik wil gewoon me geld krijgen'.quote:Er is overigens nog geen akkoord met alle spelers, dus het definitieve premiestelsel laat nog even op zich wachten. ‘In een groep van 23 spelers zie je het liefst een score van 23 voor, nul tegen. Maar we moeten er nog wel een paar over de streep trekken.’
Gewoon vroeg gaan. De rijen afgelopen zondag kwamen grotendeels door die kneuzen die denken dat ze om 2 uur nog wel een kaartje kunnen gaan kopen en op tijd de Kuip binnen zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:25 schreef Ruud het volgende:
[..]
Geloof mij, dat is geen haha meer als je in de rij staat
Maar Guzman kan wel wedstrijden voor je winnen. We kunnen beter nog profiteren van hem zolang ie er is. Gewoon inbrengen in de 2e helft als het nodig is .quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:16 schreef MB23 het volgende:
Denk niet dan Wijnaldum begint, hij zal er wel rond de 70e minuut ff inkomen ofzo. Tja, wat mij betreft speelt De Guzman helemaal niet, verleng eerst je contract maarWant als de Guzman speelt, blokkeert dat je "eigen" spelers en die gaan dan huilen enzo.
Ik was er een keer een uur voor de wedstrijd, in de rust was ik binnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Gewoon vroeg gaan. De rijen afgelopen zondag kwamen grotendeels door die kneuzen die denken dat ze om 2 uur nog wel een kaartje kunnen gaan kopen en op tijd de Kuip binnen zijn
Het is al jaren hetzelfde gezeik, op een gegeven moment weet je dat toch wel?
Ik ga hem vrijdag halenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Gewoon vroeg gaan. De rijen afgelopen zondag kwamen grotendeels door die kneuzen die denken dat ze om 2 uur nog wel een kaartje kunnen gaan kopen en op tijd de Kuip binnen zijn
Het is al jaren hetzelfde gezeik, op een gegeven moment weet je dat toch wel?
Tja, dat is ook wel weer zo. Maar hij praat alsof hij geen minuut heeft gemist het afgelopen seizoen, en de beste speler van Feyenoord is. Daar hoef ik het niet van te hebben, al heeft hij wel laten zien een hele goede te zijn. Maarja, hopen dat hij toch gaat verlengen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar Guzman kan wel wedstrijden voor je winnen. We kunnen beter nog profiteren van hem zolang ie er is. Gewoon inbrengen in de 2e helft als het nodig is .
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef buddyb het volgende:
in de vi noemt been feyenoord de outsider voor het kampioenschap
quote:Been: 'El Ahmadi en Wijnaldum niet te koop'
Geschreven op 2009-07-29 om 16:01 | Aantal keer bekeken: 388 | Aantal reacties: 9 | Bron: Legioen Weblog
Mario Been laat deze week in de papieren versie van Voetbal International weten dat PSV en AZ zich niet hoeven te melden voor respectievelijk Karim El Ahmadi en Georginio Wijnaldum. De trainer van de Rotterdammers beschouwt beide spelers als zeer grote talenten en belangrijke spelers.
El Ahmadi staat in de belangstelling van PSV en dat is niet zo verwonderlijk aangezien de middenvelder twee jaar onder trainer Fred Rutten speelde bij FC Twente. Been geeft aan dat hij ook heeft gelezen dat PSV interesse zou hebben in de Marokkaan, maar Feyenoord is nog niet is gebeld door de Eindhovenaren. 'Absolute onzin dus! Tenzij er een club komt die tien tot twintig miljoen op tafel legt.'
Wijnaldum zou de interesse genieten van AZ en Didulica zou dan de omgekeerde weg moeten bewandelen. Been liet eerder al weten dat een vertrek van de talentvolle speler onbespreekbaar is.
Dat zegt hij toch ook.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef Ritmo het volgende:
Natuurlijk zijn ze wel te koop, Mario.
Voor 15 miljoen per speler
Aww, arme Henkie... Dat wordt toch biertjes tappen. Hij zal daar nu toch wel dagelijks te vinden zijn en het personeel daar mag tijdens het werk ook een biertje pakken geloof ik.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Gert het volgende:
Timmer niet in voorselectie Oranje
ZEIST - Henk Timmer maakt geen deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands voetbalelftal voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland op 12 augustus in de Amsterdam ArenA.
afbeelding vergroten Henk Timmer in actie op een training van het Nederlands elftal. FOTO ANP
De doelman moest na vorig seizoen vertrekken bij Feyenoord en heeft nog geen nieuwe club.
Timmer maakte in juni nog wel deel uit van de selectie van Nederland tijdens de WK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland en Noorwegen. Achter Maarten Stekelenburg van Ajax was hij toen tweede doelman.
Van Marwijk heeft naast Stekelenburg de keepers Michel Vorm (FC Utrecht) en Piet Velthuizen (Vitesse) opgenomen in zijn voorlopig selectie. (ANP)
Ik vroeg me ook af waarom hij er na het EK nog bij zat. Dan konden de 2 jaar zonder toernooi Vorm en Velthuizen wennen aan Oranje en kunnen die achter Stekelenburg mee naar Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Gert het volgende:
Timmer niet in voorselectie Oranje
ZEIST - Henk Timmer maakt geen deel uit van de voorlopige selectie van het Nederlands voetbalelftal voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Engeland op 12 augustus in de Amsterdam ArenA.
De doelman moest na vorig seizoen vertrekken bij Feyenoord en heeft nog geen nieuwe club.
Timmer maakte in juni nog wel deel uit van de selectie van Nederland tijdens de WK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland en Noorwegen. Achter Maarten Stekelenburg van Ajax was hij toen tweede doelman.
Van Marwijk heeft naast Stekelenburg de keepers Michel Vorm (FC Utrecht) en Piet Velthuizen (Vitesse) opgenomen in zijn voorlopig selectie. (ANP)
Nee, in het geel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:45 schreef Kopbal het volgende:
Belachelijk natuurlijk, Timmer hoort in Oranje.
Misschien toch een beetje misplaatste loyaliteit van Van Marwijk?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:37 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook af waarom hij er na het EK nog bij zat. Dan konden de 2 jaar zonder toernooi Vorm en Velthuizen wennen aan Oranje en kunnen die achter Stekelenburg mee naar Zuid-Afrika.
Was dat daar nou, waar het barpersoneel zelf tijdens werk een paar biertjes mocht drinken 'ter bevordering van de gezelligheid'? Kan ook de Baja geweest zijn, weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.quote:
Telegraafquote:Volgens De Telegraaf heeft El Ahmadi, die een jaar geleden van FC Twente overkwam, een clausule in zijn contract staan van drie miljoen euro.
Is dit hun nieuwe 'feit'?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
TelegraafKunnen ze die krant niet gewoon een keer verbieden ofzo?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
quote:De Guzman aast op eerherstel
Geplaatst op: 29-07-09 | Bron: BNDeStem.nl | Auteur: Erik
-
Hij hoort bij de beste spelers die Feyenoord de laatste jaren heeft opgeleid. Alleen heeft de Rotterdamse club al een tijdje weinig plezier beleefd aan Jonathan De Guzman. De afgelopen weken heeft de middenvelder echter laten zien dat hij op de weg terug is. De blik in zijn ogen verraadt dat hij op revanche aast.
'Ik moet er bovenuit steken,' zegt hij vol vertrouwen. 'Veel fouten mag ik nu niet meer maken.' Een talent wil Jonathan De Guzman zichzelf niet meer noemen. 'Ik word in september 22. Dan ben je geen talent meer.' Hij wil laten zien wat hij in zijn mars heeft en weer belangrijk zijn voor Feyenoord.
De Guzman heeft de kwaliteiten om een bepalende speler te zijn, hoewel hij zelf vindt dat hij de afgelopen jaren soms stil heeft gestaan. 'Dat heeft meerdere redenen. Door mijn knieblessure had ik bijna een jaar niet gevoetbald. Maar daarvoor heb ik ook veel te weinig op het middenveld mogen spelen.'
Linksbuiten, rechtsbuiten, maar bijna nooit 'op 10'. 'Daar wil ik spelen en daar ben ik nu ook duidelijk over geweest.' Sinds de entree van Mario Been is de sfeer binnen Feyenoord veranderd, weet De Guzman. 'De trainer is heel open. Hij zegt wat hij denkt en gaat goed met de spelers om. Iedereen voelt zich daar lekker bij. Je ziet nu ook dat iedereen weer moet knokken voor een plek in het elftal. We houden elkaar scherp, omdat er in iedere linie concurrentie is.'
Hij maakt een rustige indruk, waar dat een jaar geleden heel anders was. Eind augustus 2008 ketste een transfer naar Manchester City af, waarna De Guzman in de eerste competitiewedstrijd tegen Heracles een domme rode kaart pakte. 'Daarna kreeg ik de ene na de andere blessure en was mijn seizoen al voorbij.' In januari besloot hij naar zijn vaderland Canada af te reizen. Hij trok weer in bij zijn moeder en werkte van maandag tot vrijdag aan zijn herstel. 'Die drie maanden zijn goed voor me geweest,' vertelt De Guzman.
Zijn contract loopt aan het eind van dit seizoen af. De Guzman: 'We hebben nog niet gesproken over een contract. Ik moet eerst helemaal topfit worden. Daarna zien we wel. Ik ben er bijna een jaar uit geweest en moet nu eerst maar weer eens laten zien wat ik kan.'
mét contract is die kerel zo 10 miljoen waard. Al zou er daadwerkelij 50% naar de zaakwaarnemers gaan, wat ik me gewoon echt niet voor kan stellen, dan nog houdt je er 2,5 miljoen zelf en 2,5 miljoen voor je investeerders aan over. Dat is toch niet onaardig...quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:01 schreef Ritmo het volgende:
Het interesseert me weinig meer, tenzij die zaakwaarnemers oprotten.
Das waar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:06 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
mét contract is die kerel zo 10 miljoen waard. Al zou er daadwerkelij 50% naar de zaakwaarnemers gaan, wat ik me gewoon echt niet voor kan stellen, dan nog houdt je er 2,5 miljoen zelf en 2,5 miljoen voor je investeerders aan over. Dat is toch niet onaardig...
quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef TvhN het volgende:
Wie wordt (voorlopig) jullie eerste keeper?
We hebben er maar 1 fitquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef TvhN het volgende:
Wie wordt (voorlopig) jullie eerste keeper?
Ben net terug van twee weken Albufeira en heb vrijwel niets meegekregen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:30 schreef Ritmo het volgende:
Weet niet wat je van de afgelopen wedstrijden hebt gezien, maar tot nu toe doet ie het zeer aardig in elk geval.
Portugezen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:45 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ben net terug van twee weken Albufeira en heb vrijwel niets meegekregen.
Eerlijk gezegd vond ik die Portugezen heel erg meevallen; in ieder geval sympathieker dan bijvoorbeeld Grieken. En die Portugese vrouwen...quote:
Kadocquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:45 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ben net terug van twee weken Albufeira en heb vrijwel niets meegekregen.
quote:Van Dijk kan leven met keuze Darley
ROTTERDAM - Rob van Dijk is tijdig fit voor de competitiestart van Feyenoord tegen NEC. ,,Ik kan zondag spelen,’’ zegt de 40-jarige doelman, die hersteld is van een achillespeesblessure.
Rob van Dijk (2e van rechts). FOTO PIM RAS
,,Maar als de trainer voor Darley kiest, zou ik daar wel begrip voor hebben.’’
Voor de 19-jarige Braziliaan gloort zijn competitiedebuut omdat Erwin Mulder geblesseerd is en Van Dijk vandaag pas de groepstraining hervat. ,,Ik heb bijna de hele voorbereiding gemist,’’ aldus Van Dijk. ,,Darley heeft de afgelopen weken alles gespeeld en heeft het goed gedaan. Tegen Sampdoria heeft hij weliswaar niet veel te doen gehad, maar hij heeft ook geen fouten gemaakt.’’
Van Dijk zal dit seizoen de strijd moeten aangaan met zijn twee veel jongere collega’s. ,,We zullen het straks met zijn drieën moeten uitzoeken. Ik ga er niet meer zo vanuit dat Feyenoord nog een nieuwe keeper gaat halen. Dat deed ik in het begin van het seizoen wel. De laatste tijd heb ik er niets meer over gehoord. Het zal afhangen van de start van de competitie. Als we goed beginnen, zal het wel zo blijven. We hebben het dus zelf in de hand.’’Van Dijk kan leven met keuze Darley
ROTTERDAM - Rob van Dijk is tijdig fit voor de competitiestart van Feyenoord tegen NEC. ,,Ik kan zondag spelen,’’ zegt de 40-jarige doelman, die hersteld is van een achillespeesblessure.
Rob van Dijk (2e van rechts). FOTO PIM RAS
,,Maar als de trainer voor Darley kiest, zou ik daar wel begrip voor hebben.’’
Voor de 19-jarige Braziliaan gloort zijn competitiedebuut omdat Erwin Mulder geblesseerd is en Van Dijk vandaag pas de groepstraining hervat. ,,Ik heb bijna de hele voorbereiding gemist,’’ aldus Van Dijk. ,,Darley heeft de afgelopen weken alles gespeeld en heeft het goed gedaan. Tegen Sampdoria heeft hij weliswaar niet veel te doen gehad, maar hij heeft ook geen fouten gemaakt.’’
Van Dijk zal dit seizoen de strijd moeten aangaan met zijn twee veel jongere collega’s. ,,We zullen het straks met zijn drieën moeten uitzoeken. Ik ga er niet meer zo vanuit dat Feyenoord nog een nieuwe keeper gaat halen. Dat deed ik in het begin van het seizoen wel. De laatste tijd heb ik er niets meer over gehoord. Het zal afhangen van de start van de competitie. Als we goed beginnen, zal het wel zo blijven. We hebben het dus zelf in de hand.’’
quote:Fernández, opvolger van Emerton
Door WIETSE DIJKSTRA
Dani Fernández, die zondag bij de start van de competitie al meteen tegen zijn oude club speelt, kan zich überhaupt amper voorstellen dat Feyenoord dit seizoen iets verliest. ,,Ik wil alles winnen, elke dag weer.’’
Met een aanstekelijk enthousiasme verhaalt de 26-jarige Spanjaard over zijn eerste weken in Rotterdam. ,,Er loopt hier zoveel talent rond, dat heeft me echt verrast,’’ zegt hij. ,,Ik wist dat Feyenoord met ervaren spelers als Makaay, Tomasson en Van Bronckhorst veel kwaliteit in huis had. Maar die jonge talenten zijn ongelooflijk.’’
,,Leroy Fer!’’ Zijn gezichtsuitdrukking verraadt oprechte bewondering als hij de naam van de middenvelder uitspreekt. Very good player! Net als Wijnaldum en Biseswar. ,,Ik heb in Barcelona met grote talenten als Messi en Iniesta gespeeld. Maar ook hier lopen spelers met veel potentie rond. We hebben een hele een goede mix.’’
Het verklaart waarom Fernández dit seizoen alleen genoegen neemt met de hoofdprijs. Die winnaarsmentaliteit hield hij over aan veertien jaar Barcelona. Fernández doorliep alle jeugdteams, mocht heel even ruiken aan het grote werk bij de Spaanse grootmacht, maar haalde het uiteindelijk net niet. ,,De druk bij Barcelona is enorm. Daar móet je alles winnen. Je moet altijd de beste zijn. Wie niet de beste is, moet weg.’’
Jaarlijks overleefde hij de bikkelharde schifting in de jeugd, al ging zijn loopbaan in Barcelona in letterlijke zin achteruit. ,,Ik ben begonnen als aanvaller, daarna werd ik middenvelder, centrale verdediger en rechtsback,’’ lacht hij. Om er vol zelfspot aan toe te voegen dat de volgende stap logischerwijs de tribune werd.
,,Rechtsback was een prima positie om op te spelen bij Barcelona omdat ik veel mee naar voren kon. De meeste ploegen in Spanje spelen 4-4-2 zodat je als back kunt doorschuiven naar het middenveld. Daar hou ik van. Zo heb ik vorig seizoen ook onder Mario Been gespeeld bij NEC. Ik moest natuurlijk wel mijn man in de gaten houden, maar als ik kon, ging ik.’’
Been verloste hem van Metallurg Donetsk na een tip van Henk van Stee, destijds werkzaam bij stadgenoot Shahktar. Oekraïne, waar het geld goed was maar het leven minder zonnig dan hij was gewend, bleek een verkeerde keuze.
,,Het was zo’n groot verschil met Barcelona. Mijn vrouw en ik hadden het moeilijk in Donetsk. Ik was blij dat ik bij NEC in de Nederlandse competitie kon spelen. Mario Been is de belangrijkste trainer uit mijn carrière.’’
Als voetballer werd hij niet minder van zijn periode in Oekraïne. ,,Ik ben er sterker geworden. Als speler heb ik er veel geleerd. In Barcelona was ik eigenlijk alleen maar bezig met aanvallen. In Oekraïne ben ik meer verdediger geworden.’’
Feyenoord lijkt in Fernández eindelijk een geschikte opvolger te hebben gevonden voor Brett Emerton. ,,Het is moeilijk om rechtsback te spelen in Nederland. Je hebt bijna altijd te maken met een linksbuiten, die meestal ook nog snel is en klaar voor een counter.’’
Van twee problemen is hij dit seizoen echter verlost. ,,Diego Biseswar en Sekou Cissé waren mijn moeilijkste tegenstanders. Beter dan Luis Suarez? Honderd procent. Met Luis had ik ruzie op het veld nadat hij in het Spaans een paar lelijke dingen tegen me zei. Het is waarschijnlijk een prima jongen, maar in de wedstrijd doet hij alles om je uit je spel te halen.’’
Aan Biseswar en Cissé had hij zijn handen vol. ,,Hoewel we met NEC twee keer van Feyenoord wonnen, speelde Diego tegen mij erg goed. En Cissé was vorig jaar bij Roda JC al zó sterk. Hij scoorde in beide wedstrijden tegen ons. Ik ben blij dat Cissé en Biseswar in mijn ploeg zitten. Pech voor de andere rechtsbacks, maar wij hebben de beste linksbuitens.’’
Nou nou.quote:Diego Biseswar en Sekou Cissé waren mijn moeilijkste tegenstanders. Beter dan Luis Suarez? Honderd procent.
Je hebt goed naar Been geluisterd, chapeau.quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:51 schreef Kopbal het volgende:
Laten we nou niet te hard van stapel lopen over die Fernandez. Verdedigend heb ik hem nooit zo sterk gevonden.
Been prijst hem juist de hemel in, iets wat ik niet begrijp. Heb hem vaak zat helemaal weggespeeld zien worden door teams met echte buitenspelers. Bijvoorbeeld tegen Suarezquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hebt goed naar Been geluisterd, chapeau.
Been zei onlangs nog dat Fernandez verdedigend niet geweldig was. Net als De Cler zeg maarquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:53 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Been prijst hem juist de hemel in, iets wat ik niet begrijp. Heb hem vaak zat helemaal weggespeeld zien worden door teams met echte buitenspelers. Bijvoorbeeld tegen Suarez
Nee, als Loempiaquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:26 schreef TC03 het volgende:
Ja maar spreek je 'lee' dan uit als 'lie' of gewoon 'leej'?
Gudde heeft hier gewoon 100 % gelijk in. Ben benieuwd welke spelers dwars liggen eigenlijk.quote:Het bestuurslid hoopt dat de neuzen snel alsnog dezelfde kant op gaan wijzen. “Eigenlijk is het ook niet meer dan normaal, pay for performance is de beste beweging die kan worden gemaakt. Feyenoord is de laatste drie seizoenen als zevende, zesde en opnieuw zevende geëindigd in de Eredivisie. We hebben in die jaren steeds meer dan een miljoen aan premies betaald. Maar wat heeft de club daaraan overgehouden? Drie keer niks.”
Op basis van vorig jaar ken'ie weleens gelijk krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 02:53 schreef Ritmo het volgende:
Verbeek is nog steeds gefrustreerd, het wordt een beetje zielig nu. In de VI meldt hij nog even dat Feyenoord al moeite genoeg gaat krijgen het linker rijtje te halen en clubs als Groningen van zich af te houden.
Niet alleen Been natuurlijk. Ook de fittere selectie, de 3 aankopen en de terugkeer van Guzman en Vlaar schelen een slok op een borrel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Op basis van vorig jaar ken'ie weleens gelijk krijgen.
Been is de veranderde factor, dus die mag het ongelijk aantonen.
Dat zou aan Verbeek gelegen hebben volgens de spelers.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet alleen Been natuurlijk. Ook de fittere selectie,
Ik denk dat het aan Been(hakker) heeft gelegen dat Blokland dat geld heeft vrij gemaakt.quote:de 3 aankopen
quote:en de terugkeer van Guzman en Vlaar schelen een slok op een borrel.
Vind dat'ie ergens gelijk heeft en dat er toch wel wat wedstrijden op onwil zijn verloren vorig jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:34 schreef Ritmo het volgende:
Nee ok, maar het maakt niet uit door wie of wat, het gaat erom dat we er nu beter voorstaan dan een jaar geleden. Kan over 2 maanden weer anders zijn trouwens.
Met z'n opmerkingen geeft Verbeek wel weer aan dat ie de schuld niet bij zichzelf zoekt en denkt dat ie het optimaal heeft gedaan, en dat Been het ook niet beter zal kunnen.
Dat staat buiten kijf ja. Gelukkig zit er aardig wat vers bloed in de ploeg.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vind dat'ie ergens gelijk heeft en dat er toch wel wat wedstrijden op onwil zijn verloren vorig jaar.
Dat blijft onverteerbaar.
Belangrijkste nieuwe bloed is Been.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat staat buiten kijf ja. Gelukkig zit er aardig wat vers bloed in de ploeg.
Uit welk stukje van de Telegraaf komt dit dan, kan het nergens vinden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:00 schreef Kopbal het volgende:
[..]
quote:Feyenoord toonde nooit interesse in Didulica
Marcel Brands van AZ laat in de nieuwe Voetbal International weten dat Feyenoord nooit interesse heeft getoond in doelman Joey Didulica. Jack van Gelder meldde afgelopen zondag nog dat een ruildeal tussen Wijnaldum en Didulica nog steeds niet uitgesloten zou zijn.
De keeper die genoegen moet nemen met een bijrol achter eerste doelman Sergio Romero, lijkt zijn contract nu echter te gaan verlengen bij AZ, nadat de Alkmaarders de 31-jarige sluitpost een contractverlenging hebben aangeboden.
Trainer Mario Been heeft er geen geheim van gemaakt dat hij graag nog een redelijk ervaren doelman aan zijn selectie zou willen toevoegen. 'Maar,' zo meldt Been, 'de investeerders willen alleen meewerken aan een transfer als de aan te trekken doeman nog doorverkoopbaar (en dus winstgevend) is.'
Verwacht wordt dat doelman Darley het komende seizoen eerste doelman wordt in de Kuip, zeker zolang Rob van Dijk en Erwin Mulder nog niet wedstrijdfit zijn.
Precies en sowieso is er geen geld. En Blokland blijft niet lappen. Ruilen tegen Wijnaldum is onzin en gebeurd hopelijk zeker niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:59 schreef Kopbal het volgende:
Blijkbaar hebben ze binnen Feyenoord veel vertrouwen in het huidige keeperstrio. Lijkt me niks mis mee.
Feyenoord is niet in staat om 3 ton weg te gooien en de investeerders weigeren dat, en terecht. Een jonge (25-30jr), goede keeeper die er gelijk staat en financieel haalbaar is heb je niet en dus moeten we maar met de huidige keepers verder, wat volgens mij geen ramp is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Voor 3 ton had ie van mij opzich wel mogen komen. Maar goed, Darley doet het prima.
die speelt in het 2de en als bankzitter in het eerste volgens mij. Maar niet meer als rechtsback want daar staat dat de Spaanse Emerton, zoals ik ergens las n.a.v. zijn interview in het AD ik meen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:00 schreef Ritmo het volgende:
Wat is er eigenlijk met die Leerdam gebeurd?
Zou hij dat nou gewoon zelf hebben lopen verzinnen, vraag ik me dan af.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:48 schreef Merkie het volgende:
Dat Wijnaldum <> Didulica-gerucht is echt het meest debiele gerucht wat ik de afgelopen tijd heb gelezen. En dan Jack van Gelder die het vuurtje weer eens aanwakkert.
sjek, wat heb ik die nog eens de stuipen op z'n dikke lijf gejaagd!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:21 schreef Kopbal het volgende:
Het gerucht is ook nog eens verkeerd overgenomen door Sjek van zonnebank, omdat het ging over Didulica en Lens tegen Wijnaldum.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ik zag zondag op X iemand met een tattoo 'Kakkerlak'![]()
Gelijk het vak afslaan.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:37 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ik zag zondag op X iemand met een tattoo 'Kakkerlak'![]()
Stond in Rome in een tram of bus bij de deur, toen we ergens voor moesten stoppen, keek ik ineens tegen die kop van Sjek aan, dus ik geef geen een flinke klap tegen die deur aan, sjek schrok zich helemaal de tering, heb hem nog wat toegeroepen, toen reden we weer weg. M'n maten kwamen niet meer bij.quote:
De rest van de bus waarschijnlijk ook niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:07 schreef Luni het volgende:
Stond in Rome in een tram of bus bij de deur, toen we ergens voor moesten stoppen, keek ik ineens tegen die kop van Sjek aan, dus ik geef geen een flinke klap tegen die deur aan, sjek schrok zich helemaal de tering, heb hem nog wat toegeroepen, toen reden we weer weg. M'n maten kwamen niet meer bij.
quote:'Diego Biseswar en Sekou Cissé waren mijn moeilijkste tegenstanders. Beter dan Luis Suarez? Honderd procent. [... ... ...] Pech voor de andere rechtsbacks, maar wij hebben de beste linksbuitens.'
Die bedragen slaan allemaal helemaal nergens opquote:'Ajax-selectie is met 100.300.000 euro meest waardevol'
--------------------------------------------------------------------------------
Ajax heeft niet alleen het hoogste budget, het beschikt ook over de meest waardevolle selectie van de eredivisie, blijkt uit cijfermateriaal van Transfermarkt.de. Deze website bepaalt van iedere speler in de belangrijke Europese competities de marktwaarde.
Het ‘veldkapitaal’ van Ajax bedraagt 100.300.000 euro, iets meer dan het bedrag waarvoor Cristiano Ronaldo overstapte van Manchester United naar Real Madrid. Transfermarkt.de taxeert de PSV-selectie op 79.350.000 euro. De afgelopen vijf seizoenen maakten Ajax en PSV ook de dienst uit in het onderzoek van Transfermarkt.de. Ajax was veelvuldig de rijkste man van het kerkhof, aangezien het kapitaal in 2004 voor het laatst werd omgezet in de titel.
AZ completeert het podium; de waarde van kampioensploeg wordt geschat op 79 miljoen euro. Daarna volgen de selecties van Feyenoord (65 miljoen euro, evenveel als Kaká), FC Twente (47 miljoen euro) en SC Heerenveen (ruim 41 miljoen euro). Het is niet verbazingwekkend dat de elitekorpsen van promovendi VVV-Venlo (9,22 miljoen euro) en RKC Waalwijk (8,5 miljoen euro) de minste waarde vertegenwoordigen.
Het duurste product in de eredivisieschappen met een waarde van 15.000.000 euro is Luis Suarez (foto, rechts). De Ajax-aanvoerder troeft PSV'er Ibrahim Afellay (10 miljoen euro) en AZ-draaischijf Moussa Dembélé (8,5 miljoen euro) af. Op onderstaande lijst staat achter de desbetreffende club de meest waardevolle speler. (MA)
Cumulatieve transferwaarde selectiespelers:
(tussen haakjes meest waardevolle speler)
1. Ajax 100.300.000 euro (Luis Suarez: 15.000.000 euro)
2. PSV 79.350.000 euro (Ibrahim Afellay: 10.000.000 euro)
3. AZ 79.000.000 euro (Moussa Dembélé: 8.500.000 euro)
4. Feyenoord 65.600.000 euro (b](Jonathan De Guzman: 6.500.000 euro)[/b]
5. FC Twente 47.225.000 euro (Bryan Ruiz: 5.000.000 euro)
6. SC Heerenveen 41.475.000 euro (Roy Beerens: 5.000.000 euro)
7. FC Groningen 28.500.000 euro (Andreas Granqvist: 3.500.000 euro)
8. FC Utrecht 25.275.000 euro (Michel Vorm: 2.500.000 euro)
9. Vitesse 24.700.000 euro (Nicky Hofs: 3.500.000 euro)
10. NEC 21.100.000 euro (Lasse Schöne: 2.000.000 euro)
11. NAC Breda 20.875.000 euro (Matthew Amoah: 2.500.000 euro)
12. Roda JC 19.475.000 euro (Anouar Hadouir: 1.500.000 euro)
13. ADO Den Haag 15.350.000 euro (Berry Powel: 1.250.000 euro)
14. Sparta 14.400.000 euro (Rydell Poepon: 1.500.000 euro)
15. Willem II 13.275.000 euro (Frank Demouge: 1.750.000 euro)
16. Heracles Almelo 11.000.000 euro (Birger Maertens: 1.000.000 euro)
17. VVV-Venlo 9.225.000 euro (Keisuke Honda: 3.000.000 euro)
18. RKC Waalwijk 8.500.000 euro (Anthony Obodai: 900.000 euro)
Zo hé. Wauw.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Stond in Rome in een tram of bus bij de deur, toen we ergens voor moesten stoppen, keek ik ineens tegen die kop van Sjek aan, dus ik geef geen een flinke klap tegen die deur aan, sjek schrok zich helemaal de tering, heb hem nog wat toegeroepen, toen reden we weer weg. M'n maten kwamen niet meer bij.
Nep-hooligan dat je er bent. Je had die pleurisjood met z'n vadsige gebruinde kop 3 keer tegen de deur moeten rammen en hem daarna met je maten dwars door het raam van de bus moeten laten vliegen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Transfermarkt.de, tja... die site is zo waardeloos.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:09 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]![]()
deze is ook wel leuk:
[..]
Die bedragen slaan allemaal helemaal nergens op![]()
Natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:11 schreef buddyb het volgende:
Wijnaldum alleen is al minimaal 20 miljoen waard![]()
Wat stoer van jouw!!quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:07 schreef Luni het volgende:
[..]
Minimaal nog welquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:11 schreef buddyb het volgende:
wijnaldum alleen is al minimaal 20 miljoen waard![]()
Dat welquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:44 schreef Ritmo het volgende:
Wijnaldum zou over anderhalf a 2 jaar een dergelijke waarde KUNNEN vertegenwoordigen maar dan moet ie zich wel enorm goed doorontwikkelen.
Mwah, de transferbedragen op die site slaan vaak als een tang op een varken maar qua statistieken hebben ze het goed voor elkaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Transfermarkt.de, tja... die site is zo waardeloos.![]()
[..]
Bron was Sportweek. Volgens mij halen die hun spul niet van transfermarkt.dequote:Op donderdag 30 juli 2009 23:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Transfermarkt.de, tja... die site is zo waardeloos.![]()
quote:[...] blijkt uit cijfermateriaal van Transfermarkt.de. Deze website bepaalt van iedere speler in de belangrijke Europese competities de marktwaarde.
quote:Sollied hoopt zich nog voor het sluiten van de transfermarkt te versterken met een ervaren keeper. In de clubloze Henk Timmer heeft hij geen interesse. "Die is niet goed genoeg."
Was een stadsbus, meet veel Italianen erin en die begrepen er juiist niks vanquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:00 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
De rest van de bus waarschijnlijk ook niet.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:42 schreef ursel het volgende:
Sollied zet Vandenbussche in het doel tegen Roda
[..]
Ben heel benieuwd naar de opstelling.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:44 schreef Ytereo het volgende:
Hoop maar dat Wijnaldum speelt zondag, en geen Slory
Die wilde toch blijven? Was vorige week in 't nieuws dacht ikquote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:12 schreef TC03 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Castaignos? Helemaal niks meer van gehoord (gelukkig, denk ik).
Blijft ook zolang er geen grote club langskomt die hem wilt hebben, dan blijft ie in het slechtste geval (voor ons) nog een jaartje en gaat ie daarna de overstap maken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:12 schreef denthemen het volgende:
[..]
Die wilde toch blijven? Was vorige week in 't nieuws dacht ik
Hij moet gewoon als 3e spits bij de selectie iedere wedstrijd er bij zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:15 schreef Kopbal het volgende:
Speelt gewoon in de A1, heeft afgelopen weekend nog gescoord.
Ga er maar niet vanuit. Heeft nog totaal geen wedstrijdritme.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:25 schreef Yankee het volgende:
Zal Tomasson dit weekend in de basis staan?
Kan ik niet echt over oordelen. Mij lijk het het beste voor hem als hij gewoon in de A gaat spelen en af en toe een training met de grote jongens meepakt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:30 schreef Ytereo het volgende:
[..]
Hij moet gewoon als 3e spits bij de selectie iedere wedstrijd er bij zijn
quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:33 schreef buddyb het volgende:
tomasson zie ik liever in de spits dan op 10. hij is wel fanatiek en heeft scorend vermogen, maar voetballend gaan we er met hem op het middenveld alleen op achteruit.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef Keltie het volgende:
http://www.depers.nl/spor(...)Nederland-wordt.html
Wehe
Inhoud ervan kan ik niet posten, geeft'ie weer als een leeg bericht
Een 'artikel' van een journalist die 'nope', 'yup en 'uhm' schrijft klik ik meteen weg. Verder qua inhoud ook een stuk om je reet nog niet mee af te vegen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef Keltie het volgende:
http://www.depers.nl/spor(...)Nederland-wordt.html
Wehe
Inhoud ervan kan ik niet posten, geeft'ie weer als een leeg bericht
Pff anders neem je het even serieus.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:00 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Een 'artikel' van een journalist die 'nope', 'yup en 'uhm' schrijft klik ik meteen weg. Verder qua inhoud ook een stuk om je reet nog niet mee af te vegen.
Wat betreft die Feyenoord-keeper heeft hij wel een punt.
Ik zal er niet rouwig om zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:04 schreef Ytereo het volgende:
Zal Hofland na de schorsing ook het ´bokje´ zijn
Vermakelijk, dat was het welquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:00 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Een 'artikel' van een journalist die 'nope', 'yup en 'uhm' schrijft klik ik meteen weg. Verder qua inhoud ook een stuk om je reet nog niet mee af te vegen.
Wat betreft die Feyenoord-keeper heeft hij wel een punt.
Ach, dat heb ik met alle journalisten. Het is net politie, moet er niks van hebben.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:00 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Persoonlijk vind ik Hofland ook beter dan Bahia, hoezeer ik het Bahia ook gun.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:04 schreef Ytereo het volgende:
Vlaar in de basis zondag, Darley ook aldus Been.
Zal Hofland na de schorsing ook het ´bokje´ zijn
Zul je zien dat het straks een topkeeper wordt.quote:Arsenal have opened talks with Newcastle United goalkeeper Tim Krul.
The Mirror says the Dutch Under-21 international signed a new deal at the relegated Magpies only last month but has become unsettled by Arsenal's interest.
Wenger sees Krul, 21, as a keeper with massive potential, able to compete with Lukasz Fabianski to become Manuel Almunia's No.2.
Hij heeft wel een punt. Dit is geen 'bouwjaar' (die smoes heeft Feyenoord al 3 jaar op rij gebruikt, dus dat is op) maar een jaar waarin je aan moet gaan haken. Al is z'n laatste alinea onzin want er is genoeg talent om te verkopen.quote:Feyenoord heeft alles verpand Robert Ploeg, 31-07-2009 10:37
Feyenoord zoekt overal potjes om het hoofd boven water te kunnen houden. Maar die zoektocht kan de ondergang betekenen, zegt Robert Ploeg.
Feyenoord zit in zwaar weer. De sportieve en financiële prestaties moeten snel naar een hoger peil. Om daarvoor geld te krijgen, heeft Feyenoord sinds 2007 allerlei financieringsmodellen bedacht: Talentpool I en II, een Feyenoord Spelers Investeringsfonds, een Beloftenpool, uitgifte van certificaten van aandelen en Feyenoord Overbruggingscertificaten. Maar deze zoektocht naar geld kan wel eens de definitieve ondergang betekenen.
Nagenoeg alle contractspelers dienen als onderpand. Zij moeten binnen twee of drie seizoenen ongeveer 30 miljoen aan transferopbrengst opleveren om de schulden niet groter te laten worden. Veertien ‘jeudige’ talenten die Feyenoord min of meer zelf heeft opgeleid, zitten in twee talentenpools en moeten binnen nu en 2012 minimaal 11 miljoen euro opleveren. De aanstormende A- en B-junioren zijn voor 7,5 miljoen verpand in een Beloftenpool. Het twintigtal spelers in de drie pools moeten de komende jaren een transferbedrag van 74 miljoen opleveren. Hiervan gaat 25 procent direct naar externe investeerders. Van de overige 75 procent moeten loonkosten, premies, opleidingskosten en gewone personeelskosten worden betaald.
Schuld
Met de drie pools die in 2007 zijn gestart, heeft Feyenoord zich een schuld van 18,5 miljoen euro op de hals gehaald. Het is geld wat Feyenoord al heeft ontvangen en heeft uitgegeven en moet binnen nu en 2013 worden terug betaald. Spelers zoals Leroy Fer, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum maken een goede ontwikkeling door en kunnen veel waard worden, maar de Feyenoord talentpools zijn zeer afhankelijk van de ontwikkelingen op de transfermarkt. Ter vergelijking: Feyenoord heeft sinds 2007 ruim dertig spelers verkocht. Ze leverden de club ongeveer 34 miljoen aan transfersommen op.
Buiten het feit dat het afwachten is of een talent wel de volle potentie bereikt, kan het ook domweg gebeuren dat tieners een andere carrière kiezen. Dit is gebeurd met Jacob Lensky die in 2008 aangaf om psychische redenen te willen stoppen met voetbal. Hij liet zijn contract kosteloos ontbinden, maar loopt inmiddels vrolijk te voetballen bij Jong Utrecht. Dan zijn er nog een aantal min of meer gearriveerde spelers van onder de 30 jaar. Zij hebben op basis van een renteloze lening van ongeveer 10 miljoen bij Feyenoord een contract getekend. Het de vraag is of deze drie spelers in drie tot vier jaar meer dan 10 miljoen waard zullen worden. De overige contractspelers zitten aan het eind van hun contract/loopbaan en zijn alleen een kostenpost.
Faillissement
Naast de hypotheek op de spelers ligt er een schuld van ruim 21 miljoen. Feyenoord heeft in 2004 zelfs op het randje van een faillissement gebalanceerd. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2004-2005. Feyenoord had aan het einde van dat boekjaar een schuld van ruim 40 miljoen euro, waarvan 30 miljoen aan kortlopende schulden. Om de financiële positie te versterken, heeft Feyenoord op allerlei manieren geld geprobeerd op te halen. De schuld – 35 miljoen euro in 2006 – was mede door de verkoop van Kalou en Kuijt teruggebracht naar 10 miljoen, maar is nu weer gestegen naar 21 miljoen.
Rotterdamse voetbalclub heeft ook goodwill van investeerders verloren
Er is ook een negatief eigen vermogen van ongeveer 7 miljoen. Dat is het bedrag dat overblijft wanneer alle bezittingen zouden worden verkocht en alle schulden worden afgelost. Maar er blijft niets over. Mochten de schulden worden opgeëist, dan is dat het definitieve einde. Gezien de kortlopende hypotheek op het spelersmateriaal is dat geen irreëel gevaar.
De club wilde daarom in 2007 met de uitgifte van aandelen van de Feyenoord Rotterdam NV nieuw geld binnenhalen. Investeerders konden een aandeel kopen voor 1.000 euro per stuk met een minimale afname van duizend aandelen. Het aandelenplan moest 20 miljoen euro opleveren en 1 miljoen euro per investeerder. Het zijn er maar vier geworden. Het geld is voor een groot deel in nieuwe spelers geïnvesteerd, maar dat heeft niet geleid tot verbetering van de financiële of sportieve situatie. Sterker nog, het afgelopen seizoen kenmerkte zich wederom door turbulentie, slechte prestaties en een ontslagen trainer.
Investeerders
Inmiddels heeft Feyenoord ook de goodwill van investeerders verloren. De oprichting van het Feyenoord Spelers Investeringsfonds 2008 laat zien dat de voorwaarden waaronder investeerders bereid zijn geld op te brengen, veel zwaarder zijn geworden. De laatste noodgreep is de uitgifte van de Feyenoord Overbruggingscertificaten. De naam geeft al aan hoe precair de situatie is: help Feyenoord de spreekwoordelijke winter door. Feyenoord kan statutair nog wel twee zetels in de raad van commissarissen verkopen. Het is echter de vraag in welke constructie en wat het oplevert.
Er is nog een manier bedacht om geld op te halen. Namelijk middels de verkoop van de aandelen van de amateurtak in het stadion aan de gemeente Rotterdam. De amateurtak van Feyenoord is een interessante partij, omdat het in tegenstelling tot de profclub bezittingen heeft, onder meer in de vorm van 53 procent van de aandelen in de NV Stadion Feyenoord. Met dit plan moet een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro beschikbaar komen. Dat gaat in de vorm van een constructie waarbij de gemeente geld leent aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen. De amateurs zouden het geld dan weer beschikbaar moeten stellen aan de profclub.
Begroting
De lichtpuntjes zijn dat de grote sponsorcontracten zijn verlengd. Voor de business units geldt een wachtlijst. De begroting is met 4 miljoen naar beneden bijgesteld. En: de supportersclub heeft 100 duizend euro ingezameld voor de jeugdopleiding. Daarnaast introduceert Feyenoord secondary ticketing. Seizoenkaarthouders die niet in de gelegenheid zijn een thuiswedstrijd te bezoeken, kunnen via een speciaal platform op internet hun plaats beschikbaar stellen. De helft van de opbrengst gaat naar de seizoenkaarthouder, de andere helft naar de club.
Gerommel in de marge. Feyenoord heeft helemaal niets meer; geen bezittingen, geen talent wat nog verkocht kan worden en geen goodwill. Alles is verpand. Bovenop de schuld van 21 miljoen zijn er sinds 2007 voor ruim 35 miljoen nieuwe verplichtingen aangegaan, maar het heeft niet geleid tot sportieve successen. Het zal dit seizoen buigen of barsten worden.
Robert Ploeg is politiek wetenschapper en werkzaam als communicatie adviseur.
Been ziet in dat Tomasson enorm belangrijk is voor een team, maar toch vind ik het een opvallende keuze.quote:Been: 'Niemand verdient een tribuneplaats'
De tijd van zoeken en uitproberen is definitief voorbij voor Mario Been. Er wordt zondag van Feyenoord verwacht dat de ploeg na de goede voorbereiding het seizoen met een overwinning op NEC van start gaat. Het duel met de Nijmegenaren wordt voor Been vooral een kwestie van keuzes. "Niemand in deze selectie verdient het op dit moment om op de tribune te zitten", benadrukt Been vrijdag op de clubsite. "Maar doordat afgezien van Erwin Mulder niemand er lang uit is, zullen we daar wel keuzes in moeten maken. Die luxe hebben we." Been houdt onder de lat vast aan Darley. "Hij heeft het goed gedaan en is op dit moment mijn eerste keeper", zei hij. De jonge Braziliaan was door blessures van Rob van Dijk en Mulder de voorbije weken de enige fitte keeper in de eerste selectie. "Cruijff zei al dat elk nadeel zijn voordeel heeft", aldus Been. "Dus wie weet staat er wel iets heel moois te gebeuren."
Darley heeft André Bahia en Ron Vlaar voor zich als centrale verdedigers. Voor de laatste wordt het zijn eerste competitieduel in bijna twee jaar. "Ron heeft soms nog wat last van stijfheid, maar ik hoor hem niet klagen" zei Been. "Hij heeft overzicht, toont initiatief en brengt rust en lengte met zich mee. Het is erg mooi dat Ron terug is." Opvallendste afwezige aan de aftrap tegen NEC is middenvelder Luigi Bruins.
Jon Dahl Tomasson krjgt de voorkeur boven Bruins vanwege de agressiviteit die hij in het elftal brengt, legde Been uit. "Bruins heeft het goed gedaan, net als Jonathan de Guzman tijdens zijn invalbeurten. Maar we moeten kiezen, we beschikken over een sterke bank. Tijdens de voorbereiding is gebleken dat we niet zwakker worden als er iemand invalt en dat is een goed teken." Verdediger Kevin Hofland is geschorst.
Scroll eens even 3 cm naar boven?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:32 schreef 9christensen het volgende:
welke keeper staat er in de goal dit seizoen bij jullie?
haha, oke.quote:
In dat artikel wordt geclaimd dat de talentenpools leningen zijn. Dat was toch juist een 'investering' in talent?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Dit is geen 'bouwjaar' (die smoes heeft Feyenoord al 3 jaar op rij gebruikt, dus dat is op) maar een jaar waarin je aan moet gaan haken. Al is z'n laatste alinea onzin want er is genoeg talent om te verkopen.
Dan zou mijn moeder de juiste trainer/coach zijnquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:53 schreef Kopbal het volgende:
Ik zit trouwens te kijken van de keuzes die opeens gemaakt kunnen worden. Man, wat een verademing.
Vorig jaar was het elke week opnieuw een 5-sterren sudoku.
Inderdaad.. dat zijn investeringen met het risico bij de investeerders, anders zijn we sowieso dood.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:38 schreef SlamD het volgende:
[..]
In dat artikel wordt geclaimd dat de talentenpools leningen zijn. Dat was toch juist een 'investering' in talent?
Waarom zou dat terugbetaald moeten worden voor 2013?
Zeker met de financiele crisis zijn er genoeg flutsupporters die zullen denken 'dat komt wel goed, mijn geld hebben ze niet nodig'. Ook zijn er natuurlijk heel veel gezinnen, waar 1 bedrag wordt gegeven voor 5 supporters... Ik moet het nog maar zienquote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:52 schreef MB23 het volgende:
Volgens de FSV zijn er 2 miljoen supporters, als iedereen 10 euro geeft heb je 20 miljoen. Natuurlijk geeft niet iedereen, maar dat wordt denk ik redelijk gecompenseerd door grotere bedragen. M'n eigen rekening gaat natuurlijk helemaal leeg als het zo ver komt.
Alhoewel ik toch denk dat in zo'n situatie wel iedereen geeft, dat Voor Feyenoord Van Ons was niet echt noodzaak. Maargoed, dan moet alles wel rechtstreeks naar de schulden gaan.
Mensen die op de dag dat het zo ver komt (de allerlaatste manier om het nog goed te krijgen) niks geven moeten zichzelf afvragen of ze wel Feyenoorder zijn. Kom op, als je club elke cent nodig heeft dan geef je echt wel wat. Je hebt dan ook van die mensen die denken dat je geld in een bodemloze put gooit, maar het gaat dan rechtstreeks naar de schulden, het is dus kiezen: geld gooien in een bodemloze put waar je je hart ook in hebt gegooid.. of die hele put maar volstorten met beton en nooit meer naar omkijken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:17 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Zeker met de financiele crisis zijn er genoeg flutsupporters die zullen denken 'dat komt wel goed, mijn geld hebben ze niet nodig'. Ook zijn er natuurlijk heel veel gezinnen, waar 1 bedrag wordt gegeven voor 5 supporters... Ik moet het nog maar zien
Anderzijds is er ook wel een hele harde kern inderdaad die gewoon hun vakantiegeld/spaargeld er voor op willen geven. Ik denk dat m'n eerste inschatting inderdaad aan de lage kant was, maar of we tot 20.000.000 zouden komen weet ik niet...
Nou, komende week waarschijnlijk dus.quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:48 schreef Ritmo het volgende:
Idd, ben alleen benieuwd wanneer het eerste interview met Biseswar verschijnt waarin ie zegt teleurgesteld te zijn in Been.![]()
Belachelijke keuze inderdaad, net als de keuze voor Tomasson. Zeker omdat Bruins het gewoon eens goed deed.. dit is niet echt motiverend.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:31 schreef Ritmo het volgende:
Maar goed, ergens kan ik het hem niet eens kwalijk nemen dat ie boos is dat een kutkneus als Slory zonder reden je plek krijgt.
JDT is een held hoor, maar heeft amper iets gespeeld in deze voorbereiding en al helemaal niet tegen clubs op niveau. Dit terwijl Bruins tegen Samp en Sporting heel aardig speelde. Tomasson is net een half weekje fit en begint gelijk in de basis... ik vind het een aparte keuze, maar we zullen het zien zondag.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:44 schreef Kopbal het volgende:
Tomasson hoort gewoon altijd te spelen. Jon Dahl
De enige speler voor wie hij het veld eventueel zou kunnen ruimen is De Guzman, maar die is niet wedstrijdfit.
quote:‘Dit Feyenoord is gewoon echt goed’
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Pratend over zijn vak komt Mario Been vaak bij hetzelfde zinnetje uit. ,,Zoiets leer je niet op de cursus,’’ zegt de trainer van Feyenoord steeds, om maar aan te geven dat sport niet in theorie en dogma is te vangen.
Het is de essentie van zijn werkwijze. Been is een coach die in alles zijn gevoel volgt, die vertrouwt op zijn sociale vaardigheden. Toen Andwélé Slory op het trainingskamp in Portugal een klap verkocht aan ploeggenoot Karim El Ahmadi, riep Been de aanvaller meteen hard tot de orde, zowel intern als in het openbaar. Een dag later noemde hij Slory op het oefenveld weer gewoon ‘Webster’, de bijnaam die Been ooit zelf voor de voetballer bedacht.
,,Wat jij doet is eigenlijk heel moeilijk, zei Leon Vlemmings (assistent-trainer, red.) pas tegen me,’’ aldus Been. ,,Zelf zie ik dat helemaal niet zo, maar uiteindelijk begreep ik wel wat hij bedoelde. Het ene moment leg ik de arm om de schouder van Roy Makaay, het volgende moment geef ik hem een kat in de kleedkamer omdat ik vind dat hij te weinig brengt. Of spelers dat accepteren, hangt helemaal van jezelf af. In hoe je doet, wat je zegt en op welk moment. Exact kan ik dat niet uitleggen. Ik doe zoals ik ben. Altijd.’’
Onmiskenbaar heeft hij een kentering teweeg gebracht bij Feyenoord, nog voor de competitie is begonnen. Een verkrampt, wanhopig elftal oogt zowaar weer fris en fruitig. Zowel op het veld als daarbuiten. ,,Als ik de mensen om me heen beluister, hoor ik vaak dat ze zich lekkerder voelen, meer relaxt,’’ aldus Been. ,,Omdat ze de ruimte krijgen te doen waar ze goed in zijn.
,,Spelers, maar ook de teammanager, de dokter of de conditietrainer. Ik geef verantwoordelijkheid, veel meer dan ik vroeger deed. Bij Excelsior wilde ik alles zelf doen, controle hebben. In dat opzicht heb ik veel bijgeleerd.’’
Voortdurend balanceert Been op de dunne grens tussen plezier en prestatie. Zo’n beetje iedere speler constateerde tijdens de voorbereiding dat er zwaarder werd getraind dan ooit. Tegelijk is op Varkenoord ook de ontspanning voelbaar. Onlangs huppelde het zoontje van André Bahia vrolijk het veld in tijdens een ochtendtraining. Been liet het lachend gebeuren.
,,Plezier, instelling, team; PIT,’’ zegt Been. ,,Ik geloof dat plezier een voorwaarde is om tot prestaties te komen. Tegelijk zijn die prestaties uiteraard essentieel. Bij deze club is de druk elk jaar weer hoog. Omdat er zoveel mensen zijn die onvoorwaardelijk van Feyenoord houden. Als speler moet je daarmee om kunnen gaan.’’
Het afgelopen halfjaar had je uitgebreid de tijd om je voor te bereiden op deze klus met dit team. Wat was de diagnose?
Been: ,,Te veel gedoe tussen jong en oud, te veel tegengoals en een groot mentaliteitsprobleem. Te vaak liet het elftal de dingen zomaar gebeuren. Volendam-uit, NAC-thuis; wedstrijden waarin de ploeg mentaal door zijn hoeven zakte. De lamlendigheid straalde er vanaf. Dat mag onder geen enkele voorwaarde. Binnen dit elftal moet de overtuiging groeien dat niemand in de Kuip mag winnen. Niemand.’’
Hameren op mentaliteit blijft vaak abstract. Hoe verander je zoiets werkelijk binnen een team dat al zo lang tekort schiet op dat vlak?
,,Gewoon, door op mijn eigen manier te werken. Ik probeer iets los te maken, mensen te prikkelen. Vaak op een positieve manier, door spelers te laten merken hoe goed ze zijn. In heel mijn carrière heb ik nog nooit met een selectie gewerkt die zó veel kwaliteit had. Daar wijs ik ze voortdurend op, want deze ploeg is echt ongelooflijk goed. Tegelijk houd ik iedereen voor dat een seizoen zoals het vorige nóóit meer mag gebeuren. Wie niet meewil, valt af. Voorlopig wil iedereen mee, er wordt fantastisch gewerkt.’’
Bij NEC heb je behoorlijk ruzie gemaakt met een aantal spelers. Ook zoiets luistert heel nauw; het werkt, óf de boel klapt.
,,De essentie is altijd dat je normaal doet. De spelers hebben zelf een lijstje gemaakt met regels voor dit seizoen. Bovenaan dat papiertje staat het allerbelangrijkste: ‘Gewoon normaal doen’. Als spelers te dik zijn, zoals Jhonny van Beukering of Collins John bij NEC waren, dan is dat dus niet normaal. Slory die een klap uitdeelt; hetzelfde verhaal. Uiteindelijk begrijpt iedereen wat ‘normaal’ betekent. Dat houdt ook in dat je je ego opzij zet, ook als je eens een keer niet in de basis staat. De frustratie van een individu mag nooit gaan dooretteren.’’
Hoe belangrijk is Leo Beenhakker in dit proces?
,,Heel belangrijk. Als geen ander kan Leo mensen binden. Of dat nou rondom de club is of binnen het elftal; weinig mensen zijn zo sociaal begaafd als hij. Daarbij geef ik hem alle vrijheid. Als Leo vindt dat hij even met een speler moet gaan zitten of de groep moet toespreken, dan moet hij dat vooral doen. Een kwestie van vertrouwen, we kennen elkaar al zó lang.’’
Ruim een jaar geleden vond Feyenoord je niet goed genoeg en ook na het ontslag van Gertjan Verbeek bleef een telefoontje uit. Heeft dat pijn gedaan?
,,Vorig jaar zat hier een technisch directeur, Peter Bosz, die vond dat ik nog wat te weinig ervaring had. Dat mag. En eerlijk is eerlijk, ook ik vond de aanstelling van Gertjan Verbeek op dat moment een logische keuze, met de informatie die ik toen had. In januari was ik stiekem juist wel blij dat ze maar niet belden. Ik wilde die klus bij NEC gewoon echt afmaken. Op een gegeven heb ik tegen mijn vrouw gezegd: schat, het zit me dwars, die hele discussie of ik nou wel of niet naar Feyenoord ga. Astrid heeft me toen de juiste richting op geduwd. Op maandagochtend heb ik verteld dat ik hoe dan ook bij NEC bleef, ’smiddags belde Eric Gudde. Te laat, ja. Want voor Feyenoord had ik het wél gedaan. Dat zeg ik eerlijk.’’
Deze baan was een droom voor je, maar wat moet je hierna nog? Of wil je een soort Foppe de Haan worden?
,,De Foppe van Feyenoord. Nou je het zegt, ja, dat lijkt me wel wat. Maar alleen als ik ook echt vóóruit kan blijven gaan met deze club. Zonder ambities kan ik niet werken. Zelfs hier niet.’’
Echt een optimist inderdaad...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:41 schreef Merkie het volgende:
Dat opgehemel van Been voordat er ook nog maar één wedstrijd gespeeld is komt me onderhand een beetje de neus uit. Als we zondag verliezen van NEC is het weer heibel.
quote:Been ontevreden over Biseswar
ROTTERDAM - Mario Been was tijdens de vrijdagtraining niet tevreden over Diego Biseswar.
Diego Biseswar. FOTO ANP
,,Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent dat je niet bij de beoogde basisploeg zit,’’ aldus Been. ,,Maar zoiets mag niet doorwerken in je prestaties op de training.’’
De van Roda overgenomen Sekou Cissé krijgt de voorkeur als linksbuiten.
Jon heeft al vaker laten zien dat niet zo heel erg nodig te hebben, dat wedstrijdritme. Zelfde als een Makaay, zodra hij kan spelen is hij op z'n gebruikelijke niveau.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
JDT is een held hoor, maar heeft amper iets gespeeld in deze voorbereiding en al helemaal niet tegen clubs op niveau. Dit terwijl Bruins tegen Samp en Sporting heel aardig speelde. Tomasson is net een half weekje fit en begint gelijk in de basis... ik vind het een aparte keuze, maar we zullen het zien zondag.
De keuze van Slory boven Biseswar vind ik heel merkwaardig, omdat Slory gewoon alleen op snelheid zonder bal sneller is. Onvrede kan ik dan ook ergens wel begrijpen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:40 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Belachelijke keuze inderdaad, net als de keuze voor Tomasson. Zeker omdat Bruins het gewoon eens goed deed.. dit is niet echt motiverend.
Precies dezelfde verhaaltjes had je ook toen Verbeek begon.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:41 schreef Merkie het volgende:
Dat opgehemel van Been voordat er ook nog maar één wedstrijd gespeeld is komt me onderhand een beetje de neus uit. Als we zondag verliezen van NEC is het weer heibel.
Dat dus. Bruins krijgt z'n speeltijd wel, Tomasson zal maandag al wel weer pijntjes hebben en 1 of 2 weken niet kunnen spelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:30 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Jon heeft al vaker laten zien dat niet zo heel erg nodig te hebben, dat wedstrijdritme. Zelfde als een Makaay, zodra hij kan spelen is hij op z'n gebruikelijke niveau.
Zeker de eerste wedstrijd vind ik het wel logisch dat je agressief wilt beginnen, dat kan je in een flow helpen als je snel voorkomt. Als we met 2-0 de rust in gaan vind ik wel dat Bruins, De Guzman en Biseswar ook zo veel mogelijk minuten moeten maken (dwz; 2 spelers al voor het uur wisselen).
Precies.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 02:02 schreef Merkie het volgende:
Hoezo zou Bruins niet blij zijn met Been? Hij heeft nooit een basisplek gehad en onder Been kreeg hij juist relatief veel speeltijd in de voorbereiding. Daarnaast is Been juist de trainer die hem bij Excelsior liet debuteren en heeft Been veel vertrouwen in hem volgens mij.
Mja, is dat dan niet respectloos van Biseswar richting Slory? Als je ontevreden over de keuze bent, vind je jezelf dus beter, lijkt mij. Ik heb ook liever Biseswar, maar als hij zo gaat beginnen hoeft het al niet meer, zo goed is hij ook weer niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:32 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
De keuze van Slory boven Biseswar vind ik heel merkwaardig, omdat Slory gewoon alleen op snelheid zonder bal sneller is. Onvrede kan ik dan ook ergens wel begrijpen.
De keuze voor Tomasson vind ik daarentegen wel goed uit te leggen op agressiviteit etc. Ik denk dat Been dat ook wel positief over kan brengen. Als een speler als Bruins dat nu al niet kan accepteren hoort hij geen topsport te doen.
Niemand trouwens die weet hoe dit zit?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:43 schreef MB23 het volgende:
Hoe groot is de schuld dan wel niet? Het is toch zo dat als je bezittingen meer waard zijn dan de schulden, er toch geen probleem is? Die bezittingen zijn dus die 60 miljoen ofzo aan spelers, ongeveer, want die cijfers zullen niet helemaal kloppen. Heb niet altijd goed opgelet bij M&O, maar dat klopt toch?
quote:Ruim een jaar geleden vond Feyenoord je niet goed genoeg en ook na het ontslag van Gertjan Verbeek bleef een telefoontje uit. Heeft dat pijn gedaan?
,,Vorig jaar zat hier een technisch directeur, Peter Bosz, die vond dat ik nog wat te weinig ervaring had. Dat mag. En eerlijk is eerlijk, ook ik vond de aanstelling van Gertjan Verbeek op dat moment een logische keuze, met de informatie die ik toen had. In januari was ik stiekem juist wel blij dat ze maar niet belden. Ik wilde die klus bij NEC gewoon echt afmaken. Op een gegeven heb ik tegen mijn vrouw gezegd: schat, het zit me dwars, die hele discussie of ik nou wel of niet naar Feyenoord ga. Astrid heeft me toen de juiste richting op geduwd. Op maandagochtend heb ik verteld dat ik hoe dan ook bij NEC bleef, ’smiddags belde Eric Gudde. Te laat, ja. Want voor Feyenoord had ik het wél gedaan. Dat zeg ik eerlijk.’’
Precies. Dacht dat de mensen hier vertrouwen hadden in Been. Maar nee, gezeik begint nu al.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef Ender_Wiggin het volgende:
lol nog geen minuut gespeeld deze competitie, en nu al opmerkingen over keuzes, laat ze eerst een spelen......
Ik heb 100 % vertrouwen in Been hoor. Alleen wat Slory betreft begrijp ik hem niet helemaal (ook niet dat ie hem op het trainingsveld liefkozend "Webster" noemt, zo werk je wel irritaties in de hand bij bankzitters).quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Precies. Dacht dat de mensen hier vertrouwen hadden in Been. Maar nee, gezeik begint nu al.
quote:Feyenoord zoekt overal potjes om het hoofd boven water te kunnen houden. Maar die zoektocht kan de ondergang betekenen, zegt Robert Ploeg.
Feyenoord zit in zwaar weer. De sportieve en financiële prestaties moeten snel naar een hoger peil. Om daarvoor geld te krijgen, heeft Feyenoord sinds 2007 allerlei financieringsmodellen bedacht: Talentpool I en II, een Feyenoord Spelers Investeringsfonds, een Beloftenpool, uitgifte van certificaten van aandelen en Feyenoord Overbruggingscertificaten. Maar deze zoektocht naar geld kan wel eens de definitieve ondergang betekenen.
Nagenoeg alle contractspelers dienen als onderpand. Zij moeten binnen twee of drie seizoenen ongeveer 30 miljoen aan transferopbrengst opleveren om de schulden niet groter te laten worden. Veertien ‘jeudige’ talenten die Feyenoord min of meer zelf heeft opgeleid, zitten in twee talentenpools en moeten binnen nu en 2012 minimaal 11 miljoen euro opleveren. De aanstormende A- en B-junioren zijn voor 7,5 miljoen verpand in een Beloftenpool. Het twintigtal spelers in de drie pools moeten de komende jaren een transferbedrag van 74 miljoen opleveren. Hiervan gaat 25 procent direct naar externe investeerders. Van de overige 75 procent moeten loonkosten, premies, opleidingskosten en gewone personeelskosten worden betaald.
Schuld
Met de drie pools die in 2007 zijn gestart, heeft Feyenoord zich een schuld van 18,5 miljoen euro op de hals gehaald. Het is geld wat Feyenoord al heeft ontvangen en heeft uitgegeven en moet binnen nu en 2013 worden terug betaald. Spelers zoals Leroy Fer, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum maken een goede ontwikkeling door en kunnen veel waard worden, maar de Feyenoord talentpools zijn zeer afhankelijk van de ontwikkelingen op de transfermarkt. Ter vergelijking: Feyenoord heeft sinds 2007 ruim dertig spelers verkocht. Ze leverden de club ongeveer 34 miljoen aan transfersommen op.
Buiten het feit dat het afwachten is of een talent wel de volle potentie bereikt, kan het ook domweg gebeuren dat tieners een andere carrière kiezen. Dit is gebeurd met Jacob Lensky die in 2008 aangaf om psychische redenen te willen stoppen met voetbal. Hij liet zijn contract kosteloos ontbinden, maar loopt inmiddels vrolijk te voetballen bij Jong Utrecht. Dan zijn er nog een aantal min of meer gearriveerde spelers van onder de 30 jaar. Zij hebben op basis van een renteloze lening van ongeveer 10 miljoen bij Feyenoord een contract getekend. Het de vraag is of deze drie spelers in drie tot vier jaar meer dan 10 miljoen waard zullen worden. De overige contractspelers zitten aan het eind van hun contract/loopbaan en zijn alleen een kostenpost.
Faillissement
Naast de hypotheek op de spelers ligt er een schuld van ruim 21 miljoen. Feyenoord heeft in 2004 zelfs op het randje van een faillissement gebalanceerd. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2004-2005. Feyenoord had aan het einde van dat boekjaar een schuld van ruim 40 miljoen euro, waarvan 30 miljoen aan kortlopende schulden. Om de financiële positie te versterken, heeft Feyenoord op allerlei manieren geld geprobeerd op te halen. De schuld – 35 miljoen euro in 2006 – was mede door de verkoop van Kalou en Kuijt teruggebracht naar 10 miljoen, maar is nu weer gestegen naar 21 miljoen.
Er is ook een negatief eigen vermogen van ongeveer 7 miljoen. Dat is het bedrag dat overblijft wanneer alle bezittingen zouden worden verkocht en alle schulden worden afgelost. Maar er blijft niets over. Mochten de schulden worden opgeëist, dan is dat het definitieve einde. Gezien de kortlopende hypotheek op het spelersmateriaal is dat geen irreëel gevaar.
De club wilde daarom in 2007 met de uitgifte van aandelen van de Feyenoord Rotterdam NV nieuw geld binnenhalen. Investeerders konden een aandeel kopen voor 1.000 euro per stuk met een minimale afname van duizend aandelen. Het aandelenplan moest 20 miljoen euro opleveren en 1 miljoen euro per investeerder. Het zijn er maar vier geworden. Het geld is voor een groot deel in nieuwe spelers geïnvesteerd, maar dat heeft niet geleid tot verbetering van de financiële of sportieve situatie. Sterker nog, het afgelopen seizoen kenmerkte zich wederom door turbulentie, slechte prestaties en een ontslagen trainer.
Investeerders
Inmiddels heeft Feyenoord ook de goodwill van investeerders verloren. De oprichting van het Feyenoord Spelers Investeringsfonds 2008 laat zien dat de voorwaarden waaronder investeerders bereid zijn geld op te brengen, veel zwaarder zijn geworden. De laatste noodgreep is de uitgifte van de Feyenoord Overbruggingscertificaten. De naam geeft al aan hoe precair de situatie is: help Feyenoord de spreekwoordelijke winter door. Feyenoord kan statutair nog wel twee zetels in de raad van commissarissen verkopen. Het is echter de vraag in welke constructie en wat het oplevert.
Er is nog een manier bedacht om geld op te halen. Namelijk middels de verkoop van de aandelen van de amateurtak in het stadion aan de gemeente Rotterdam. De amateurtak van Feyenoord is een interessante partij, omdat het in tegenstelling tot de profclub bezittingen heeft, onder meer in de vorm van 53 procent van de aandelen in de NV Stadion Feyenoord. Met dit plan moet een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro beschikbaar komen. Dat gaat in de vorm van een constructie waarbij de gemeente geld leent aan SC Feyenoord, in ruil voor verpanding van de stadionaandelen. De amateurs zouden het geld dan weer beschikbaar moeten stellen aan de profclub.
Begroting
De lichtpuntjes zijn dat de grote sponsorcontracten zijn verlengd. Voor de business units geldt een wachtlijst. De begroting is met 4 miljoen naar beneden bijgesteld. En: de supportersclub heeft 100 duizend euro ingezameld voor de jeugdopleiding. Daarnaast introduceert Feyenoord secondary ticketing. Seizoenkaarthouders die niet in de gelegenheid zijn een thuiswedstrijd te bezoeken, kunnen via een speciaal platform op internet hun plaats beschikbaar stellen. De helft van de opbrengst gaat naar de seizoenkaarthouder, de andere helft naar de club.
Gerommel in de marge. Feyenoord heeft helemaal niets meer; geen bezittingen, geen talent wat nog verkocht kan worden en geen goodwill. Alles is verpand. Bovenop de schuld van 21 miljoen zijn er sinds 2007 voor ruim 35 miljoen nieuwe verplichtingen aangegaan, maar het heeft niet geleid tot sportieve successen. Het zal dit seizoen buigen of barsten worden.
Robert Ploeg is politiek wetenschapper en werkzaam als communicatie adviseur.
Bron: Volkskrant
http://www.lunaticnews.nl/index.php?q=node/7917
Lees voortaan eerst even het topic door ofzoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:23 schreef turnpoint76 het volgende:
Feyenoord heeft alles verpand
[..]
De training die ook vandaag weer zeer goed werd bezocht leverde soms luid applaus op als Darley weer een fantastische redding maakte.quote:
Wat dat betreft kan die foto zowel juist positief als negatief zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:07 schreef Merkie het volgende:
Ben benieuwd hoe Cissé het gaat doen eigenlijk, tegen Sampdoria speelde hij erg goed. Denk (hoop) dat we een goede aan hem hebben.
Hij heeft zijn jas nog steeds aan he. Die moet uit gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.quote:
Is ie toch nog niet zo goed als ze dachten dat ie was... Maar misschien groeit ie nog door.quote:Vlaar speelt door tegenvallende Ignjatovic
Ron Vlaar maakt zondag tegen NEC voor het eerst in bijna twee jaar zijn opwachting als basisspeler. De Feyenoorder heeft dat met name te danken aan de matige prestaties van aanwinst Aleksandar Ignjatovic.
Feyenoord nam Ignjatovic onlangs op huurbasis over van Borac, maar de Serviër is nog niet op het niveau dat trainer Mario Been van hem wil zien. "Je ziet dat hij nog niet zover is als we hadden gehoopt", aldus de trainer in De Telegraaf.
"Hij is niet gewend aan onze manier van spelen met voetbal van achteruit. Ook de handelingssnelheid moet omhoog", vervolgt Been. Daardoor speelt Vlaar rechts centraal achterin. Hij wordt aan zijn linkerzijde bijgestaan door Andre Bahia. Kevin Hofland is geschorst.
Vlaar speelde 22 maanden geleden zijn laatste duel voor Feyenoord. De nog altijd pas 24-jarige mandekker kampte nadien met twee ernstige knieblessures.
quote:Erasmus en Janota scoren voor Excelsior
Geschreven op 2009-08-01 om 17:30 | Aantal keer bekeken: 1394 | Aantal reacties: 7 | Bron: Rijnmond.nl Excelsior heeft het laatste oefenduel voor het begin van de competitie met ruime cijfers gewonnen. De eerstedivisionist won met 0-5 bij zaterdag eersteklasser Excelsior Maassluis. Ard van Peppen, Kermit Erasmus (twee keer), Michel Janota en Daan Bovenberg waren trefzeker voor de Rotterdamse formatie van trainer Alex Pastoor.
Komende vrijdag start Excelsior de competitie met een thuiswedstrijd tegen Telstar.
Samen met Vincken die dan net weer fit isquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:45 schreef Ritmo het volgende:
Straks Castaignos en Erasmus die onze huidige aanvallers zo kunnen opvolgen.
Wij kwamen nog wel op voorsprong. Nu we het toch even over AZ hebben, ze spelen een beetje zoals Feyenoord vorig jaar. Wel het overwicht hebben, nauwelijks kansen creëren en een vroege tegentrefferquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:05 schreef Ritmo het volgende:
![]()
AZNet als ons vorig jaar de eerste wedstrijd achter in Almelo.
Netjesquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wij kwamen nog wel op voorsprong. Nu we het toch even over AZ hebben, ze spelen een beetje zoals Feyenoord vorig jaar. Wel het overwicht hebben, nauwelijks kansen creëren en een vroege tegentreffer.
In de beginfase vaak wel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:28 schreef buddyb het volgende:
feyenoord had zelden het overwicht hoor
Precies, Feyenoord kreeg het altijd voor elkaar om in het begin redelijk te spelen, tegengoal te krijgen en dan maar gelijk de koppies te laten hangenquote:
Het is officieel, AZ is het nieuwe Feyenoord. 2-0!!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wij kwamen nog wel op voorsprong. Nu we het toch even over AZ hebben, ze spelen een beetje zoals Feyenoord vorig jaar. Wel het overwicht hebben, nauwelijks kansen creëren en een vroege tegentreffer.
Hij staat gewoon voor tegen de landskampioen hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:23 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Omdat het nu alweer 3-2 staat
Tjah als AZ die penalty niet krijgt is het ook wel makkelijk he.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:24 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij staat gewoon voor tegen de landskampioen hoor
Dan nog, ze zijn de hele wedstrijd beter. En zelfs een gelijkspel zou een hele goede uitslag zijnquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:33 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Tjah als AZ die penalty niet krijgt is het ook wel makkelijk he.
Idd en dat gaat goed komen . ik voorspel een zeer ruime zege morgen..quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, maar als de spelers zich inzetten win je gewoon. En dat mag je best van ze eisen.
TJA je moet wat over hebben voor je cluppiequote:Op zondag 2 augustus 2009 00:51 schreef Happel het volgende:
Heb geen zin om morgen te gaan, alleen al omdat ik nog geen SCC heb en in die teringrij moet gaan staan bij klantenservice, waarachter een paar incompetente prutsers staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 92% gewijzigd door Cyberia18 op 02-08-2009 02:59:41 ]
hehe mag ook weer in de rij staan. Te laat met afwijzen van die bizarre foto met nummer voor de silvercard, en nu weer in de rij. Ik ben er rond 1030-1100, en hopelijk is de rij dan nog niet te groot zodat ik nog ff kan tanken ergens.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:51 schreef Happel het volgende:
Heb geen zin om morgen te gaan, alleen al omdat ik nog geen SCC heb en in die teringrij moet gaan staan bij klantenservice, waarachter een paar incompetente prutsers staan.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:18 schreef Cyberia18 het volgende:
2-1.Wtf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Was vroeg wakker, dus ben maar effe snel heen en weer gegaan, want zag het ook niet zo zitten om zo fucking lang in de rij te staan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:51 schreef Happel het volgende:
Ik ga pas rond 12.30 en zal er dan wel rond 14.00 zijn. Heb me er maar bij neergelegd dat ik in de rij sta, het is niet anders.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:39 schreef Luni het volgende:
[..]
Was vroeg wakker, dus ben maar effe snel heen en weer gegaan, want zag het ook niet zo zitten om zo fucking lang in de rij te staan.
Is die rij iig wel al weg als je aankomtquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:25 schreef Happel het volgende:
Hmm, je moet dus nooit weer even op bed gaan liggen, na al opgestaan te zijn.
In vergelijking met vorig jaar is onze bank er wel op vooruit gegaanquote:Rob van Dijk, Tim de Cler, Denny Landzaat, Luigi Bruins, Kelvin Leerdam, Jonathan de Guzman, Diego Biseswar.
matig? kom nou. wees realistisch. je kan gerust slecht zeggen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:23 schreef TC03 het volgende:
Eerste 20 minuten waren goed, daarna was het behoorlijk matig. Maarja, wel gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |