Lekker makkelijk weer. Timmer was dan misschien slecht in hoge ballen maar een goede lijnkeeper was het wel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:04 schreef Merkie het volgende:
Die aanname van Cissé op 5:15. Jammer dat Cissé niet gescoord heeft, hij speelde echt heel goed zo te zien.
Die van richting veranderde bal op 5:47 zou Timmer trouwens nooit hebben gehad, die zou dan weer aan de grond genageld staan.
Hij is een prutser en had die bal niet gehad.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer. Timmer was dan misschien slecht in hoge ballen maar een goede lijnkeeper was het wel.
Geef hem nou gewoon de kans. Hij gaat hem waarmaken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef Jorwol het volgende:
Damn, echt goed voetbal gewoon, ik krijg er zowaar nog vertrouwen in. Cisse lijkt toch echt wel een aanwinst! Over Slory ga ik niet meer beginnen, dat lijkt me duidelijk, anders zitten we weer 2 pagina's verder...
Zo, zo. Jij hebt er wel vertrouwen inquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Happel het volgende:
Geef hem nou gewoon de kans. Hij gaat hem waarmaken.
Ik ben benieuwd, maar zie het echt somber in voor z'n basisplaats, zeker als de Guzman en Biseswar goed spelen..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Happel het volgende:
[..]
Geef hem nou gewoon de kans. Hij gaat hem waarmaken.
Been heeft vertrouwen, dus ik ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef Kopbal het volgende:
Vink fluit zondag.
[..]
Zo, zo. Jij hebt er wel vertrouwen in
Nooit aan begonnen. Geen tijd voor. Volgend jaar poging 2.quote:Had je trouwens nog de 4-daagse uitgelopen, of was jij dat niet?
quote:'Benieuwd naar nieuwe Feyenoord'
AMSTERDAM - De eredivisie gaat vrijdag alweer van start. De oefencampagne is door de achttien clubs zo goed als afgesloten, waarna het echte werk dus kan beginnen. Aad de Mos, Ronald Spelbos en Willem van Hanegem blikken vooruit op het nieuwe voetbalseizoen.
Naar welke club bent u erg benieuwd?
De Mos: "Feyenoord. Ik heb het gevoel dat het daar eindelijk de goede kant op gaat. Er valt natuurlijk ook meer uit die spelersgroep te halen dan afgelopen seizoen. Ik denk dat Mario Been daar wel toe in staat is.”
Spelbos: "Ik ben naar meerdere clubs benieuwd. PSV en Feyenoord hebben een zwaar seizoen achter de rug, het is interessant om te zien hoe zij het gaan doen. Ik denk dat de 'top' groter gaat worden en dat de clubs die bovenin staan langer dicht bij elkaar zullen staan dan afgelopen seizoen.”
Van Hanegem: "Feyenoord natuurlijk, maar het is ook niet zo moeilijk te voorspellen dat zij het beter gaan doen dan vorig jaar. Ik moet wel altijd lachen om mensen die zeggen dat het met een nieuwe trainer ineens weer goed zal gaan. Je speelt toch niet voor je trainer? Clubs als Ajax, Feyenoord en PSV moeten elk jaar meedoen om het kampioenschap, dat mag je verwachten van zulke instituten.”
Wat denken die Timmer, Lucius en Greene wel, de ene na de andere aanbieding weigeren?quote:Lucius traint mee met FC Den Bosch
DEN BOSCH - Theo Lucius houdt zijn conditie op peil bij FC Den Bosch. De 32-jarige middenvelder traint deze week mee met de selectie van de club waar hij in 1996 zijn profloopbaan begon. Lucius nam vorig seizoen transfervrij afscheid van Feyenoord. De Rotterdamse club bood hem geen nieuwe verbintenis aan.
Lucius vindt het nog te vroeg voor een terugkeer naar FC Den Bosch. Hij geeft de voorkeur aan een buitenlands avontuur, maar weigerde vorige maand een aanbieding van het Griekse Larissa.
dat was biseswar, cisse was er toen al uitgehaald. het overstapje was van el ahmadi.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Ritmo het volgende:
El Ahmadi op 6:06Wie gaf de voorzet voor de 3-0? Bahia of Cissé?
Hoezo makkelijk? Timmer bleef heel vaak staan om bepaalde ballen "onhoudhbaar" te laten lijken. Die bal die Darley had, had Timmer gewoon nooit gehad. Dat wilde ik ermee zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:49 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer. Timmer was dan misschien slecht in hoge ballen maar een goede lijnkeeper was het wel.
Precies, Timmer leek in z'n beste tijd een goede keeper omdat ie TE vaak niet voor de bal gaat..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo makkelijk? Timmer bleef heel vaak staan om bepaalde ballen "onhoudhbaar" te laten lijken. Die bal die Darley had, had Timmer gewoon nooit gehad. Dat wilde ik ermee zeggen.
Geheel eens met bovenstaand stuk. Heb sowieso altijd het gevoel gehad dat de FSV meer een spreekbuis was van de Feyenoord-directie.quote:Ingezonden: FSV moet nu partij kiezen
Feyenoord maakte vorige week bekend dat Gerard Meijer zal gaan optreden als ambassadeur van “Het Legioen”. Verder de aankondiging dat er speciale poortjes zullen komen als “Fast Lane” voor de houders van een Legioenpas. Verschillende Feyenoordsites nemen braaf het bericht over en stappen gemakkelijk over het feit heen dat “Het Legioen” een bijzonder smerige aanval van Feyenoord is op de onafhankelijke supportersverening FSV. Feyenoord heeft natuurlijk een ten opzichte van de FSV een onoverbrugbaar concurrentie voordeel.
Feyenoord dat een supportersvereniging begint is natuurlijk hetzelfde als Philips dat een vakbond begint. In dit opzicht is Het legioen gewoon een manier voor Feyenoord om extra inkomsten te genereren en voor SCC houders een verhoging van de kosten. Op zich is er natuurlijk niets mis met extra inkomsten voor Feyenoord, zeker niet in deze moeilijke tijden. Maar volgens mij, en vele supporters met mij, is dit een lange termijnplan om de FSV buitenspel te zetten.
Feyenoord weet dat de supporter zijn euro’s maar één keer uit kan geven. Door de Legioenpas zo goed als gratis te introduceren zijn een groot aantal supporters er al ingetrapt. Volgend jaar, of misschien dit jaar al zullen de supporters een keuze moeten gaan maken. Of de Legioenpas eruit, of het pasje van de FSV. Voorlopig heeft de FSV nog het voordeel dat ze een uitstekend blad maken met de Hand in Hand, maar voor de rest merken we de laatste jaren toch maar bizar weinig van onze onafhankelijke supportersvertegenwoordiging.
Langzaam rijst het vermoeden dat het bestuur van de FSV alles wil doen om conflicten met Feyenoord te vermijden, er worden immers nooit ferme uitspraken gedaan: waar is de FSV als het gaat om het financieel wanbeleid in de Kuip? De slechte scouting? Waar was de FSV toen vorig jaar de club bijna afbrandde? Waarom geen reactie als de supporters als misdadigers op de foto moeten? De FSV moet nadrukkelijk aan de kant van de supporters gaan staan, een belangenvereniging zijn en bereid zijn het gevecht aan te gaan met de junta in het Maasgebouw, dan krijgen ze weer een duidelijke smoel en een reden voor supporters om lid te zijn of te worden.
De supportersvereniging moet nu partij kiezen, volgend jaar is het misschien te laat.
Ton
FSV kun je echt geen supportersvereniging noemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:16 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Geheel eens met bovenstaand stuk. Heb sowieso altijd het gevoel gehad dat de FSV meer een spreekbuis was van de Feyenoord-directie.
Goh, we spelen 2 goede wedstrijden en we zijn weer titelkandidaat. Daarvoor moet je Feyenoord heten.quote:Dembélé: 'Ook Feyenoord is titelkandidaat'
In Italië werd AZ-aanvaller Moussa Dembélé de afgelopen weken in verband gebracht met AC Milan, terwijl Fiorentina, Juventus en Genoa in een eerder stadium al hun interesse in de jonge Belg kenbaar maakten. Ondanks alle interesse speelt Dembélé echter nog steeds in Alkmaar en de veelzijdige aanvaller denkt niet dat daar deze zomer nog verandering in komt.
Dembélé denkt dit jaar met AZ wederom voor de titel te strijden, maar verwacht zware concurrentie van de traditionele top drie.
'Ik denk dat ik bij AZ blijf om weer voor de titel te strijden. Wij zijn echter niet de enige titelfavoriet, Ajax en PSV zijn dat ook. En dat geldt ook voor Feyenoord, dat zich behoorlijk heeft versterkt. Zij zijn echte concurrenten voor ons.'
quote:'Mario overdrijft zijn Rotterdamse rol een beetje'
28/07/2009 14:15
Mario wil de Rotterdammers te graag geven wat ze in hem zien: een eenvoudige jezus op gymschoenen
Veel mensen zien in Mario Been de verlosser. Eindelijk weer eens wat volks gevoel in De Kuip. Peter Bosz dient daarbij als afschrikwekkend voorbeeld. Een aardige voetballer, leuke pass. Daar had hij het bij moeten laten. Bosz werd een sprekend kostuum. Ik geloofde hem niet. Thuis zag je hem zo zitten, in zijn joggingpak, met een schaal gehaktballetjes van de buurtsuper in zijn schoot.
Als Bosz naar zijn werk ging, naar het stadion, oefende hij voor de spiegel. Kin omhoog, stropdas strak, hangend verveeld mondje. Bosz heeft zich jaren lang verkleed als een beleidsmaker.
In de voetballerij sterft het van dit soort mensen.
Het is permanent gewoeker met een woordenschat van zestien lettergrepen, door figuren die vijftien jaar geleden hun naam nog vier keer verkeerd spelden als ze het wedstrijdformulier moesten invullen. Zet je een camera op dat soort jongens, dan gaat het fout.
Ooit zag ik het eerste interview met John van Loen. Hij had gescoord voor FC Utrecht. We hebben het nu over de tijd dat
FC Utrecht nog niet werd geassocieerd met Hans van Breukelen, die voor drieduizend euro per spreekbeurt met een brilletje op zijn gok komt uitleggen hoe je in je bedrijf de neuzen allemaal dezelfde kant op krijgt.
Nee, FC Utrecht was nog volks. Van Loen gaf antwoord op een simpele vraag en ging opeens moeilijke woorden gebruiken. Dat lukte niet. Hij kwam geloof ik niet uit het woord instinctief. Op de achtergrond stonden zijn ploeggenoten in hun broek te pissen van het lachen. Die John. Wat zei hij nu opeens allemaal?
Daar, in die ene minuut, zag je het hele wezen van de latere Van Loen. Een straatvechter, een bikkelaar, een scorende spits, met een ongezonde drang naar intellectuele erkenning. We weten hoe dat is afgelopen. Van Loen heeft een jaartje of tien met een blocnote naast verschillende trainers aantekeningen staan maken.
Als zij iets riepen, dan knikte Van Loen en noteerde hij het in een schriftje. Handig voor later, als hij misschien nog eens hoofdtrainer werd. Niet eens zo heel lang geleden kwam Van Loen eindelijk weer eens positief in het nieuws. Als de echte John. Tijdens een jeugdwedstrijd raakte hij, lang het veld, betrokken bij een vechtpartij.
Dat deed me goed. Het gif, de gal, het verdriet, de ellende. Het moest er uit. Desnoods met de vuisten. Niet met een woordenboek Modern Nederlands onder je arm onbeholpen formuleren wat je dwars zit. Er zijn genoeg voorbeelden van voetballers die boven hun macht zijn gaan praten.
Johan Cruijff, Ruud Gullit, Jan van Halst, Ruud Krol en Aron Winter. Vooral de laatste is een feest om naar te kijken. Stel Aaron een vraag en je ziet het volgende: een doodsbang hert in de bosrand. Je voelt zijn paniek. Hij snapt voetbal wel, maar weet niet hoe hij het moet uitleggen. En dan toch in een studio gaan zitten. Het gaat om de intellectuele triomf.
Wat heeft dit met Mario Been te maken? Alles. Been kiest te bewust voor de andere kant. Hij wil te geforceerd laten zien dat hij ook maar een jongen van de gestampte pot is. Het is allemaal net even te bedacht gewoon. Been forceert de laatste weken. Mario wil de Rotterdammers te graag geven wat ze in hem zien: een eenvoudige jezus op gymschoenen. Helaas overdrijft hij dat een beetje.
Nu al word ik helemaal schijtziek van het Ernst Happel Schilderij Verhaal. Voor de drie mensen die het verhaal nog niet kennen: Been gaat kort voor iedere wedstrijd naar een café, waar een schilderij van Ernst Happel hangt. Mario Been hangt dit recht. Daarna wint zijn team.
Het gaat mij niet om het verhaal. Het gaat mij er om dat Mario het vertelt. Hij is er trots op. Hij vindt het een geinig verhaal. Een verhaal dat hem, als hij het vertelt, in één klap neerzet als een heerlijk eenvoudige boerenlul, die zich onder het volk mengt om een schilderij recht te hangen. Niet geheel toevallig een schilderij van Happel, voor eeuwig de volksheld in Rotterdam omdat hij deed wat zij zelf zo goed kunnen: niks zeggen en doorwerken.
Been vertelt het verhaal net iets te vaak en te gretig. Hij doet lollig in interviews. Vaak zijn dit grapjes die ongeveer zo gaan: 'ls ik de vierdaagse loop, kom ik over negen dagen aan.' Op papier vallen deze grapjes nogal tegen. Je moet er waarschijnlijk bij zijn geweest.
Been, de hoofdtrainer, dollend met journalisten. Ze genieten van zijn zelfspot. Zoveel fijner dan de mompelende Erwin Koeman, de afgemeten Bert van Marwijk en de docerende Gertjan Verbeek. Met Mario kun je lachen. Dat beeld bevestigt Been net iets te enthousiast.
Ik hoor tot nu toe eigenlijk alleen maar gemeenplaatsen. Hij geeft een vechtende speler een standje. Hij tempert de verwachtingen. En tussendoor doet hij leuk en verliest hij zijn scherpte. In Rotterdam en omstreken zijn er t-shirts te koop met het hoofd van Mario Been, getekend als Che Guevara. Een Cubaanse vrijheidsstrijder die door zijn kop is geschoten.
Een man waar het volk nog steeds mee dweept. Een mythe. Als ik Been was geweest, zou ik tegen zo’n t-shirt hebben geprotesteerd. 'Doe maar niet jongens, die verheerlijking. Ik wil niet met die man worden vergeleken. Ik moet dat nog verdienen.' Been verklaarde vorige week in een interview dat hij het wel lollig vindt. De mensen doen maar. Niet scherp dus.
Ik ken ze inmiddels allemaal, de Been-verhalen. Leuke woning, stijlvol ingericht. Leuk vrouwtje dat overal mee naar toe gaat. Als het tegenzit gaat hij paintballen met zijn team. Been doet dan mee. Mogen de spelers de trainer in zijn nek schieten. Lachen.
Het echte werk komt nog. Ik ben erg benieuwd hoe Been dat gaat oplossen, Roy Makaay na drie wedstrijden uit het eerste zetten omdat hij steeds lustelozer wacht op zijn eerste treffer. Dan is het uit met de pret.
Als Been dan leuk gaat doen en op een persconferentie het volgende verklaart: "Ik zei Makaay tegen Happel en het schilderij flikkerde meteen van de muur", dan weten we dat het nooit meer goedkomt. Is hij toch voor eeuwig de lolbroek gebleven.
Ben ik het mee eens. Ik zie wel een beetje zijn punt hoor, Been speelt wel een beetje een spelletje. Niet heel erg, maar toch een beetje om maar dat extra beetje support te krijgen van de supportersquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:22 schreef Ritmo het volgende:
Nico Dijkshoorn.
Ik ben het er niet mee eens. Ik heb het idee dat Been gewoon zichzelf is, niet meer en niet minder. Bovendien is Van Breukelen gewoon docent en geen omhoog gevallen voetballer die geforceerd intelligent doet.
Ik vind het wel vermakelijk. Hierdoor hoeft ie ook niet zo mediagetraind de pers te woord te staan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Ik zie wel een beetje zijn punt hoor, Been speelt wel een beetje een spelletje. Niet heel erg, maar toch een beetje om maar dat extra beetje support te krijgen van de supporters
Bij NEC ging ie ook prima om met tegenslag. Ik heb hem geen grapjes horen maken toen hij 3 keer op rij een speler uit de selectie flikkerde.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Prosac het volgende:
Matige column van Dijkshoorn, normaal herken je zijn in gif gedoopte pen er wel in, maar ik herkende hem hier helemaal niet in.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk.. als Feyenoord niet presteert, gaan die grappen tegen Been werken.
Dijkshoorn moet je vooral tussen de regels lezen, degene die fan zijn van hetgeen hij over schrijft vinden zijn column vaak ineens stom.
Been heeft dat goed gezien. Het is zaak om de supporters weer achter het team te laten staan, iets wat toch flink ontbrak de laatste jaren. Die magische avondjes/middagen moeten weer terugkeren waarin de Kuip een onneembare vesting is, mede door de support vanaf de tribunes.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Ik zie wel een beetje zijn punt hoor, Been speelt wel een beetje een spelletje. Niet heel erg, maar toch een beetje om maar dat extra beetje support te krijgen van de supporters
Alsof Been zo enorm de lolbroek uithing toen het slecht ging met NEC. Helemaal niét zelfs.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Prosac het volgende:
Matige column van Dijkshoorn, normaal herken je zijn in gif gedoopte pen er wel in, maar ik herkende hem hier helemaal niet in.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk.. als Feyenoord niet presteert, gaan die grappen tegen Been werken.
Ik vind het ook geen slecht ding hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:40 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Been heeft dat goed gezien. Het is zaak om de supporters weer achter het team te laten staan, iets wat toch flink ontbrak de laatste jaren. Die magische avondjes/middagen moeten weer terugkeren waarin de Kuip een onneembare vesting is, mede door de support vanaf de tribunes.
Wat voor een chagrijnige zure bokkenlul heeft dat nou weer geschreven.quote:
Dat zijn we ook, alleen bij blessures is de selectie kwetsbaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:49 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Goh, we spelen 2 goede wedstrijden en we zijn weer titelkandidaat. Daarvoor moet je Feyenoord heten.![]()
Ffies googlen en je komt erachter.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:18 schreef Kopbal het volgende:
Dijkshoorn is toch die bolle die 'gedichten' voorleest bij DWDD?
Ja, nare vent.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:18 schreef Kopbal het volgende:
Dijkshoorn is toch die bolle die 'gedichten' voorleest bij DWDD?
Hoe zit dat dan als je naar Vitesse uit zou willen? 1 van de weinige wedstrijden waar je met je SC kans op maaktquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:59 schreef Ruud het volgende:
Zo, SCC betaald en pasfoto gemaakt.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:01 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan als je naar Vitesse uit zou willen? 1 van de weinige wedstrijden waar je met je SC kans op maakt
Bron: http://www.feyenoord.nl/p(...)/uitwedstrijden.aspxquote:VITESSE - FEYENOORD
Datum: zondag 9 augustus 2009
Aanvang: 12.30 uur
Regeling: bus- en autocombi
Aantal kaarten: 1.200
Punten uitkaart: 8
Prijzen:
Autocombi vanaf Heteren: ¤ 22,50 (Ticketbox) en 20,50 (Internet)
Buscombi vanaf Rotterdam: ¤ 32,50 (Ticketbox) en 30,50 (Internet)
Buscombi vanaf Heteren: ¤ 30,50 (Ticketbox) en 28,50 (Internet)
Start voorverkoop DC houders: woensdag 22 juli 2009
Start voorverkoop GC houders: zaterdag 25 juli 2009
Start voorverkoop SC houders: zaterdag 1 augustus 2009
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:18 schreef Ruud het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.feyenoord.nl/p(...)/uitwedstrijden.aspx
Ohquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:27 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik bedoelde natuurlijk als jij erheen zou willen, aangezien de kaartverkoop zaterdag begint en je nog geen kaart hebt.
Leuk, positief berichtjequote:Pa-Modou Kah: ‘Ik ga Sekou Cissé schoppen’
Verdediger Pa-Modou Kah speelde 4,5 jaar samen met Sekou Cissé bij Roda JC. Onlangs vertrok Cissé naar Feyenoord. “Mijn band met hem is heel goed,” zegt de Gambiaanse Noor tegen Sportweek. “Ik zie hem als mijn kleine broer. Sekou is een lieve, bescheiden jongen. Maar als bij hem de maat vol is, laat hij zich horen. Hij heeft de afgelopen jaren geleerd om niet over zich heen te laten lopen. En hij werkt altijd hard. Zijn transfer is dan ook z’n eigen verdienste.”
“Sekou heeft met Feyenoord een goede keuze gemaakt. Mario Been snapt hem en kan hem nóg beter maken. Al vind ik Sekou eigenlijk nu al een topper. Hij heeft een goede techniek en is links- én rechtsbenig. Bovendien is hij Speedy Gonzales. Als-ie begint te lopen, heb je een probleem. Op termijn kan hij bij een club als Chelsea terechtkomen, maar éérst moeten de mensen hem de tijd gunnen om zich verder te ontwikkelen.
“In augustus spelen we met Roda tegen Feyenoord. Ik heb Sekou al gezegd dat ik hem dan alleen maar ga schoppen. Is niks nieuws voor hem, hoor; op de training deed ik niks anders. Alleen door alle trucjes uit de kast te halen, is-ie te stoppen. En ha, ik ken hem als geen ander.”
Maat van me had zijn seizoenskaart ook nog niet binnen toen de kaartverkoop voor Goldcards begon voor Vitesse uit (hij was te laat met die pasfoto laten maken) , hij heeft gewoon Feyenoord gebeld en die hebben hem z'n barcode gegeven. Wat je kunt proberen is dus Feyenoord te bellen voor die barcode, en dan ook gelijk vragen of die geactiveerd is want hij moest nog ff terugbellen na het weekend omdat die toen nog niet werkte.quote:
Die foto van Been.quote:
quote:27-07-2009 FEYENOORDERS WERKEN ZICH IN HET ZWEET IN DE HAVEN
De selectie van Feyenoord heeft maandagmiddag een geslaagd bezoek gebracht aan de Rotterdamse haven. Spelers en trainers waren op de Maasvlakte te gast bij International Lashing Service en APM Terminals Rotterdam en werden na een korte veiligheidsinstructie direct aan het werk gezet. ‘Op zondagmiddag komen de mensen die hier werken bij ons kijken en nu waren wij een keer bij hen te gast’, zei Mario Been. ‘Het was een leuke middag met een geweldige samenwerking. We zijn een stuk wijzer geworden over wat er allemaal gebeurt bij grote havenbedrijven als deze.’
Verdeeld in groepen trokken de spelers en technische staf het uitgestrekte haventerrein in, alwaar zij diverse werkzaamheden verrichten. Been begon samen met Ron Vlaar op een containerschip van liefst 360 meter lang, waar zij samen enkele zeecontainers vast zetten. ‘Die stang waarmee we de containers vast moesten zetten was verschrikkelijk zwaar om te tillen’, zei de coach. ‘Wij hebben maar een paar containers gedaan, laat staan als je dit heel de dag moet doen. Voor die mannen kan je alleen maar veel respect hebben. Het is voor de spelers goed om aan den lijve te ondervinden welk werk hun supporters verzetten.’
Terwijl Been in een simulator oefende met het laden en lossen van zeecontainers, stapte Roy Makaay even verderop in een carrier om de containers daadwerkelijk bij het containerschip af te zetten. ‘We hebben eerst wat over het terrein gereden en zijn daarna aan de slag gegaan’, zei de aanvaller. ‘Het was een leuke ervaring, normaal gesproken maak je dit niet snel mee. Het was gezellig in de cabine en de machinist heeft me uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat.’
Gerard Baks, directeur van International Lashing Service en fervent Feyenoord-supporter, zag het allemaal met een glimlach aan. ‘De spelers zijn enthousiast en ook voor de mensen van ons is het hartstikke leuk’, zei hij. ‘Van oudsher is er een grote verbondenheid tussen Feyenoord en de Rotterdamse haven. Ik denk dat we vandaag een goede inkijk hebben gegeven hoe er in de haven wordt gewerkt. Het is hard werken en dat past ook goed bij de club Feyenoord. Al met al een prachtige middag.’
De middag had voor Baks nog een speciaal tintje, want met Been liep er een van zijn voormalige pupillen op het haventerrein. Baks was bij Sportclub Feyenoord vijf jaar lang elftalleider van onder meer Been. ‘We hebben met dat elftal al heel wat trainers afgeleverd’, grapte hij. ‘Igor Korneev bij Rusland, John Metgod die nu in Engeland zit en Mario dus. Het doet me deugd dat hij nu de verantwoordelijke man is bij het eerste elftal van Feyenoord. We kunnen het nieuwe seizoen met vertrouwen tegemoet zien.’
Nadat het werk in de haven er voor de Feyenoorders op zat, schoven zij in de bedrijfskantine aan bij het personeel van beide bedrijven. Spelers en trainers deelden handtekeningen uit, gingen op de foto en spraken met de medewerkers, waaronder een groot aantal Feyenoord-supporters. Peter van Henten, die belast was met de organisatie, ging met Been op de foto. ‘We hebben laten zien hoe hard we bikkelen in de haven en dat we dat met veel plezier doen’, zei hij toen het programma er tegen vier uur op zat. ‘Het was fantastisch om voor een dag gastheer van Feyenoord te zijn.’
Idd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:50 schreef Chewbalhaar het volgende:
Makaay ziet er op die 2e foto wel uit als een echte
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:50 schreef Chewbalhaar het volgende:
Makaay ziet er op die 2e foto wel uit als een echte
Hier ookquote:
Zeker! Been had die nuance beslist moeten maken! Sowieso die hele trip naar de haven al. Nico Dijkshoorn had gelijk, Been is een poser.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:43 schreef Ritmo het volgende:
Alleen een beetje jammer dat Been praat alsof heel de Kuip vol haven-arbeiders zit.75 % van de supporters zit gewoon op kantoor ofzo hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |