Het is moord als je vantevoren een plan hebt gemaakt om die mensen naar je huis te laten komen, ze daar op te wachten met een mes en er eentje dood te steken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, maar het verhaal hier is ook redelijk vaag. Ze breken zijn huis in en hij steekt iemand neer. Had hij dat mes al bij zich? Heeft hij dat gepakt? Is hij bedreigd? Misschien wel zelfde omstandigheden... hij liep naar de keuken pakte een mes en stak eentje neer. Dan neigt het toch ook meer naar moord.
Klopt... daar ging ik aan voorbij. Ik kan de uitspraak nóg niet vinden, maar dat zou kunnen zijn omdat er vandaag een uitspraak is geweest. Zonder aanvullende info is er weinig te zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, maar het verhaal hier is ook redelijk vaag. Ze breken zijn huis in en hij steekt iemand neer. Had hij dat mes al bij zich? Heeft hij dat gepakt? Is hij bedreigd? Misschien wel zelfde omstandigheden... hij liep naar de keuken pakte een mes en stak eentje neer. Dan neigt het toch ook meer naar moord.
Kan je al die uitspraken gewoon op het internet vinden dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt... daar ging ik aan voorbij. Ik kan de uitspraak nóg niet vinden, maar dat zou kunnen zijn omdat er vandaag een uitspraak is geweest. Zonder aanvullende info is er weinig te zeggen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan je al die uitspraken gewoon op het internet vinden dan?
Dat was te duur.quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:27 schreef Light het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat je niet meteen met levenslang aankomt.
Helemaal mee eens - castle doctrine is zo slecht nog niet. Ik denk dat de rechter het in het geval dat jij aanhaalde niet leuk vond dat de inbreker in de rug werd geschoten toen hij al wegrende. Van zelfverdediging is dan geen sprake meer. Persoonlijk zal me dat aan m'n reet roesten, inbreker is inbreker, of ie nou binnen is of reeds op de terugweg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is niet vantevoren gepland, maar in een impuls gedaan. Alleen daarom al kan er geen sprake zijn van moord.
Verder is mijn persoonlijke mening dat indringers niets te zoeken hebben in andermans woning en bij het onrechtmatig betreden van andermans woning al hun rechten verspeeld hebben.
Onzin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:08 schreef Halcon het volgende:
Dit is niet vantevoren gepland, maar in een impuls gedaan. Alleen daarom al kan er geen sprake zijn van moord.
Hoe weet je dat de uitspraak vandaag is geweest? Er staan idd heel wat uitspraken op die site. Hoe weet je dat je de juiste te pakken hebt, die bij dit topic hoort?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt... daar ging ik aan voorbij. Ik kan de uitspraak nóg niet vinden, maar dat zou kunnen zijn omdat er vandaag een uitspraak is geweest. Zonder aanvullende info is er weinig te zeggen.
"Ik was mezelf even niet"quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:04 schreef Megumi het volgende:
Las ik niet dat het om 30 messteken zou gaan? Een beetje overdreven om zelfverdedeging te kunnen zijn denk ik.
Omdat de info in de OP te vergelijken is met de info in de uitspraak. (en dan ga ik er dus vanuit dat de OP klopt)quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:11 schreef RJD het volgende:
[..]
Hoe weet je dat de uitspraak vandaag is geweest? Er staan idd heel wat uitspraken op die site. Hoe weet je dat je de juiste te pakken hebt, die bij dit topic hoort?
Nou, het hangt er vanaf. De man met het pistool werd niet meer direct bedreigd, aangezien het slachtoffer al in de tuin liep. Dat verandert de hele situatie. Als de man die de TS noemt in een opwelling een mes heeft gepakt en een van de andere mannen fataal heeft neergestoken dan kan er sprake zijn van noodweer.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat de info in de OP te vergelijken is met de info in de uitspraak. (en dan ga ik er dus vanuit dat de OP klopt)
Nopz ik weet er zelf ook niet heel erg veel over, aangezien het gaat over de zoon van de vader van een vriend van mijn vader, dus ik weet er ook het fijne niet van. Maar was toch enorm benieuwd hoe het kan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:34 schreef heartz het volgende:
Je hebt een nummer of datum nodig om een uitspraak te kunnen vinden. Je kan ook in Kluwer databanken zoeken. Een hele recente uitspraak zou je misschien nog kunnen vinden op beschrijving, maar het is evengoed lastig.
TS, heb je helemaal geen bronnen van deze zaak??
De zoon van de vader van een vriend van jouw vader? Jaja, zo ken ik er nog een paarquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:16 schreef wapwip het volgende:
[..]
Nopz ik weet er zelf ook niet heel erg veel over, aangezien het gaat over de zoon van de vader van een vriend van mijn vader, dus ik weet er ook het fijne niet van. Maar was toch enorm benieuwd hoe het kan.
"in een gekke bui misschien ff wilde inbreken"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Jezus, hij heeft iemand gewoon vermoord en dan gaan janken om 8 jaartjes. Waarschijnlijk ben je er na 4 tot 6 al uit. De familie hele leven in rauw doordat meneertje in een gekke bui misschien ff wilde inbreken met wat vrienden.
Da's dan toch gewoon een broer van die vriend van TS' vader?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De zoon van de vader van een vriend van jouw vader? Jaja, zo ken ik er nog een paar
Z'n pa heeft een vriend, die heeft een vader en zijn zoon heeft het gedaan. Dat is inderdaad een broer van de vriend van TS zijn paquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's dan toch gewoon een broer van die vriend van TS' vader?
Het zou ook nog de vriend van z'n vader zelf kunnen zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Z'n pa heeft een vriend, die heeft een vader en zijn zoon heeft het gedaan. Dat is inderdaad een broer van de vriend van TS zijn pa
Jezus, lekker wazigWat ik dus wil zeggen is: TS heeft dit verzonnen.
Verhip, dat zou ook nog kunnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:29 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Het zou ook nog de vriend van z'n vader zelf kunnen zijn
Of halfbroerquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Z'n pa heeft een vriend, die heeft een vader en zijn zoon heeft het gedaan. Dat is inderdaad een broer van de vriend van TS zijn pa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |