abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71410519
Heel kort en bondig:

-4 mensen dringen in een huis binnen,
-persoon waar ze naar zoeken, vinden ze, en uit zelfverdediging steekt desbetreffende persoon
een van de indringers neer.

Meer wil en kan ik er niet over zeggen op een openbaar forum, maar ik wil er wel iets over vragen. De straf die men eist is 8 jaar, hoe kan dat? Welke zaken, waar ik dus blijkbaar niets van weet, moeten er nog meer zijn gebeurd om die eis 8 jaar te maken, immers voor een moord met een geweer, met voorbedachte rade krijg je niet eens 8 jaar.

Dus de vraag, hoe kan je door een moord met een mes, waarschijnlijk niet met voorbedachte rade, toch 8 jaar gevangenisstraf te horen krijgen?
pi_71410672
Als ik jou was zou ik de OP verwijderen en langs een advocaat of iets dergelijks gaan. Waar is meneer instantie aangeklaagd? Alleen voor een moord/poging tot moord?
pi_71410703
Het is een eis.... geen uitspraak. Verder kun je voor doodslag tot 15 jaar cel krijgen. (dit is zo te lezen geen moord)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_71410716
De eis is 8 jaar, het OM overdrijft wel vaker.
pi_71410731
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cahir het volgende:
Als ik jou was zou ik de OP verwijderen en langs een advocaat of iets dergelijks gaan. Waar is meneer instantie aangeklaagd? Alleen voor een moord/poging tot moord?
Langs een advocaat? Degene waartegen dit geëist is, heeft er al eentje, hoor
pi_71410763
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:12 schreef Cahir het volgende:
Het gaat niet om mij, dus het lijkt me niet echt noodzakelijk om dan langs een advocaat te gaan Ben alleen benieuwd hoe het kan
pi_71410772
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:08 schreef wapwip het volgende:
Heel kort en bondig:

-4 mensen dringen in een huis binnen,
-persoon waar ze naar zoeken, vinden ze, en uit zelfverdediging steekt desbetreffende persoon
een van de indringers neer.

Meer wil en kan ik er niet over zeggen op een openbaar forum, maar ik wil er wel iets over vragen. De straf die men eist is 8 jaar, hoe kan dat? Welke zaken, waar ik dus blijkbaar niets van weet, moeten er nog meer zijn gebeurd om die eis 8 jaar te maken, immers voor een moord met een geweer, met voorbedachte rade krijg je niet eens 8 jaar.

Dus de vraag, hoe kan je door een moord met een mes, waarschijnlijk niet met voorbedachte rade, toch 8 jaar gevangenisstraf te horen krijgen?
Er zijn genoeg zaken waarbij de bewoner die een indringer ombrengt uit zelfverdediging geen straf of een lage straf krijgt. Dus, er zijn in dit geval waarschijnlijk nog veel meer feiten die meespelen, maar aangezien je die niet wil vertellen, kan ik in elk geval geen antwoord geven op de vraag.
pi_71410812
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Langs een advocaat? Degene waartegen dit geëist is, heeft er al eentje, hoor
Ja echt wel.
pi_71410863
Een OvJ geeft toch ook altijd aan waarom hij of zij een bepaalde straf eist?
pi_71410925
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:18 schreef Antaresje het volgende:
Een OvJ geeft toch ook altijd aan waarom hij of zij een bepaalde straf eist?
Volgens mij is dat niet gebeurd, weet alleen dat er besloten is om in hoger beroep te gaan, wat me nogal logisch lijkt. Maar vind het zo raar, zal dan waarschijnlijk wel meer hebben meegespeeld, maar wat zou dat dan moeten zijn om er 8 jaar van te maken.
pi_71410964
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:19 schreef wapwip het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet gebeurd, weet alleen dat er besloten is om in hoger beroep te gaan, wat me nogal logisch lijkt. Maar vind het zo raar, zal dan waarschijnlijk wel meer hebben meegespeeld, maar wat zou dat dan moeten zijn om er 8 jaar van te maken.
Erm... in hoger beroep tegen een eis
pi_71411046
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... in hoger beroep tegen een eis
Niet? Ik weet ook niet hoe je dat allemaal noemt Maar ze zijn iig in hoger beroep gegaan, dat weet ik wel
pi_71411069
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:24 schreef wapwip het volgende:

[..]

Niet? Ik weet ook niet hoe je dat allemaal noemt Maar ze zijn iig in hoger beroep gegaan, dat weet ik wel
Er is dus een uitspraak geweest. Dan ga ik 'm even opzoeken, want dan is er ook verteld waarom die straf is opgelegd.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:27:00 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_71411114
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Er is dus een uitspraak geweest. Dan ga ik 'm even opzoeken, want dan is er ook verteld waarom die straf is opgelegd.
Daar ben ik ook benieuwd naar... klinkt wat hoog, zo zonder context.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:36:27 #15
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71411396
Moet je maar niet dealen
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_71411883
Rechters en OM-lieden weten uit hun theorieboekjes altijd prima te vertellen hoe je in dit soort situaties je geweldloos uit de situatie had moeten onttrekken.... Typisch Nederlands. De dader is slachtoffer en het slachtoffer dader als die zijn lijf en spullen wil verdedigen.
pi_71411921
Moord is moord. 20 jaar cel.
Facts don't care about your feelings
pi_71412042
Er zal vast wel meer zijn. Kan me niet voorstellen dat ik 8 jaar zou krijgen als ik een inbreker neersteekt, nadat die bij mij inbreekt en mij bedreigd.
Waren er illegale wapens ofzo gevonden? Was de dader bekend bij de politie?
Beste games arcade site games.koeljoek.com for the best games arcade
Geld Hypotheek salaris persoonlijkbudget.com budget geld en financieen
babyslofjes babylaarsjes Angelukkie.com voor babyslofjes
Make money mmontheweb.blogspot.com Make money
pi_71412178
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Moord is moord. 20 jaar cel.
Dit is geen moord natuurlijk. Als je echt kwaad zou willen, kun je er doodslag van maken, maar moord niet natuurlijk.
pi_71412281
Wat was hij van plan met dat mes te doen dan? Als je iemand uit zelfverdediging in elkaar slaat en als het slachtoffer dan dood gaat kan ik begrijpen dat het doodslag is. Als je met een mes iemand aanvalt dan wil je hem bijna altijd uitschakelen en dat de persoon daar aan overlijdt is niet gek. MOORD...

Jezus, hij heeft iemand gewoon vermoord en dan gaan janken om 8 jaartjes. Waarschijnlijk ben je er na 4 tot 6 al uit. De familie hele leven in rauw doordat meneertje in een gekke bui misschien ff wilde inbreken met wat vrienden.

Alhoewel, als ik het verhaal van de TS zo hoor zochten ze de persoon? Maakt het nog allemaal onbegrijpelijker. Ze komen daar met 4 man binnen, die gast steekt er 1 neer uit zelfverdediging......... en dan? De rest belt de ambulance en ze wachten samen onder het genot van een kopje thee? Hmmmm....
pi_71412285
Doodsimpel: omdat er iemand is omgekomen door een oorzaak die gekwalificeerd is als misdrijf en het wetboek daar een max. strafeis op heeft staan.

Eisen= wat anders dan krijgen. En de prioriteiten van politie/justitie liggen nog wle eens verkeerd ook.
pi_71412411
Kan iemand deze nog herinneren:
quote:
De 65-jarige Deventenaar W. B. die vorig jaar een man doodschoot die zijn huis binnendrong, is in hoger beroep door het gerechtshof in Leeuwarden veroordeeld wegens moord. De schutter moet tien jaar de gevangenis in. Dat meldt het gerechtshof van Leeuwarden.

Vorig jaar juni werd de man thuis verrast door drie bezoekers. Die belden aan, drongen het huis van de 65-jarige binnen en mishandelden hem. Toch wist het slachtoffer zijn slaapkamer te bereiken waar hij een vuurwapen had liggen.

Toen hij weer naar beneden kwam, zag hij een van de overvallers, de 34-jarige Aloysius Duchateau, in de tuin lopen. Daarop opende hij het vuur en trof Duchateau dodelijk. De Deventenaar werd in oktober door de rechtbank van Zwolle veroordeeld tot zes jaar gevangenisstraf wegens doodslag. Tegen deze straf ging hij in beroep, wat hem nu vier jaar extra kost.

Volgens de lokale media in Deventer wilde het slachtoffer geld zien voor een eerdere levering van hasj aan B.
pi_71412459
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat was hij van plan met dat mes te doen dan? Als je iemand uit zelfverdediging in elkaar slaat en als het slachtoffer dan dood gaat kan ik begrijpen dat het doodslag is. Als je met een mes iemand aanvalt dan wil je hem bijna altijd uitschakelen en dat de persoon daar aan overlijdt is niet gek. MOORD...

Jezus, hij heeft iemand gewoon vermoord en dan gaan janken om 8 jaartjes. Waarschijnlijk ben je er na 4 tot 6 al uit. De familie hele leven in rauw doordat meneertje in een gekke bui misschien ff wilde inbreken met wat vrienden.

Alhoewel, als ik het verhaal van de TS zo hoor zochten ze de persoon? Maakt het nog allemaal onbegrijpelijker. Ze komen daar met 4 man binnen, die gast steekt er 1 neer uit zelfverdediging......... en dan? De rest belt de ambulance en ze wachten samen onder het genot van een kopje thee? Hmmmm....
Dit is niet vantevoren gepland, maar in een impuls gedaan. Alleen daarom al kan er geen sprake zijn van moord.

Verder is mijn persoonlijke mening dat indringers niets te zoeken hebben in andermans woning en bij het onrechtmatig betreden van andermans woning al hun rechten verspeeld hebben.
pi_71412530
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan iemand deze nog herinneren:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk anders. De rechter vroeg zich (op zich terecht) af, waarom hij niet door de voordeur naar buiten is gelopen. Hij had tijd genoeg om na te denken voordat 'ie schoot.
pi_71412601
Oke, maar het verhaal hier is ook redelijk vaag. Ze breken zijn huis in en hij steekt iemand neer. Had hij dat mes al bij zich? Heeft hij dat gepakt? Is hij bedreigd? Misschien wel zelfde omstandigheden... hij liep naar de keuken pakte een mes en stak eentje neer. Dan neigt het toch ook meer naar moord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')