Jawel, werd wel weer eens tijd ook. Echo Party heet zijn project.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:19 schreef Vono het volgende:
Trouwens, hebben mensen laatste tijd nog wat van Edan gehoord/gelezen?
Thanks! Ben benieuwd of hij beauty and the beat kan toppenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:38 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Jawel, werd wel weer eens tijd ook. Echo Party heet zijn project.
http://vimeo.com/5955154
http://www.stonesthrow.com/news/2009/10/edan-echo-party
Ja, al luisterde ik het vroeger meer dan nu.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:54 schreef ynuhh het volgende:
Iemand bekend met Dilated Peoples?
Ik vind het best lekker klinken.
Die kwam ik in mijn recente Anticon ontdekkingsperiode ook tegen, best tof.quote:
Elevator Music van Sene vind ik okay. En Blu, één van de tofste hedendaagse artiesten in de hip hop, zowel als MC als producer. Dit album nog niet gehoord, deze twee nummers klinken wel goed.quote:
Neeeeequote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef Mirel het volgende:
Sene & Blu is top, ga ik straks allemaal downloaden
[ afbeelding ]
http://www.statemagazine.(...)5c992f9905a6cc54ed82
Eens checken of dit wat is. Hopelijk wel.
quote:B-List actresses be warned and flattered because FELT is back! Slug (Atmosphere) and Murs (Living Legends) reunite for their third release from moniker FELT. These MCs teamed up with The Grouch (Living Legends) in 2002 to release FELT's debut album A Tribute to Christina Ricci. Collaborating with producer Ant (Atmosphere) in 2005 resulted in their second coming A Tribute to Lisa Bonet. With the fresh addition of Aesop Rock (Def Jux) on production and unwavering love for those forgotten actresses who warmed their hearts, Slug and Murs are pleased to present FELT 3: A Tribute to Rosie Perez dropping 11.17.09 on Rhymesayers Entertainment.
in je FoBo: "Boze Bosnier"quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:35 schreef Mirel het volgende:
Alweer een nummer vrijgegeven van Strange Journey vol 2: http://qn5.com/downloads/(...)_famm)_kno_remix.mp3
Deze vind ik leuker dan Running Wild
Nieuwe Felt komt er aan, met Aesop Rock![]()
[..]
[ afbeelding ]
Chille nummerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:35 schreef Mirel het volgende:
Alweer een nummer vrijgegeven van Strange Journey vol 2: http://qn5.com/downloads/(...)_famm)_kno_remix.mp3
Deze vind ik leuker dan Running Wild
Nieuwe Felt komt er aan, met Aesop Rock![]()
[..]
[ afbeelding ]
Nooit. Nooit. Nooit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:57 schreef Vono het volgende:
[..]
in je FoBo: "Boze Bosnier"
Aparte muzieksmaak voor een Bosnier :-) sta neslusas malo halid beslica? ili mile kiticahaha
anyway, Aesop RockWil ik nogsteeds een keer Live zien. misschien dat ze door europa gaan touren door het nieuwe album?
Begrijpelijk :-)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Mirel het volgende:
[..]
Nooit. Nooit. Nooit.
Ik ben wel down met bands, ongeacht waar ze vandaan komen. Kultur Shock en Dubioza Kolektiv. Het is niet veel, maar goed. Ik luister muziek omdat ik het leuk vind, niet waar het vandaan komt. Check m'n lastfm maar, heeeeeel erg divers.
Overigens heb ik een ondoorgrondbare hekel aan turbofolk. Heb wel respect voor die oudere artiesten, maar ik luister het niet omdat die muziek mij niet ligt.
Idd. 'Van alles'. Als je hiphop zegt beginnen ze over MTV crap.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:08 schreef Vono het volgende:
[..]
Begrijpelijk :-)
Ook al vind ik het wel humor om naar die "clubs" te gaan waar ze die muziek draaien al ben ik in bosnie/Kroatie :-) Als mensen mij daar vragen wat ik luister zeg ik wel gewoon "Svasta po malo" want al begin ik met Underground hip-hop snapt niemand er toch iets van
vooral 50 is de bom :-) anyway. denk dat moderators deze slowchat niet gaan waarderen in een normaal topicquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:11 schreef Mirel het volgende:
[..]
Idd. 'Van alles'. Als je hiphop zegt beginnen ze over MTV crap.
Zie eerste regel OP: Welkom bij het enige echte hiphop slowchat-topic op Fok!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:13 schreef Vono het volgende:
[..]
vooral 50 is de bom :-) anyway. denk dat moderators deze slowchat niet gaan waarderen in een normaal topic
Ja, met die laatste zal ik dan ook weer niet zo makkelijk in contact komen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:19 schreef Mirel het volgende:
De hiphop die ze daar hebben is goed namelijk, en vooral mensen uit de Balkan hebben de nare eigenschap om een groot gevoel voor eigen trots te hebben, dus die komen sneller in aanraking met die hiphop uit eigen land. En als je die luistert zal je waarschijnlijk Lil Wayne en 50 Cent steeds minder diggen.
Denk ik. Waar het meer aan ligt is bereid zijn om een onbekend wereldtje te verkennen, en muzikaal nieuwsgierig zijn. Een mongool die een van bovengenoemde opzet op z'n mobieltje in de bus en beweert dat Tupac duh bestuh was zal dat dus niet zijn.
Ach, ik vind het nooit verkeerd dat 'fans' naar commercieel aantrekkelijke nummers luisteren en in dat opzicht heb ik het ook makkelijker gehad om eind jaren 80/begin jaren 90 op te groeien toen er nog echt muziek op de radio/tv gedeaaid/getoond werd die aantrekkelijk was voor een specifike doelgroep, waardoor je er ook echt op gebrand was om die twee uurtjes in de week niet te missen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:19 schreef Mirel het volgende:
De hiphop die ze daar hebben is goed namelijk, en vooral mensen uit de Balkan hebben de nare eigenschap om een groot gevoel voor eigen trots te hebben, dus die komen sneller in aanraking met die hiphop uit eigen land. En als je die luistert zal je waarschijnlijk Lil Wayne en 50 Cent steeds minder diggen.
Denk ik. Waar het meer aan ligt is bereid zijn om een onbekend wereldtje te verkennen, en muzikaal nieuwsgierig zijn. Een mongool die een van bovengenoemde opzet op z'n mobieltje in de bus en beweert dat Tupac duh bestuh was zal dat dus niet zijn.
omg... hoopte op wat meerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef Mirel het volgende:
Sene & Blu is top, ga ik straks allemaal downloaden
[ afbeelding ]
http://www.statemagazine.(...)5c992f9905a6cc54ed82
Eens checken of dit wat is. Hopelijk wel.
ach, geloven is een groot woord, het doet mij al genoegen als ze het kunnen waarderen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Dat is het nou, ik geloof niet dat ik ze kan overtuigen, het is me nooit gelukt. Dan kies ik dan ook de nummers met de leukst klinkende beats ipv de emo nummers, vinden ze het nog niks.
O, goed nieuws. Ben reuze benieuwdquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:38 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Jawel, werd wel weer eens tijd ook. Echo Party heet zijn project.
http://vimeo.com/5955154
http://www.stonesthrow.com/news/2009/10/edan-echo-party
NOU IK WEL. En het was tof. Ook al was het meer een dubstep feestje. Nosaj Thing is best hip hop. En The Gaslamp Killer draaide er ook wel hip hop doorheen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:09 schreef krioro het volgende:
Nog iemand hier naar The Gaslamp Killer en Nosaj Thing morgen btw?
@ Doornroosje
ik had The Gaslamp Killer nog op lowlands gezien. beste show die ik ooit heb gezienquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:09 schreef krioro het volgende:
Nog iemand hier naar The Gaslamp Killer en Nosaj Thing morgen btw?
@ Doornroosje
Ja, echt geweldig is die gastquote:Op maandag 2 november 2009 09:20 schreef Vono het volgende:
[..]
ik had The Gaslamp Killer nog op lowlands gezien. beste show die ik ooit heb gezienGing hij hier ook helemaal leyp?
check die RZA hier dan op het einde echt een sicke beatquote:An album featuring the Black Keys and some of the biggest names in hip-hop will be released Nov. 27 2009 (the so-called “Black Friday” day after Thanksgiving) under the name Blakroc.
The project was spearheaded by rapper Jim Jones and also sports contributions from Mos Def, Q-Tip, RZA, Raekwon, Ludacris, Pharoahe Monch, NOE, Nicole Wray, Billy Danze and the late Ol’ Dirty Bastard.
Atmospherequote:Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Vono het volgende:
Hele dag al het "nieuwe" album van Brother Ali aan het luisteren. Vind dit soort muziek echt geweldig!
Weet iemand nog rappers die hierop lijken?
Rotterdam en Amsterdam zelfs. Ik had niet door dat het zo snel al was. Paradiso uitverkocht fuck. Dan maar Rotown.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Niet echt Hip Hop wel van Stones Thrown, van het weekend hier (Galway, Ierland) Mayer Hawtorne live gezien... dat was wel vetjes, aanrader, volgens mij speelt hij binnenkort ook in Amsterdam.
Zo, nu al?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:41 schreef Mirel het volgende:
Ohhhhh ik zie nu hoe je me gevonden hebt op LastFM krioro. Je zit in dit topic
Ik had een vermoeden, maar het was nu bevestigdquote:
En van State Magazine eind september:quote:PM: I'm working on 2 albums, one of which is called W.A.R. (LET MY PEOPLE GO)….. it's a throw back to 1993, 94 hip hop... extremely lyrical. Black Milk Denaun Porter, Lee Stone, M-Phazes. It's coming out amazing….. the second is top secret super hero shit! LMAO!
quote:Nadat in 2007 Desire, zijn eerste solo album in acht jaar, bij SRC uit kwam, besloot Pharoahe dat hij de hulp van het label niet nodig had. "SRC bood een deal aan voor nog een album en ik vond dat ik dat bijna zelf wel kon doen, gezien de huidige staat van de muziekindustrie, mijn ervaring daarin en de professionals om me heen. Dus ik zag er van af."
Het ziet er niet naar uit dat Pharoahe plannen heeft om weer acht jaar te wachten om dit project uit te brengen. De underground favoriet is bezig met een nieuwe CD, getiteld W.A.R. (We Are Renegades), die onder zijn eigen bedrijf uitgebracht wordt. "Ik ben een label gestart dat We Are Renegades heet. We hebben een veelvoud aan distributiekanalen en labels achter ons maar ik wil graag onafhankelijk eigenaar blijven en op dit punt in mijn carrière wat meer controle hebben over alles."
Op het album, dat begin 2010 uit moet komen, staat een aantal artiesten waar Pharoahe eerder al mee heeft samengewerkt. "Gelukkig ben ik in de positie dat Mr. Porter, Talib Kweli, Black Milk, Styles P en Cee-Lo Green enzo allemaal gewoon uit liefde en begrip van de staat van de industrie meewerken aan de plaat, zonder dat er labels bij betrokken zijn," zei hij. "Er worden veel barterdeals gesloten op het moment."
Vorige week vrijdag stond Pharoahe ook op het podium met zijn voormalig Organized Konfusion partner Prince Po. Hoewel het duo geen plannen heeft voor een reünie-album, hebben de twee wel al een nieuw nummer opgenomen samen.
Inderdaad, maar die eerste twee albums van Organized Konfusion zijn ook gewoon té ziek, dat kan je als solo-artiest nooit meer overtreffen. Alhoewel zijn solo-werk natuurlijk qua stijl ook aardig wat afwijkt.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:42 schreef Mirel het volgende:
Dat ie terug gaat naar de old school kan ook best betekenen dat het Organized Konfusion achtig wordt.Eerlijk gezegd vind ik de (nieuwere) solo dingen van Pharoahe niet zo gaaf als toen die Organized Konfusion had.
Zal ik doen. Kijken of ik iets zie wat ik nog niet ken. die namen die je nu genoemd hebt zijn een beetje te obviousquote:Op woensdag 4 november 2009 19:41 schreef Mirel het volgende:
[..]
Atmosphere
CunninLynguists
P.O.S
Aesop Rock
Check m'n LastFM maar gewoon![]()
Gister nieuwe Strange Journey gedownload. Gaaf album
dalek dus. zal thuis ff chekke :-Oquote:Op donderdag 5 november 2009 15:55 schreef Mirel het volgende:
Dieper kijken in die labels. ZIt vast wel wat leuks tussen. Heb ik gedaan
Buck 65
RJD2
North West Metropolis
Samon Kawamura
Deltron 3030 (Del Tha Funkee Homosapien, van Gorillaz en Hieroglyphics)
Dr Octagon (Kool Keith, van Ultramagnetic MC's)
Handsome Boy Modeling School
Swollen Members
Dälek
The Pharcyde
Jedi Mind Tricks
Outerspace
Dilated Peoples
Cannibal Ox
Arts the Beatdoctor
Felt
Deep Thinkers
Madlib en al z'n dingen
MF Doom en al z'n dingen
Sage Francis
Kras maar wegquote:A.D.O.R
Apathy
BK-One
Black Violin
Blue Scholars
Cenospecies
Cilvaringz
Deliquent Habits
Digable Planets
Doomtree
Extended Famm
Nation of Elzi
Ill Bill
InI
Inverse
Judah the Lyrical Rev
Jurassic 5
Galactic (eigenlijk geen hiphop)
Large Professor
Lyrics Born
Mr. Nogatco
Nappy Roots
Non Phixion
Organized Rhyme
Optimus Rhyme
Optimus Rhymes
Onyx
Pax & Pry
Psycho Realm
Reef The Lost Cauze
Roots Manuva
Sene
Slick Rick
Souls of Mischief
Sublime (eigenlijk ook geen hiphop, maar ska, wel tof)
The Dynospectrum
Tom Green
Tonedeff
quote:
Gisteren ben ik er in de oosterpoort (Groningen) geweest. Was een vette showquote:Op donderdag 5 november 2009 17:54 schreef N1ck het volgende:
Bone Thugs vanavond![]()
Gelukkig zijn ze er nu wel, vorige keer was het afgelast.
Peace!
Haha je die Countrified, wat een fake ass Lil Jon was datquote:Op donderdag 5 november 2009 21:55 schreef andre347 het volgende:
[..]
Gisteren ben ik er in de oosterpoort (Groningen) geweest. Was een vette showalleen die gast in het voorprogramma was zwaar slecht (country- nogwat).
Iemand de nieuwe Cuninlynguists al gecheckt?
En toch goede beatsquote:Kno: You know, I would have to say that the pain that I felt while un-medicated in the emergency room after I split my head open. That’s been strangest hallucinogenic journey I’ve been on since I don’t really partake [in smoking weed], you know what I’m saying? Though people say I have high beats. I understand that but I think my mom had drugs when I was in the womb. I think that’s probably an issue.
quote:Deacon: That’s definitely the case. I think this story is probably about Natti. I don’t know but we was in Norway. He smoked an Earth bong. They dug a hole in the ground and made a bong out of the dirt to smoke the weed and get high on the hills of Norway. Like in the mountains. They put it in the ground and I think they put some rocks or coal-like substance. I missed out on it though.
Ook al liggen me roots in Rotterdam ik vind hem koelquote:
Ik was van plan het optreden in Rotown mee te pikken. Lijkt me een erg leuke live act.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:59 schreef MPC60 het volgende:
Niet echt Hip Hop wel van Stones Thrown, van het weekend hier (Galway, Ierland) Mayer Hawtorne live gezien... dat was wel vetjes, aanrader, volgens mij speelt hij binnenkort ook in Amsterdam.
A.D.O.Rquote:Op donderdag 5 november 2009 17:16 schreef Mirel het volgende:
PFFFFFF 3e ronde Wat onbekendere en oudere werk hier. Denk ik.
[..]
Kras maar wegBen benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |