Pharoahe Monch komt in het eerste kwartaal van 2010 met KEIHARDE BOOM BAP OLDSCHOOL SHIT. Uit een oud interview, maar toen was er nog geen releasedatum bekend:
quote:
PM: I'm working on 2 albums, one of which is called W.A.R. (LET MY PEOPLE GO)….. it's a throw back to 1993, 94 hip hop... extremely lyrical. Black Milk Denaun Porter, Lee Stone, M-Phazes. It's coming out amazing….. the second is top secret super hero shit! LMAO!
En van State Magazine eind september:
quote:
Nadat in 2007 Desire, zijn eerste solo album in acht jaar, bij SRC uit kwam, besloot Pharoahe dat hij de hulp van het label niet nodig had. "SRC bood een deal aan voor nog een album en ik vond dat ik dat bijna zelf wel kon doen, gezien de huidige staat van de muziekindustrie, mijn ervaring daarin en de professionals om me heen. Dus ik zag er van af."
Het ziet er niet naar uit dat Pharoahe plannen heeft om weer acht jaar te wachten om dit project uit te brengen. De underground favoriet is bezig met een nieuwe CD, getiteld W.A.R. (We Are Renegades), die onder zijn eigen bedrijf uitgebracht wordt. "Ik ben een label gestart dat We Are Renegades heet. We hebben een veelvoud aan distributiekanalen en labels achter ons maar ik wil graag onafhankelijk eigenaar blijven en op dit punt in mijn carrière wat meer controle hebben over alles."
Op het album, dat begin 2010 uit moet komen, staat een aantal artiesten waar Pharoahe eerder al mee heeft samengewerkt. "Gelukkig ben ik in de positie dat Mr. Porter, Talib Kweli, Black Milk, Styles P en Cee-Lo Green enzo allemaal gewoon uit liefde en begrip van de staat van de industrie meewerken aan de plaat, zonder dat er labels bij betrokken zijn," zei hij. "Er worden veel barterdeals gesloten op het moment."
Vorige week vrijdag stond Pharoahe ook op het podium met zijn voormalig Organized Konfusion partner Prince Po. Hoewel het duo geen plannen heeft voor een reünie-album, hebben de twee wel al een nieuw nummer opgenomen samen.

!