Ik denk het niet, wellicht is het handig om de pijp iets naar achteren te laten hellen (hoeft niet veel te zijn). maar goed, ik lul ook maar wat, ik zou zonder erbij na te denken steigerpijp gebruiken. Vwb je 'grondpijp', ik denk dat je constructie sterk genoeg is als je er een stuk beton bij giet, desnoods draai je twee gaten naast elkaar zodat je een breed betonblok kunt maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:05 schreef jack4ya het volgende:
Zal ie niet kromtrekken denk je?
En zal de grondbuis niet door de aarde gaan "snijden"?
Zo dat ziet er relaxed uit zeg ! Lekker een zwarte hangmat, extra warm en je ziet precies waar je het meest zweet !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:16 schreef wapwip het volgende:
Fatboy heeft ook hangmatten en hoef je niks te bouwen/verbouwen, gewoon neerzetten en liggen![]()
[ afbeelding ]
just for your consideration
Daarom heb je ze ook in tig kleurenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zo dat ziet er relaxed uit zeg ! Lekker een zwarte hangmat, extra warm en je ziet precies waar je het meest zweet !.
Hmm ja, TS vindt ¤ 15,-/m stalen buis al aantikken, ¤ 369,- voor zo'n ding zal daarentegen geen groot probleem vormen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:16 schreef wapwip het volgende:
Fatboy heeft ook hangmatten en hoef je niks te bouwen/verbouwen, gewoon neerzetten en liggen![]()
[ afbeelding ]
just for your consideration
Schuin plaatsen is wat lastig.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk het niet, wellicht is het handig om de pijp iets naar achteren te laten hellen (hoeft niet veel te zijn). maar goed, ik lul ook maar wat, ik zou zonder erbij na te denken steigerpijp gebruiken. Vwb je 'grondpijp', ik denk dat je constructie sterk genoeg is als je er een stuk beton bij giet, desnoods draai je twee gaten naast elkaar zodat je een breed betonblok kunt maken.
Bij je ladder.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef jack4ya het volgende:
En meer: waar ga je dat fijne 3mtr lange standaardje laten?
Maar toch bedankt.
In dit gebal is het meer het opberggemak.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:25 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hmm ja, TS vindt ¤ 15,-/m stalen buis al aantikken, ¤ 369,- voor zo'n ding zal daarentegen geen groot probleem vormen.
echte steigerpijp is natuurlijk staal.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:22 schreef Technofreakzz het volgende:
is het een stalen pijp of van aluminum? in het laaste geval is het zeker niet sterk genoeg
Lijkt me voor geen meter liggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:38 schreef henkway het volgende:
Ik heb een standaard hangmat van de Karwei / ofzo
deze dus, was toen 49 euro
prima ding in een zonnig hoekje van de tuin en de mat is water-doorlatend doek
[ afbeelding ]
Dat zei je al ja in het andere topic. Van die 25cm doorsnee. En dat heb ik ook zeker in mijn oren geknoopt. Al heeft de TS van dat topic nooit meer laten weten hoe de palen zich nu houden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:00 schreef bleiblei het volgende:
Ik weet iig. dat bij ons vroegah thuis, een tuinpaal van hout met een doorsnede van 15cm elk jaar knakte.
Pas toen mijn pa een paal op de kop tikte waar ze in Belgie elektriciteitsleidingen in hangen, a +/- 25cm doorsnede kregen wij het niet meer gesloopt.
Kortom, vooral als je het met snelcement in de grond vast zet zou ik zeker voor veilig gaan.
En wat is 45 euro nou. Kijk, als je 4 van die palen nodig hebt zou ik denken "okee", maar eentje die jaren mee gaat, wat boeit dat dan. Heb je in ieder geval een langere termijn oplossing.
Die dingen zijn slecht voor je rug. Een hangmat hoort geen balkjes op de kopse kanten te hebbenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:38 schreef henkway het volgende:
Ik heb een standaard hangmat van de Karwei / ofzo
deze dus, was toen 49 euro
prima ding in een zonnig hoekje van de tuin en de mat is water-doorlatend doek
http://www.outletplanet.nl/vrije-tijd-hangmat-c-58_142.html
[ afbeelding ]
Ah okee, het moet er idd. ook weer uit, vergetenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:56 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dat zei je al ja in het andere topic. Van die 25cm doorsnee. En dat heb ik ook zeker in mijn oren geknoopt. Al heeft de TS van dat topic nooit meer laten weten hoe de palen zich nu houden.
Al zie ik mezelf die niet opruimen, 3 mtr en 25cm... ik ben the Hulk niet.
Die 45euro was exclusief werk: zoals maken van een oog, materiaal voor en maken van een bijpassende grondbuis. De smid raad niet gangbaar materiaal aan, waardoor we 'verplicht' zijn álles bij 'm te laten doen.
Maar goed de 'smid' optie is nog niet van tafel.
Goed plan, beetje strafbaar en wat moeilijk uit te leggen zo'n verbodsbod in je tuin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:56 schreef klusfoobje het volgende:
graaf gewoon een verkeersbord paal uit...... Ben je in 1 keer klaar
Verwijderbaar idd, misschien heb ik je niet goed gelezen. Ik zal je post nog eens nalezen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:07 schreef Resistor het volgende:
Ik dacht dat je met 'verwijderbaar' zoiets bedoelde als een droogmolen, die kan je ook weghalen als je hem niet nodig hebt.
Ik was gisteren niet helemaal helder (dag op zee gevist), maar nu schiet mij te binnen dat je ook zo'n droogmolenhouder kan gebruiken, die dingen zijn al prefab met een groot gat, daar kan je de paal dan in steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |