abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71401596
Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op: Draagdoeken deel 56

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
pi_71401657
Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef Vicky het volgende:
Net met Tess in de doek in de bus gezeten. Zo grappig die aanspraak Ben alleen nog niet tevreden over mijn geknoop. De doek zit niet altijd even strak en bij Tess d'r hoofs/nek zittie voor mijn gevoel ook nog niet goed.

]
]
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:49 schreef DaviniaHR het volgende:
hee, een mokka!
hoe kom je daar aan? heb je die te leen? ik heb er ook een, voor als je interesse hebt
is die van p_iglet? die is wel een maatje langer dan de mijne.

de knoop ziet er netjes uit, mag idd wat strakker, maar dat had je zelf ook al opgemerkt
mss helpt het om de stof helemaal eerst glad (in de volle breedte, bedoel ik) te houden, dan dubbelslaan over je schouders, en dat dan in zijn geheel straktrekken. heb je minder oppervlak om strak te trekken, en als je goed vouwt is alles ongeveer even strak. als je hebt dichtgeknoop, kan je dan de voorkant weer opschuiven zodat je zo'n mooi kruis hebt waar tess met dr koppie tegen aan kan hangen.

is bovenstaande begrijpelijk, danwel logisch?
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef Vicky het volgende:
heb m idd van Piglet geleend '

zal je tips eens gaan proberen! Thanx!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef Kersjes het volgende:
Zara Aubergine, die wil ik ook!!!
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef texelonia het volgende:
Dat dubbelslaan over de schouders doe ik idd ook altijd!
En voor extra steun in haar nekje kun je een opgerold spuugdoekje of iets dergelijks in de horizontale band meerollen. En dan goed strak aanspannen allemaal, dat wordt na wat oefening echt makkelijker. En wat Davinia zegt, de schuine banden vormen dan een soort V achter haar hoofd wat ook weer wat steun geeft.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:04 schreef mrien het volgende:
Mooi Vicky! Wat Davinia zegt zou ik inderdaad ook willen zeggen. Als je het idee hebt dat ze bij d'r hoofdje/nekje niet genoeg steun heeft, kun je er nog een rolletje van maken door er een washandje of spuugdoekje tussen de doek te stoppen bij haar hoofd/nek en dat een beetje terug te rollen (snap je wat ik bedoel?)

Ik kan een SHBC
Wel met hulp, maar dan nog
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:11 schreef MamsX het volgende:
Ik heb vandaag ook weer op mijn rug gedragen voor een klein uurtje.
ik vind de SHBC veel te lang duren.. Ik doe gewoon snel een rucksack (met twist)
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:16 schreef mrien het volgende:
Die twist heb ik ook gedaan met de rucksack, zat wel prettiger vond ik (zeker met Nati Bamboe, die is 60cm en vloog pas omhoog langs d'r kont..toen was die ook nog wel heel glad en niet gewassen, nu wel en dat scheelt heel veel).

Ik vond de SHBC wel veel steviger zitten dan de rucksack, zeker met zo'n hangdreumes als Lotte

[ Bericht 0% gewijzigd door mrien op 28-07-2009 17:37:18 ]
pi_71401662
Ordinaire TVP
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:22:39 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71401695
Wow! Hoe krijg je zo snel al die quotes erin?

enne, voor mamsx en haar shbc
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71401737
Ik ben gewoon snel met kopieren en plakken Meerdere tabs openen en klaar
Het was mijn shbc
pi_71401740
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71401809
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:31:49 #8
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71401942
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:24 schreef tessie het volgende:
Ik heb net in de stad Graeme weer in de draagdoek gehad. Ik had hem nu een stuk strakker (ik had ineens veel meer doek over ) en hoger geknoopt, en dus idd helemaal geen last van mijn rug gehad! Goeie tip dus, thanx!
Mijn Lief had gisteravond nog zo´n kreuzwiege geknoopt, en daar lag hij ook wel lekker in
voor jou en Lief!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71401989
Tessie, lekker dat het hoger en strakker beter zit voor je!

En zo heb ik weer een tvp .
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:51 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71402077
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef Vicky het volgende:
hmm vaag.. mijn foto's doen het niet..
In het vorige deel doen ze het nog wel *rammel*

Aan de tips over de neksteun wilde ik er nog een toevoegen:
begin met het aanleggen van de eerste band niet over je buik, maar leg 'm strak aan over je borst en duw 'm dan naar beneden. Dat geeft een veel strakker resultaat.
Ik doe dat ook in het filmpje in de OP.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71402097
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
pi_71402155
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:37 schreef mrien het volgende:
Ik heb ze even gefixt Vicky
Foutje met quoten, dan pakt hij automatisch de url ipv img
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:49:38 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402388
Ik wil één dezer dagen ook eens gaan oefenen met rugdragen. Lijkt me voor op vakantie wel lekkerder. Hoewel ik nog maar moet zien of ik dan ook in het openbaar haar op mijn rug ga slingeren Kan het me nog niet voorstellen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71402592
Tex kom je morgen niet?? Genoeg mensen die wel willen helpen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:16:38 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71402996
Ja ligt wel in de planning En daar hoopte ik idd al op Vandaag al het een en ander aan filmpjes bekeken van verschillende knopen. Wilde eigenlijk vanavond nog wat proberen (Hannah was overdag naar kdv), maar ze ligt nu te slapen en wrs blijft ze dat de hele avond... Misschien is dat juist een pre want als ze beetje doorslaapt knoopt dat misschien makkelijker als ze stil blijft liggen Maar misschien wordt ze gillend wakker tijdens het knope en dan is het weer zo sneu... Maar een beetje geoefend hebben is wel handiger voor morgen denk ik, weet ik beter waar ik hulp bij nodig heb zeg maar.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71403550
lalalala
pi_71403581
Joehoe! Mijn SI4, gloedjenieuw, ligt nog steeds bij de douane maar ik heb nu ook een SI3onderweg!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71403794
Is dat DE SI3?
pi_71403831
Jij hebt hem gekocht bij de buren? ik ben benieuwd of die op mijn geverfde SI lijkt
Want ik wilde heel graag een mossgreen geverfde silk Maar het blauwe wat die nu is is ook mooi.
pi_71403954
Ja, Owlet, DE SI! Door jou geverfd!

Ik heb net betaald, dus als het goed is 'ie hier overmorgen!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71404946
MamsX, zodra ik een verf heb gevonden die een mooi mosgroen verft doe ik jouw SI met liefde even voor je over! Dat kan bij wijze van spreken tijdens een meet, als ik maar een gasfornuis is de buurt heb
pi_71405764
Oooh dat vind ik heel erg lief van je. Al is deze kleur ook wel heel mooi.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:58:15 #23
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71405928
Pfff op filmpjes ziet het er veeeel makkelijker uit...
En het nadeel van (te)veel filmpjes kijken, alles door elkaar halen: moest de doek nou over de beentjes of eronderdoor, etc

Maar goed, een rucksack geprobeerd, ging niet heel slecht voor een eerste keer vond ik. Maar kreeg de knietjes niet goed omhoog, de doek ging steeds weer terug op de een of andere manier. En best lastig als je niet kunt zien wat je doet. Hoe weet je bijvoorbeeld dat het strak genoeg zit bij d'r nek, zonder dat het gaat snijden.

En toen ik het nog eens wilde proberen, kreeg ik haar al niet eens meer op mijn rug. Ze hing steeds scheef...

Ik had waarschijnlijk eerder moeten gaan oefenen als ik het echt op vakantie wilde gebruiken
©Dumbo
pi_71406108
Ik doe deze rucksack...

X wiebelt ook soms haar knietjes naar beneden maar door de twist vind ik het makkelijk om te corrigeren.
Dan zit de twist strak en kan je de doek nog even onder het bipsje doen en de knietjes omhoog.
pi_71406228
tex, ik vind een rucksack alleen maar fijn als ik de bovenrand zo strak mogelijk trek (je trekt hem niet snel té strak) en dan de onderrand vast klem tussen haar knieholtes en de doek die onder haar beentjes door kruist.

Maar, eerlijk is eerlijk, ik vind een SHBC nog prettiger met een kleine baby en/of een onwennige moeder. Als je wil kan ik je morgen wel wat voor doen of helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')