Niet te hard zeggen. Vijf dagen werken is zo goed als verplicht. Anders vind je gewoon geen werk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Dan ga je toch vier dagen werken? Niemand dwingt je.
My thoughtsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:58 schreef MinderMutsig het volgende:
Dan ga je toch vier dagen werken? Niemand dwingt je.
Bij heel veel bedrijven is 36 uur tegenwoordig fulltime. Het is wel afhankelijk van de sector, maar 40 uur is dus geen must meer. En TS, bij dat soort bedrijven wordt 32 uur of eventueel 4 x 9 ook als heel normaal beschouwd. Ik zie je punt niet zo, een ieder is vrij te kiezen hoeveel uren iemand werkt. Dat jij wat minder wilt lijkt mij dan ook geen probleem.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:59 schreef Uro het volgende:
[..]
Niet te hard zeggen. Vijf dagen werken is zo goed als verplicht. Anders vind je gewoon geen werk.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef beelz het volgende:
Neem een ongeluk en zorg dat je in de ziektewet komt.
Als je de top wil bereiken niet, nee. Maar aangezien de ambitie nou niet bepaald van TS afdruipt, zal dat niet zo'n probleem zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:59 schreef Uro het volgende:
TS, ik herken dat gevoel wat je hebt. Het punt is alleen dat onze huidige levenstandaard gebaseerd is op een vijfdaagse werkweek. Zonder die uren zou men namelijk niet "lekker" kunnen leven (de meesten in ieder geval niet). Vooral hooggeschoolde mensen werken vaak minder, omdat ze het zich kunnen permitteren. Daarom zou je eventueel kunnen overwegen om je te laten opleiden. Maarja, die keus ligt bij jezelf.
[..]
Niet te hard zeggen. Vijf dagen werken is zo goed als verplicht. Anders vind je gewoon geen werk.
Heheh... Een oudgediende... Hoe heette die user die een betaalde sabbatical eiste van zijn werkgever ook al weer? Het zal wel een kloon zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je de top wil bereiken niet, nee. Maar aangezien de ambitie nou niet bepaald van TS afdruipt, zal dat niet zo'n probleem zijn.![]()
Bovendien, wat denk je dat er gebeurt als iedereen minder gaat werken? Dan wordt de rij bij de kassa langer (want er zijn minder kassameisjes), wordt het drukker in het zwembad (waar al minder badmeesters zijn omdat die tijd met hun vrienden doorbrengen), is er geen plaats meer op het terras omdat meer mensen vrij zijn en er minder ober's werken etc. etc. etc. Dus, iedereen zal dan meer vrije tijd hebben, maar die tijd kan je alleen maar besteden aan op de bank zitten. Of Fok!ken.
Of: neem een contract van 32 uur en neem elke vrijdag vrij, dan heb je 3 dagen weekend.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:00 schreef Joosterd het volgende:
Neem een contract van 32 uur. Neem om de week een vrijdag vrij, dan heb je 3 dagen weekend.
Jawel hoor, minder werken is tegenwoordig zelfs vrij normaal. Je moet er soms alleen wel wat voor inleveren. Minder kans op promotie bijvoorbeeld. Maar als je vrije tijd belangrijker vindt dan werken is dat maar een klein offer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:59 schreef Uro het volgende:
[..]
*kuch* had je maar door moeten leren *kuch*quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:59 schreef Uro het volgende:
Salaris, om maar eens iets te noemen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:09 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jawel hoor, minder werken is tegenwoordig zelfs vrij normaal. Je moet er soms alleen wel wat voor inleveren.
zelfs dan. Ongeschoolden die een beetje flexibel willen zijn vinden heus nog werk hoor, maar "het is te lastig", "de uren zijn niet mooi", "het past niet met waar ik woon"... Maar goed, de crisis is natuurlijk een makkelijke zondebokquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:09 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
*kuch* had je maar door moeten leren *kuch*
Dat geeft voor mij aan dat het probleem ligt bij de norm wat betreft de hoeveelheid geld die we te besteden hebben. En dat daar een probleem ligt, is ook eigenlijk geen nieuwsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:12 schreef SicSicSics het volgende:
Ja gaaf! Een dag extra om meer geld uit te geven wat je niet verdient hebt door een dag minder te werken!
Ik hou nu al maand over aan het eind van mijn salaris!
Dat topic was echt fantastisch.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Heheh... Een oudgediende... Hoe heette die user die een betaalde sabbatical eiste van zijn werkgever ook al weer? Het zal wel een kloon zijn
Onze nieuwe directeur heeft recent bij de OR laten vallen dat hij '36 uur werken niet meer van deze tijd vindt". Hij schijnt zelfs al een en ander in gang gezet te hebben om de contracten allemaal weer op 40 uur te zetten, alleen heeft de bedrijfsjurist hem hard uitgelachen toen hij daarbij aangaf de salarissen niet te willen aanpassen. (Toen jaren geleden de werkweek van 40 naar 36 uur ging mocht iedereen 10% salaris inleveren, uiteraard).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
Bij heel veel bedrijven is 36 uur tegenwoordig fulltime. Het is wel afhankelijk van de sector, maar 40 uur is dus geen must meer.
Spreek voor jezelf a.u.b., ik heb er namelijk geen problemen mee. Mijn work/money-life balance is prima in orde.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dat geeft voor mij aan dat het probleem ligt bij de norm wat betreft de hoeveelheid geld die we te besteden hebben. En dat daar een probleem ligt, is ook eigenlijk geen nieuws![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |