Nou, het gaat helemaal nergens over. Allemaal voor hand liggende of weinig relevante dingen. Maar goed, wellicht ben ik er gewoon te dom voorquote:Op zondag 2 augustus 2009 00:49 schreef Juzme het volgende:
Grundmeijer is top! (is family) whaha, maar is dus kutboek?
Daarom moet je ze ook allemaal kopenquote:Op zondag 2 augustus 2009 00:52 schreef Juzme het volgende:
Het lijkt mij ook niet echt een erg interessant boek... Maar hoorde dat je er in Groningen wel openboek toets vragen over krijgt.
Het gaat over sexquote:Op zondag 2 augustus 2009 03:58 schreef Repeat het volgende:
Dat is toch dat boek over die penis in die tunnel? Machtig interressant.
ik!quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:13 schreef BloodyVirginMary het volgende:
Iemand die nog een goed woordje overheeft voor prometheus?
Dan nog, je zult die boeken toch moeten kopen voor de open boek tentamens lijkt mij, dus of je nu weet hoe het boek is of straks, je zult ze toch zelf moeten openslaan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:54 schreef BloodyVirginMary het volgende:
@Pmdomela Tja sorry, moet nog beginnen met de studie.
Ja, ik heb er nog wel een interessante van mijn vorige co-schap maar ik moet even bedenken hoe die ook alweer precies ging. Ik zal het begin alvast geven en dan heel hard nadenken hoe hij ook alweer verliep.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:16 schreef pmdomela het volgende:
Ik vind dit gelul over studieboeken niet echt boeiend. Wie kan mij op deze langzame zondag nog verblijden met een casus?
Haha!! "welke dingen doet u op dit moment acuut"quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:57 schreef iofn het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nog wel een interessante van mijn vorige co-schap maar ik moet even bedenken hoe die ook alweer precies ging. Ik zal het begin alvast geven en dan heel hard nadenken hoe hij ook alweer verliep.
U bent poortarts in een middelgroot ziekenhuis. Er wordt een 60-jarige patiënte gepresenteerd. Zij is door haar huishoudelijke hulp in bewusteloze toestand aangetroffen in haar huis. De huishoudelijke hulp kent haar niet zo goed, wel weet zij te melden dat de patiënte bekend is met 'hartklachten'.
Bij lichamelijk onderzoek ziet u een wat verwaarloosd ogende dame met E2M5V2. Haar tensie is 70/45, pols is 95. Temperatuur is 39.6. Aan hoofd/hals ziet u geen bijzonderheden. Cor: S1S2, geen souffles. Pulmones: Een wat zwak ademgeruis bdz, geen evident crepiteren of rhonchi. Abdomen: Soepel, lijkt niet drukpijnlijk. Wat spaarzame peristaltiek.
1. Welke dingen doet u op dit moment acuut?
2. Wat wilt u nog meer weten van de patiente/huishoudster/huisarts?
3. Welke dingen van het lichamelijk onderzoek wilt u nog weten?
4. Welk aanvullend onderzoek vraagt u op dit moment aan?
Mwoah, het komt niet op die 5 slagen per minuut vind ik. Daarnaast is de kans dus groot dat ze een b-blokker op de kast heeft liggen die de frequentie wat omlaag haalt. Je houdt haar hemodynamisch in de gaten. Longoedeem is niet het huidige probleem, dat is de hypotensie, dus moet je vullen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef DDM het volgende:
Zonder tachycardie. Ja beta-blokker of hartzwakte. Bij laatstgenoemde kan je longoedeem induceren. Dus ik ben wat voorzichtiger![]()
Met terugwerkende krachtquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef DDM het volgende:
Waarom is een ABGA overdreven? Ten eerste blijft dit een casus en is er een saturatie aangevraagd.
Die laatste stap volg ik niet helemaal; bij hypotensie is een art. bloedgas op z'n plaats?quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef DDM het volgende:
Ten tweede is een ABGA niet voor een saturatie, maar om een indruk te krijgen van het zuur base evenwicht. Ze is hypotensief, dus dat is wel zeker op zijn plaats.
5 Slagen? Zo werkt het niet. Je verwacht bij zo een bloeddruk een hartslag van minstens 120/min. De hypotensie hoeft nu nog geen probleem te zijn. Dat beoordeel je op basis van je ABGA. Dat bepaalt in hoeverre er sprake is van shock. Daarom moet er ook een ABGA bepaald worden; daarnaast voor je DD. Als jij stelt dat een ABGA niet nodig is omdat er nog geen saturatie bekend is, impliceert dit dat een ABGA alleen nodig is bij een lage saturatie? Een ABGA is vooral nodig voor de mate van verstoring van het zuur/base evenwicht en in deze casus of er verstoring is door eventuele hypoperfusie. Danwel door een cardiogene dan wel door een septische shock (gezien de koorts). Als het cardiogeen is, moet ze meteen naar de ICU natuurlijk. Onder controle ga je dan vullen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:41 schreef starla het volgende:
[..]
Mwoah, het komt niet op die 5 slagen per minuut vind ik. Daarnaast is de kans dus groot dat ze een b-blokker op de kast heeft liggen die de frequentie wat omlaag haalt. Je houdt haar hemodynamisch in de gaten. Longoedeem is niet het huidige probleem, dat is de hypotensie, dus moet je vullen.
[..]
Met terugwerkende kracht![]()
[..]
Die laatste stap volg ik niet helemaal; bij hypotensie is een art. bloedgas op z'n plaats?
HF van > 100 is tachycardie. Daarnaast voor de derde keer; waarschijnlijk heeft ze wel een B-blokker die de frequentie omlaag haalt. Ik wacht liever niet totdat de HF > 120 is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:47 schreef DDM het volgende:
5 Slagen? Zo werkt het niet. Je verwacht bij zo een bloeddruk een hartslag van minstens 120/min. Je hypotensie hoeft nu nog geen probleem te zijn. Dat beoordeel je op basis van je ABGA.
Nee, de reactie van de RR op vulling bepaalt of er shock is of niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:47 schreef DDM het volgende:
Dat bepaalt in hoeverre er sprake is van shock.
Staat wel in het sepsisprotocol. Maar ook dat je met AB moet beginnen en met vulling, iets waar jij blijkbaar niet voor kiest.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:47 schreef DDM het volgende:
Daarom moet er ook een ABGA bepaald worden; daarnaast voor je DD.
Ja, boven de 100 is tachycard. Maar stel dat er 5 slagen bijkomen, ben jij dan tevreden? Ik niet, want wat ik zei ik verwacht 120/min. En je hoeft niet te wachten, want die komt toch niet. Anders was die er lang geweest.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:56 schreef starla het volgende:
[..]
HF van > 100 is tachycardie. Daarnaast voor de derde keer; waarschijnlijk heeft ze wel een B-blokker die de frequentie omlaag haalt. Ik wacht liever niet totdat de HF > 120 is.
[..]
Nee, de reactie van de RR op vulling bepaalt of er shock is of niet.
[..]
Staat wel in het sepsisprotocol. Maar ook dat je met AB moet beginnen en met vulling, iets waar jij blijkbaar niet voor kiest.
Nee, helemaal niet voor patient!quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
Ja, boven de 100 is tachycard. Maar stel dat er 5 slagen bijkomen, ben jij dan tevreden?
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
De reactie van de RR bepaald dat niet helemaal. Want dan vul je, oh bloeddruk gaat omhoog, nou dan is de circulatie ook wel weer hersteld. Zo werkt dat niet. De RR zegt niets over de mate van de shock. Weefselperfusie meten doe je o.a. aan de hoeveelheid lactaat en de ABGA. Dat doe je niet met de bloeddruk.
Waar ik patient dus van verdenk.quote:Wat is er met dat sepsisprotocol? Het mag duidelijk zijn dat als er sprake is van een verdenking op een sepsis je begint met AB en vullen.
Je meet toch centraal? Toch niet perifeer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet voor patient!![]()
[..]
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?
Omdat de RR heel lang goed kan blijven, doordat ondertussen er vasoconstrictie optreedt in minder vitale organen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet voor patient!![]()
[..]
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?
Maar je doet het dus niet, wat staat boven sepsis in je DD dan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:10 schreef DDM het volgende:
Sepsis heb ik ook in me DD ja, maar dan geef ik AB en vul ik.
In ieder geval leerzaam. Moet ook straks aan de bak als arts-assistent. Hopelijk neuro zodat ik de interne erbij kan halenquote:Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
Nee ik doe het nog niet, want ik heb toch nog geen terugkoppeling gehad van iofn![]()
Sepis staat wel bovenaan, maar cave cardiale oorzaak. Dit gezien de voorgeschiedenis. Cardiaal plus koorts kan ook een endocarditis zijn. Om het nog ingewikkelder te maken: een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.
Dus opschieten met die terugkoppeling
Zijn zelfs al mensen die dat al lang achter de rug hebben (zoals ikzelf). Maar hoezo dan? Je zit er erg tegen op?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:15 schreef MadMarine het volgende:
Zijn er al mensen met hun coschap interne begonnen?
Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.
?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef Laertes het volgende:
[..]
Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?
Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:50 schreef iofn het volgende:
Ik ga eerst even mijn tractus digestivus voorzien van input, daarna zal ik jullie verblijden met het vervolg.
Patiënt iofn is gewoon overleden omdat hij niet handelde volgens WGBO art 452, het "eigen schuld, dikke bult"-criteriumquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:10 schreef starla het volgende:
Patient is iig al dood.
(gestorven terwijl 2 artsen op de gang stonden te discussieren over de definitie van shock en de waarde van een arterieel bloedgasje)![]()
Nieuwe casus!
Damn!quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:03 schreef starla het volgende:
[..]
Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!
ik volg het niet meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
Ja maar toch vind ik zulke opmerkingen niet normaal. Sorry dat ik het zeg!
A/ Pte. werd met zelfde EMV aangetroffen als gepresenteerd op de SEH, daarbij zag zij wat bleek.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha!! "welke dingen doet u op dit moment acuut"![]()
1) Even er van uitgaande dat het nog niet gedaan is: infuus aanleggen, aan de monitor, saturatie bepalen, zuurstof toedienen, ECG draaien, EMV in de gaten houden. In later stadium eventueel NaCl om te vullen.
2) Voorgeschiedenis, met name cardiaal. Medicatie. In welke toestand is mevrouw gevonden: dus van welk EMV was er toen sprake. Hoe zag mevrouw er uit: bleek, rood etc. Zoals je ziet heteroanamnestisch. Denk dat ik niet veel uit de patient zelf krijg met een V2![]()
3)Ja eigenlijk alles he. Gewoon lichamelijke onderzoek volgens de interne. M.n. cardiaal: oedeem, CVD, soort pols, hepatomegalie, ascites, cyanose, cap. refill, teken van trombose? Puntbloedingen in de nagels of op de huid. Infectieuze symptomen. Neurologisch onderzoek voor zover mogelijk. Foetor.
4) Bloedbeeld en diff, CRP, Na, K, Cl, creat, ureum, ASAT, ALAT, LDH, G-GT, AF, bili, amylase, glucose, lactaat, osmol, ateriele punctie, bloedkweken, hartlab CK etc, d-dimeer, stollingsonderzoek, urine-onderzoek. X-thorax. Verder onderzoek afhankelijk van bovengenoemde.
En toch kan het:quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
Ja maar toch vind ik zulke opmerkingen niet normaal. Sorry dat ik het zeg!
En South Park heeft altijd gelijkquote:http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Catholic_Love
[...]
Cartman has a "brilliant" idea, reasoning what she meant was that it could be possible that eating food through the rectum can cause defecation through the mouth. The other boys (especially Kyle) think it is stupid and disgusting, and Cartman bets him $20 it will work. While the counselor is questioning the boys, all the parents decide to become atheists, as the sexual molestation scandals have destroyed their faith in Catholicism and God.
[...]
Cartman ultimately does defecate out his mouth, winning the bet and continually boasts the fact to Kyle, who becomes increasingly angered by it. News of this spreads, and it is concluded nationwide that the method of eating is much healthier (with the surgeon general basing that on "absolutely nothing"). The adults of South Park immediately adopt the new method of eating, calling it interorectogestion and even start passing trash cans around at social situations to openly collect the waste (literally "spewing crap from their mouths"), completely disregarding the previously long-held custom that defecation should occur in private.
[...]
Geen beta blokker dusquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:40 schreef iofn het volgende:
[..]
A/ Pte. werd met zelfde EMV aangetroffen als gepresenteerd op de SEH, daarbij zag zij wat bleek.
VG/ Myocardinfarct een half jaar geleden. Schedelbasisfractuur 5 jaar geleden.
Med/ Simvastatine, Ascal
LO/ Geen oedeem, hepatomegalie, ascitis, cyanose, foetor of puntbloedingen. CVD lijkt normaal. Pols regulair equaal. Teken van Brudzinksi: positief Teken van Kernig: Positief.
AO/ Hb 7.6 L 14.3 (diff: veel neutrofielen) Tr 400. CRP 320; Na 136; K 5.0. Leverproeven ongestoord. Nierfunctie laat het beeld van een lichte dehydratie zien. Cor-enzymen: Allemaal in het normale gebied. D-Dimeer: Verhoogd. Stolling: ? ASTRUP: ?
Urine: Veel leuco's. Kweek: E.coli (ESBL)
X-thorax: Geen afwijkingen
Bloedkweken: Proteus Mirabilis
1. Wilt u nog aanvullend onderzoek doen?
2. Wat is uw verder beleid?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:40 schreef iofn het volgende:
Teken van Brudzinksi: positief Teken van Kernig: Positief.
ohnee, was niet zo bedoeld, maar omdat ik gisteren nog zei of DDM wel naar meningisme had gekekenquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:07 schreef iofn het volgende:
Sorry mevrouw de neuroloog en internist.
1. Lijkt me een prima zet. Wat doe je als je er zelf starla er een naald erin hebt laten steken? Wat vraag je aan?quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:57 schreef DDM het volgende:
[..]
Geen beta blokker dus![]()
Het is teken van Brudzinski.
1) Liquorpunctie
2) Starten AB voor urosepsis. Een P. Mirabilis die een meningitis veroorzaakt is niet erg voorkomend. Volgens bij zie je dat vooral bij kinderen. Dus waarschijnlijk spelen hier 2 verwekkers een rol.
Trouwens: wat versta jij onder een lichte dehydratie? Ten eerste moet je getallen plaatsen, want creat gaat naar leeftijd. Ze kan net zo goed een chronische nierinsufficientie hebben. Dehydratie geeft in verhouding een hogere toename van het ureum dan van het creat. Ten tweede kan zijn nooit gedehydreerd zijn, want ze heeft een natrium van 136 mmol/L. Een dehydratie is per definitie een hypernatremie. Dus er is dan sprake van volumedepletie.
eiwitspectrum, glucose, cellen, leuko's, kweek en inzetten op virale verwekkers gezien de kans op herpes encefalitis (bewustzijnsdaling)quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:36 schreef iofn het volgende:
1. Lijkt me een prima zet. Wat doe je als je er zelf starla er een naald erin hebt laten steken? Wat vraag je aan?
Je hebt verdenking bacteriele meningitis dus ik zou METEEN beginnen met ceftriaxon + amoxi i.v.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:36 schreef iofn het volgende:
2. Valt goed te verdedigen. Welk AB zou je starten? Start je andere medicatie als je toch aan een meningitis denkt?
Nee ik heb een boek te koopquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef DDM het volgende:
[..]
Zijn zelfs al mensen die dat al lang achter de rug hebben (zoals ikzelf). Maar hoezo dan? Je zit er erg tegen op?![]()
Als Starla prikt mag zij ook zelf de kruisjes op het aanvraagformulier zettenquote:Op maandag 3 augustus 2009 20:36 schreef iofn het volgende:
[..]
1. Lijkt me een prima zet. Wat doe je als je er zelf starla er een naald erin hebt laten steken? Wat vraag je aan?
2. Valt goed te verdedigen. Welk AB zou je starten? Start je andere medicatie als je toch aan een meningitis denkt?
Ok, dat laatste wist ik niet, ik zoog maar even wat willekeurige waarde uit mijn duim.![]()
Laat me raden: een liquorpunctie was niet nodig. De schedelbasisfractuur in de voorgeschiedenis is nooit goed genezen en er loopt nu troebele liquor uit haar neusquote:Ai, vanaf nu wordt het tricky aangezien er een interessante ontwikkeling aankomt maar ik weet niet meer precies hoe we daarop zijn gekomen.
Die heb ik alquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:04 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Nee ik heb een boek te koop
Harrison's principles of internal medicine
Hehe, ik gebruik hem juist heel vaak. Ik heb het boek niet zelf, maar gebruik Harrison's online. Net zo makkelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:06 schreef DDM het volgende:
[..]
Die heb ik al![]()
![]()
Denk dat je weinig kans maakt; dit boek wordt weinig gebruikt door studenten. Het is meer voor artsen in opleiding tot internist en internisten zelf. Het is de bijbel der interne geneeskunde!!
Je maakt het wel spannend zeg;quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:21 schreef iofn het volgende:
Eiwit: 1.0 g/l
Cellen: 2000 per microliter
Leuco's: Precieze getal heb ik niet paraat, automatische dif toont 80% lymfocyten
Glucose: 60% van plasmawaarde
Gram-preparaat: Negatief
Kweek en PCR: Volgen
Hoe interpreteer je deze uitslagen? Is dit bacterieel of aseptisch?
benzylpenicillinequote:[b]Op maandag 3 augustus 2009 21:21
2. Stel je voor dat je een pneumococ uit de kweek krijgt, hoe behandel je dan?
Had ook niet anders van jou verwachtquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef June. het volgende:
[..]
Hehe, ik gebruik hem juist heel vaak. Ik heb het boek niet zelf, maar gebruik Harrison's online. Net zo makkelijk.
Als je een fatsoenlijke UB hebt welquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:15 schreef Repeat het volgende:
Die online versie kan je toch niet bekijken als je het boek niet hebt?
Alsof ik daar ga zitten studerenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als je een fatsoenlijke UB hebt wel
Nee, ik ook niet, ik log gewoon vanaf mijn computer in op het netwerk van de UB. Dacht dat we hier in Nijmegen achterliepen op ICT-gebiedquote:
Zijn er serieus fatsoenlijke medische boeken torrents te vindenquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:08 schreef Kassaa het volgende:
Je kan ook een torrent met het boek downloaden, of ergens stiekem wachtwoorden bemachtigen!
jups. Heb er redelijk wat, maar nog nooit echt gebruiktquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er serieus fatsoenlijke medische boeken torrents te vinden?
Waar heb je die gevonden en weet je ongeveer welke boeken het warenquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
jups. Heb er redelijk wat, maar nog nooit echt gebruikt
Spannend is het zeker. We kwamen er ook niet uit verder. De 80% mononucleairen werd later weer door het lab betwist, ze wisten dat hun auto diff apparatuur soms foutieve uitslagen afgaven. Ze is uiteindelijk behandeld met alleen ceftriaxon iv geloof ik.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef starla het volgende:
[..]
Je maakt het wel spannend zeg;
eiwit past bij bacterieel
cellen 2000 per microliter, ofwel 6000 in normale telling (3 microliter) past bij bacterieel
bedoel je 80% mononucleairen?
glucose past bij virale
[..]
benzylpenicilline
Ja heel handig, een PDF met 2500 pagina'squote:Op maandag 3 augustus 2009 23:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er serieus fatsoenlijke medische boeken torrents te vinden?
Geen pen meer in het oor steken om een pijnprikkel te induceren voor de EMV-score?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef iofn het volgende:
2. Heel goed. Je patiënt verlaat het ziekenhuis levend, echter wel met ernstige gehoorschade, wat had je kunnen doen om dit proberen te voorkomen?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:33 schreef DDM het volgende:
[..]
Geen pen meer in het oor steken om een pijnprikkel te induceren voor de EMV-score?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
En dan opkijken als ze niet de ogen open doen op aanspreken
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:30 schreef starla het volgende:
Doel je op dexa?
De effectiviteit is daarvan nog niet bewezen, behalve bij infecties met H. Influenzae.
Ach, je geeft toch wel dexa. Dat spul is op neurologisch gebied bijna overal goed voor, je moet alleen oppassen dat je geen 'vanishing tumor' krijgt zoals bij lymfomen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef iofn het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.
Lang, de halfwaardetijd van dexa is enkele dagen. Daarnaast moet je het nog uitsluipen; dus die tijd komt er ook nog bij voordat je wat kan zeggen over deze as. Is de schildklieras ook bepaald?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef iofn het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.
Decursus:
Pte. werd behandeld met AB en toch dexamethason. Om een reden die mij niet geheel duidelijk was (de internist nam de behandeling op een gegeven moment over) werd nog gedacht aan een ACTH-deficientie, op basis van een panhypopituitarisme. ACTH-bepaling was niet zinvol vanwege de recente dexa-toediening (DDM, hoe lang ijlt dat effect nog na?). De bepaling van het LH en FSH toonden sterk verlaagde waarden en derhalve werd besloten tot het maken van een MRI hersenen, met name toegespitst op de hypofyse. De uitslag heb ik daar helaas niet meer van meegekregen.
Ik bedoel dat iemand dan retesnel de pijp uit isquote:
Snelle interventie is zeker nodig ja. Shock is per definitie natuurlijk gevaarlijk, ongeacht de oorzaak. Pure acute geneeskunde.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:29 schreef Laertes het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand dan retesnel de pijp uit is
Is-ie weer aan het rellen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef MaxC het volgende:
Niet alle gewrichtsproblemen komen door overgewicht, Repeat
Bij een topic over ziekte v. Osgood-Schlatter (heb ik zelf ook gehad) kwam hij verkondigen dat we toch echt minder (vet) moesten etenquote:
En je hebt echt een BMI <25, MaxC?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:09 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij het topic over ziekte v. Osgood-Schlatter (heb ik zelf ook gehad) kwam hij verkondigen dat we toch echt minder (vet) moesten eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |