Nee, helemaal niet voor patient!quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
Ja, boven de 100 is tachycard. Maar stel dat er 5 slagen bijkomen, ben jij dan tevreden?
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
De reactie van de RR bepaald dat niet helemaal. Want dan vul je, oh bloeddruk gaat omhoog, nou dan is de circulatie ook wel weer hersteld. Zo werkt dat niet. De RR zegt niets over de mate van de shock. Weefselperfusie meten doe je o.a. aan de hoeveelheid lactaat en de ABGA. Dat doe je niet met de bloeddruk.
Waar ik patient dus van verdenk.quote:Wat is er met dat sepsisprotocol? Het mag duidelijk zijn dat als er sprake is van een verdenking op een sepsis je begint met AB en vullen.
Je meet toch centraal? Toch niet perifeer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet voor patient!![]()
[..]
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?
Omdat de RR heel lang goed kan blijven, doordat ondertussen er vasoconstrictie optreedt in minder vitale organen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet voor patient!![]()
[..]
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?
Maar je doet het dus niet, wat staat boven sepsis in je DD dan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:10 schreef DDM het volgende:
Sepsis heb ik ook in me DD ja, maar dan geef ik AB en vul ik.
In ieder geval leerzaam. Moet ook straks aan de bak als arts-assistent. Hopelijk neuro zodat ik de interne erbij kan halenquote:Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
Nee ik doe het nog niet, want ik heb toch nog geen terugkoppeling gehad van iofn![]()
Sepis staat wel bovenaan, maar cave cardiale oorzaak. Dit gezien de voorgeschiedenis. Cardiaal plus koorts kan ook een endocarditis zijn. Om het nog ingewikkelder te maken: een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.
Dus opschieten met die terugkoppeling
Zijn zelfs al mensen die dat al lang achter de rug hebben (zoals ikzelf). Maar hoezo dan? Je zit er erg tegen op?quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:15 schreef MadMarine het volgende:
Zijn er al mensen met hun coschap interne begonnen?
Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.
?quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef Laertes het volgende:
[..]
Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?
Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:50 schreef iofn het volgende:
Ik ga eerst even mijn tractus digestivus voorzien van input, daarna zal ik jullie verblijden met het vervolg.
Patiënt iofn is gewoon overleden omdat hij niet handelde volgens WGBO art 452, het "eigen schuld, dikke bult"-criteriumquote:Op maandag 3 augustus 2009 18:10 schreef starla het volgende:
Patient is iig al dood.
(gestorven terwijl 2 artsen op de gang stonden te discussieren over de definitie van shock en de waarde van een arterieel bloedgasje)![]()
Nieuwe casus!
Damn!quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:03 schreef starla het volgende:
[..]
Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!
ik volg het niet meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
Ja maar toch vind ik zulke opmerkingen niet normaal. Sorry dat ik het zeg!
A/ Pte. werd met zelfde EMV aangetroffen als gepresenteerd op de SEH, daarbij zag zij wat bleek.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha!! "welke dingen doet u op dit moment acuut"![]()
1) Even er van uitgaande dat het nog niet gedaan is: infuus aanleggen, aan de monitor, saturatie bepalen, zuurstof toedienen, ECG draaien, EMV in de gaten houden. In later stadium eventueel NaCl om te vullen.
2) Voorgeschiedenis, met name cardiaal. Medicatie. In welke toestand is mevrouw gevonden: dus van welk EMV was er toen sprake. Hoe zag mevrouw er uit: bleek, rood etc. Zoals je ziet heteroanamnestisch. Denk dat ik niet veel uit de patient zelf krijg met een V2![]()
3)Ja eigenlijk alles he. Gewoon lichamelijke onderzoek volgens de interne. M.n. cardiaal: oedeem, CVD, soort pols, hepatomegalie, ascites, cyanose, cap. refill, teken van trombose? Puntbloedingen in de nagels of op de huid. Infectieuze symptomen. Neurologisch onderzoek voor zover mogelijk. Foetor.
4) Bloedbeeld en diff, CRP, Na, K, Cl, creat, ureum, ASAT, ALAT, LDH, G-GT, AF, bili, amylase, glucose, lactaat, osmol, ateriele punctie, bloedkweken, hartlab CK etc, d-dimeer, stollingsonderzoek, urine-onderzoek. X-thorax. Verder onderzoek afhankelijk van bovengenoemde.
En toch kan het:quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
Ja maar toch vind ik zulke opmerkingen niet normaal. Sorry dat ik het zeg!
En South Park heeft altijd gelijkquote:http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Catholic_Love
[...]
Cartman has a "brilliant" idea, reasoning what she meant was that it could be possible that eating food through the rectum can cause defecation through the mouth. The other boys (especially Kyle) think it is stupid and disgusting, and Cartman bets him $20 it will work. While the counselor is questioning the boys, all the parents decide to become atheists, as the sexual molestation scandals have destroyed their faith in Catholicism and God.
[...]
Cartman ultimately does defecate out his mouth, winning the bet and continually boasts the fact to Kyle, who becomes increasingly angered by it. News of this spreads, and it is concluded nationwide that the method of eating is much healthier (with the surgeon general basing that on "absolutely nothing"). The adults of South Park immediately adopt the new method of eating, calling it interorectogestion and even start passing trash cans around at social situations to openly collect the waste (literally "spewing crap from their mouths"), completely disregarding the previously long-held custom that defecation should occur in private.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |