abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71543623
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
Ja, boven de 100 is tachycard. Maar stel dat er 5 slagen bijkomen, ben jij dan tevreden?
Nee, helemaal niet voor patient!
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef DDM het volgende:
De reactie van de RR bepaald dat niet helemaal. Want dan vul je, oh bloeddruk gaat omhoog, nou dan is de circulatie ook wel weer hersteld. Zo werkt dat niet. De RR zegt niets over de mate van de shock. Weefselperfusie meten doe je o.a. aan de hoeveelheid lactaat en de ABGA. Dat doe je niet met de bloeddruk.
Hoe rijm je een goede circulatie (normale tensies) met hypoperfusie?
quote:
Wat is er met dat sepsisprotocol? Het mag duidelijk zijn dat als er sprake is van een verdenking op een sepsis je begint met AB en vullen.
Waar ik patient dus van verdenk.
I feel kinda Locrian today
pi_71543709
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:

[..]

[..]

Je meet toch centraal? Toch niet perifeer.

Dat is het zelfde als zeggen van nou er is geen hypoxie dus zal er ook wel geen hypoxemie zijn. Dat is ook onzin.

Centraal vs. perifeer.

Sepsis heb ik ook in me DD ja, maar dan geef ik AB en vul ik. Wat is er dan met dat protocol?
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:13:15 #228
208890 June.
Seriously?
pi_71543781
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:08 schreef starla het volgende:

[..]

[..]

Omdat de RR heel lang goed kan blijven, doordat ondertussen er vasoconstrictie optreedt in minder vitale organen?
Shine bright like a diamond.
pi_71543832
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:10 schreef DDM het volgende:
Sepsis heb ik ook in me DD ja, maar dan geef ik AB en vul ik.
Maar je doet het dus niet, wat staat boven sepsis in je DD dan?
pi_71544224
Nee ik doe het nog niet, want ik heb toch nog geen terugkoppeling gehad van iofn

Sepis staat wel bovenaan, maar cave cardiale oorzaak. Dit gezien de voorgeschiedenis. Cardiaal plus koorts kan ook een endocarditis zijn. Om het nog ingewikkelder te maken: een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.

Dus opschieten met die terugkoppeling
pi_71544364
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
Nee ik doe het nog niet, want ik heb toch nog geen terugkoppeling gehad van iofn

Sepis staat wel bovenaan, maar cave cardiale oorzaak. Dit gezien de voorgeschiedenis. Cardiaal plus koorts kan ook een endocarditis zijn. Om het nog ingewikkelder te maken: een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.

Dus opschieten met die terugkoppeling
In ieder geval leerzaam. Moet ook straks aan de bak als arts-assistent. Hopelijk neuro zodat ik de interne erbij kan halen

-edit- ja, endocarditis is een horrordiagnose. Ik raak ook atlijd in paniek als iemand Lanoxin gebruikt
pi_71544515
En omdat kokerzien niet onderschat moet worden:

heb je wel op nekstijfheid getest DDM!?
pi_71545150
Neurologisch onderzoek heb ik gedaan Ik heb ook niet voor niets naar puntbloedingen gevraagd
pi_71551862
Hup iofn, geef eens feedback, anders krijgen we dit topic nooit vol binnen een week
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71561863
Vanochtend de post vergeten
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:15:12 #236
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71567064
Zijn er al mensen met hun coschap interne begonnen?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_71569695
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:15 schreef MadMarine het volgende:
Zijn er al mensen met hun coschap interne begonnen?
Zijn zelfs al mensen die dat al lang achter de rug hebben (zoals ikzelf). Maar hoezo dan? Je zit er erg tegen op?
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:59:35 #238
206679 Laertes
Everybody lies
pi_71569747
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:25 schreef DDM het volgende:
een cardiogene shock met een septische shock door een endocarditis.
Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_71569987
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef Laertes het volgende:

[..]

Dan heb je het over kwartieren i.p.v uren?
?
pi_71570009
Patient is iig al dood.

(gestorven terwijl 2 artsen op de gang stonden te discussieren over de definitie van shock en de waarde van een arterieel bloedgasje)

Nieuwe casus!

pi_71570392
Het is gewoon de schuld van de student die geen terugkoppeling geeft aan zijn superieuren Derhalve kan er ook geen overleg plaatsvinden.

Andere keer toch maar weer gewoon koffie halen iofn.
pi_71571058
Ik ga eerst even mijn tractus digestivus voorzien van input, daarna zal ik jullie verblijden met het vervolg.
pi_71571426
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:50 schreef iofn het volgende:
Ik ga eerst even mijn tractus digestivus voorzien van input, daarna zal ik jullie verblijden met het vervolg.
Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!
pi_71571429
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:10 schreef starla het volgende:
Patient is iig al dood.

(gestorven terwijl 2 artsen op de gang stonden te discussieren over de definitie van shock en de waarde van een arterieel bloedgasje)

Nieuwe casus!

Patiënt iofn is gewoon overleden omdat hij niet handelde volgens WGBO art 452, het "eigen schuld, dikke bult"-criterium
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_71571832
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:03 schreef starla het volgende:

[..]

Gadverdamme, dat gaatje is alleen een uitgang viespeuk!
Damn!
pi_71571934
Die zag ik aankomen
pi_71572111
Ja maar toch vind ik zulke opmerkingen niet normaal. Sorry dat ik het zeg!
pi_71572398
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
ik volg het niet meer.
pi_71572470
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:32 schreef DDM het volgende:

[..]

Haha!! "welke dingen doet u op dit moment acuut"

1) Even er van uitgaande dat het nog niet gedaan is: infuus aanleggen, aan de monitor, saturatie bepalen, zuurstof toedienen, ECG draaien, EMV in de gaten houden. In later stadium eventueel NaCl om te vullen.

2) Voorgeschiedenis, met name cardiaal. Medicatie. In welke toestand is mevrouw gevonden: dus van welk EMV was er toen sprake. Hoe zag mevrouw er uit: bleek, rood etc. Zoals je ziet heteroanamnestisch. Denk dat ik niet veel uit de patient zelf krijg met een V2

3)Ja eigenlijk alles he. Gewoon lichamelijke onderzoek volgens de interne. M.n. cardiaal: oedeem, CVD, soort pols, hepatomegalie, ascites, cyanose, cap. refill, teken van trombose? Puntbloedingen in de nagels of op de huid. Infectieuze symptomen. Neurologisch onderzoek voor zover mogelijk. Foetor.

4) Bloedbeeld en diff, CRP, Na, K, Cl, creat, ureum, ASAT, ALAT, LDH, G-GT, AF, bili, amylase, glucose, lactaat, osmol, ateriele punctie, bloedkweken, hartlab CK etc, d-dimeer, stollingsonderzoek, urine-onderzoek. X-thorax. Verder onderzoek afhankelijk van bovengenoemde.
A/ Pte. werd met zelfde EMV aangetroffen als gepresenteerd op de SEH, daarbij zag zij wat bleek.

VG/ Myocardinfarct een half jaar geleden. Schedelbasisfractuur 5 jaar geleden.

Med/ Simvastatine, Ascal

LO/ Geen oedeem, hepatomegalie, ascitis, cyanose, foetor of puntbloedingen. CVD lijkt normaal. Pols regulair equaal. Teken van Brudzinksi: positief Teken van Kernig: Positief.

AO/ Hb 7.6 L 14.3 (diff: veel neutrofielen) Tr 400. CRP 320; Na 136; K 5.0. Leverproeven ongestoord. Nierfunctie laat het beeld van een lichte dehydratie zien. Cor-enzymen: Allemaal in het normale gebied. D-Dimeer: Verhoogd. Stolling: ? ASTRUP: ?

Urine: Veel leuco's. Kweek: E.coli (ESBL)
X-thorax: Geen afwijkingen
Bloedkweken: Proteus Mirabilis

1. Wilt u nog aanvullend onderzoek doen?
2. Wat is uw verder beleid?
pi_71572613
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 19:27 schreef DDM het volgende:
En toch kan het:
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Catholic_Love
[...]
Cartman has a "brilliant" idea, reasoning what she meant was that it could be possible that eating food through the rectum can cause defecation through the mouth. The other boys (especially Kyle) think it is stupid and disgusting, and Cartman bets him $20 it will work. While the counselor is questioning the boys, all the parents decide to become atheists, as the sexual molestation scandals have destroyed their faith in Catholicism and God.

[...]

Cartman ultimately does defecate out his mouth, winning the bet and continually boasts the fact to Kyle, who becomes increasingly angered by it. News of this spreads, and it is concluded nationwide that the method of eating is much healthier (with the surgeon general basing that on "absolutely nothing"). The adults of South Park immediately adopt the new method of eating, calling it interorectogestion and even start passing trash cans around at social situations to openly collect the waste (literally "spewing crap from their mouths"), completely disregarding the previously long-held custom that defecation should occur in private.

[...]
En South Park heeft altijd gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')