jups. Heb er redelijk wat, maar nog nooit echt gebruiktquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er serieus fatsoenlijke medische boeken torrents te vinden?
Waar heb je die gevonden en weet je ongeveer welke boeken het warenquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
jups. Heb er redelijk wat, maar nog nooit echt gebruikt
Spannend is het zeker. We kwamen er ook niet uit verder. De 80% mononucleairen werd later weer door het lab betwist, ze wisten dat hun auto diff apparatuur soms foutieve uitslagen afgaven. Ze is uiteindelijk behandeld met alleen ceftriaxon iv geloof ik.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef starla het volgende:
[..]
Je maakt het wel spannend zeg;
eiwit past bij bacterieel
cellen 2000 per microliter, ofwel 6000 in normale telling (3 microliter) past bij bacterieel
bedoel je 80% mononucleairen?
glucose past bij virale
[..]
benzylpenicilline
Ja heel handig, een PDF met 2500 pagina'squote:Op maandag 3 augustus 2009 23:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Zijn er serieus fatsoenlijke medische boeken torrents te vinden?
Geen pen meer in het oor steken om een pijnprikkel te induceren voor de EMV-score?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef iofn het volgende:
2. Heel goed. Je patiënt verlaat het ziekenhuis levend, echter wel met ernstige gehoorschade, wat had je kunnen doen om dit proberen te voorkomen?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:33 schreef DDM het volgende:
[..]
Geen pen meer in het oor steken om een pijnprikkel te induceren voor de EMV-score?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
En dan opkijken als ze niet de ogen open doen op aanspreken
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:30 schreef starla het volgende:
Doel je op dexa?
De effectiviteit is daarvan nog niet bewezen, behalve bij infecties met H. Influenzae.
Ach, je geeft toch wel dexa. Dat spul is op neurologisch gebied bijna overal goed voor, je moet alleen oppassen dat je geen 'vanishing tumor' krijgt zoals bij lymfomen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef iofn het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.
Lang, de halfwaardetijd van dexa is enkele dagen. Daarnaast moet je het nog uitsluipen; dus die tijd komt er ook nog bij voordat je wat kan zeggen over deze as. Is de schildklieras ook bepaald?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef iofn het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het bij pneumococcen ook al was aangetoond, maar jij zal daar wat beter in zitten dan ik.
Decursus:
Pte. werd behandeld met AB en toch dexamethason. Om een reden die mij niet geheel duidelijk was (de internist nam de behandeling op een gegeven moment over) werd nog gedacht aan een ACTH-deficientie, op basis van een panhypopituitarisme. ACTH-bepaling was niet zinvol vanwege de recente dexa-toediening (DDM, hoe lang ijlt dat effect nog na?). De bepaling van het LH en FSH toonden sterk verlaagde waarden en derhalve werd besloten tot het maken van een MRI hersenen, met name toegespitst op de hypofyse. De uitslag heb ik daar helaas niet meer van meegekregen.
Ik bedoel dat iemand dan retesnel de pijp uit isquote:
Snelle interventie is zeker nodig ja. Shock is per definitie natuurlijk gevaarlijk, ongeacht de oorzaak. Pure acute geneeskunde.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:29 schreef Laertes het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand dan retesnel de pijp uit is
Is-ie weer aan het rellen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:52 schreef MaxC het volgende:
Niet alle gewrichtsproblemen komen door overgewicht, Repeat
Bij een topic over ziekte v. Osgood-Schlatter (heb ik zelf ook gehad) kwam hij verkondigen dat we toch echt minder (vet) moesten etenquote:
En je hebt echt een BMI <25, MaxC?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:09 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij het topic over ziekte v. Osgood-Schlatter (heb ik zelf ook gehad) kwam hij verkondigen dat we toch echt minder (vet) moesten eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |