abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71392063
Hallo allemaal,

Ik ga over 2 weken mijn contract tekeken voor een huurhuisje.
3 kamer, aparte badkaner, toilet, 2 balkons , ruime keuken, 2 opbergkasten. en een bergin buiten( Box).
Ik woon alleen. ik krijg geen huurtoeslag en heb niet zoveel verstand van energie maatschapijen.

Waar moet ik op letten bij het tekeken van de huurovereenkomst, welke energiemaatschapij is het beste (goedkoopste?). Heeft er iemand nog tips voor mij?

Groetjes...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:50:36 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71392194
Tip: een cursus Nederlands.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71392272
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef dwergje24 het volgende:
Waar moet ik op letten bij het tekeken van de huurovereenkomst, welke energiemaatschapij is het beste (goedkoopste?). Heeft er iemand nog tips voor mij?
Beste en goedkoopste gaat over het algemeen niet samen. Soms wel hoor, maar meestal niet.

In de praktijk, zeker als het je eerste huis is, is het het meest praktisch om de leverancier te kiezen die ook je netbeheerder is. Een andere leverancier KAN wel voordeel opleveren, maar over het algemeen is dat niet heel erg veel, en bovendien een hoop gedoe dat het niet waard is als je je er niet heel erg in wilt verdiepen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_71392426
Hoi dank je voor je reactie.

Dan is de energie van mijn netbeheerder makkelijker.
Energie betalen gaat per kwartaal? moet dit altijd per incasso ? hoe kan ik het beste energiemaatschappijen vergelijken?

Alvast bedankt.
pi_71392527
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:58 schreef dwergje24 het volgende:
Energie betalen gaat per kwartaal?
Maand.
quote:
moet dit altijd per incasso ?
Hangt af van de leverancier.
quote:
hoe kan ik het beste energiemaatschappijen vergelijken?
gaslicht.com ofzo.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:04:12 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71392589
Moet wel een heel klein huisje zijn dan hè dwergje.
pi_71392708
Mijn tip is vergeet niet te sparen voor de belastingen en heffingen die er aan zullen komen!
En neem absoluut alle verzekeringen die nodig zijn!!
pi_71392747
kijk bij je huurovereenkomst gewoon goed naar de voorwaarden, hoeveel borg ga je betalen, zijn de bemiddelingskosten ( als die er zijn) niet hoger dan je ervoor wilt betalen. Hoe lang is je opzegtermijn, wat mag je er wel en wat mag je er niet aan verbouwen, in welke staat moet het teruggebracht worden als je er weer uit gaat? Dat soort dingen

en er zijn een hoop energie-vergelijkings sites, wij hebben niet dezelfde als het bedrijf wat ons net beheerd. Je krijgt dan iets meer brieven en rekeningen van losse bedrijven, maar ons scheelt het bijna de helft op de stroomkosten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_71392769
als je dit soort zaken niet zelf kunt uitzoeken, kan je dan wel op jezelf wonen?

zoeken google: energie vergelijken. resultaat: energievergelijker.nl
Zelf heb ik energiedirect, veel via internet regelen, houd ik wel van.
NEM= niet doen oplichters met natasja froger als boegbeeld.

Energie betaal je per maand. Een voorschot. Aan het eind van het jaar krijg je een eindafrekening. Deze valt gunstig uit= geld terug krijgen of ongunstig= geld bijbetalen.

Waarom krijg je geen huurtoeslag(je verdient te veel?, huur te hoog?)
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_71392826
Vaak heeft de woningbouwvereniging afspraken met een leverancier. (Als je die hebt dan.)

Tip: stel je maandvoorschot hoog in. Het is beter om aan het einde van het jaar 500 euro terug te krijgen dan dat je 500 euro bij moet lappen.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:14:07 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71392899
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:12 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Vaak heeft de woningbouwvereniging afspraken met een leverancier. (Als je die hebt dan.)

Tip: stel je maandvoorschot hoog in. Het is beter om aan het einde van het jaar 500 euro terug te krijgen dan dat je 500 euro bij moet lappen.
en je kunt ook halverwege het jaar gewoon een ander bedrag kiezen, als je dan weet hoeveel je ongeveer gemiddeld per maand verbruikt
pi_71392969
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:10 schreef Vodka_Lime het volgende:
als je dit soort zaken niet zelf kunt uitzoeken, kan je dan wel op jezelf wonen?
Aan andere mensen vragen is ook een manier van uitzoeken natuurlijk.
pi_71393018
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:
en je kunt ook halverwege het jaar gewoon een ander bedrag kiezen, als je dan weet hoeveel je ongeveer gemiddeld per maand verbruikt
In het eerste jaar minder handig, het verbruik is niet het hele jaar gelijkmatig. In de zomer gebruik je per maand gemiddeld minder en in de winter per maand gemiddeld meer.
pi_71393026
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Dan zou ik dat wel in de lente doen en niet in de herfst
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:18:59 #15
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71393069
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:17 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Dan zou ik dat wel in de lente doen en niet in de herfst
neem aan dat ts dat wel snapt toch
pi_71393118
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
neem aan dat ts dat wel snapt toch
Er zijn genoeg mensen die zich dat niet realiseren, dus het lijkt me niet zo raar dat je daar niet aan denkt als je nog niet eerder zelfstandig gewoond hebt.
pi_71393291
Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de tips, ik ben wel degelijk bezig om vanalles uit te zoeken maar daarnaast vraag ik ook naar de ervaringen van mensen. Ik moet wel alleen wonen ik heb verder geen familie .
ik krijg geen huurtoeslag omdat ik een goed inkomen heb.

Hiernaast heb ik ook wel voldoende spaargeld, maar daar wil ik niet aan komen.
Het alleen wonen is wel heel spannend!!!!

Groetjes.
pi_71393841
"Mijn tip is vergeet niet te sparen voor de belastingen en heffingen die er aan zullen komen!
En neem absoluut alle verzekeringen die nodig zijn!!"

Welke belastingen en heffingen?
Bedoel je met heffingen reinigingeheffingen, waterschap enz enz?
Dat is toch niet op maandelijks basis maar 1 maal per jaar?
en wat bedoel je met belastingen dat verschilt natuurlijk in hoeveel je inkomen is en of je moet betalen of moet terugkrijgen?...

Groetjes ...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:47:10 #19
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71394049
Gemeentebelastingen kan je gewoon in termijnen betalen. Daar hoef je heul niet voor te sparen.
pi_71394212
In termijnen is dat dan zo hoog!!!

Groet
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:55:20 #21
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_71394374
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef dwergje24 het volgende:

Groet
hier ( in rotterdam) betalen we geloof ik 250 voor waterschap en 150 ofzo voor riool/afvalstoffen etc Het zijn geen gigantische bedragen op zich.

waarschijnlijk staat het op de website van je gemeente
pi_71394375
Volgens mij zijn de energiemaatschappijen en netbeheerders net allemaal uit elkaar getrokken. De bedrijven zijn gesplitst. Zo is Essent Netwerk veranderd in Enexis (en zo zijn er meer voorbeelden).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 28 juli 2009 @ 13:55:56 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71394398
quote:
Groet
Dat is hier bij elkaar toch al gauw zo'n 460 euro per jaar, voor een alleenstaande huurder.
pi_71395070
quote:
Op zich valt het bedrag wel mee als je naar de termijnbedragen kijkt, maar als het allemaal tegelijkertijd komt (en dat komt het vaak: aan het begin van het jaar) dan kan het toch even een behoorlijk bedrag zijn wat je niet zomaar ineens kunt missen.
pi_71398664
quote:
Misschien handig om voordat je op jezelf gaat wonen alvast uit te zoeken wat dat allemaal kost?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')