abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71800112
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:45 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Waarom gebruiken jullie allemaal de koppeling bij het remmen?
Voorkomen dat de motor afslaat?
pi_71800634
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:49 schreef Plasterk het volgende:
omdat je auto anders afslaat voor een stoplicht
Ja, dat begrijp ik, maar er stond dit:
quote:
. Ook koppeling gebruiken bij het remmen bij een hogere versnelling vergeet ik nog wel eens
Dat is toch iets anders dan stoppen?
Mijn eigen benzine auto'tje slaat trouwens amper af, bij 400 toeren pas, de diesel van de lesauto deed dat minder goed, die ging bij 800 toeren uit.

Zijn er hier trouwens nog mensen die lessen in Leeuwarden? Kwam vanochtend wel 20 lesauto's in een kwartier tijd tegen, gouden business! En een lesvrachtwagen, stond bij het stoplicht over 3 banen schuin en het optrekken bij groen ging zo slecht dat iedereen door het gras eromheen ging , dan schaam je je als leerling denk ik, zal wel een 1e lesje zijn (en ik doe het niet veel beter hoor, maar was echt grappig hoe dat mis ging).
pi_71805946
Pietlut
Ik heb het ook over stoppen.
pi_71806360
Oke, maar ik snap niet wat er anders is aan afremmen in een hogere versnelling dan in een lagere versnelling. Gewoon altijd koppeling intrappen rond 800 toeren, zit je altijd goed.
pi_71813100
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:50 schreef Counterattack het volgende:
Pietlut
Ik heb het ook over stoppen.
ja, maar zo werkt het niet. Ik begrijp nu wel wat je bedoelt, maar even vanuit het gezichtspunt van de instructeur / examinator:

Je hebt remmen en stoppen net als je stilstaan en parkeren hebt. Daarin zitten grote verschillen. Als je op je theorie examen een vraag krijgt of je mag stilstaan op een invalideplek of de vraag krijgt of je mag parkeren op een invalideplek en je weet het verschil niet, dan heb je het gewoon niet begrepen. Hetzelfde met remmen en stoppen, twee heel verschillende zaken.

Denk ook eens aan de parkeeropdracht en de stopopdracht. Als je op het examen een parkeeropdracht krijgt en je ziet een parkeerplek parallel aan de rijbaan en je gaat er staan (in 1 keer inrijden en stoppen), dan ben je gewoon gezakt omdat je dan de stopopdracht hebt gedaan.

Je kan het ermee eens zijn of niet, maar op het examen gaat het wel zo. Het is erg belangrijk de juiste termen te gebruiken, anders interpreteer je de opdracht op het examen verkeerd en dat kan een dure grap zijn. Genoeg voorbeelden te geven van mensen die op dit soort "pietluttige" zaken zakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door willempjewever op 12-08-2009 11:23:03 ]
pi_71823715
Ik ben ook begonnen met lessen, alleen nog maar de beginles gehad.
pi_71832008
Nog maar 1 rijles gehad en net begonnen.
pi_71917466
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:05 schreef Plasterk het volgende:
gezakt

Op kleine dingetjes, geen ingreep gehad. Was best zenuwachtig en gaf een aantal keren te laat richting aan en verkeerde volgorde van kijken remmen en schakelen etc. Ik had ook geen moeilijke route (naar V en D Groningen en weer terug). Anyway, het bied perspectief voor de herkansing.
hoi

welke examinator had je ? Ik had Mulder, leuke vent maar vond hem wel errug streng. Ik moet tijdens gronings ontzet voor mijn 2e examen...
Hoop beter resultaat, weet dat ik het kan maar ga nu wel twijfelen...

En bij welke rijschool rij jij ? Ik bij de Oosterpoort. Krijg les van Freddy, puike vent. Mag donderdag weer een les en de 24e. En dan afrijden dus de 28e.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:30:48 #159
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_71917756
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:20 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

hoi

welke examinator had je ? Ik had Mulder, leuke vent maar vond hem wel errug streng. Ik moet tijdens gronings ontzet voor mijn 2e examen...
Hoop beter resultaat, weet dat ik het kan maar ga nu wel twijfelen...

En bij welke rijschool rij jij ? Ik bij de Oosterpoort. Krijg les van Freddy, puike vent. Mag donderdag weer een les en de 24e. En dan afrijden dus de 28e.
iets met westervoort, hij vond dat ik in mn 1langs de V en D moest rijden terwijl er bijna niks te doen was
pi_71941378
Donderdag weer afrijden alleen om 15:00 dat is dan weer een beetje jammer. omdat hier de scholen weer zijn begonnen. Maar deze keer ga ik het proberen met pilletjes van de dokter.

Gelukkig heb ik de zelfde examinator als vorige keer. (dus laat ik hopen dat ze soepel zijn)

Vanavond en morgen avond nog een les.

Ik ben er klaar voor !
Illegaal rijden is het toch niet
JA!
pi_71941872
Succes
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:23:50 #162
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_71964976
23 september 13.05 mag ik weer op in Groningen
pi_71968613
Succes allemaal! Heb een afteller op iGoogle staan, nog 87 dagen, 16 uren .... en dan m'n eerste rijles
pi_71969544
Morgen (eigenlijk vandaag al) voor de 2e keer theorie.
Ben benieuwd...
pi_71971481
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 01:10 schreef Counterattack het volgende:
Morgen (eigenlijk vandaag al) voor de 2e keer theorie.
Ben benieuwd...
Succes en denk niet te moeilijk !
JA!
pi_71982354
Geslaagd

Had 3 fout voor verkeersinzicht, en 11 voor gevaarherkenning
pi_71982893
Gefeliciteerd!
Bij het oefenen heb ik ook meestal wat foutjes bij gevaarherkenning; twijfel vaak tussen gas los of remmen...maar gehaald=gehaald
pi_72006678
ik ben gisteren GESLAAGD
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_72007087
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:29 schreef pinquit het volgende:
ik ben gisteren GESLAAGD

Nog last gehad van de schoolgaande kids? Hier in het noorden is het deze week flink drukker geworden, had al medelijden met iedereen die deze week hier moet gaan afrijden, superwarm , zon in je ogen en dan veel mensen op straat, echt niet fijn.
pi_72031357
gefeliciteerd Pingquit en succes Rensjebree (als ik het zo goed schrijf haha) vanmiddag met afrijden. Hoop voor je dat je gewoon slaagt !

Ik heb straks voor het eerst sinds mijn examen 21 juli weer rijles...
Even dubbele les, flink oefenen met nek draaien naar links vermoedt ik..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_72031428
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:18 schreef singlemetkids het volgende:
Ik heb straks voor het eerst sinds mijn examen 21 juli weer rijles...
Even dubbele les, flink oefenen met nek draaien naar links vermoedt ik..
Wat is je nieuwe examendatum?
pi_72039108
Wat een super leuk, interessant en leerzaam forum!

Ik heb op 5 september praktijkexamen!
Ben best al een beetje zenuwachtig, maar volgens mij zijn het gezonde zenuwen. Ik ken dit gevoel van optreden. Zodra ik op toneel sta is het weg. Ik denk dus dat ik dit met het examen ook zal hebben!

Ik heb iets van 20 rijlessen bij een andere (hele slechte rijschool) gehad. Tussendoor ben ik een tijd gestopt vanwege geldgebrek. Maar omdat mijn theoriecertificaat verloopt op 9 september heb ik toch op het laatste moment nog besloten door te zetten bij een andere rijschool!

De rijschool waar ik nu les is super! De instructeur legt alles heel duidelijk uit. Hij denkt dat ik het wel in 1x haal. Ik hoop het maar, ben zelf minder overtuigd, maar dat is ook mijn aard. Als ik het niet haal moet mijn theorie opnieuw, zou toch erg zonde zijn. Bovendien zijn nu die gevaarherkenningsvragen ingevoerd en die vond ik vrij lastig...

Nou, succes voor iedereen die op examen gaat! Ik blijf het forum volgen!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:20:59 #173
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_72041918
Ik heb vandaag mijn rijbewijs in een keer gehaald, jeuj. Heb er minder dan een maand ovr gedaan, dus ik ben wel tevreden..
pi_72042731
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:20 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb vandaag mijn rijbewijs in een keer gehaald, jeuj. Heb er minder dan een maand ovr gedaan, dus ik ben wel tevreden..
Gefeliciteerd! Ook aan de andere geslaagden!
Minder dan een maand; dus zo'n 'spoed' cursus? Netjes.
Ik heb morgen les 6, dan heb ik er 10 uurtjes alweer opzitten...maar het gaat met ups en flinke downs
pi_72043479
HOEOEOE! ik heb net mijn rijbewijs gehaald !
JA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')