De wedstrijden tegen Feyenoord, gegarandeerd puntenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:07 schreef Prosac het volgende:
Wat is dan jullie jaarlijks terugkerende hoogtepunt?
Kut hoor, 2 mensen die er kijk op hebben die de spelers gaan kopenquote:Blind alleen nog assistent
-knip- Versteegrobje
Het enige echte probleem zit hem volgens mij alleen nog centraal achterin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:06 schreef fuckbuddy het volgende:
Waar zit volgens jullie nou het probleem in deze selectie?!
Dus dan bedoel ik qua positie? Ik lees een goede linksback?!
Of centrale middenvelder, maar als ik dan naar jullie selectie kijk dan vraag ik me af of het wel echt noodzakelijk is.
Of is het eerder een "wenslijstje"?
Wordt er nu ook al censuur gepleegd op artikelen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kut hoor, 2 mensen die er kijk op hebben die de spelers gaan kopen
tuurlijk vind ik het kut dat de Zeeuw weg is, maar als die in zijn kop goed zit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef Sethje het volgende:
Ik vind het centrum van onze verdediging niet goed.
Ons middenveld is niet echt in balans hoewel er gezien het materiaal wel voldoende kwaliteit zou moeten zijn. Misschien dat het met De Zeeuw beter zal gaan.
Voorin ook genoeg kwaliteit maar dan moeten de spelers wel juist gebruikt worden en niet in een 3-spitsen systeem lopen te verpieteren.
Verder missen we een gezonde wedstrijdmentaliteit en de wil om voor een ander te werken. We zijn verdedigend zwak bij dode spelmomenten en halen zelf veel te weinig uit dode spelmomenten.
Wel als 'ie eerder al is gepost, anders blijven we scrollen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wordt er nu ook al censuur gepleegd op artikelen?
Het ligt inderdaad niet alleen aan het spelersmateriaal zelf. Op papier hebben we tot nu toe elk jaar de sterkste selectie, maar mentaal is het gewoon slecht. Naast dat hebben we een slappe verdediging/verdedigende organisatie wat die mentaliteit ook niet ten goede komt. Vorig jaar had haast niemand verwacht dat AZ kampioen zou worden na zo weinig investeringen, maar door vertrouwen in de trainer en het bouwen van een team lukte het ze toch. Jol heeft zich in ieder geval al bewezen, i.t.t. van Basten, en ik zou heb liever wat langer zien (net zoals ten Cate bijvoorbeeld, maargoed dat is een ander verhaal).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef Sethje het volgende:
Verder missen we een gezonde wedstrijdmentaliteit en de wil om voor een ander te werken. We zijn verdedigend zwak bij dode spelmomenten en halen zelf veel te weinig uit dode spelmomenten.
Verdedigers zul je bedoelenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:12 schreef fuckbuddy het volgende:
Kan je dan (al) concluderen dat een Wielaert toch niet geschikt is voor Ajax?
En een Alderweireld nog tijd nodig heeft en moet groeien in de selectie?!
Als ik bijv. kijk naar Moisander bij AZ die heeft zich ook in rap tempo ontwikkeld dus kan het best denk ik dat Alderweireld gewoon wat vertrouwen nodig heeft?!
Ik zie dan in Wielaert en Alderweireld allebei 2 centrale middenvelders
verdedigers uiteraard, daar lullen we overquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:22 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Verdedigers zul je bedoelen![]()
Alderweireld is tot nu toe goed bezigmaar die krijgt sowieso nog een dip. Wielaert en Oleguer houden de boel (vooral de vleugels, die zij ook aan moeten sturen) blijkbaar niet scherp.
Bij Ajax krijgt ook niemand een kans om wat op te bouwen. Wanneer een coach 5 wedstrijden niet presteerd mag hij oprotten volgens velen, idemdito voor de spelers.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:20 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad niet alleen aan het spelersmateriaal zelf. Op papier hebben we tot nu toe elk jaar de sterkste selectie, maar mentaal is het gewoon slecht. Naast dat hebben we een slappe verdediging/verdedigende organisatie wat die mentaliteit ook niet ten goede komt. Vorig jaar had haast niemand verwacht dat AZ kampioen zou worden na zo weinig investeringen, maar door vertrouwen in de trainer en het bouwen van een team lukte het ze toch. Jol heeft zich in ieder geval al bewezen, i.t.t. van Basten, en ik zou heb liever wat langer zien (net zoals ten Cate bijvoorbeeld, maargoed dat is een ander verhaal).
Dat is het probleem idd, te hoog verwachtingspatroon. Ieder jaar weer. Ajax wordt geen kampioen komend seizoen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:28 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Bij Ajax krijgt ook niemand een kans om wat op te bouwen. Wanneer een coach 5 wedstrijden niet presteerd mag hij oprotten volgens velen, idemdito voor de spelers.
het probleem zit daar idd behoorlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:28 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Bij Ajax krijgt ook niemand een kans om wat op te bouwen. Wanneer een coach 5 wedstrijden niet presteerd mag hij oprotten volgens velen, idemdito voor de spelers.
Over familie praten hoeft nou ook weer niet. Heb het idee dat AZ iets te overdreven over probeert te komen als 'happy family'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
het probleem zit daar idd behoorlijk.
Lindenbergh en Perez konden infeiten opzouten naar het 2e.
Dat is natuurlijk (mijn inziens) niet de manier, want wat voor een beeld geef je aan de rest van de selectie?!
Dan geef je spelers 0 vertrouwen. Of je nou voetbalt of bij wijze van spreken op kantoor zit, vertrouwen is het code woord!
Van Gaal bijv, die nam spelers apart. Sprak over hun relaties en hun familie. Daardoor creeer je een vertrouwensband...
Dat geeft een speler vleugels en dat moet je hebben. Of je nou bij PSV, AZ of waar dan ook speelt...
Dan maak je een fuck up en denk je "ok volgende wedstrijd gebeurd dat niet meer!"
Ipv kut!!! Straks lig ik uit de selectie en kut je nog meer.
Maar goed dat makkelijk vanachter je laptop bijv..
Als het thuis lekker gaat, gaat het "zakelijk" ook vaak goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Over familie praten hoeft nou ook weer niet. Heb het idee dat AZ iets te overdreven over probeert te komen als 'happy family'.
Maar behandel iedereen inderdaad als normaal mens en ga met de spelers in gesprek.
das infeite een 442 met een "luie" spits..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:53 schreef Radegast het volgende:
De punt naar voren, dat was voor het laatst in 2007 ergens toch?
was de laatste niet Galasekquote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:03 schreef Catch22- het volgende:
we hebben niet vaak de centrale middenvelder echt voor de verdedigers toch?
En Yakubu een keer in een prachtwedstrijd tegen Milan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 23:04 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
was de laatste niet Galasek
en de Heit heeft het een paar x gedaan
Nog niet nee, maar ik denk dat er met De Jong en V/d Heijden wel potentie is. Daarnaast zou Dario eventueel ook achter de spits kunnen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En Yakubu een keer in een prachtwedstrijd tegen Milan.
Ik vind dat de zwakste plek op de bank is. Voor Aissati is geen serieuze vervanger.
quote:Ajax heeft voor middenvelder Demy de Zeeuw (foto) minder dan 6,5 miljoen euro aan landskampioen AZ betaald. Dit meldt het AD dinsdag.
Omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, is het verplicht om transferbedragen openbaar te maken zodra het bedrag tien procent of meer van de jaarrekening bedraagt. Tien procent van de jaarnota van de Amsterdammers komt momenteel ongeveer neer op 6,5 miljoen euro. Indien Ajax een transferbedrag van tien procent of meer niet openbaar zou maken, grijpt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) in.
Bij het voltooien van de transfer werd geen bedrag gecommuniceerd. De clubs hebben namelijk contractueel vastgelegd hierover niet naar buiten te treden. In het geruchtencircuit ging een prijs van 7,5 miljoen euro rond. De Zeeuw tekende een vierjarig contract in Amsterdam. (JvE)
Bron: Telegraafquote:Alfons Groenendijk wil nog de nodige versterkingen halen bij Willem II, maar weet dat het geld ontbreekt. De oefenmeester gaat daarom creatief te werk en hoopt op enige medewerking van zijn voormalig werkgever Ajax. Groenendijk heeft volgens De Telegraaf zijn oog laten vallen op Jan-Arie van der Heijden en Mitchell Donald
Einduitslag is 3-1 geworden voor Slavia Praag. (http://www.nu.nl/sport/2050380/verlies-voor-ten-cate-met-panathinaikos.html)quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:09 schreef Wooldoor het volgende:
Toch een nette prijs voor de Zeeuw, je zou het niet verwachten dat Scheringa hem voor 6.5 miljoen zou laten vertrekken.
[..]
En Ten Cate weer onderuit tegen Slavia Praag met 2-0![]()
Mwoah. Geen van allen echt interesse in. Denk eerder aan Martina, Jan-Arie, Donald en Siem.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:19 schreef navigator het volgende:
Wat mij betreft mogen ze Kennedy, Sno, Rommedahl en Urby gratis hebben in Tilburg, Almelo of waar dan ook.
Martina mag je ook hebben. En sorry hoor maar de eerder genoemden zijn toch echt wel een versterking voor fukking Heraclesquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:24 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mwoah. Geen van allen echt interesse in. Denk eerder aan Martina, Jan-Arie, Donald en Siem.
quote:Ajax wil contract Suarez opwaarderen
Luis Suarez staat op de nominatie om door Ajax ruimer beloond te worden. De Uruguayaanse topscorer behoort bij de Amsterdamse club niet tot de topverdieners, terwijl zijn prestaties van vorig seizoen daar aanleiding toe gaven. Dat wil Ajax binnenkort rechttrekken.
Commercieel directeur Henri van der Aat, verantwoordelijk voor de contractbesprekingen bij de club, wil niet op namen ingaan. ‘Maar in zijn algemeenheid houden nieuwe trainers de salarisstructuur tegen het licht’, aldus Van der Aat. ‘Dan wordt er door de technische staf gekeken hoe de prestaties en de lonen van de spelers zich tot elkaar verhouden. Waar dat nodig en haalbaar is, wordt dat in overleg met de directie aangepast.’
De nieuwe trainer, Martin Jol, is zeer te spreken over Suarez. Jol benoemde de aanvaller twee weken geleden tot aanvoerder en roemde tijdens het trainingskamp in Engeland het spel en de betrokkenheid van zijn belangrijkste speler.
Vorig seizoen was Suarez de spil om wie het spel van Ajax draaide. De Uruguayaanse international scoorde 22 van de 74 competitiedoelpunten en leverde veertien assists, waarmee hij direct bij 48,6 procent van de doelpuntenproductie was betrok.
Zou goed zijn voor Jan-Arie, maar ik denk dat Donald wel de nodige speeltijd gaat krijgen onder Jol, wat vd Heijden denk ik niet gaat krijgen.quote:
quote:De Zeeuw denkt dat Jol het op de rails heeft
Demy de Zeeuw heeft er alle vertrouwen in dat zijn nieuwe club Ajax weer zal mee gaan strijden om de prijzen. De 26-jarige middenvelder, die voor hooguit 6,5 miljoen euro de overstap maakte van AZ naar Amsterdam, koos mede voor Ajax door een positief onderhoud met hoofdcoach Martin Jol.
“Hij wil Ajax weer op de rails krijgen”, zegt De Zeeuw in het weekblad Voetbal International. “En ik geloof ook echt dat dit gaat gebeuren; dat er nu een trainer is die bij Ajax past en die weer voor balans kan zorgen. Jol is echt boven de groep gaan staan. Hij komt op het juiste moment.”
De overstap van Alkmaar naar de Amsterdam ArenA viel niet in goede aarde bij de supporters van de huidige landskampioen. “Daar moet je boven staan. De helft van de AZ-selectie, inclusief de technische staf, heeft een Ajax-verleden. En dan zou ik nu opeens de grote boeman zijn omdat ik hierheen ben gekomen”, aldus De Zeeuw,
De twintigvoudig Oranje-international keek alvast vooruit naar het treffen tussen zijn oude en nieuwe club op 25 oktober in het DSB-stadion. “Dat wordt hectisch, vermoed ik. Dat merkte ik al toen Kenneth Perez met Ajax in Alkmaar terugkwam.” De defensieve middenvelder speelde in totaal 119 duels voor de Alkmaarders.
De Zeeuw liet niet na om zijn bewondering voor zijn voormalig oefenmeester Louis van Gaal uit te dragen. “Hij heeft me een hoop bijgebracht”, vindt de nieuwbakken Ajacied. “Hij haalde me als nobody (van Go Ahead Eagles, red.) en beschermde me in de pers. Met Louis heb ik een speciale band, maar nu moet ik het zelf gaan doen.”
Schitterend stukje:quote:
quote:De overstap van Alkmaar naar de Amsterdam ArenA viel niet in goede aarde bij de supporters van de huidige landskampioen. “Daar moet je boven staan. De helft van de AZ-selectie, inclusief de technische staf, heeft een Ajax-verleden. En dan zou ik nu opeens de grote boeman zijn omdat ik hierheen ben gekomen”, aldus De Zeeuw,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |