Omdat het dan maar 1 handeling is om geld+rente over te zetten. Rekening houd ik sowieso aan voor later, maar met een laag saldo zal de rente daarover te verwaarlozen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom zou de daar op wachten? Die rente krijg je toch wel, zelfs als je de rekening sluit (al kun je hem beter open houden met ¤1 erop, voor het geval ze over een tijdje weer gaan stunten met de rente).
Ik denk het niet, maar je kunt het altijd proberen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:55 schreef flat_erik het volgende:
Zou het zin hebben om Moneyou te mailen en te dreigen om alles weg te halen? Wellicht dat ze een tegenbod doen qua rente
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar je kunt het altijd proberen.
(Antwoord hier posten AUB)
[/quoteIk ga het morgen inderdaad proberen. Gaat om een flink bedrag dus opzich denk ik dat ze niet blij zijn als het eraf gaat. Ondertussen open ik ook een rekening bij Aegon. Net ff een rekensommetje gedaan en kom daar op 4,2%... Dat is toch 1 % meer
Ik weet niet wat jij onder een flink bedrag verstaat, maar ik geef je heel erg weinig kans dat ze wat aan de rente doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef flat_erik het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 24 augustus 2009 19:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar je kunt het altijd proberen.
(Antwoord hier posten AUB)
[/quoteIk ga het morgen inderdaad proberen. Gaat om een flink bedrag dus opzich denk ik dat ze niet blij zijn als het eraf gaat. Ondertussen open ik ook een rekening bij Aegon. Net ff een rekensommetje gedaan en kom daar op 4,2%... Dat is toch 1 % meer
Wat is een flink bedrag? 10K? 100K? 1000k?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef flat_erik het volgende:
ga het morgen inderdaad proberen. Gaat om een flink bedrag dus opzich denk ik dat ze niet blij zijn als het eraf gaat. Ondertussen open ik ook een rekening bij Aegon. Net ff een rekensommetje gedaan en kom daar op 4,2%... Dat is toch 1 % meer
Ik verwacht er ook niet veel van maar het is te proberen tochquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder een flink bedrag verstaat, maar ik geef je heel erg weinig kans dat ze wat aan de rente doen.
Dat is wel precies de reden waarom ik m'n spaargeld gewoon heen en weer blijf schuiven tussen de rekeningen met hoogste rentes... Althans, niet voor een paar tiende procent, maar als bank B een half procent of meer boven bank A zit, weet ik wel waar ik heen ga.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef SeLang het volgende:
Stel dat iedereen onmiddelllijk al zijn geld zou wegtrekken bij een bank op het moment dat ze hun rente verlagen, dan zou geen enkele bank de rente meer durven verlagen.
Fok!-ers verenigt u! Er is een belangrijke taak voor ons weggelegd!
Loyaalsparen is nog 3% bij Rabo, mits meer dan 20k op je rekening. Maar onder dat bedrag levert sparen sowieso weinig extra op.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
't Is alleen jammer dat volgens mij nog steeds de meerderheid van de bevolking bij z'n eigen vertrouwde bank blijft hangen. Mijn spaarrekening bij die hufters van de Rabobank levert bijvoorbeeld nog maar 1,7% rente op tegenwoordig... Banken als de Rabo profiteren echt flink van mensen die te bang zijn om over te stappen, of denken dat dat allemaal te ingewikkeld is.
Nouja, 1 procentpunt verschil is op ¤10.000 toch al ¤100 op jaarbasis. Dat is gewoon gratis geld voor een klein beetje moeitequote:Op maandag 24 augustus 2009 20:46 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Loyaalsparen is nog 3% bij Rabo, mits meer dan 20k op je rekening. Maar onder dat bedrag levert sparen sowieso weinig extra op.
Ik vind het erg moeilijk...quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:21 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik heb net m'n Aegon Eigenstijl spaarpotjes ingesteld.
Je krijgt meer rente als je maandelijks een bedrag spaart. Dus ik heb één groot spaarpotje gemaakt en één klein spaarpotje en je kunt op de Aegon site zelf instellen dat je maandelijks automatisch geld van het kleine naar het grote potje overboekt. Gaat gewoon van Aegon naar Aegon dus er vloeit geen cent extra naar Aegon, maar je krijgt wel veel meer rente
Yep, ik denk dat ik ook naar Aegon over ga stappen nu.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:29 schreef Brad het volgende:
moneyou gaat verlagen? Mooi overschrijven. Huidige verschil met Aegon wat vandaag genoemd is door SeLang is een mooie reden om daar een rekening te openen. De 3e rekening dit jaar
Mijn potjes zijn 97k + 3k en uit dat 3k potje boek ik per maand 250 euro naar het grote potje. Na een jaar zijn de potjes dan 100k + 0k.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:16 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ik vind het erg moeilijk...
stel ik heb 35K spaargeld... Dan maak ik natuurlijk een grote aan met 25K en de rest in een kleine.. als afspraak voor de grote stel ik in minimaal 25K, zodat ik 0,18% extra krijg. Ook stel ik in dat ik 1000 euro per maand spaar, dus 26, 27, 28K. Dit zorgt voor 0,25% extra rente... Maar op het kleine spaarpotje krijg ik dan natuurlijk maar 3,75% rente... kan ik niet het kleine potje overhevelen naar de grote zodat ik van mn 35K profiteer met maximale rente en vlak voor het einde van de maand terugboeken naar de kleine, zodat er weer van 26K als begin wordt uitgegaan in de nieuwe maand?
Aegon heeft een "probeer het uit" op de website staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 04:57 schreef Mikkie het volgende:
Kan iemand in een notendop weergeven wat precies de werkwijze en voordelen zijn van Aegon? Je moet dus overboeken (ivm standaard storting) elke maand?
Aegon heeft in de voorwaarden staan, dat ze dit minimaal een maand van tevoren aankondigen.. dus dat is wel wat anders dan moneyou die dat de avond van tevoren doenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Yep, ik denk dat ik ook naar Aegon over ga stappen nu.
Ongetwijfeld zal Aegon ook nog wel omlaag gaan (net zoals Moneyou nog wel naar 3% zal gaan binnen nu en een paar weken), maar ja, vind het verschil nu ook wel groot genoeg eigenlijk...
Nee, precies.. ik ben best handig in zulke dingen, maar het is echt heel moeilijk om het optimum uit te rekenen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mijn potjes zijn 97k + 3k en uit dat 3k potje boek ik per maand 250 euro naar het grote potje. Na een jaar zijn de potjes dan 100k + 0k.
Je moet niet teveel vooruit willen kijken want over een jaar is de situatie gegarandeerd weer anders. Misschien is Aegon dan alweer heel ver gezakt kwa rente en is er weer iets nieuws dat interessant is.
Btw: in dit voorbeeld is wel de opgebouwde rente at risk als Aegon failliet gaat, dus misschien is 94k + 3k wel beter... En het is kut om net onder die 100k limiet te zitten, maar dat scheelt maar 0,02% in rente...
Btw2: op het 'kleine' spaarpotje kun je natuurlijk ook nog een minimum saldo limiet instellen die je in de loop van de tijd verlaagt. Zo krijg je ook nog ietsje meer rente op het kleine potje.
Btw3: ik had geen zin op precies het optimum uit te rekenen, maar op deze manier heb ik 4,17% en heb er in principe een jaar lang geen omkijken aan (want maandelijkse overboeking tussen de potjes gaat automatisch) en blijf onder de 100k limiet van het Depositogarantiestelsel (riskeer alleen opgebouwde rente).
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:13 schreef Hugo__Boss het volgende:
van 50 - 100K geldt 0,2% 0,02% extra
Weggaan bij de ING. Je zal er geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef SeLang het volgende:
Ik heb net ING opgebeld om te vragen of ik m'n Profijtrekening kan heropenen en dan opnieuw 0,5% extra rente kan krijgen voor 3 maanden (dus 3,5% ipv 3,0%). Heropenen kan wel, maar niet met opnieuw een bonusrente.
Goed, dan gaan we wel naar een andere bank
Btw: bij ING in Engeland kan dit wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |