Ik heb nu ook maar een aangevraagd. Kun je ook ergens zien/testen hoeveel rente je krijgt met welke voorwaarden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:29 schreef SeLang het volgende:
Zo, mijn Aegon Eigen Stijl spaarrekening is eindelijk open
Dat wordt ongeveer 4,20%
Het slachtoffer is ING Profijtrekening met hun luizige 3,0%
Maar de heffingsrente (van de belastingdienst) niet, vierde kwartaal wederom omlaag van 2,75% naar 2,5%.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:17 schreef tulpie123 het volgende:
Spaarrentes stijgen weer (Nieuwslog)
...
Pfffft....quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:16 schreef SeLang het volgende:
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 25 augustus 2009 verlaagd naar 3,25% (effectief op jaarbasis).
Goede tipquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:21 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik heb net m'n Aegon Eigenstijl spaarpotjes ingesteld.
Je krijgt meer rente als je maandelijks een bedrag spaart. Dus ik heb één groot spaarpotje gemaakt en één klein spaarpotje en je kunt op de Aegon site zelf instellen dat je maandelijks automatisch geld van het kleine naar het grote potje overboekt. Gaat gewoon van Aegon naar Aegon dus er vloeit geen cent extra naar Aegon, maar je krijgt wel veel meer rente
Ja dat kan, maar dan kom je op het grote potje dus je spaarafspraak niet na en dan zakt de rente voor één maand terug naar het basisniveau. Dus dat moet je even goed uitvogelen of het niet slimmer is om dan een kleiner maandelijks bedrag te sparen zodat je het herbalanceer moment langer kunt uitstellen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Goede tipKun je daarna ook weer geld van het grootje potje naar het kleine potje doen?
Ik sluit mij daarbij aan... even creatief zijn met de spaardoelen, dat wel!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 25 augustus 2009 verlaagd naar 3,25% (effectief op jaarbasis).
Ik ga ook naar Aegon.
Aegon zal ook wel weer zakken, en zo blijf je bezig met schuiven voor een 0,5 procentje meer of minderquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:44 schreef Idler het volgende:
Het is dat ik te lui ben om weer een rekening te openen, anders zou ik denk ik overstappen van MY naar Aegon.
Is daar iets op tegen? Voor 0,5% extra neem ik de moeite nog net niet, maar als het meer wordt wil ik best een nieuwe rekening openenquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:59 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Aegon zal ook wel weer zakken, en zo blijf je bezig met schuiven voor een 0,5 procentje meer of minder
Als je voor iedere paar tienden van een procent maar heen en weer blijft schuiven heb je dadelijk meer verloren aan rente omdat je geld rondzweeft tussen transacties dan dat het uiteindelijk oplevert door de iets hogere rente.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is daar iets op tegen? Voor 0,5% extra neem ik de moeite nog net niet, maar als het meer wordt wil ik best een nieuwe rekening openen
Daarom overwint mijn luiheid in dezen!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:59 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Aegon zal ook wel weer zakken, en zo blijf je bezig met schuiven voor een 0,5 procentje meer of minder
Waarom zou de daar op wachten? Die rente krijg je toch wel, zelfs als je de rekening sluit (al kun je hem beter open houden met ¤1 erop, voor het geval ze over een tijdje weer gaan stunten met de rente).quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
Wanneer de renteuitkering weer is geweest, zet ik mijn geld over naar Aegon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |