Wat belachelijk zeg. Iemand die zuinig aan doet, spaart en rekening houdt met de toekomst wordt gestraft, terwijl mensen die misschien even veel verdienen maar niet zo goed met geld om kunnen gaan worden beloond. Ik vind trouwens het hele idee van huurtoeslag en hypotheekrente-aftrek belachelijk, van mij mogen ze het liever afschaffen en de belastingtarieven verlagen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:19 schreef Kadooosh het volgende:
Bah dit is toch belachelijk, als ik meer dan ¤20.000 spaargeld heb krijg ik geen huurtoeslag meer(en dan zeker ook geen zorgtoeslag).
Dat zou me dan per jaar ¤1332 kostenof nog erger ¤2016 als mijn zorgtoeslag ook stop wordt gezet.
Ach dan heb ik wel een punt gevonden waar ik moet stoppen met sparen.
En ik 6% bij CEBquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Koen465 het volgende:
Haha Noobs ik krijg lekker 5,7% bij NIBC.
En je verliest misschien nog wel meer op een sombere dagquote:Ga beleggen en je verdient zo 10% netto op 'n mooie dag.
Nee schuiven heeft geen zin meer. Volgens mij is moneyou nog wel een van de hogerequote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:03 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb mijn spaargeld staan bij Moneyou, maar als de rentes nog even doordalen maakt het ook niet meer uit waar je het neerzet volgens mij. Tevens een tvp
Yep voorlopig staat Moneyou nog hoog, maar hoe lang nog?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:59 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Nee schuiven heeft geen zin meer. Volgens mij is moneyou nog wel een van de hogere
Ik heb alles op de ABN Direct Kwartaal sparen staan die geven 3.5% (voorwaarde minimaal 20k)
Tsja, niet zo lang vrees ik... Maar goed, ik denk dat ik m'n geld er nog lekker even laat liggen. (of ze moeten wel héél ver gaan zakken ineens)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep voorlopig staat Moneyou nog hoog, maar hoe lang nog?
ASN Bank Ideaalsparen: 50 euro per maand inleggen, plus eenmalig een bedrag tot 10 mille. 4%. Lijkt me ideaal.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:44 schreef RJD het volgende:
Ik twijfel... geld laten staan bij AT Bank (2,5%) of rekening openen bij MoneYou (3,5%). De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat MoneYou nog verder terugzakt naar hetzelfde niveau als de concurrentie (dus onder de 3,0%). O ja, het gaat overigens niet om een schokkend hoog bedrag (één cijfer met drie nullen).
inleg eenmalig zelfs tot 20.000 indien het een en/of rekening betreftquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ASN Bank Ideaalsparen: 50 euro per maand inleggen, plus eenmalig een bedrag tot 10 mille. 4%. Lijkt me ideaal.
Idd het mag van mij wel weer eens gaan stijgenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:53 schreef MakuMaku het volgende:
Ik vind de TT leuk en het is ook gewoon waar.
Heb ik ook al een tijdje. Vind het alleen niet handig om al m'n spaargeld daar heen te brengen. Wil wat afzonderlijke spaarrekeningen hebben voor verschillende doelen. Deze ASN Ideaalsparen gebruik ik voor leuke dingen, zoals theater, concerten, vakantie e.d.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
ASN Bank Ideaalsparen: 50 euro per maand inleggen, plus eenmalig een bedrag tot 10 mille. 4%. Lijkt me ideaal.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Koen465 het volgende:
Haha Noobs ik krijg lekker 5,7% bij NIBC. Dat tikt lekker aan. Sparen levert niks op. Ga beleggen en je verdient zo 10% netto op 'n mooie dag.
Dat dan weer wel jaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, niet zo lang vrees ik... Maar goed, ik denk dat ik m'n geld er nog lekker even laat liggen. (of ze moeten wel héél ver gaan zakken ineens)
Ik zag ook dat mijn Raborekening inmiddels al is teruggezakt naar een basisrente van 1,7%.![]()
Vergeleken met die droevige rente is Moneyou nog best te doen.
Ja, maar dan moet je zeker p/m sparen. Ik heb m'n centen 9 maanden vast staan en krijg ze eind augustus terug $$. En 10% eraf kan ook ja maar als je aandelen van < 1,- koopt, kan er nog maar zo weinig vanaf dat ze alleen nog maar omhoog kunnen gaan. Sparen levert gewoon niks op. 3% p/jquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En ik 6% bij CEBMaar daar gaat dit topic niet over, aangezien er op dit moment geen rekeningen zijn die dit percentage bieden.
[..]
En je verliest misschien nog wel meer op een sombere dag
Je realiseert je dat de bodem van aandelen niet op 1 ligt maar op 0?quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:04 schreef Koen465 het volgende:
[..]
... maar als je aandelen van < 1,- koopt, kan er nog maar zo weinig vanaf dat ze alleen nog maar omhoog kunnen gaan.
Oh, geniaal zeg. Dat niemand daar nog eerder aan gedacht heeft.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:04 schreef Koen465 het volgende:
En 10% eraf kan ook ja maar als je aandelen van < 1,- koopt, kan er nog maar zo weinig vanaf dat ze alleen nog maar omhoog kunnen gaan.
Ik heb het 1 jaar vast en komt december weer vrijquote:Op woensdag 29 juli 2009 11:04 schreef Koen465 het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je zeker p/m sparen. Ik heb m'n centen 9 maanden vast staan en krijg ze eind augustus terug $$.
quote:En 10% eraf kan ook ja maar als je aandelen van < 1,- koopt, kan er nog maar zo weinig vanaf dat ze alleen nog maar omhoog kunnen gaan.
Is dat een serieuze vraag? Een aandeel van ¤1 kan nog steeds met 10% dalen, net als een aandeel van ¤100.quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, geniaal zeg. Dat niemand daar nog eerder aan gedacht heeft.
Gewoon allemaal aandelen van < 1,- kopen, want die kunnen nooit 10% omlaag en gaan alleen maar omhoog.
Mijn god....
Gast ik heb vaker dan jij belegd blijkbaar. Ook al was dat met nep geld en ik kan je verzekeren dat dat me geen windeieren heeft opegeleverd. Bij Fortis heb ik ze voor 0,60 gekocht en een paar maanden later waren ze 1,30 waard $$. Aandelen gaan bijna ooit richting de 0. Er zullen nl altijd mensen zo slim zijn als ik die dan gaan kopen. Over welk risico heb je 't nou? Ik kocht oo altijd fondsen waar effe 15-20% vanaf ging. Ik aas dus op Heijmans. Een bijna failliet bouwbedrijf dat heerlijk heen en weer zwabbert. Mijn stategie. Niet door vertellen hequote:Op woensdag 29 juli 2009 15:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, geniaal zeg. Dat niemand daar nog eerder aan gedacht heeft.
Gewoon allemaal aandelen van < 1,- kopen, want die kunnen nooit 10% omlaag en gaan alleen maar omhoog.
Mijn god....
quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:16 schreef Koen465 het volgende:
Aandelen gaan bijna ooit richting de 0. Er zullen nl altijd mensen zo slim zijn als ik die dan gaan kopen.
Bedrijven gaan bijna nooit failliet?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:16 schreef Koen465 het volgende:
Aandelen gaan bijna ooit richting de 0. Er zullen nl altijd mensen zo slim zijn als ik die dan gaan kopen.
Tuurlijk. Jij kunt niet eens m'n naam goed typen. En failliet gaan is wel lastig als je in kunt stellen bij welke koers je gaat cashen. $$quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:18 schreef Blik het volgende:
Ik voorzie een vroeg faillissement voor Koen365
oeh, ik heb de naam verkeerd onthouden van de grote Koen465...quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:51 schreef Koen465 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij kunt niet eens m'n naam goed typen. En failliet gaan is wel lastig als je in kunt stellen bij welke koers je gaat cashen. $$
Juist. Kijk maar naar AIG. Er zijn zullen altijd kopers zijn. Ik ben gewoon geen meeloper die achter anderen aanholt als er 10% bijkomt. Nu staat de AEX op 280 punten.. So what. Rustig afwachten dusquote:Op donderdag 30 juli 2009 12:56 schreef Blik het volgende:
[..]
oeh, ik heb de naam verkeerd onthouden van de grote Koen465...
Met die redenaties van jou kan het op lange termijn alleen maar fout gaan. Juist de aandelen onder de 1 euro grens brengen enorme risico's met zich mee.
quote:De rentepercentages die gelden vanaf 3 augustus 2009 zijn:
- AEGON Eigen stijl Sparen 3,75% - 4,75%
- SpaarComfort 3,00%
- E-Rekening 2,00%
- RenteRekening 1,00%
Op 17 maart 2010. Wel snel zijn, want op 23 mei 2010 is het weer voorbij met de pret.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:31 schreef darktower het volgende:
Wanneer gaan de rentes weer stijgen? Wie durft daar iets zinnigs over te zeggen?
Inloggen op MY gaat hier prima.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 07:57 schreef TeleluvR het volgende:
Ligt bij meer mensen het inlogscherm van Moneyou eruit?
Aan het eind van het vorige topic vroeg ik hier ook naar (maar dan voor ASN-rekeningen). Ik kreeg toen geen reactie, ben vooral benieuwd welke rekeningen in aanmerking komen, en hoe die 1.3% verrekend wordt bij je belastingaangifte. In het aangifteprogramma kan ik er niets over vinden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand ervaring met Groen Spaardeposito van ING?
Je betaalt dan geen vermogensrendementsheffing en krijgt een belastingkorting van 1,3%. zie voorbeeld.
Dat is wel een heel optimistische kijk op de lagere rentes.quote:
Ah ja, dus jij hebt liever een rente van 15% met een inflatie van 20%quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is wel een heel optimistische kijk op de lagere rentes.
Als het nou echt wat voordeel opleverde... 3.25% rente max. vind ik nou ook niet super en dan moet je nog met grote bedrag gaan sparen ook, anders heeft het weinig zin.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan het eind van het vorige topic vroeg ik hier ook naar (maar dan voor ASN-rekeningen). Ik kreeg toen geen reactie, ben vooral benieuwd welke rekeningen in aanmerking komen, en hoe die 1.3% verrekend wordt bij je belastingaangifte. In het aangifteprogramma kan ik er niets over vinden.
En met deposito's geldt natuurlijk extra de vraag: weet je zeker dat het over een paar jaar nog zo geldt?! Want de overheid heeft meermalen bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn wat betreft milieusubsidies.
Inflatie gaat nooit over de gehele breedte gelijkmatig, maar over diverse sectoren. Als mijn uitgaves niet hoofdzakelijk in die sectoren liggen wil ik wel die 15% rente.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:10 schreef wibraman het volgende:
Ah ja, dus jij hebt liever een rente van 15% met een inflatie van 20%?
Maar dat is bij ING... Er zijn toch wel banken die meer bieden voor groen sparen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als het nou echt wat voordeel opleverde... 3.25% rente max. vind ik nou ook niet super en dan moet je nog met grote bedrag gaan sparen ook, anders heeft het weinig zin.
Heb je niet enorm honger geleden in februari?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:42 schreef SeLang het volgende:
Mijn uitgaven zijn het afgelopen jaar per saldo geleidelijk aan licht gedaald (afgezien van een paar speciale dingen). Of dat aan de deflatie ligt weet ik niet
Ik heb ondertussen gemiddeld wel zo'n 4% rente ontvangen
[ afbeelding ]
Bepaald nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Heb je niet enorm honger geleden in februari?
zo te zien in hobby. Want vakantie is die maand ook erg klein.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bepaald niet![]()
Ik was die hele maand in Thailand, daarom zit eten verwerkt in de catagorie 'vakantie'
Nou nee, of is vakantie bij jou niet groen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Nizno het volgende:
zo te zien in hobby. Want vakantie is die maand ook erg klein.
Nee, op vakantie in Thailand is zo goedkoop dat thuisblijven even duur is. Een hotel is bijvoorbeeld even duur als het warmstoken van mijn huis. En de vliegticket was al eerder gekocht dus die staat niet onder februari.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
zo te zien in hobby. Want vakantie is die maand ook erg klein.
Dat is nu precies de reden waarom ik er zo terughoudend mee ben....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Want de overheid heeft meermalen bewezen totaal onbetrouwbaar te zijn wat betreft milieusubsidies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |