Amsterdam heeft nu dan eindelijk toch een welnesscentrum wat de stad eer aan doet.
Spa zuiver, net een maand geopend aan de rand van het Amsterdamse bos.
Goed er zijn nog wat puntjes op de I te zeggen, maar er valt al zeker te zeggen dat dit een topper is.
De vormgeving gedaan door binnehuisarchitect Vincent van Gielink is strak, modern, soms wat klinisch en steriel, maar ook verrassend op momenten waarin de schittering van glittersteentjes is verwerkt
Luxueus, on Hollands glamourisch.
Zelfs de werkkleding van de bediening en de gastvrouwen is in de vormgeving meegenomen.
Ook het spel met geuren wordt leuk gespeeld al kan dit op sommige plekken meer doorgevoerd worden, verrassend kruidig is bijvoorbeeld de finse sauna buiten waar ook Lolly sessies gehouden worden.
Jammer alleen dat bij de stoombaden de geuren vandaag ontbraken.
Heerlijk geur en kleurrijk waren echter wel de kruidenbaden, zelden zo van een kruidenbad genoten, sinasappel kaneel, ik ruik het nu nog.
Ook de koude stortwaterval binnen is een sensatie.
Het restaurant heeft een uitgebreide luxueuse kaart en een prettig assortiment smooties.
Maar wat werkelijk de grootste sensatie hier is, zijn toch de relaxruimtes boven, 40 waterbedden om op te ontspannen, maar het kadootje bevind zich achter de bar, jammer dat ze het zo verstopt hebben.
Een ballroom, met enorme zitzakken die er op het eerste gezicht uit zien als grote skippyballen en een uiterst vermakelijke vloerprojectie, en een dreamwave room.
Dit is toch werkelijk een droomkamer, rustgevende golven worden op het plafond geprojecteerd via een spiegel onder water waarin een trilling zit.
Hierop wordt licht gebeamed en dit geeft een betoverend lichtspel.
Al met al een locatie met nog meer potentie als ik vandaag gezien heb.
Het jonge dynamische team zorgt voor veel warmte en gastvrijheid, in deze anders zo'n strakke omgeving.
Ik weet niet hoe het er is als het er druk is, vandaag liepen er wel een paar ordi's rond, maar ik ben er van overtuigd dat er hier in de toekomst nog veel zuiver genoten gaat worden.
Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt