abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:07:11 #101
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71438382
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.

Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.

Nou bij deze

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Zo genoeg?

Nederlands krantenartikel
:-)
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:16:47 #102
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71440321
Waarom staan dit soort topics eigenlijk niet in NWS?
Ik ben ook best wel slim.
pi_71440758
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Dartanion het volgende:
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.

Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.

Nou bij deze

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Zo genoeg?

Nederlands krantenartikel
Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?

Nummer 2 doet de link het niet van.

Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."

Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:

Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.

http://www.fk.cvz.nl/
pi_71442103
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.

Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:11:53 #105
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71442287
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?

Nummer 2 doet de link het niet van.

Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."

Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:

Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.

http://www.fk.cvz.nl/
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:20:05 #106
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71442615
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Gulo het volgende:
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.

Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.

Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
pi_71442858
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.

Artikel komt uit 2000. Ik mag hopen dat er in de laatste 9 jaar toch wat veranderd is op dit gebied.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71443471
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Mwa, die investeringen vallen wel mee hoor, toch? Je moet gewoon zorgen dat je aan de eisen voldoet die staan voor een bepaald keurmerk (voor een antroposofisch/demeter keurmerk zal je aan scherpere eisen moet voldoen dan voor een 'gewoon' eko keurmerk).

Maar welke investeringen moet je volgens jou doen dan? Volgens mij hoef je juist minder investeringen te doen (je hoeft immers geen gif te kopen ) Uiteraard is het veel arbeidsintensiever, maar als je dit kleinschalig aanpakt vergt dit geen extra investering in geldelijke zin.

Maar goed, om niet van het topic af te wijken, ik heb niet het idee dat de overheid biologische landbouw echt probeert te dwarsbomen. Ik hoorde vorige week zelfs dat Cramer een flink pot geld beschikbaar stelt ten einde duurzaam consumeren te promoten (onder andere biologische groente).

Een en ander kan ik dus niet rijmen met de veronderstelling dat groentetuinen verboden zouden worden.

Salvador, hoe denk jij hier over?
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:20:47 #109
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71444845
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
Okee, geeft niet.
1 milligram is 1 duizendste gram.

1 milligram is dus een gram in duizend stukjes gedeeld, en dan 1 van die stukjes.

Dus in 1 pil van 1000 milligram (dat is duizend keer zo'n stukje) zit gewoon weer 1 gram.
Dus met tien pillen zit je aan de 10 gram.
je kunt ook het ezelsbruggetje gebruiken: niet minder gram vitamine C slikken dan dat je per dag aan skunk op rookt...
Huig
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:37:27 #110
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71445353
Dr Linus Pauling, twice awarded the Nobel Prize, declared that large intakes of up to 10 grams of vitamin C each day stimulates anti- aids and cancer activity within the body.

"In my opinion adults should be taking at least 2 grams a day. There is much evidence about increased health with 2 grams a day, and of course even more with 4 or 6 grams a day."

Q: when vitamin C is appropriate?
Dr Pauling:
"Vitamin C should be given to the patient while the doctors ponder the diagnosis."

over inname van 10 gram per dag:

"So we can ask what happens to the other 5 grams? The answer I'm sure, in fact we have direct experimental evidence for it, is that vitamin C is rapidly converted into other substances, oxidation products and these other substances, these oxidation products have been shown to have greater value against cancer than vitamin C itself."

http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/vitamin-c.htm
Huig
  donderdag 30 juli 2009 @ 01:25:30 #111
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71447633
Je kan het gewoon veel simpeler vertellen. Alles waar ''teveel'' bij staat is gewoon niet gezond.
pi_71449055
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:11 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
pi_71449091
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
quote:
Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden
In de kern kan een teveel aan vitamine C dus schadelijk zijn, daar gaat het om. En ja, er zijn mensen die zoveel van die troep wegkauwen, zelfs hier op Fok!

Zie: Een overdosis Vitamine-C pillen.

Of je er dood aan gaat? Niet dat ik weet dat daar vorobeelden van zijn
Mr. Prolapse 2009
pi_71449968
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En ik ben erg nieuwsgierig naar die aanvijzing dat een teveel aan vitamine C tot kanker kan lijden, kun je mij een een medisch wetenschappelijk onderzoek daarnaar aanleveren?
Let wel, ik heb gezegd dat er aanwijzingen zijn en die zijn soms controversieel , maar er is wel degelijk informatie te vinden:

Het kan in ieder geval de behandeling tegen kanker schaden,
Het kan een andere stof (chromium) extreem kankerverwekkend maken,
en het kan kankerverwekkende stoffen doen ontwikkelen in je lichaam

Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat vitamine C schade kan toebrengen aan het DNA, maar in alle eerlijkheid moet gezegd worden dat er veel controverse bestaat omtrent bijna alle onderzoeken met een negatieve uitkomst als het gaat om vitamine C en kanker, maar het toont wel degelijk aan dat het feit dat het een wateroplosbare vitamine betreft, niet per se gelijk staat aan onschuldig bij een te hoge dosis, iets waar ik in eerste instantie op reageerde.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71451148
Goddomme zeg, ben ik me ook eens een middagje en avondje met een stel kameraden klem aan het zuipen, en dan slaat hier de vlam meteen weer in de pan.
Ik kan me wel leukere dingen voorstellen om met een halve kater op m'n netvlies te krijgen.

Lief spelen, kinders.
pi_71451251
Snel anti-kater vitaminen nemen nu het nog kan
Mr. Prolapse 2009
pi_71451521
Te laat, het gedram hier heeft mijn kater al tot een tijger laten uitgroeien.
Zijn er ook anti-tijger vitaminen?
Tijgerbalsem misschien?
pi_71451536
Tijgernootjes...daar zitten ook te-verbieden-voedingsstoffen in
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:58:50 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71452418
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
pi_71452756
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
Doodsverwensing --> permban!

pi_71453925
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef gesprekje het volgende:
Waarom staan dit soort topics eigenlijk niet in NWS?
Omdat één of andere opperdwaas het een goed idee leek om alle gewichtige nieuwsberichten te scheiden van de mainstream nieuwsberichten.

pi_71453955
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Omdat één of andere opperdwaas het een goed idee leek om alle gewichtige nieuwsberichten te scheiden van de mainstream nieuwsberichten.

Er zijn geeneens bronnen of wat dan ook voor die onderschrijven dat de Codex een wereldwijde verplichting gaat worden en dat bepaalde zaken verboden worden. Daarom niet. Het is alleen nog maar speculatie
Mr. Prolapse 2009
pi_71453976
Net zoals het subforum Defensie ten opzichte van het subforum Politiek.
pi_71454037
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er zijn geeneens bronnen of wat dan ook voor die onderschrijven dat de Codex een wereldwijde verplichting gaat worden en dat bepaalde zaken verboden worden. Daarom niet. Het is alleen nog maar speculatie
Wat ik van Codex A. weet is dat voedselproducenten niet meer verplicht zijn om de ingrediënten aan te geven in hun voedsel. Dan kan je dus niet meer checken of er bijvoorbeeld aspartaam in een bepaald drankje zit.

Lijkt me kut. Dan stap ik voor de volle 100% over op lokale boerderijwinkels. Fuck de appie.
pi_71454088
quote:
Lijkt me kut. Dan stap ik voor de volle 100% over op lokale boerderijwinkels. Fuck de appie.
Volgens diezelfde codex mogen moestuinen niet meer en worden landbouwgiffen toegestaan, dan ben je dus ook de pineut bij zo'n actie...
Mr. Prolapse 2009
pi_71454200
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee, omdat de conspiracy-theorieën rondom de Codex slechts gissingen zijn en geen nieuws.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:57:57 #127
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71454217
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat ik van Codex A. weet is dat voedselproducenten niet meer verplicht zijn om de ingrediënten aan te geven in hun voedsel. Dan kan je dus niet meer checken of er bijvoorbeeld aspartaam in een bepaald drankje zit.

Ohnoes, hoe kom je dan aan je breezer ?
zzz
pi_71454434
oh joy, alle hatorade drinkers present
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:11:26 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71454626
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, omdat de conspiracy-theorieën rondom de Codex slechts gissingen zijn en geen nieuws.
Dat dus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:23:39 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71455021
vit B:
quote:
Megadoses of Vitamin B May Be Bad for Heart
Folic Acid, B-6 Combo Raises Chance of 2nd Heart Attack
By Charlene Laino
WebMD Health News
Sept. 6, 2005 (Stockholm, Sweden) -- When it come to heart health, megadoses of vitamin B may do more harm than good.

Contrary to their expectations, Norwegian researchers found that giving high doses of B vitamins to heart attack survivors does not lower the risk of a second heart attack or stroke. And survivors who took megadoses of two B vitamins -- B-6 and folic acid -- upped their risk of future heart disease complications.

While the researchers only looked at people who already had a heart attack, the findings likely apply to healthy people trying to ward off heart disease as well, says researcher Kaare Harald Bonaa, MD, professor of cardiology at the University of Tromso, Norway.

The Homocysteine-Vitamin B Debate
No one knows how many people take the vitamins for heart protection, but experts suspect the number is high. The reason: An increased risk of heart disease and stroke has been associated with elevated blood levels of a protein called homocysteine. In healthy people vitamin B helps lower homocysteine levels.

But there is debate about what role, if any, homocysteine has in the development and prevention of heart disease.

The new findings were presented at the annual meeting of the European Society of Cardiology.

Those on Multiple Vitamins Fare Worse
The study included nearly 4,000 heart attack survivors who were followed for an average of 3.5 years.

They took either high-dose (40 milligrams) vitamin B-6 capsules, high-dose (0.8 milligrams) folic acid capsules, both high-dose folic acid and high-dose vitamin B-6, or placebo daily in addition to their standard heart medications.

There was no difference in the number of new strokes and heart attacks among people taking vitamin B-6 alone, folic acid alone, or placebo.

But people taking both vitamins were 20% more likely suffer a heart attack or stroke than the others.

People who had kidney problems or took multiple vitamin supplements fared the worst, Bonaa says.

"The homocysteine hypothesis is dead. Homocysteine is not a risk factor for heart disease. It is an innocent bystander," he tells WebMD.

But American Heart Association spokesman Timothy Gardner, MD, a heart surgeon at the University of Pennsylvania in Philadelphia, says there's a long way to go before that conclusion can be drawn.

"What has been demonstrated by this trial is that vitamin B-6 and folic acid are not helpful in preventing heart disease. The key message for people taking vitamins is to be careful -- you can overdo what you thought was beneficial," Gardner tells WebMD.

"In recommended amounts, these vitamins may not be harmful," he tells WebMD. "That's a question for future research."
Vit C en E
quote:
By IANS, [RxPG] High doses of vitamin supplements may cause harm to pregnant women and their children, says a study.

Vitamin C and E were thought to cut the risk of pre-eclampsia, a condition of hypertension occurring in pregnancy. It is the most common cause of maternal and perinatal morbidity and mortality.

Up to 25,000 British women every year are affected by this disorder, which causes blood pressure to rise to levels that threaten mother and baby.

But a Lancet study by the charity Tommy's found women at high-risk should not take large doses of the vitamins, reported the online edition of BBC News.

Researchers gave some 2,400 expectant mothers with high blood pressure, kidney problems, clotting disorders or diabetes either extra vitamin supplements or a placebo.

The team discovered that pre-eclampsia appeared about a week earlier among those who received high doses of the vitamins and such women were also 15 percent more likely to deliver low birth-weight babies.

'We had high hopes for the use of high dose vitamins C and E in reducing the risk of developing pre-eclampsia,' a researcher was quoted as saying.

'However, a good thing that has come out of the trial is that it will prevent the use of high dose vitamin C and E slipping into clinical practice,' he said.

Vit E:
quote:
High Doses Of Vitamin E Supplements Do More Harm Than Good

NEW ORLEANS, Nov. 10 - Daily vitamin E doses of 400 international units (IU) or more can increase the risk of death and should be avoided, researchers reported at the American Heart Association's Scientific Sessions 2004.

The study is being simultaneously released on the website of the Annals of Internal Medicine.

In animal and observational studies, vitamin E supplementation was shown to prevent cardiovascular disease and cancer. However, other studies suggested that high doses could be harmful.

To determine if there is a "dose response," researchers examined different doses of vitamin E supplements and risk of death from any cause. They studied death rates in published clinical trials comparing vitamin E supplementation to placebo and included findings from 14 studies, from 1993 to 2004. Doses ranged from 15 to 2000 IU/day, and average intake was about 400 IU a day.

"Increasing doses of vitamin E were linked to an increase in death," said lead author Edgar R. Miller, M.D., Ph.D., associate professor of medicine at Johns Hopkins University in Baltimore, Md.

According to the analysis, there is no increased risk of death with a dose of 200 IU per day or less, and there may even be some benefit. However, an increased risk was found at amounts above 200 IU per day and significant risk of death was found starting at 400 IU a day. Those who take greater than 400 IU of vitamin E a day are about 10 percent more likely to die than those who do not, researchers said. "Many people who take vitamin E supplements take between 400 and 800 IU in a single capsule," said Miller.

The confusion for many, said Miller, is that some doctors have recommended vitamin E supplementation based on studies suggesting that it is beneficial for specific illnesses. One study in people with a history of prior heart attack showed that vitamin E use correlated with a lower risk of having a second event. In another trial, patients with end-stage kidney disease seemed to benefit. However, in both of these studies (in fact, in seven of the eight high-dose vitamin E trials in this analysis) the patients on vitamin E supplementation were more likely to die than those in the placebo group.

"Typically, we get about 6-10 IU per day of vitamin E in our diets. Vegetable oils, nuts and green leafy vegetables are the main dietary sources of vitamin E. Supplementation can increase intake by 100-fold," said Miller.

Researchers said the current U.S. dietary guidelines do not recommend vitamin E supplementation, but indicate that the upper tolerable limit of intake is 1000 IU per day.

These findings parallel the findings of beta carotene supplementation trials. Two major studies showed that beta carotene supplementation results in an increased risk for lung cancer and death. And, as a result, you will never see beta carotene supplements recommended again," he said.

There is room for more research, however, on the effects of 200 IU or less per day of vitamin E and how low doses taken in combination with other vitamins might positively affect death rates, he said.

"The big questions that need to be answered are: What is the dose? And how low a dose in what combination would be most useful?" Miller said.
Vit D:
quote:
Vitamin D may exacerbate autoimmune disease[Outline] m harm caused by high levels of 25-D has been missed because the bacte...Furthermore low levels of 25-D are frequently noted in patients with ...The team points out the importance of examining alternate models of ...[RSS & Subscription]
http://www.bio-medicine.org/inc/biomed/biology-news.asp
http://feeds.bio-medicine.org/latest-biology-news
Email Subscription: Get Latest Biology News delivered by emailDate:4/8/2009[Outline] [RSS & Subscription]

m harm caused by high levels of 25-D has been missed because the bacteria implicated in autoimmune disease grow very slowly. For example, a higher incidence in brain lesions, allergies, and atopy in response to vitamin D supplementation have been noted only after decades of supplementation with the secosteroid.

Furthermore, low levels of 25-D are frequently noted in patients with autoimmune disease, leading to a current consensus that a deficiency of the secosteroid may contribute to the autoimmune disease process. However, Marshall and team explain that these low levels of 25-D are a result, rather than a cause, of the disease process. Indeed, Marshall's research shows that in autoimmune disease, 25-D levels are naturally down-regulated in response to VDR dysregulation by chronic pathogens. Under such circumstances, supplementation with extra vitamin D is not only counterproductive but harmful, as it slows the ability of the immune system to deal with such bacteria.

The team points out the importance of examining alternate models of vitamin D metabolism. "Vitamin D is currently being recommended at historically unprecedented doses," states Amy Proal, one of the paper's co-authors. "Yet at the same time, the rate of nearly every autoimmune disease continues to escalate."
supplementen:
quote:
Can Supplements Have Adverse Effects?
For many years it was thought that because supplements of vitamins, minerals and other nutrients are natural they could do no harm. This false premise helped to develop the notion that if a certain amount of a nutrient was good for you then more, perhaps much more, is bound to be a lot better for you. There is now clear evidence form thousands of reports from around the world that even nutritional supplements can produce adverse effects due to either an excessive intake from food, water and other beverages, food supplements and prescribed sources or because the individual is unduly susceptible to experiencing an adverse reaction.

Types of Adverse Reactions to Nutritional Supplements
There are in fact many ways in which a supplement of an essential nutrient can produce an adverse effect. Some of the more important ones are:

Temporary and non-serious reactions
These are usually a consequence of a high intake of a particular nutrient over a brief period of time; vitamin B2 – riboflavin causing yellow discolouration of the urine, beta-carotene producing a yellow/orange tinge to the skin, excess magnesium and vitamin C causing diarrhoea, iron causing gastrointestinal upset and choline rarely causing a fishy odour to the sweat.

Serious toxic accumulation
These situations arise because the nutrient is difficult for the body to excrete and an excess can damage some tissues; vitamin A – retinol, iron, manganese and rarely copper accumulating in the liver.

Effects of nutrients on the development or growth of cancer
It appears possible that some nutrients in high doses might increase the risk of cancer developing or possibly its rate of growth. This may apply to supplements but not dietary intake of vitamin A – retinol, beta-carotene, folate, zinc and possibly vitamin E and selenium.

Disruption of nutritional state by a high intake of one nutrient
Good health requires a balanced diet and balanced intake of essential nutrients. A very high intake of one nutrient might influence the balance of another and cause an adverse health effect by inducing deficiency or excess; vitamin A – retinol excess inducing calcium mobilisation from bone and osteoporosis, zinc excess causing copper deficiency and high dose vitamin C causing increased iron accumulation in those with haemochromatosis.

Interaction with prescription medication
Some nutrients from either the diet or supplements can interact and alter the effectiveness of prescription medication; calcium and many minerals affecting the absorption of some antibiotics, vitamin K altering the effectiveness of warfarin anticoagulant and other drug interactions involving vitamin E and vitamin B3.
The published reports of the adverse effects of nutritional supplements can be accessed from the US based National Institutes of Health website at http://dietarysupplements.nlm.nih.gov/dietary/ingred.jsp . They are accessed by selecting a nutrient from the Active Ingredients Alphabetical List, scrolling down to Adverse Effects (in humans) and clicking on the section Adverse Effects Literature [PubMed], which then takes you to a PubMed listing of relevant papers for that particular nutrient. There would appear to be several thousand reports in total, many but not all of which relate to the use of nutritional supplements.

Zo ff wat bij elkaar gegoogled, lijkt me dus verstandig om dit te reguleren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71455035
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:04 schreef Salvad0R het volgende:
oh joy, alle hatorade drinkers present
Ik ben geen hater tegenover conspiracies, maar ben wel erg kritisch in waar ik in geloof. Daarbij klopt het gewoon: de conspiracies rondom de Codex zijn geen onomstotelijk bewezen feiten, het draait allemaal om onderbuikgevoel en interpretaties.
Zodra er bewijzen zijn of er echt concrete dingen gebeuren die de believers geloven, DAN is het nieuws, eerder niet.
pi_71455105
@ vitamine B: mensen met zeer jonge kinderen wordt geadviseerd om hen dagelijks een mega-dosis vitamine B te geven voor stevige botten.
Aangezien vitmaine B ook imunosuppressend werkt, vraag ik me af in hoeverre dat wel verstandig is.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:28:45 #133
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71455172
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:26 schreef ToT het volgende:
@ vitamine B: mensen met zeer jonge kinderen wordt geadviseerd om hen dagelijks een mega-dosis vitamine B te geven voor stevige botten.
Aangezien vitmaine B ook imunosuppressend werkt, vraag ik me af in hoeverre dat wel verstandig is.
lijkt me vitamine D, maar goed
pi_71455273
Het gaat er om dat je geen nierproblemen krijgt als je vitamine C in verse fruitvorm eet, in tegenstelling tot de pilvorm.
pi_71455358
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:28 schreef Re het volgende:

[..]

lijkt me vitamine D, maar goed
D'oh!!!! Natuurlijk!
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:38:30 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71455435
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:32 schreef Salvad0R het volgende:
Het gaat er om dat je geen nierproblemen krijgt als je vitamine C in verse fruitvorm eet, in tegenstelling tot de pilvorm.
dat is toch de hele essentie van het reguleren van supplementen omdat gebruik en productie helemaal doorslaat tegenwoordig terwijl als hje gewoon normaal eet je alles wat je nodig hebt al binnenkrijgt
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:41:54 #137
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71455533
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Doodsverwensing --> permban!

Hypothetische doodsverwensing
pi_71456050
One of those found guilty at the Nuremburg trials was the president of the megalithic corporation I.G. Farben, Hermann Schmitz.

His company was the largest chemical manufacturing enterprise in the world, and had extraordinary political and economic power and influence with the Hitlerian Nazi state. Farben produced the gas used in the Nazi gas chambers, and the steal for the railroads built to transport people to their deaths.

While serving his prison term, Schmitz looked for an alternative to brute force for controlling people and realized that people could be controlled through their food supply.
When he got out of prison, he went to his friends at the United Nations (UN) and laid out a plan to take over the control of food worldwide.
A trade commission called Codex Alimentarius (Latin for food code) was re-created under the guise of it being a consumer protection commission, but Codex was never in the business of protecting people. It has always been about money and profits at the expense of people.

In 1962, the timetable was set for Codex to be fully implemented on a global level by December 31, 2009. Under Codex, committees were established to create guidelines on such topics as fish and fisheries, fats and oils, fruits and vegetables, ground nuts, nutrition, food for specialized uses, and vitamins and minerals.
There were 27 committees in all, creating a huge bureaucracy. Under Codex there are over 4,000 guidelines and regulations on everything that can be put into your mouth with the exception of pharmaceuticals which are not regulated by Codex.

Nazis at it again.
pi_71456228
quote:
Nazis at it again.
Omdat zijn bedrijf het gas produceerde + wat metalen is hij niet meteen een nazi. Slecht? Dat zeker.

Maar nogmaals, er zijn geen bewijzen m.b.t. een Codex, zoals dit artikel wat je post van Natural News. Allemaal speculaties, omdat er gewoon niks tastbaars is.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:08:58 #140
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71456256
quote:
In 1962, the timetable was set for Codex to be fully implemented on a global level by December 31, 2009.

Een onderneming op die schaal...waarbi regeringen betrokken zijn....die zo lang in stand blijft...en ook sucessvol is?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:11:58 #141
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71456325
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Zo dom is het dus met jullie gesteld. Het ligt recht voor je neus en je noemt het slechts 'conspiracy theoriën en gissingen.'

Ik raad je serieus aan om deze lezing te volgen; http://www4nl.dr-rath-fou(...)odex2009-lezing.html

Maar je zult wel weer met excuses komen omdat je anders niet meer 'normaal kunt leven'
Ik ben ook best wel slim.
pi_71456397
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:11 schreef gesprekje het volgende:

[..]

Zo dom is het dus met jullie gesteld. Het ligt recht voor je neus en je noemt het slechts 'conspiracy theoriën en gissingen.'

Ik raad je serieus aan om deze lezing te volgen; http://www4nl.dr-rath-fou(...)odex2009-lezing.html

Maar je zult wel weer met excuses komen omdat je anders niet meer 'normaal kunt leven'
Je hoeft niet meteen te zeggen dat mensen "dom" zijn, nergens voor nodig.
Sowieso kunnen we de lezing niet volgen, want die is al geweest zoals je ziet op de site. Buiten dat, ik heb nergens een publicatie van de codex zelf gezien, dus hoe kan ik dan oordelen wat het doet en zegt?
Mr. Prolapse 2009
pi_71456625
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Omdat zijn bedrijf het gas produceerde + wat metalen is hij niet meteen een nazi. Slecht? Dat zeker.

Maar nogmaals, er zijn geen bewijzen m.b.t. een Codex, zoals dit artikel wat je post van Natural News. Allemaal speculaties, omdat er gewoon niks tastbaars is.
Dus dan ga je maar iedereen die het aan de kaak stelt tegenwerken?

Terwijl het hele Codex Alimentarius programma door een gore oppernazi is opgezet?

Ga vooral zo door
pi_71456777
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]
Buiten dat, ik heb nergens een publicatie van de codex zelf gezien, dus hoe kan ik dan oordelen wat het doet en zegt?
Volledig mee eens.

Sterker nog. Wat doe je eigenlijk in dit topic?
pi_71456795
Trouwens voor de mensen die de overheid nog wel vertrouwen :
quote:
Klopt het dat alle vitaminen en mineralen vanaf december 2009 verboden worden?
Uit berichten in de media zou blijken dat de Codex Alimentarius per 31 december 2009 vitaminen en mineralen zou verbieden en dat geen enkel land hierop invloed zou kunnen uitoefenen. Deze berichten zijn niet waar. De regelgeving voor voedingssupplementen zoals die nu al geldig is in Nederland verandert niet per 31 december 2009.
[...]
Klopt het dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen?
Nee, dit klopt absoluut niet. In de Europese Unie is het gebruik van hormonen in landbouwhuisdieren zelfs verboden! Er zijn echter landen in de wereld waar het gebruik van hormonen om de groei van landbouwhuisdieren (zoals runderen en varkens) te bevorderen en de melkgift te verhogen wél is toegestaan.
[...]
Klopt het dat al het voedsel moet zijn doorstraald?
Nee, dit klopt niet. Voedseldoorstraling is (naast andere methoden) slechts één techniek waarvoor gekozen kan worden om de veiligheid en houdbaarheid van voedsel te verhogen. Doorstraling van voedsel is een procedure waarbij ioniserende straling door het voedsel wordt geleid om zo micro-organismen te doden die voedselbederf of ziekten bij plant, dier of mens kunnen veroorzaken. Verschillende nationale en internationale adviesorganen hebben de voordelen en risico's van het doorstralen van levensmiddelen bestudeerd, en zijn allen tot dezelfde conclusie gekomen: doorstraling van voedsel vormt geen gevaar voor de gezondheid als dit onder de juiste omstandigheden en tot een bepaald stralingsmaximum wordt gedaan. Als voorwaarde stellen deze organisaties wel dat sommige producten ná doorstraling koel worden bewaard (Bron: Voedingscentrum). Het is dus een conserveringsmethode waar in sommige omstandigheden voor gekozen kan worden, het is dus zeker geen verplichting om deze te gebruiken.
[...]
Klopt het dat elk gewas dat voor consumptie gebruikt wordt moet zijn bespoten met pesticiden?
Nee, dit klopt niet. Pesticiden, of gewasbeschermingsmiddelen zoals deze ook genoemd worden, worden gebruikt als daar een noodzaak voor is, bijvoorbeeld als de oogst bedreigd wordt door ongedierte of onkruiden. In de biologische landbouw mogen zelfs helemaal geen pesticiden gebruikt worden.
http://www2.minlnv.nl/lnv(...)estelde_vragen.shtml
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71456944
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:28 schreef The_stranger het volgende:
Trouwens voor de mensen die de overheid nog wel vertrouwen :
[..]

http://www2.minlnv.nl/lnv(...)estelde_vragen.shtml
Goede link
Mr. Prolapse 2009
pi_71457099
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Goede link
Hoe weet je dat, je weet immers niet wat er in de Codex staat?

http://www.codexalimentarius.net/web/standard_list.do?lang=en
pi_71457165
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hoe weet je dat, je weet immers niet wat er in de Codex staat?

http://www.codexalimentarius.net/web/standard_list.do?lang=en
Omdat het van een officiele bron komt, de overheid, met open en eerlijke vragen en antwoorden.
Jij bedankt voor die link trouwens, interessant.
Mr. Prolapse 2009
pi_71457706
Gummetje door de laatste 2 posts gehaald.
pi_71457849
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Een onderneming op die schaal...waarbi regeringen betrokken zijn....die zo lang in stand blijft...en ook sucessvol is?
Ja.

Zoals je op die overheidwebsite kan lezen:
http://www2.minlnv.nl/lnv(...)ius/toen_en_nu.shtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')