Grappig dat je van alles quote, behalve het stukje wat ik aan heb gehaald, en dat men ook niet tussen de regels door leest.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm...
[..]
So far so good...
[..]
Ik lees niets over boetes...
[..]
Klinkt ook niet zo erg...
[..]
Klinkt ook nog niet echt rampzalig...
Yup, we're all doomed!
De WTO kan zeker sancties opleggen. Vandaar dat de E.U. al jaren betaalt voor het níet toelaten van vlees en melk wat met hormonen behandeld is.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:39 schreef ToT het volgende:
Hmmm land 1 accepteert zooi van land 2 niet vanwege wat er mee gebeurd is.
Een gemeenschappelijke instantie vindt dat land 1 niet moet zeiken, en dus gaat land 2 kinderachtig lopen doen met de import van producten van land 1.
Dat betekent nog NIET dat de WTO daadwerkelijk boetes oplegt, maar ik geef toe dat het wel erg onwenselijk is zo. Dus je moet als land alles maar accepteren totdat er keihard bewijs is dat het troep is wat er verkocht wordt, en dan kan het al te laat zijn. Echter lijkt de WTO een soort scheidsrechterrol te hebben zonder rechterlijke macht; ze geven aan wie gelijk heeft en wie niet, en zo te zien laten ze het aan de landen zelf over hoe ze het conflict onderling willen oplossen.
SCVPH = Sub-Committee on Veterinary Public Health, en de sancties zijn dus wel degelijk van de WTO.quote:Een diplomaat van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vond de timing van het Scvph-rapport maar 'hoogst verdacht'. 'Na jarenlange tests die aantonen dat met hormonen gefokt vlees veilig is, wordt er plotseling een dramatische nieuwe wetenschappelijke ontdekking gedaan. Wat Europa wanhopig probeert, is een excuus te vinden om de WTO-sancties te ontlopen. Het is doorzichtig.'bron
Voor zover ik weet is de WTO (in de artikelen die als links aangegeven zijn, wordt de DSB genoemd, dit is de Dispute Settlement Body van de WTO) in deze gewoon de rechter, die ook de strafmaat bepaalt, nadat de conflicterende landen / organisaties hun verhaal hebben gedaan en hun eisen vwb represailles duidelijk hebben gemaakt.quote:The work of the Codex Alimentarius Commission, together with that of FAO and WHO in their supportive roles, has provided a focal point for food-related scientific research and investigation, and the Commission itself has become an important international medium for the exchange of scientific information about the safety of food. The standards of Codex have also proved an important reference point for the dispute settlement mechanism of the WTO. See hormones disputes DS26, DS48, DS320, DS321, and sardines dispute DS231.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |