quote:Muslims welcome police scarf move
Avon and Somerset Police is issuing head coverings to its female officers so they can enter mosques.
The force says the move will help its officers respect Muslim religious customs while carrying out their job.
The garments, designed to match the force's uniform, were designed in consultation with Muslim groups.
Imam Rashad Azami, of Bath, said: "This will go a long way in encouraging a trustful relationship between the police and the Muslim community."
Mr Azami, director of Bath Islamic Society, said: "The police have been working closely with the Muslim community in the area on many levels for the last few years."
There are two versions of the head coverings, to match the black of a police officer's uniform and the blue of the Police Community Support Officer uniforms.
Both carry the force's crest.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/somerset/8171151.stm
Idd.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:47 schreef Mr.J het volgende:
Imo omgekeerde wereld, maar ik volg graag dit topic de komende 12 uur.
Een typische jank-discussie idd. Straks komt de TS nog met een bullcrap verhaal over islamisering.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:56 schreef Kruger het volgende:
[..]
Idd.
Maar dit wordt de typische discussie "" Zij komen hier, zij moeten zich aan ons aanpassen"
Maar schijnbaar zijn de westerse landen te bang voor ongeregeldheden. (Ten koste van de eigen burgers)
Leuker kunnen we 't niet maken wel nog gekkerquote:The garments, designed to match the force's uniform, were designed in consultation with Muslim groups.
OMG HIJ HEEFT EEN KEPPEL OP! EEN TSUNAMI VAN JOOD-ISERING.quote:
Nee hoor. Maak je niet druk.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een typische jank-discussie idd. Straks komt de TS nog met een bullcrap verhaal over islamisering.
Ik ben hoofd paus van de Bassie en Adriaan kerk, bij mij mogen alleen mannen in clowns of acrobaten pak in huis, denk je echt dat de politie daar aan gaat voldoen? Flikker toch op met je achterlijke ideeen mongoll.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:54 schreef OldJeller het volgende:
Het is in een moskee, en daar worden kennelijk bepaalde regels gehanteerd.
Net zoals mannen in de synagoge een keppel moeten dragen.
Wat is het nieuws precies?
Fail-meh7.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
OMG HIJ HEEFT EEN KEPPEL OP! EEN TSUNAMI VAN JOOD-ISERING.
Hoe kan hij jou nou weer vertellen of de relatie tussen een moslimgemeenschap en de politie in Engeland beter zal worden door deze ontwikkeling.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor. Maak je niet druk.
De vraag is of de relatie tussen de moslimgemeenschap en de politie hierdoor verbeterd. Wat vind jij ervan?
Hoezo? Is daar een wettelijke bepaling voor? Zou wel een heel gedoe worden als elk geloof ze eigen eisen gaat stellen aan hoe je binnen mag komen, dan kunnen ze wel aanhanger mee nemen met allerlei attributen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Fail-meh7.
Verder, het lijkt me niet meer dan respectvol om je te houden aan gedragscodes en kledingsregels als dat word voorgeschreven. (sportschool ring a bell anyone?) Dus wat mij betreft terecht dat ze hoofddoekjes opdoen.
Er is geen reden om emotioneel te worden ook al ligt dit onderwerp klaarblijkelijk erg gevoelig.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben hoofd paus van de Bassie en Adriaan kerk, bij mij mogen alleen mannen in clowns of acrobaten pak in huis, denk je echt dat de politie daar aan gaat voldoen? Flikker toch op met je achterlijke ideeen mongoll.
Zeg dat nou niet, want als je dit zegt dan zeg je ook indirect dat moslims zich niet hoeven aan te passen aan ons, als je dit slim meepraat dan kunnen ze niet anders dan toegeven dat moslims hun hoofddoekjes af moeten doen als wij dat eisen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo? Is daar een wettelijke bepaling voor? Zou wel een heel gedoe worden als elk geloof ze eigen eisen gaat stellen aan hoe je binnen mag komen, dan kunnen ze wel aanhanger mee nemen met allerlei attributen.
Meh7 is voorstander van aanpassen van beide kanten. Moslims in Engeland dienen zich aan te passen en de overheid dient rekening met moslims te houden, althans volgens zijn standpunt.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe kan hij jou nou weer vertellen of de relatie tussen een moslimgemeenschap en de politie in Engeland beter zal worden door deze ontwikkeling.
Heeft hij een glazen bol?
Ik kan me voorstellen dat het niet erg goed zal vallen bij 'de moslimgemeenschap' als politieagentes zonder hoofddoek de moskee zouden betreden. Ik kan me voorstellen dat het dragen van een hoofddoek dan bepaalde dingen vergemakkelijkt. Kleine moeite als je het mij vraagt en zeker die moeite waard.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er is geen reden om emotioneel te worden ook al ligt dit onderwerp klaarblijkelijk erg gevoelig.
Het ligt eraan: bij een inval of bij dringende zaken zal de politie dit vast niet doen. Als men daar op "bezoek" gaat, dan wel. Als ze bij jou op "bezoek" zouden komen en je vroeg of ze hun schoenen uit willen doen, dan zal men daar best wel gehoor aan geven.
Ik ben niet emotioneel hoor, maar wat is dan precies de reden waarom men wil dat men ze schoenen uittrekt? Ik heb zelf ooit in bouw gewerkt, en dan willen sommige mensen ook dat je je schoen uittrekt, helaas moet ik dan antwoorden dat ik dat volgens arbeids en praktische redenen niet kan doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er is geen reden om emotioneel te worden ook al ligt dit onderwerp klaarblijkelijk erg gevoelig.
Het ligt eraan: bij een inval of bij dringende zaken zal de politie dit vast niet doen. Als men daar op "bezoek" gaat, dan wel. Als ze bij jou op "bezoek" zouden komen en je vroeg of ze hun schoenen uit willen doen, dan zal men daar best wel gehoor aan geven.
Ze dragen hun poetslappen maar op hun kop als ze willen, achterlijk volk, achterlijke gebruiken.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet, want als je dit zegt dan zeg je ook indirect dat moslims zich niet hoeven aan te passen aan ons, als je dit slim meepraat dan kunnen ze niet anders dan toegeven dat moslims hun hoofddoekjes af moeten doen als wij dat eisen.
Snap dat dan!
Tja ze doen toch wel wat ze willen, maar genoeg lui die de Moslims verdedigden in het 'sportschool' schandaal, waar je geen hoofddoekjes mag. Dus als wij als autochtonen ons moeten aanpassen aan Islamitische gebruiken, dan zal dit andersom ook zeer zeker gaan gelden wat mij betreft.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze dragen hun poetslappen maar op hun kop als ze willen, achterlijk volk, achterlijke gebruiken.
Precies, en nu maar wachten op de "geen hoofddoeken toegestaan" huisregelsquote:Op maandag 27 juli 2009 22:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik snap dit wel. Als je in andermans huis bent, respecteer je de regels van de gastheer.
Ja maar dit gaat over engeland he, misschien dat moslims daar iets minder moeilijk doen over geven en nemen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tja ze doen toch wel wat ze willen, maar genoeg lui die de Moslims verdedigden in het 'sportschool' schandaal, waar je geen hoofddoekjes mag. Dus als wij als autochtonen ons moeten aanpassen aan Islamitische gebruiken, dan zal dit andersom ook zeer zeker gaan gelden wat mij betreft.
Als je in burger komt ben ik daar mee eens, als je in functie komt als agent kan je moeilijk aan 200 verschillende gebruiken gaan aanpassen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik snap dit wel. Als je in andermans huis bent, respecteer je de regels van de gastheer.
Wellicht, maar ik ga er niet van uit.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja maar dit gaat over engeland he, misschien dat moslims daar iets minder moeilijk doen over geven en nemen.
Nee ik ook niet hoor, maar ben niet zo goed met de smilies.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik ga er niet van uit.
Eh...moslims zijn ook eigen burgers.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:56 schreef Kruger het volgende:
Idd.
Maar dit wordt de typische discussie "" Zij komen hier, zij moeten zich aan ons aanpassen"
Maar schijnbaar zijn de westerse landen te bang voor ongeregeldheden. (Ten koste van de eigen burgers)
Haha ok, naja dan zijn we 't iig nog met elkaar eens, dat scheelt.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:25 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee ik ook niet hoor, maar ben niet zo goed met de smilies.
Je schoenen uitdoen is idd een typische gewoonte bij moskeebezoek. Maar een hoofddoek is volgens mij niet verplicht in de islam en voor zover ik weet ook niet in de moskee...quote:Op maandag 27 juli 2009 21:56 schreef Karammel het volgende:
We hebben het hier toch gewoon over de hoofddoek? Lijkt me niet meer dan normaal dat een agente een hoofddoek omdoet als ze de moskee zou willen betreden. Je doet je schoenen toch ook gewoon uit als je een moskee gaat bezoeken? Je past je aan. Wel zo netjes.
Komen ze wekelijks bij die moskee over de vloer?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Meh7 is voorstander van aanpassen van beide kanten. Moslims in Engeland dienen zich aan te passen en de overheid dient rekening met moslims te houden, althans volgens zijn standpunt.
Met dit gebaar houdt de overheid dus rekening met moslims. De imam in het artikel spreekt van een gezonde relatie tusen de overheid en mosimgemeenschap in Engeland. Dan kan je toch wel enigzins inspelen of deze actie de relatief tussen de overheid en moslimgemeenschap verbeterd door dit gebaar?
Inderdaad, zo zijn er meerdere gebedshuizen waar men bepaalde regels hanteert.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:16 schreef Karammel het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het niet erg goed zal vallen bij 'de moslimgemeenschap' als politieagentes zonder hoofddoek de moskee zouden betreden. Ik kan me voorstellen dat het dragen van een hoofddoek dan bepaalde dingen vergemakkelijkt. Kleine moeite als je het mij vraagt en zeker die moeite waard.
Die aanname deed ik vanwege de schuttingtaal waarmee je jezelf bediende in de laatste zin.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben niet emotioneel hoor, maar wat is dan precies de reden waarom men wil dat men ze schoenen uittrekt? Ik heb zelf ooit in bouw gewerkt, en dan willen sommige mensen ook dat je je schoen uittrekt, helaas moet ik dan antwoorden dat ik dat volgens arbeids en praktische redenen niet kan doen.
Oh en jij denkt dat de politie wel even een Sikh of Hindu tempel of synagoge binnen loopt zonder zich aan de kleding regels te houden? Nou, denk het niet. In beschaafde landen respecteer je namelijk gebruiken van anderen mits deze niet strijdig zijn met de wet of onredelijk zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:
Hoezo? Is daar een wettelijke bepaling voor? Zou wel een heel gedoe worden als elk geloof ze eigen eisen gaat stellen aan hoe je binnen mag komen, dan kunnen ze wel aanhanger mee nemen met allerlei attributen.
De politie komt volgens mij voor overleg, niet? In elk geval niet om te bidden.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:27 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je schoenen uitdoen is idd een typische gewoonte bij moskeebezoek. Maar een hoofddoek is volgens mij niet verplicht in de islam en voor zover ik weet ook niet in de moskee...
En als ze toevallig iemand moeten aanhouden op een balletschool, dan gaan ze in tutu, want dat doet iedereen daar.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:10 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Fail-meh7.
Verder, het lijkt me niet meer dan respectvol om je te houden aan gedragscodes en kledingsregels als dat word voorgeschreven. (sportschool ring a bell anyone?) Dus wat mij betreft terecht dat ze hoofddoekjes opdoen.
Ja, en op school als de regel is 'geen hoofddeksels'....quote:Op maandag 27 juli 2009 22:31 schreef Scorpie het volgende:
Maar wat ik mij dan weer afvraag he, gaan de hoofddoekjes wel weer af als moslims in een kerk komen, of doen ze dat dan weer niet?
Denk het niet omdat in een kerk doorgaans geen strenge kledingvoorschriften gelden. Denk dat je je beter kan afvragen of de hoofddoek afgaat op plaatsen waar dat ongewenst is.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:31 schreef Scorpie het volgende:
Maar wat ik mij dan weer afvraag he, gaan de hoofddoekjes wel weer af als moslims in een kerk komen, of doen ze dat dan weer niet?
Nou nee, maar in het geval van moslims ligt het allemaal ietwat genuanceerder.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
En als ze toevallig iemand moeten aanhouden op een balletschool, dan gaan ze in tutu, want dat doet iedereen daar.
Dit gaat toch niet om een inval of arrestatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou nee, maar in het geval van moslims ligt het allemaal ietwat genuanceerder.
Ja dat zal lekker worden, kom je bij kampers kun je eerst je schoenen uittrekken, bij de joden je pijpenkrullen zetten en bij moslims je hoofddoek opzetten.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je in burger komt ben ik daar mee eens, als je in functie komt als agent kan je moeilijk aan 200 verschillende gebruiken gaan aanpassen.
Zei ik dat? Ik heb het over 't creëren van jurisprudentie voor het dragen van hoofddeksels wanneer het gewenst of ongewenst is, leidend tot positieve discriminatie of niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet om een inval of arrestatie.![]()
Waar het om gaat is of datzelfde gebaar ook door moslims gemaakt wordt als daarom gevraagd wordt.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet om een inval of arrestatie.![]()
Goed verwoord, hier doelde ik op inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is of datzelfde gebaar ook door moslims gemaakt wordt als daarom gevraagd wordt.
Lol. Moslims in Engeland zijn extremistischer dan in Nederland.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja maar dit gaat over engeland he, misschien dat moslims daar iets minder moeilijk doen over geven en nemen.
Voor burgers ja.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mijn post was sarcastisch bedoeld, lees mijn volgende post over de smilies.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lol. Moslims in Engeland zijn extremistischer dan in Nederland.
Ah zoquote:Op maandag 27 juli 2009 22:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mijn post was sarcastisch bedoeld, lees mijn volgende post over de smilies.
Je doet net alsof dit nieuw is en er enkel bepaalde kledingsvoorschriften in moskeeën bestaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zei ik dat? Ik heb het over 't creëren van jurisprudentie voor het dragen van hoofddeksels wanneer het gewenst of ongewenst is, leidend tot positieve discriminatie of niet.
Als ze ergens komen waar bepaalde verplichte regels gelden, dan zal dat wel moeten, lijkt mij.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Waar het om gaat is of datzelfde gebaar ook door moslims gemaakt wordt als daarom gevraagd wordt.
Als ze op de thee komen of gewoon voor een "gesprekje", niets bijzonders: ja.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor burgers ja.
Moet de politie in elk gebouw rekening gaan houden met eventuele kledingvoorschriften?
Ok, dan zullen we de eerstvolgende moslimman die een hartaanval krijgt in de moskee ook laten liggen als er toevallig alleen vrouwelijk ambulancepersoneel is dat toevallig geen hoofddoek bij zich heeft. Jammer, maar het kan niet anders he?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef hans3000 het volgende:
Als je naar binnen wilt gaan in een moskee doe je je schoenen uit en vrouwen een hoofddoek om anders kom je er niet in. Einde discussie.
Mwa, als we dat op Nederland betrekken dan zijn er recentelijk nog wel wat voorbeelden te bedenken waarbij men zich volledig achter het geloof verschuilt en zo probeert om onder die regels uit te komen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef OldJeller het volgende:
Als ze ergens komen waar bepaalde verplichte regels gelden, dan zal dat wel moeten, lijkt mij.
Maar volgens mij was dat helemaal niet het punt van discussie. Het enige "nieuws" was dat vrouwelijke politieagenten een hoofddoek dragen als ze een moskee betreden om in gesprek te gaan met de gemeenschap.
Dit topic gaat toch niet over acute situaties, arrestaties, invallen, gewonden, etc?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ok, dan zullen we de eerstvolgende moslimman die een hartaanval krijgt in de moskee ook laten liggen als er toevallig alleen vrouwelijk ambulancepersoneel is dat toevallig geen hoofddoek bij zich heeft. Jammer, maar het kan niet anders he?
quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef hans3000 het volgende:
Als je naar binnen wilt gaan in een moskee doe je je schoenen uit en vrouwen een hoofddoek om anders kom je er niet in. Einde discussie.
Zoals?quote:Op maandag 27 juli 2009 22:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, als we dat op Nederland betrekken dan zijn er recentelijk nog wel wat voorbeelden te bedenken waarbij men zich volledig achter het geloof verschuilt en zo probeert om onder die regels uit te komen.
En als het alleen maar nieuws is, waar discussieren we dan over, en wat doet dit topic dan in NWS.
Dan niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef hans3000 het volgende:
Er staat 'anders kom je er niet in'. Er staat niet 'anders kom je er niet in, tenzij het dringend is'. Dus ik vind m'n interpretatie niet gek.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch niet over acute situaties, arrestaties, invallen, gewonden, etc?
Waarom wordt begrijpend lezen voor velen altijd plotseling moeilijk als het over dergelijke onderwerpen gaat?
Je hoeft geen hoofddoek bij je te hebben... die worden vast verstrekt door de moskee in kwestiequote:Op maandag 27 juli 2009 22:51 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ok, dan zullen we de eerstvolgende moslimman die een hartaanval krijgt in de moskee ook laten liggen als er toevallig alleen vrouwelijk ambulancepersoneel is dat toevallig geen hoofddoek bij zich heeft. Jammer, maar het kan niet anders he?
alsof amulancepersoneel dat zich echt zou laten opdringen in een noodsituatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:57 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Je hoeft geen hoofddoek bij je te hebben... die worden vast verstrekt door de moskee in kwestie
Zij kunnen je wel dwingen:quote:Op maandag 27 juli 2009 22:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]Dat het respectvol is is tot daar aan toe, maar hell no dat iemand mij kan dwingen tot zulke zaken
Oh, ik wist niet dat die user de spreekbuis voor die bepaalde, of dé in het algemeen, moslimsgemeenschap was, excuses.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:56 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Er staat 'anders kom je er niet in'. Er staat niet 'anders kom je er niet in, tenzij het dringend is'. Dus ik vind m'n interpretatie niet gek.
En verder vind ik, of je hebt principes, of je hebt ze niet. Dus of vrouw met hoofddoek en niet zeiken als het voor jou een keer lastig is, of je houdt rekening met het feit dat je niet in een maatschappij leeft waarin iedereen hetzelfde denkt als jij.
Oké, dan stel ik dat hier in m'n huis geen moslim komt mét hoofddoek. Einde discussie.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:48 schreef hans3000 het volgende:
Een paar topics geleden de discussie over de verpleegkundige die tot aan de rechter toe eiste dat ze op haar werk haar eigen kledingvoorschriften mocht hanteren. De discussie over de hoofddoek in de sportschool. Bijvoorbeeld.quote:
Ook met hoofddoek zullen ze jouw huis niet binnen willen gaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oké, dan stel ik dat hier in m'n huis geen moslim komt mét hoofddoek. Einde discussie.
Ok, dus als de politie voor werk langs moet komen in het zwembad, verwacht je echt dat ze een badmuts op doen?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat die user de spreekbuis voor die bepaalde, of dé in het algemeen, moslimsgemeenschap was, excuses.
Als ik of een ander een bepaald gebedshuis wil betreden en daar zijn regels, dan hanteer je niet. Anders tief je toch op? Zo denk ik er tenminste over. Ieder huis heeft z'n regels. Zoals schoenen uit, niet roken. Badmuts op in het zwembad. Schoenen uit in een bepaald restaurant. Etc. etc.
Wil je dat niet? Dan ga je toch ergens anders heen.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ok, dus als de politie voor werk langs moet komen in het zwembad, verwacht je echt dat ze een badmuts op doen?
Gewoon ontslaan. Hygiëne-aspect.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Een paar topics geleden de discussie over de verpleegkundige die tot aan de rechter toe eiste dat ze op haar werk haar eigen kledingvoorschriften mocht hanteren. De discussie over de hoofddoek in de sportschool. Bijvoorbeeld.
Dan moeten ze godverdomme ook niet meer gaan drammen als er een keer een autochtone regel is waar HUN zich aan moeten houden. Al dat hypocriete positieve discriminatie gelul en politiek correct gedrag dat ze altijd een voordeelspositie hebben in regels als deze.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Ook met hoofddoek zullen ze jouw huis niet binnen willen gaan.
Alleen als het niet dringend is dan he.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ok, dus als de politie voor werk langs moet komen in het zwembad, verwacht je echt dat ze een badmuts op doen?
Ik heb net een fles wijn achter m'n kiezen, ik zie het helemaal voor me en ik rol bijna uit m'n stoel van het lachen.
Heel makkelijk ja, ze ging een hysterie van je welste creëren en met termen als racisme en discriminatie gooien. erg makkelijk inderdaad.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Gewoon ontslaan. Hygiëne-aspect.
Als die regel geldt voor alle hoofddeksels, dan kan zo iemand vast wel een sportschool vinden waar het wél mag. Elke plaats heeft meerdere sportscholen.
Soms kan het zo makkelijk zijn.![]()
Want jij kent alle vrouwen met hoofddoek?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Ook met hoofddoek zullen ze jouw huis niet binnen willen gaan.
Die situatie bestaat niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb net een fles wijn achter m'n kiezen, ik zie het helemaal voor me en ik rol bijna uit m'n stoel van het lachen.
Hoofddoek opdoen is niet verboden in Nederland... wel op Franse scholen en daar houden de moslima's zich aan.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan moeten ze godverdomme ook niet meer gaan drammen als er een keer een autochtone regel is waar HUN zich aan moeten houden. Al dat hypocriete positieve discriminatie gelul en politiek correct gedrag dat ze altijd een voordeelspositie hebben in regels als deze.
Wij een hoofddoek op? --> Zij hun hoofddoek af.
De bekende slachtofferrol he, daar zijn ze goed in.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Heel makkelijk ja, ze ging een hysterie van je welste creëren en met termen als racisme en discriminatie gooien. erg makkelijk inderdaad.
Ja, dus?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Heel makkelijk ja, ze ging een hysterie van je welste creëren en met termen als racisme en discriminatie gooien. erg makkelijk inderdaad.
Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk als er tot aan de rechter gevochten moet worden om tot een beslissing te kunnen komen. In dat licht gezien is het dus wel een mooi gebaar van de engelse politie om zonder problemen hun kleding aan te passen aan de situatie. Een gebaar wat dus bij moslims niet mogelijk is.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Gewoon ontslaan. Hygiëne-aspect.
Als die regel geldt voor alle hoofddeksels, dan kan zo iemand vast wel een sportschool vinden waar het wél mag. Elke plaats heeft meerdere sportscholen.
Soms kan het zo makkelijk zijn.![]()
Zeggen we dat? NEE, willen we dat? NEE.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Hoofddoek opdoen is niet verboden in Nederland... wel op Franse scholen en daar houden de moslima's zich aan.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De bekende slachtofferrol he, daar zijn ze goed in.
Misschien door de matige wijn...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die situatie bestaat niet.
Hooguit dat ze de directeur willen spreken en dat kan op z'n kantoor. Of de badmeester komt naar buiten.
Matige humor heb je trouwens.![]()
Integendeel, het motiveert me alleen maar meer om tegen hun onzin in te draven.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:06 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, dus?
Of ga je daardoor overstag.
Je maakt een rare vergelijking.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Blijkbaar is het toch niet zo makkelijk als er tot aan de rechter gevochten moet worden om tot een beslissing te kunnen komen. In dat licht gezien is het dus wel een mooi gebaar van de engelse politie om zonder problemen hun kleding aan te passen aan de situatie. Een gebaar wat dus bij moslims niet mogelijk is.
Maar oke, daar ging de discussie niet over.
Ja dat zeg je wel:quote:Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeggen we dat? NEE, willen we dat? NEE.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wij een hoofddoek op? --> Zij hun hoofddoek af.
Onzin. Zoals ik al zei, Franse moslima's doen hun hoofddoeken af op school dus het antwoord is ja.quote:We hebben het over, als wij ons moeten schikken naar hun wil, gaan zij dat ook doen naar onze wil?
En wederom is het antwoord vaak NEE, in combinatie met DISCRIMINATIE en RACISME en BLANKE ELITE.
Ieder z'n hobby.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Integendeel, het motiveert me alleen maar meer om tegen hun onzin in te draven.
Vrouwen die wijn drinkenquote:Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Maeghan het volgende:
Dan kan de imam (of wie ze dan ook willen spreken) van de moskee ook best naar buiten. En ik geloof dat ze daar zelfs ook een kantoortje hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die situatie bestaat niet.
Hooguit dat ze de directeur willen spreken en dat kan op z'n kantoor. Of de badmeester komt naar buiten.
Matige humor heb je trouwens.![]()
Dat gaat anders echt over de huisregels die al eerder genoemd waren, dus als in sportscholen en dergelijke. Een totaalverbod op hoofddoekjes propageer ik nergens. Dus dat zeg ik ook niet.quote:
Dus omdat Franse moslima's hun hoofddoeken af doen op school doen moslima's over het algemeen niet moeilijk over kledingsvoorschriften? Klopt geen ene snars van, en ik weet dat je de topics hier volgt, dus dan had je ook wel geweten i.v.m. de verpleegster en sportschool vrouw dat het wel degelijk een probleem is.quote:Onzin. Zoals ik al zei, Franse moslima's doen hun hoofddoeken af op school dus het antwoord is ja.
Hopjes, jij was toch Bruno aan het kijken?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik vind je anders wel best grappig.
Ik snap ook niet waarom ze het in een moskee willen doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dan kan de imam (of wie ze dan ook willen spreken) van de moskee ook best naar buiten. En ik geloof dat ze daar zelfs ook een kantoortje hebben.
Jeans verbodenquote:Also, be advised that conservative dress is compulsory. Women must wear dresses, and in some locations must bring along a sweater or other suitable clothing to cover the shoulders. Men must wear slacks and a collared shirt -- jeans are not allowed.
Oke, dat punt geef ik je, maar het feit dat veel moslims in hun starheid volharden, doet vermoeden dat het ook van 'boven' is opgelegd. Er zijn veel moslima's die zonder hoofddoek en in korte rokjes rondlopen, maar er zijn er ook veel die een hoofddoek dragen, en die zullen er alles aan doen om dat ding op te houden.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je maakt een rare vergelijking.
De politie is een eenheid, de top maakt regels en de rest van de medewerkers voert dit uit.
Moslims zijn individuen en doen niet allen hetzelfde.
Je conclusie "een gebaar wat dus bij moslims niet mogelijk is" is dus uiteraard kolder, aangezien het zich baseert op deze (en eventueel wat andere) casus. Er zijn namelijk tussen de één en twee miljard moslims op deze wereld ( http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim ), dat zijn individuen.
Ja, was ik wel van plan maar er is hier iemand druk aan het pokeren op zn xbox dus ik ga m morgen kijken denk ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hopjes, jij was toch Bruno aan het kijken?
Dat zijn individuen die moeilijk doen en niet alle moslims.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus omdat Franse moslima's hun hoofddoeken af doen op school doen moslima's over het algemeen niet moeilijk over kledingsvoorschriften? Klopt geen ene snars van, en ik weet dat je de topics hier volgt, dus dan had je ook wel geweten i.v.m. de verpleegster en sportschool vrouw dat het wel degelijk een probleem is.
Waarom spreken Franse moslima's dan wel namens alle moslims in jouw optiek?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:21 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Dat zijn individuen die moeilijk doen en niet alle moslims.
En dat gebeurt dus ook, your point is?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:19 schreef hans3000 het volgende:
Maar ja, dat heb je maar te respecteren als je naar binnen wilt gaan.
Ik weet niet wat het idee is dat ze een hoofddoek dragen. Is eens een topic over geweest meen ik mij te herinneren en daar deed iemand die bekend is in die wereld wel aardig wat uit de doeken daarover.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, dat punt geef ik je, maar het feit dat veel moslims in hun starheid volharden, doet vermoeden dat het ook van 'boven' is opgelegd. Er zijn veel moslima's die zonder hoofddoek en in korte rokjes rondlopen, maar er zijn er ook veel die een hoofddoek dragen, en die zullen er alles aan doen om dat ding op te houden.
Omdat dat een mooi voorbeeld is van hoe moslims zich zullen gedragen als hoofddoeken verboden worden op scholen. 99% doet er niet moeilijk over en respecteren de huisregels... een paar extremisten wel, en wat doe jij, je concentreert je op 1% raddraaiers en projecteert dat op de hele groep.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom spreken Franse moslima's dan wel namens alle moslims in jouw optiek?
Ah, een moskeebezoeker!quote:Op maandag 27 juli 2009 23:24 schreef AndreaW het volgende:
Moet niet gekker worden, Ik hoef me hier gelukkig NOG niet te bedekken met een hoofddoek als ik een Moskee binnenga .. Ik trek wel mijn schoenen uit...!! En dat nog alleen als het een bezoek betreft. Infunctie no way ..
Idd niets mis mee, ik pas me graag aan .. Want ik heb respect voor andere culturen en regelieen. Maar ik zou het ook graag andersom zien .. en daar stokt het .. PUNT..!!quote:Op maandag 27 juli 2009 21:56 schreef Karammel het volgende:
We hebben het hier toch gewoon over de hoofddoek? Lijkt me niet meer dan normaal dat een agente een hoofddoek omdoet als ze de moskee zou willen betreden. Je doet je schoenen toch ook gewoon uit als je een moskee gaat bezoeken? Je past je aan. Wel zo netjes.
Als hoofddoeken verboden worden op scholen, wat doen ze buiten de scholen dan in locaties als sportscholen als ze hun hoofddoek af dienen te doen?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Omdat dat een mooi voorbeeld is van hoe moslims zich zullen gedragen als hoofddoeken verboden worden op scholen. 99% doet er niet moeilijk over en respecteren de huisregels... een paar extremisten wel, en wat doe jij, je concentreert je op 1% raddraaiers en projecteert dat op de hele groep.
Ook geen idee, in dat geval zal het wel van boven af door de familie opgelegd zijn denk.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het idee is dat ze een hoofddoek dragen. Is eens een topic over geweest meen ik mij te herinneren en daar deed iemand die bekend is in die wereld wel aardig wat uit de doeken daarover.
Je zit ook moslima's met hoofddoek, maar met een kort rokje en een sigaret in de mond. Wat de beweegredenen zijn voor al die mensen: geen idee.
één moslima deed moeilijk, maar mocht ze uiteindelijk wel of niet sporten met een hoofddoek op?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als hoofddoeken verboden worden op scholen, wat doen ze buiten de scholen dan in locaties als sportscholen als ze hun hoofddoek af dienen te doen?
Daarnaast is er in Nederland geen sprake van een verbod op hoofddoeken, en de voorbeelden aangedragen in dit topic komen uit Nederland, dus Frankrijk heeft er weinig relevantie mee.
Er komen moslims bij jou thuis die hun schoenen niet uit willen doen, terwijl jij deze expliciete regel hanteer?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:27 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Idd niets mis mee, ik pas me graag aan .. Want ik heb respect voor andere culturen en regelieen. Maar ik zou het ook graag andersom zien .. en daar stokt het .. PUNT..!!
Geen idee, zou men ze moeten vragen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ook geen idee, in dat geval zal het wel van boven af door de familie opgelegd zijn denk.
Ze ging naar gelijkheidscommissies en dergelijke, naar mijn weten heeft ze het zelfs voor een rechtszaal gesleept om discriminatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef hans3000 het volgende:
[..]
één moslima deed moeilijk, maar mocht ze uiteindelijk wel of niet sporten met een hoofddoek op?
En dit topic gaat over een moskee in Engeland, dus waarom hebben we het eigenlijk over Nederland.
Die smilie doet het hemquote:Op maandag 27 juli 2009 23:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geen idee, zou men ze moeten vragen.
Dat is haar goed recht, maar uiteindelijk mocht ze dus niet sporten met een hoofddoek op, ze heeft haar wil niet kunnen opdringen. En de rest v/d moslims houden zich wel aan de huisregels en zijn dus welkom in die sportschool.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze ging naar gelijkheidscommissies en dergelijke, naar mijn weten heeft ze het zelfs voor een rechtszaal gesleept om discriminatie.
In haar geval wel uiteraard, maar ik en Hukkie met mij willen bijvoorbeeld proberen aan te dragen dat onwillendheid om tot op zekere hoogte aan te passen, en alles gooien op discriminatie wel degelijk veel voorkomt.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:38 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Dat is haar goed recht, maar uiteindelijk mocht ze dus niet sporten met een hoofddoek op, ze heeft haar wil niet kunnen opdringen. En de rest v/d moslims houden zich wel aan de huisregels en zijn dus welkom in die sportschool.
Met 31 virtuele zetels voor een fascist kun je niet meer ontkennen dat er veel racisten in dit land rondlopen dus er kan best sprake zijn van discriminatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In haar geval wel uiteraard, maar ik en Hukkie met mij willen bijvoorbeeld proberen aan te dragen dat onwillendheid om tot op zekere hoogte aan te passen, en alles gooien op discriminatie wel degelijk veel voorkomt.
Goh, ik dacht dat we eindelijk eens fatsoenlijk met elkaar aan 't praten waren, gooi je het hier weer opquote:Op maandag 27 juli 2009 23:44 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Met 31 virtuele zetels voor een fascist kun je niet meer ontkennen dat er veel racisten in dit land rondlopen dus er kan best sprake zijn van discriminatie.
Grote fail natuurlijk. Los van de vraag wat hoofddoekjes in dit geval met racisme te maken hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:44 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Met 31 virtuele zetels voor een fascist kun je niet meer ontkennen dat er veel racisten in dit land rondlopen dus er kan best sprake zijn van discriminatie.
Ja maar het wel of niet willen schikken in het dragen van hoofddoekjes heeft toch niks te maken met nationaliteit, dat is iets wat te maken heeft met idealisme. (religie niet want volgens mij is het niet volgens de Koran verplicht).quote:Op maandag 27 juli 2009 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen: Moslims zijn ook eigen burgers, iig wel in Groot-Brittanie.
Niet in mijn huis (moslims zijn niet welkom bij mij thuis), maar wel in mijn land. En dat is al erg genoeg.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er komen moslims bij jou thuis die hun schoenen niet uit willen doen, terwijl jij deze expliciete regel hanteer?
(b.v., of iets anders in jouw huis?)
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Niet in mijn huis (moslims zijn niet welkom bij mij thuis), maar wel in mijn land. En dat is al erg genoeg.
Een feitquote:
Ik zeg toch ook niet dat de moslims een ras zijn? Meer dat racisten discrimineren.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Grote fail natuurlijk. Los van de vraag wat hoofddoekjes in dit geval met racisme te maken hebben.
Hier doe je het weer, waarom gooi je ze iedere keer in de slachtoffer rol? Ooit aan gedacht dat het misschien ook aan hunzelf ligt dat ze soms zo onflexibel zijn als de pest?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat de moslims een ras zijn? Meer dat racisten discrimineren.
Te over. Als je dat zelf niet ziet ben je gewoon blind, of zelf moslim.quote:
Ja, daar zijn er ook een paar van. En die komen mijn huis ook niet binnen, omdat ik die beschouw als landverraders.quote:Overigens bestaan er ook Nederlandse moslims, dus in dit geval moet je zeggen "maar wel in ons land."
Ja, dat snap ik ook, maar snap ook de kant van Hukkie en Wiskeynogwat wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen: Moslims zijn ook eigen burgers, iig wel in Groot-Brittanie.
Mja, maar eigenlijk praat je dan ook over uitbuiters.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In haar geval wel uiteraard, maar ik en Hukkie met mij willen bijvoorbeeld proberen aan te dragen dat onwillendheid om tot op zekere hoogte aan te passen, en alles gooien op discriminatie wel degelijk veel voorkomt.
Te over? Schudt er dan eens een paar uit je mouw.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Te over. Als je dat zelf niet ziet ben je gewoon blind, of zelf moslim.
In welk opzicht verraden ze dan Nederland?quote:[..]
Ja, daar zijn er ook een paar van. En die komen mijn huis ook niet binnen, omdat ik die beschouw als het landverraders.
Klopt, dat heb ik ook gezegd, je dient de gedragsregels en normen te accepteren van anderen. In deze vind ik ook dat agenten dus wel degelijk rekening kunnen houden als ze daar niet á la minute nodig zijn. Dus ik ben niet discriminatief bezig, ik ben het zelfs eens met het feit dat ze respect moeten tonen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook, maar snap ook de kant van Hukkie en Wiskeynogwat wel.
[..]
Mja, maar eigenlijk praat je dan ook over uitbuiters.
Ik vind dat je (ook als politieagente) bij een gewoon controlebezoek, je best aan mag passen aan de regels van dat huis.
Maar zit je midden in een achtervolging en vlucht de dader de moskee in, is het gewoon pech hebben voor het respect van een gebouw, en zal je taak voor die van de gastheer gaan, waar de vermoedelijke dader misbruik van gemaakt heeft. Dit gaat ook op voor acute hulp.
Maar staat weer nergens beschreven, dus weer lekker vaag allemaal.
Was het ook niet in Engeland waar je als moslim specifiek kon vragen naar een moslimagent? Londen volgens mij. Zou een boeddhist dit nu ook kunnen vragen? Of een christen? Of een Atheïst.
Veel berichten van die kant .
Dat doe ik niet.. die 3 moslims zijn idd zo onflexibel als de pest maar jij sluit discriminatie bij voorbaat uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hier doe je het weer, waarom gooi je ze iedere keer in de slachtoffer rol?
Helemaal niet, ik zeg alleen dat ik vaak moslims de slachtofferrol in zie kruipen. Dat wil niet zeggen dat ik tegelijkertijd zeg dat er helemaal geen discriminatie is in dit land. Alleen er word te makkelijk met de term gegooid vind ik. Thats all.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet.. die 3 moslims zijn idd zo onflexibel als de pest maar jij sluit discriminatie bij voorbaat uit.
Misschien is dit dan ook de reden waarom het mensen tegen staat, angstig worden voor discriminatie (zich misschien al gediscrimineerd voelen) richting die groepen. Zouden de moslims dat begrijpen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik ook gezegd, je dient de gedragsregels en normen te accepteren van anderen. In deze vind ik ook dat agenten dus wel degelijk rekening kunnen houden als ze daar niet á la minute nodig zijn. Dus ik ben niet discriminatief bezig, ik ben het zelfs eens met het feit dat ze respect moeten tonen.
Over je vraag over de agenten, volgens mij is het slechts voor Sikhs en Moslims op dit moment, dus als Christen en Atheïst zal je rare blikken ontvangen als je er om vraagt
We hebben het hier over de moslims in Nederland. En het mag geen geheim zijn dat die zich na binnenkomst in Nederland verbazingwekkend slecht aan onze lokale gebruiken hebben aangepast. Zelfs de PvdA draait daar niet langer meer omheen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Te over? Schudt er dan eens een paar uit je mouw.
Er zijn immers tussen de één à twee miljard moslims op de wereld.
Een vergelijkbaar opzicht waarin NSB'ers destijds Nederland verraadden.quote:In welk opzicht verraden ze dan Nederland?
De figuren die het ergst discrimineren zijn de moslims zelf (en zo nog meer gelovigen). Kijk alleen maar eens naar hoe open moslims staan tov blanke/ niet-gelovige partners.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat de moslims een ras zijn? Meer dat racisten discrimineren.
Ik denk dat je moslims verwart met allochtonen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:15 schreef jkdjjsop het volgende:
We hebben het hier over de moslims in Nederland. En het mag geen geheim zijn dat die zich na binnenkomst in Nederland verbazingwekkend slecht aan onze lokale gebruiken hebben aangepast. Zelfs de PvdA draait daar niet langer meer omheen.
Nee, ik denk het niet. Allochtonen zat die zich wel goed hebben aangepast. Die zijn alleen stuk voor stuk geen moslim.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik denk dat je moslims verwart met allochtonen.
Nouja zoals Hukkie en ik al eerder aangekaart hebben, waarschijnlijk nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:12 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Misschien is dit dan ook de reden waarom het mensen tegen staat, angstig worden voor discriminatie (zich misschien al gediscrimineerd voelen) richting die groepen. Zouden de moslims dat begrijpen?
Als ik sommigen hier beluister dan krijg ik de indruk dat men geen Nederlander of Brit kan zijn als je moslim bent.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ja maar het wel of niet willen schikken in het dragen van hoofddoekjes heeft toch niks te maken met nationaliteit, dat is iets wat te maken heeft met idealisme. (religie niet want volgens mij is het niet volgens de Koran verplicht).
Misschien kun je dat even kort uitleggen, volgens mij heeft de PvdA problemtiek vooral met knuffelallochtonen en kut marokkaantjes te maken, niet direct met moslims ansich.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:17 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. Allochtonen zat die zich wel goed hebben aangepast. Die zijn alleen stuk voor stuk geen moslim.
Compleet gelul. Wij hebben vrienden in Nederland en in GB die moslim zijn en zich in hun respectievelijke vaderlanden compleet ingeburgerd zijn, het enige verschil is dat ze een moskee bezoeken en anderen een kerk (of helemaal niets).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:17 schreef jkdjjsop het volgende:
Nee, ik denk het niet. Allochtonen zat die zich wel goed hebben aangepast. Die zijn alleen stuk voor stuk geen moslim.
Klopt, maar mensen met iets extremere ideeën dan normaal behoud je altijd, dus laat die maar links liggenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik sommigen hier beluister dan krijg ik de indruk dat men geen Nederlander of Brit kan zijn als je moslim bent.
Eerder rechtsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen met iets extremere ideeën dan normaal behoud je altijd, dus laat die maar links liggen
Nee, waarom zou ik. Jij bent toch niet geïnteresseerd in wat ik te zeggen heb. Het gaat jou er alleen maar om een mede-user als racist/fascist of iets dergelijks te kunnen wegzetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Misschien kun je dat even kort uitleggen,
Volgens mij wel hoor. Uiteraard durven ze dat niet direct zo te zeggen, maar het komt er wel gewoon op neer.quote:volgens mij heeft de PvdA problemtiek vooral met knuffelallochtonen enzo te maken, niet direct met moslims ansich.
Wat mij betreft kan dat ook niet. Een moslim zal in mijn ogen nooit een Nederlander worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik sommigen hier beluister dan krijg ik de indruk dat men geen Nederlander of Brit kan zijn als je moslim bent.
En een Nederlander die zich bekeert tot de Islam dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:24 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat mij betreft kan dat ook niet. Een moslim zal in mijn ogen nooit een Nederlander worden.
Haha ja dat kan ookquote:
Die mag wat mij betreft zijn Nederlands paspoort inleveren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En een Nederlander die zich bekeert tot de Islam dan?
Ik mag toch hopen dat je slechts trollt nu?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:25 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Die mag wat mij betreft zijn Nederlands paspoort inleveren.
Je begint voorspelbaar te wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:23 schreef jkdjjsop het volgende:
Nee, waarom zou ik. Jij bent toch niet geïnteresseerd in wat ik te zeggen heb. Het gaat jou er alleen maar om een mede-user als racist/fascist of iets dergelijks te kunnen wegzetten.
Neehoor, dat meen ik. Waarom zou ik dat niet menen? Zo bijzonder is het niet, dat je mensen die zich staatsondermijnend gedragen opsluit of de deur wijst.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je slechts trollt nu?
Klopt, vandaar dat de UK Wilders niet binnenlaatquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:32 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Neehoor, dat meen ik. Waarom zou ik dat niet menen? Zo bijzonder is het niet, dat je mensen die zich staatsondermijnend gedragen opsluit of de deur wijst.
Het zijn toch vooral moslims in Nederland die zich niet 'aangepast' hebben. Er zijn zat andere allochtonen (niet-moslim) die zich wel aangepast hebben en niet overal dingen gaan eisen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:16 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik denk dat je moslims verwart met allochtonen.
Precies. En dat moeten ze in de UK lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat de UK Wilders niet binnenlaat
Jij zult het dan ook nooit voor het zeggen krijgen in dit land. Moet vast pijnlijk voor je zijn dat zelfs Wilders niet zo extreem is vergeleken met jou, en dat niemand in de 2de kamer jouw fascistische ideologie vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:24 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Een moslim zal in mijn ogen nooit een Nederlander worden.
Wilders heeft nul zetels erbij, peilingen zijn geen zetels en over 2 jaar is iedereen die rel allang weer vergeten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:39 schreef jkdjjsop het volgende:
Precies. En dat moeten ze in de UK lekker zelf weten.
Voor Wilders was het overigens alleen maar gunstig. Weer een rel, weer drie zetels erbij.
Hoofddoek is meer cultureel en staat niet in de Koran volgens mij.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het idee is dat ze een hoofddoek dragen. Is eens een topic over geweest meen ik mij te herinneren en daar deed iemand die bekend is in die wereld wel aardig wat uit de doeken daarover.
Je zit ook moslima's met hoofddoek, maar met een kort rokje en een sigaret in de mond. Wat de beweegredenen zijn voor al die mensen: geen idee.
Alsof alle christenen erbij lopen als in Staphorst. Niks schijnheiligs aan, meer een kwestie van een moderne intepretatie van hun geloof, net zoals de christenen en katholieken meerendeels gemoderniseerd zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:44 schreef Zienswijze het volgende:
Kort rokje, sigaretten, make-up mag niet. Je ziet sommige moslima's met hoofddoek en tegelijkertijd make-up op, dit zijn dus geen echte moslims. Schijnheilige moslima's zijn dat.
Net als met die verkiezingen voor het EP zeker? We zullen zien.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders heeft nul zetels erbij, peilingen zijn geen zetels en over 2 jaar is iedereen die rel allang weer vergeten.
Moet ik daarvan onder de indruk zijn ofzo? Het stemt mij vooral tevreden. Overigens geloof ik er niks van dat dat de echte reden was. Zal wel werkgerelateerd zijn ofzo.quote:Je mag overigens gerust weten dat de opkomst van Wilders en het feit dat uitlatingen zoals de jouwe tegenwoordig geaccepteerd worden voor mijn vrouw en mijzelf een reden is geweest om naar de UK te verhuizen.
Eerst zeg je dat ze geen echte moslims zijn en vervolgens noem je ze schijnheilige moslima's... ze zijn wel moslims, slechte moslims.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoofddoek is meer cultureel en staat niet in de Koran volgens mij.
Gesluierd zijn voor vrouwen (lichaam bedekken dus, vandaar hijaab en dat soort dingen) is wel aanbevolen, zo niet verplicht.
Kort rokje, sigaretten, make-up mag niet. Je ziet sommige moslima's met hoofddoek en tegelijkertijd make-up op, dit zijn dus geen echte moslims. Schijnheilige moslima's zijn dat.
Mierenneukerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:47 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat ze geen echte moslims zijn en vervolgens noem je ze schijnheilige moslima's... ze zijn wel moslims, slechte moslims.
Lol. Een vrouw mag zich niet opmaken in het openbaar in de islam.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof alle christenen erbij lopen als in Staphorst. Niks schijnheiligs aan, meer een kwestie van een moderne intepretatie van hun geloof, net zoals de christenen en katholieken meerendeels gemoderniseerd zijn.
Die met hoofddoek op wel ja... maar moslima's zonder hoofddoek en met make-up op kan ik niet echt hypocriet noemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mierenneuker...je weet wat ik bedoel. Dat zijn gewoon hypocriete mensen.
Dan deel je mijn standpunt dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:51 schreef hans3000 het volgende:
[..]
Die met hoofddoek op wel ja... maar moslima's zonder hoofddoek en met make-up op kan ik niet echt hypocriet noemen.
quote:New Multi-Faith head-coverings for female officers (Force Wide)
The Avon and Somerset Constabulary is issuing a number of female police officers and Police Community Support Officers with uniform-issue head coverings for use in places of worship.
The constabulary have created and issued the multi-faith head coverings to female officers identified as key liaisons with a number of community and faith groups. The officers will be able to wear them as part of their uniform when entering places of worship during their duty.
There are two versions of the head coverings to match the black of a police officer's uniform and the blue of the PCSO uniforms. Both garments are embroidered with Avon and Somerset Constabulary suitable for use by both uniformed and non-uniformed officers.
The head coverings were produced following recent work with the Mosque Initiative and the Aklima Initiative, the latter aimed at Muslim Women's Groups for Muslim women working and residing within the Avon and Somerset force area. The head coverings are designed to be used by officers not only in Mosques but in all appropriate faith settings.
The head coverings are currently being issued to eight PCSOs and seven Police Officers, including Assistant Chief Constable Jackie Roberts.
ACC Roberts said: "Producing head coverings for our officers and staff to wear in places of worship is part of our commitment to engage with all our communities. It recognises and respects the cultural and religious practices of our communities.
"This is a very positive addition to the Avon and Somerset uniform and one which I'm sure will be a welcome item for many of our officers."
Rashad Azami, Imam and director of the Bath Islamic Society, said: "It is highly pleasing to see that the Avon and Somerset Constabulary is introducing specially designed head coverings for female officers as part of their police uniform. This will go a long way in encouraging a trustful relationship between the police and the Muslim community.
"The A&S Constabulary has been working closely with the Muslim community in the area on many levels for the last few years. We have found their cooperation very helpful and hope this step will further strengthen the mutual relationship."
En ook nog een "go ahead" gegeven ook nog. Niks tegen moskeeën, maar dit slaat ook volledig de plank mis als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef Zienswijze het volgende:
Weliswaar offtopic, maar er zijn ook plannen om een grote moskee met een 40 meter (!) hoge minaret te bouwen in London.
En radicale moslims mogen wel gezellig in Engeland verblijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat de UK Wilders niet binnenlaat
-edit-quote:Op maandag 27 juli 2009 23:24 schreef AndreaW het volgende:
Moet niet gekker worden, Ik hoef me hier gelukkig NOG niet te bedekken met een hoofddoek als ik een Moskee binnenga .. Ik trek wel mijn schoenen uit...!! En dat nog alleen als het een bezoek betreft. Infunctie no way ..
Dat maakt jou dan per definitie ongeschikt voor een baan bij de politie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:39 schreef buachaille het volgende:
Mijn hele leven heb ik al een beetje moeite gehad met het luisteren naar autoriteiten, maar dat wil niet zeggen dat ik ongeschikt zou zijn als politieagent. Als de misdaad het noodzakelijk maakt om een moskee, bordeel of nudistenkamp te betreden dan zou ik dat zonder problemen doen. Als ik één van dergelijk instellingen zou moeten betreden om "wederzijds respect te tonen" dan zou ik dat weigeren uit gewetensbezwaar. Iets wat van een politieagent getolereerd en zelfs verwacht zou moeten worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:54 schreef isogram het volgende:
Dat maakt jou dan per definitie ongeschikt voor een baan bij de politie.
Da's vreemd... - uit alles blijkt namelijk dat jouw leven nogal in dienst staat van een niet-bestaand figuur uit een 2000 jaar oud sprookjesboek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:08 schreef buachaille het volgende:
Mijn hele leven heb ik al een beetje moeite gehad met het luisteren naar autoriteiten,
Het zou sowieso niet van een agent verwacht worden, maar mogelijk ook niet getolereerd. Je hebt als agent gewoon je werk te doen. In mijn vak, dat ik even in het midden laat, ben ik actief voor een bepaalde belangenbehartiger in een bepaalde sector, die dingen verkondigt waar ik persoonlijk beslist niet achter sta (cq. die ik hypocriet vind). Als ik daar niet mee kan leven, moet ik niet voor die klant werken en een ander vak zoeken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:08 schreef buachaille het volgende:
maar dat wil niet zeggen dat ik ongeschikt zou zijn als politieagent. Als de misdaad het noodzakelijk maakt om een moskee, bordeel of nudistenkamp te betreden dan zou ik dat zonder problemen doen. Als ik één van dergelijk instellingen zou moeten betreden om "wederzijds respect te tonen" dan zou ik dat weigeren uit gewetensbezwaar. Iets wat van een politieagent getolereerd en zelfs verwacht zou moeten worden.
Waaruit blijkt dat dan? En spreekt dat elkaar tegen in een land als Nederland?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:19 schreef isogram het volgende:
Da's vreemd... - uit alles blijkt namelijk dat jouw leven nogal in dienst staat van een niet-bestaand figuur uit een 2000 jaar oud sprookjesboek.
De "Befehl ist Befehl" metaliteit past je wel zoals al eerder is gebleken. Een beetje agent of soldaat zou, ondanks zijn training waarin hij anders leert, zeker zijn eigen geweten moeten laten meespreken bij het opvolgen van de orders. Als je als agent in het kader van "wederzijds respect" een haathut moet bezoeken dan kun je weigeren uit gewetensbezwaar en al helemaal als je een hoofddoekje moet gaan dragen. Het is wat anders als je een arrestatie moet gaan uitvoeren in de moskee maar dan nog kan niet verwacht worden dat een agente een hoofddoekje opdoet, tenzij ook haar mannelijke collega's datzelfde hoofddoekje opzetten natuurlijk.quote:Het zou sowieso niet van een agent verwacht worden, maar mogelijk ook niet getolereerd. Je hebt als agent gewoon je werk te doen. In mijn vak, dat ik even in het midden laat, ben ik actief voor een bepaalde belangenbehartiger in een bepaalde sector, die dingen verkondigt waar ik persoonlijk beslist niet achter sta (cq. die ik hypocriet vind). Als ik daar niet mee kan leven, moet ik niet voor die klant werken en een ander vak zoeken.
Uit zo'n beetje al je posts. En het is in die zin vreemd dat je de 'autoriteit' van je God wél accepteert, maar dat je moeite hebt met de autoriteiten in een democratisch land. Typisch, zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef buachaille het volgende:
Waaruit blijkt dat dan? En spreekt dat elkaar tegen in een land als Nederland?
Welke mentaliteit bij mij past, is niet zo bijster relevant. Belangrijker is wat de taak van de politie is. Eén van de prominente taken is handhaving, dus daarbij hoort ook dat je - waar nodig - een moskee binnengaat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef buachaille het volgende:
De "Befehl ist Befehl" metaliteit past je wel zoals al eerder is gebleken. Een beetje agent of soldaat zou, ondanks zijn training waarin hij anders leert, zeker zijn eigen geweten moeten laten meespreken bij het opvolgen van de orders. Als je als agent in het kader van "wederzijds respect" een haathut moet bezoeken dan kun je weigeren uit gewetensbezwaar en al helemaal als je een hoofddoekje moet gaan dragen. Het is wat anders als je een arrestatie moet gaan uitvoeren in de moskee maar dan nog kan niet verwacht worden dat een agente een hoofddoekje opdoet, tenzij ook haar mannelijke collega's datzelfde hoofddoekje opzetten natuurlijk.
Toch zullen mensen die mij goed kennen irl opmerken dat ik ook moeite heb met Zijn autoriteit. Omdat ik geen al te makkelijk mannetje ben moet dat toch ook wel eens zijn doorgeschemerd in mijn berichten hier op Fok!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef isogram het volgende:
Uit zo'n beetje al je posts. En het is in die zin vreemd dat je de 'autoriteit' van je God wél accepteert, maar dat je moeite hebt met de autoriteiten in een democratisch land. Typisch, zullen we maar zeggen.
Hier in Den Haag zijn er nog wel een criminelen die denken dat ze veilig zijn als ze tijdens hun vlucht voor de politie een moskee invluchten. Die worden dan gewoon binnen aangehouden door de politie en daar lijkt me niks mis mee. Een andere zaak is het bijvoorbeeld als een agente met een hoofddoekje in een moskee nieuw personeel moet werven voor de politie of zo. Zoiets mag ze zeker weigeren.quote:Welke mentaliteit bij mij past, is niet zo bijster relevant. Belangrijker is wat de taak van de politie is. Eén van de prominente taken is handhaving, dus daarbij hoort ook dat je - waar nodig - een moskee binnengaat.
Ik vind dat een politiefunctionaris 100 procent het recht heeft om zonder hoofddoekje een moskee binnen te gaan als van haar (hem), wordt gevraagd om een moskee binnen te gaan; ongeacht het motief van dat bezoek. Respect verlangen (zoals veel moslims doen), is ook respect geven.
Laten we het er maar op houden dat we van dat eerste nou niet bizar veel merken op Fok! en van dat tweede des te meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:
Toch zullen mensen die mij goed kennen irl opmerken dat ik ook moeite heb met Zijn autoriteit. Omdat ik geen al te makkelijk mannetje ben moet dat toch ook wel eens zijn doorgeschemerd in mijn berichten hier op Fok!
Mij ook niet. Jij wilt alleen geen moskee in, dus dat maakt je ongeschikt voor een baan bij de politie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:
Hier in Den Haag zijn er nog wel een criminelen die denken dat ze veilig zijn als ze tijdens hun vlucht voor de politie een moskee invluchten. Die worden dan gewoon binnen aangehouden door de politie en daar lijkt me niks mis mee.
Eens. Ik denk dat die agente sowieso mag weigeren om personeel te werven; dat is niet haar functie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:
Een andere zaak is het bijvoorbeeld als een agente met een hoofddoekje in een moskee nieuw personeel moet werven voor de politie of zo. Zoiets mag ze zeker weigeren.
Ze moeten een moskee net zo gemakkelijk kunnen binnenvallen als een kerk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:09 schreef buachaille het volgende:
Nog wel aardig om te vermelden: tot een paar jaar geleden viel de politie wel eens kerkdiensten van immigranten binnen om illegalen aan te houden. Omdat men dat niet durfde bij moskeeën is men gestopt met die walgelijke praktijken bij kerken omdat er anders sprake zou zijn van discriminatie.
Niets mis mee uitzonderingen uiteraard daargelaten dus. En wat ik ervan vernomen heb neem ik aan dat daar rekening mee gehouden is, maar vervolgens mogen dit soort extremisten wel gewoon oproepen tot? Het valt mij trouwens de laatste tijd ook op dat er een soort van verschuiving is. Kan mijn vinger er nog niet op leggen.;quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:54 schreef hans3000 het volgende:
"Avon and Somerset Police" press release:
http://www.avonandsomerset.police.uk/LocalPages/NewsDetails.aspx?nsid=17226&t=4
[..]
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En radicale moslims mogen wel gezellig in Engeland verblijven.
Bijvoorbeeld: Anjem Choudary moedigt het openbaar stenigen aan, moedigt het afhakken van handen van criminelen aan in Engeland en hij wil de vlag van Islam zien rijzen over Downing Street (Engeland).
http://www.dailymail.co.u(...)funded-taxpayer.html
De wet dus willen vervangen door een Islamitische wet? Maar wel zelfmoordenaars de hemel in prijzen? Die man is gewoon gevaarlijk, want ook volgens de koran is zelfmoord (vooral op zo'n laffe wijze) verboden.quote:This was not an isolated incident. The extent of Choudary's activities in the UK, disclosed here following a Mail investigation, raise disturbing questions about how individuals with known terror links are allowed to flout the law and openly recruit on British streets.
For, to the dismay of anti-terrorism experts and the security services, his recruitment strategy appears to be working. Reports this month revealed that British Islamic militants are fighting alongside extremists intent on overthrowing the government in Pakistan.
People are always going back and forth to the UK' reveals Maajid Nawaz, a former Islamist who has since renounced extremism.
He added that religious leaders such as Choudary: 'Set the mood music for suicide bombers to dance to.'
According to terrorism experts, Choudary is the recruiting sergeant for what U.S. intelligence dubs Britain's 'Generation Jihad'.
Mja idd kan ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:13 schreef Ra-z het volgende:
Waarom moet de politie dan een hoofddoek bij zich dragenJe kan als moskee ook gewoon een paar hoofddoeken voor bezoekers alvast neerleggen
![]()
Hebben moskeeën volgens mij ook hoorquote:Zo gaat het ook al jaren bij synagogen, wil je naar binnen kan je een "wegwerp" keppeltje krijgen.
Prachtvoorbeeld van 30 jaar PVDA geleut, TUURLIJK moet integratie niet van 2 kanten komen, als je vrijwillig besluit om naar een ander land te migreren, dan PAS JE JE GEWOON AAN.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Mooi, dit hebben we dus nodig. Integratie komt van 2 kanten. Dit is perfect en geeft me een fijn en teder gevoel om en nabij de lever. Heerlijk dit.²
Dat je er überhaupt nog op ingaat...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prachtvoorbeeld van 30 jaar PVDA geleut, TUURLIJK moet integratie niet van 2 kanten komen, als je vrijwillig besluit om naar een ander land te migreren, dan PAS JE JE GEWOON AAN.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze het moeilijk vinden, immers de islam loopt qua denkbeelden 1200 achter op het westen, tjah FAIL.
lekker, dus iedereen die hier naar toe komt moet gelijk een EO lidmaatschap, en op zondag naar een gereformeerde kerk?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
als je vrijwillig besluit om naar een ander land te migreren, dan PAS JE JE GEWOON AAN.
Je past je aan naar de huidige omstandighedenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
lekker, dus iedereen die hier naar toe komt moet gelijk een EO lidmaatschap, en op zondag naar een gereformeerde kerk?
Het is pas sinds een tijdje dat niet heel NL meer naar de gereformeerde/protestantse kerk luistert hoor.
Jij ook. Maar sommige lieden hebben zo'n dikke plaat voor hun kop, dat hoe vaak je ook aantoont dat het allemaal linkse bullshit is, ze het toch niet zullen zien. Het zijn hetzelfde soort mensen die de huidige economische crisis niet aan hebben zien komen en die nu denken dat het over 3 maanden allemaal weer opgelost is.quote:
Ik heb nog nooit naar de gereformeerde/protestantse kerk geluisterd. En mijn ouders, grootouders, overgrootouders en betovergrootvaders ook niet. Dus ik heb werkelijk geen idee waar je dit nu weer vandaan haalt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
lekker, dus iedereen die hier naar toe komt moet gelijk een EO lidmaatschap, en op zondag naar een gereformeerde kerk?
Het is pas sinds een tijdje dat niet heel NL meer naar de gereformeerde/protestantse kerk luistert hoor.
Dat er dus in dit land altijd al mensen op verschillende manieren hebben geleefd. Dat lijkt mensen die alleen maar schreeuwen vanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:37 schreef jkdjjsop het volgende:
Dus ik heb werkelijk geen idee waar je dit nu weer vandaan haalt.
Andere leefwijzen zijn uiteraard altijd welkom. Maar niet de islamitische leefwijze, want dat is puur fascisme.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat er dus in dit land altijd al mensen op verschillende manieren hebben geleefd. Dat lijkt mensen die alleen maar schreeuwen van
AANPASSEN. AANPASSEN. OF OPROTTEN!
niet helemaal te snappen. Aanpassen aan hun. Waarom? Sinds wanneer vertegenwoordigen zij de enige toegestane Nederlandse leefwijze?
Nee hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat een politie agent een mijter op ze hoofd moest zetten toen ie een kerk inging.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En wat als ie dat moest doen bij een normaal bezoek? Als ze komen om iemand te arresteren moeten ze zich natuurlijk niets van dit soort dingen aantrekken, maar in alle andere gevallen...jij ziet dit soort dingen kennelijk als pootjes geven en dood liggen door de westerse 'vrije' wereld. Vrij beperkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik heb nog nooit gehoord dat een politie agent een mijter op ze hoofd moest zetten toen ie een kerk inging.
Jawel, integratie moet wel van 2 kanten komen. Immers krijg je meer (respect) voor elkaar als er begrip is voor beide culturen en er interactie ontstaat door beide groepen. Als jij een keer een bakje bij me komt doen en een gebed mee pikt zal ik de volgende keer met je meegaan om je te helpen met je boodschappen. Conclusie: win-winsituatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prachtvoorbeeld van 30 jaar PVDA geleut, TUURLIJK moet integratie niet van 2 kanten komen, als je vrijwillig besluit om naar een ander land te migreren, dan PAS JE JE GEWOON AAN.
Ok, maar om het nou even naar het nieuwsbericht terug te leiden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, integratie moet wel van 2 kanten komen. Immers krijg je meer (respect) voor elkaar als er begrip is voor beide culturen en er interactie ontstaat door beide groepen. Als jij een keer een bakje bij me komt doen en een gebed mee pikt zal ik de volgende keer met je meegaan om je te helpen met je boodschappen. Conclusie: win-winsituatie.
Die starre "ondanks dat ik als homo door het leven ga ben ik best stoer"-houding levert niets op.²
Eensch!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:08 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Ok, maar om het nou even naar het nieuwsbericht terug te leiden.
Ja het is net en beleefd om als je als agente de moskee in moet om iets dat je dan een hoofddoek omdoet uit respect voor de gebruiken/regels die daar gelden. Ik ben het eens dat je dan de moslims daar respecteert in hun gebruiken wat weer wederzijds respect oplevert.
Maar het is toch onzin om iedere agente preventief een hoofddoek te geven voor het geval ze eens een keer in een moskee terecht komen? dan zijn ze gewoon veel te ver doorgeslagen
Dat gaat niet, de Islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. We zijn dus overal Moslim, op school, in de bibliotheek, op straat, op het dak van een willekeurig gebouw, overal.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:12 schreef SicSicSics het volgende:
Ik niet vloeken in de kerk, 'hunnie' niet preken erbuiten!
Dan heb je ook te respecteren dat ik geen Moslim ben binnen een moskee, toch? Ik ben immers overal geen Moslim.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat niet, de Islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. We zijn dus overal Moslim, op school, in de bibliotheek, op straat, op het dak van een willekeurig gebouw, overal.²
En dat is bijzonder? Een religie is altijd een levenswijze. Ik ben altijd en overal een orthodox christen. Niet altijd een hele goeie, maar ik voel me nergens niet-christelijk/ongelovig. Dus wat maakt islamiet zijn dan bijzonderder in dat opzicht?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat niet, de Islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. We zijn dus overal Moslim, op school, in de bibliotheek, op straat, op het dak van een willekeurig gebouw, overal.²
Dat respecteer ik ook, heb ook nooit gezegd dat je in een Moskee morpht tot Moslim. Als je ons maar respecteert en aanpast aan de geldende (fatsoens)normen, zoals wij dat buiten ook doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan heb je ook te respecteren dat ik geen Moslim ben binnen een moskee, toch? Ik ben immers overal geen Moslim.
Begrip en respect is wat anders als van 2 kanten integreren, daarnaast heb ik nog weinig zaken gehoord waar homo's de gebeden van moslims verstoorden of anderzijds onverdraagzaam waren, aan andere kant van Moslims niks als ellende, van het verkopen van boeken waarin opgeroepen wordt homo's van de daken te gooien, tot het half invalide slaan van homo's, wie had het hier ook alweer over win-win situatie's?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel, integratie moet wel van 2 kanten komen. Immers krijg je meer (respect) voor elkaar als er begrip is voor beide culturen en er interactie ontstaat door beide groepen. Als jij een keer een bakje bij me komt doen en een gebed mee pikt zal ik de volgende keer met je meegaan om je te helpen met je boodschappen. Conclusie: win-winsituatie.
Die starre "ondanks dat ik als homo door het leven ga ben ik best stoer"-houding levert niets op.²
Dat is een beetje een probleem als we allebei andere opvattingen hebben over 'fatsoen'. Ik ben absoluut voor respect en verdraagzaamheid en ik ben het met je eens dat het van twee kanten moet komen, maar niet een beetje meer van de een dan van de ander!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat respecteer ik ook, heb ook nooit gezegd dat je in een Moskee morpht tot Moslim. Als je ons maar respecteert en aanpast aan de geldende (fatsoens)normen, zoals wij dat buiten ook doen.²
Over het algemeen weten we met zijn allen wel wat fatsoen is. Dit zijn de bekende opmerkingen die je altijd hoort bij dit soort discussies, maar dat is niet meer dan een technisch verhaal for the sake of the discussion. In de praktijk weten we allemaal wel wat fatsoen is. Laten we de zaken niet moeilijker maken dan ze zijn..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een beetje een probleem als we allebei andere opvattingen hebben over 'fatsoen'.
Ook leuk dat je even op de rest reageert!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen weten we met zijn allen wel wat fatsoen is. Dit zijn de bekende opmerkingen die je altijd hoord, maar dat is niet meer dan een technisch verhaal for the sake of the discussion. In de praktijk weten we allemaal wel wat fatsoen is. Is niks moeilijks aan.²
Nee, een moslim vindt een vrouw met een kort rokje over het algemeen onfatsoenlijk, niet-moslims vinden dat over het algemeen niet. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over het algemeen weten we met zijn allen wel wat fatsoen is. Dit zijn de bekende opmerkingen die je altijd hoort bij dit soort discussies, maar dat is niet meer dan een technisch verhaal for the sake of the discussion. In de praktijk weten we allemaal wel wat fatsoen is. Laten we de zaken niet moeilijker maken dan ze zijn..²
Homo's zijn binnen de islam gewoon gewenst. Lees dat boek eens goed van je.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Raptorix, hoe vaak ben jij al van het dak gegooid? Vervolgvraag: hoeveel homo's zijn er al van een flat naar beneden getorpedeerd hier in Nederland?
Laten we eerlijk zijn: homo's zijn in geen elke religie gewenst. In elke religie ben jij een zondaar. Dit heeft niet specifiek met de Islam te maken.²
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Nee, een moslim (streng) religieuze vindt een vrouw met een kort rokje over het algemeen onfatsoenlijk, niet-moslims over het vinden dat over het algemeen niet. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, de media noemt alleen de verkeerde zaken, uiteraard. Je hoort mij toch ook niet over de 2de wereldoorlog, een voornl. Westerse aangelegenheid.quote:
Wow mag ik me handjes even dichtknijpen zeg!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, de media noemt alleen de verkeerde zaken, uiteraard. Je hoort mij toch ook niet over de 2de wereldoorlog, een voornl. Westerse aangelegenheid.
Maar het feit dat je hier nog vol jolijt post bevestigd mijn vermoedens dat je niet van een flatgebouw bent afgegooid door een random Marokkaan/Moslim.²
Oja wat klopt hier nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, de media noemt alleen de verkeerde zaken, uiteraard. Je hoort mij toch ook niet over de 2de wereldoorlog, een voornl. Westerse aangelegenheid.
Maar het feit dat je hier nog vol jolijt post bevestigd mijn vermoedens dat je niet van een flatgebouw bent afgegooid door een random Marokkaan/Moslim.²
Nee hoor, hangt van de locatie af, in elk religieus gebouw (kerk, Moskee, synagoge) zal een kort rokje of van die sensuele netkousen als onfatsoenlijk worden gezien. In de slaapkamer wordt het als meer dan welkom beschouwd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee, een moslim vindt een vrouw met een kort rokje over het algemeen onfatsoenlijk, niet-moslims vinden dat over het algemeen niet. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat hier in het Westen ca. 6 miljoen Joden op brute wijze zijn vermoord? Of wil je me nu laten geloven dat dit in het rif gebergte is gebeurd?quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:
Moslims slaan Belg half dood om biertje
Moslims klagen over werklui in korte broek
Moslims onthoofden boeddhist
Duitse moslims boos op Tatort
'Drie biggetjes te beledigend voor moslims'
Ook moslims willen verbod Da Vinci Code
Sony zwicht voor moslims
Thaise moslims boos op Mohammed-cartoons
'Radicale moslims zetten aan tot haatacties'
Indonesische moslims jagen op Amerikanen
Moslim hoeft niet op te staan voor rechtbank
Moslim krabt posters lingeriedames kapot
Huwelijk moslim met 12-jarige onderzocht
Zes stokslagen voor bier drinkend model
'Shirt Inter beledigend voor islam'
Tolerant zei je?
Maar als je er buiten mee loopt wordt het ook als onfatsoenlijk gezien.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor, hangt van de locatie af, in elk religieus gebouw (kerk, Moskee, synagoge) zal een kort rokje of van die sensuele netkousen als onfatsoenlijk worden gezien. In de slaapkamer wordt het als meer dan welkom beschouwd.²
Zegt echt helemaal niks, 1 man, 1 Moslim. Ik zie nog dagelijks homo's, kratten bier, lingerie posters in bushokjes, het valt dus allemaal reuze mee. Het is wat je wilt zien.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar als je er buiten mee loopt wordt het ook als onfatsoenlijk gezien.
Neem die moslim die die posters er af liep te krabben, dat ding hing niet in de moskee of wel?
Dus nu ligt het aan hem?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zegt echt helemaal niks, 1 man, 1 Moslim. Ik zie nog dagelijks homo's, kratten bier, lingerie posters in bushokjes, het valt dus allemaal reuze mee. Het is wat je wilt zien.
Raptorix is homo (geworden), de meeste problemen zijn onderdeel van zijn perceptie, hij is dus verre van objectief.²
Doe eens googlen:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:41 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
En dit zijn slechts een paar voorbeeldjes, zomaar uit de losse pols. Intoleranter dan moslims wordt het gewoon niet.
WOW HOERA, HET IS OP TE LOSSEN, HET HELE MOSLIM PROBLEEM IS 1 MAN.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zegt echt helemaal niks, 1 man, 1 Moslim. Ik zie nog dagelijks homo's, kratten bier, lingerie posters in bushokjes, het valt dus allemaal reuze mee. Het is wat je wilt zien.
Raptorix is homo (geworden), de meeste problemen zijn onderdeel van zijn perceptie, hij is dus verre van objectief.²
Ik snap dat je me belachelijk wilt maken door de discours te ridiculiseren, maar uiteraard ligt het niet allemaal aan hem. Natuurlijk zijn er problemen, natuurlijk moeten er een hoop problemen worden opgelost. Maar dat neemt niet weg dat zijn perceptie, als tedere homo zijnde, anders is als die van de meesten?quote:
Dit heeft met veel meer factoren te maken. Dutroux bv, was een keiharde Belg, een ras Europeaan. Priesters die zich vergrijpen aan kinderen (tijdens de doop of de biecht), zijn geen Moslims hoor. Dit is een universeel probleem, niet in de eerste plaats doordat vrouwen er vrij krols bijlopen met sensuele kledij en frisse lipgloss.quote:En bij vrouwen die worden lastig gevallen door moslims (nee niet door 1 moslim), ligt het bij hun ook aan hun perceptie?
Ik probeer je niet belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap dat je me belachelijk wil maken door de discours te ridiculiseren, maar uiteraard ligt het niet allemaal aan hem. Natuurlijk zijn er problemen, natuurlijk moeten er een hoop problemen worden opgelost. Maar dat neemt niet weg dat zijn perceptie, als tedere homo zijnde, anders als die van de meesten?²
Dit :quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als er politievrouwen mijn kerk binnen willen sta ik er ook op dat ze, voor zover dat niet botst met hun taken als politie ambtenaar, hun hoofd bedekken. Doen bijna alle vrouwen namelijk als teken van respect vor de plek.
Ik ben geen moslim, maar Orthodox-christelijk. En van de politie in mijn land zie ik graag evenveel respect voor alle geloven (zolang die geloven geen nederlandse wetten breken). Dus doe dat dan ook in de moskee. wat is de big deal?
Niks mis mee om rekening te houden met een ander maar dit gaat véél te ver naar mijn smaak....quote:The garments, designed to match the force's uniform, were designed in consultation with Muslim groups.
Niet? Dan bied ik mijn excuses aan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik probeer je niet belachelijk te maken.
Homo zijn in geen elke religie gewenst? Kant en klare onzin.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Raptorix, hoe vaak ben jij al van het dak gegooid? Vervolgvraag: hoeveel homo's zijn er al van een flat naar beneden getorpedeerd hier in Nederland?
Laten we eerlijk zijn: homo's zijn in geen elke religie gewenst. In elke religie ben jij een zondaar. Dit heeft niet specifiek met de Islam te maken.
Dan zijn we het eens. Ik hoef het niet uit te tekenen, elk weldenkend mens weet dat ik het heb over de 3 wereldgodsdiensten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Homo zijn in geen elke religie gewenst? Kant en klare onzin.
De abraham godsdiensten (d.w.z. christendom, islam, jodendom) hebben iets tegen homoseksualiteit.
En bij islam krijg je er nog gratis de doodstraf bij.
Excuses aanvaard.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet? Dan bied ik mijn excuses aan.²
Nee dat weet niet elk weldenkend mens. Je zei ook nog "elke religie". En het komt over alsof islam er niks aan kan doen, omdat het in elke religie hetzelfde is (volgens je post).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik hoef het niet uit te tekenen, elk weldenkend mens weet dat ik het heb over de 3 wereldgodsdiensten.
En met de 3 wereldgodsdiensten bedoel je natuurlijk Christendom, Islam en Hindoeisme?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik hoef het niet uit te tekenen, elk weldenkend mens weet dat ik het heb over de 3 wereldgodsdiensten.²
Elk weldenkend mens weet ook dat het niet normaal is om vrouwen te stenigen die verkracht zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens. Ik hoef het niet uit te tekenen, elk weldenkend mens weet dat ik het heb over de 3 wereldgodsdiensten.²
Klopt, is ook helemaal (klemtoon) geen punt van discussie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens weet ook dat het niet normaal is om vrouwen te stenigen die verkracht zijn.
In het heilige land van de Islam heel normaal.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, is ook helemaal (klemtoon) geen punt van discussie.²
Het feit dat je het zover moet zoeken zegt al genoeg, het valt hier dus allemaal wel mee. Probeer Nederland eens te zien door een hetero-bril. Zul je inzien dat je teveel je eigen perceptie projecteert op de samenleving die Nederland heet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het heilige land van de Islam heel normaal.
Maar de immigranten nemen wel degelijk wat van deze ideologie mee naar Nederland, en projecteren dat wél op deze samenleving. Denk aan Marokkanen en potenrammen. Dat wil niet zeggen dat alleen Marokkanen/moslims dat doen, maar wél dat er een relatie is tussen afkomst en denkwijze.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het feit dat je het zover moet zoeken zegt al genoeg, het valt hier dus allemaal wel mee. Probeer Nederland eens te zien door een hetero-bril. Zul je inzien dat je teveel je eigen perceptie projecteert op de samenleving die Nederland heet.²
Dat niet alleen hoor, kan gerust uit ervaring zeggen dat homoseksualiteit meer voorkomt onder marokkanen als onder Nederlanders, komt omdat het in Marokko geen probleem is als je voor het huwelijk seks hebt met een man, maar wel met een vrouw.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar de immigranten nemen wel degelijk wat van deze ideologie mee naar Nederland, en projecteren dat wél op deze samenleving. Denk aan Marokkanen en potenrammen. Dat wil niet zeggen dat alleen Marokkanen/moslims dat doen, maar wél dat er een relatie is tussen afkomst en denkwijze.
Dat moge duidelijk zijn hoop ik.
Uiteraard is dat duidelijk, ik heb zelf net al gezegd dat het homoïsme niet wordt omarmt door de 3 wereldgodsdiensten.quote:
Mag ik vragen hoe je aan deze wijsheden komt? Ik ben zelf Marokkaan en herken me hier totaal niet in.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat niet alleen hoor, kan gerust uit ervaring zeggen dat homoseksualiteit meer voorkomt onder marokkanen als onder Nederlanders, komt omdat het in Marokko geen probleem is als je voor het huwelijk seks hebt met een man, maar wel met een vrouw.
Als het in Marokko geen probleem is om seks met mannen te hebben, waarom moeten ze hier dan homo's in elkaar slaan als ze alleen maar zien dat er een homo loopt. Blijkbaar is seks hebben met mannen in eigen land totaal geaccepteerd, en hier mogen homo's niet eens gezien worden?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat niet alleen hoor, kan gerust uit ervaring zeggen dat homoseksualiteit meer voorkomt onder marokkanen als onder Nederlanders, komt omdat het in Marokko geen probleem is als je voor het huwelijk seks hebt met een man, maar wel met een vrouw.
Bezoek eens een gemiddelde Gay Sauna.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je aan deze wijsheden komt? Ik ben zelf Marokkaan en herken me hier totaal niet in.²
Tenzij je moslim bent, natuurlijk, dan geld: "Wherever you are, do as if your at home".quote:Op maandag 27 juli 2009 22:02 schreef RichardDawkins het volgende:
When in Rome....
It's just common decency.
In het VK wel. Dat nioemt men wel respect tonen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:25 schreef Gia het volgende:
Even een reactie op de OP:
Zetten mannelijke politie-agenten, die niet-joods zijn, een keppel op voordat ze een Synagoge betreden? Volgens mij niet.
Een agent die de gebruiken in een gebedshuis niet respecteert van burgers is een hele slechte. De hoofdbedekking is overigens multi-purpose, niet alleen voor moskeen dus maar ook Sikh, Joodse, Hindu en andere tempels geschikt.quote:Dus waarom zouden vrouwelijke, niet-moslim agenten dan wel een hoofddoek op moeten zetten voordat ze een moskee betreden.
Als agent in functie zou ik niet eens mijn schoenen uitdoen, als ik beroepsmatig in een moskee moet zijn.
En respect is natuurlijk dat eenrichtings-verkeer gebeuren; gaat van de blanke niet moslim naar de moslimquote:
Ach laat ze toch, de meesten zullen toch niet dood gezien willen worden in een Moskee. Gun ze dit lolletje maar dat 'wij' hoofddoekjes moeten dragen. Geeft ons in ieder geval weer wat jurisprudentie om in 'onze' gelegenheden gelijkmatige regelgeving in te voerenquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
En respect is natuurlijk dat eenrichtings-verkeer gebeuren; gaat van de blanke niet moslim naar de moslim
Ik kan wel komen met dat die mensen ook geen 'respect' tonen voor onze manier van leven, maar ik denk niet dat je daar iets inhoudelijks op te melden hebt
Het is gewoon principieel fout. De staat heeft het primaat, geen ge'maar'.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach laat ze toch, de meesten zullen toch niet dood gezien willen worden in een Moskee. Gun ze dit lolletje maar dat 'wij' hoofddoekjes moeten dragen.
Ja maar als ze deze behandeling wensen, dan kunnen wij ze toch ook een behandeling opdringen die wij gepast vinden?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is gewoon principieel fout. De staat heeft het primaat, geen ge'maar'.
Dat staat daar relatief los van.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar als ze deze behandeling wensen, dan kunnen wij ze toch ook een behandeling opdringen die wij gepast vinden?
Correct, maar wraak is zoetquote:
Dus.....ook naakt naar een nudistencamping?quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het VK wel. Dat nioemt men wel respect tonen.
[..]
Een agent die de gebruiken in een gebedshuis niet respecteert van burgers is een hele slechte. De hoofdbedekking is overigens multi-purpose, niet alleen voor moskeen dus maar ook Sikh, Joodse, Hindu en andere tempels geschikt.
Heb ook weleens een onderzoek gelezen in de krant, dat in Turkije heel veel mannen homoseksueel contact hebben gehad. Geloof iets van 40%. Wel opvallend.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als het in Marokko geen probleem is om seks met mannen te hebben, waarom moeten ze hier dan homo's in elkaar slaan als ze alleen maar zien dat er een homo loopt. Blijkbaar is seks hebben met mannen in eigen land totaal geaccepteerd, en hier mogen homo's niet eens gezien worden?![]()
Verder weet ik niet of er meer homoseksualiteit onder Marokkanen is, maar ik neem het in deze maar even van je aan dan.
Wilders een fascist?quote:
Ja er wordt steeds meer gebogen voor den Moslim.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:21 schreef raptorix het volgende:
In engeland zijn ze totaal doorgeslagen: https://community.tasteofhome.com/forums/t/217397.aspx
De spaarvarkentjes zijn hier in Nederland enkele jaren geleden al in de ban gedaan vanwege de lange tenen van moslims. Dat was toen groot nieuws en iedereen sprak er schande van. Maar het is toch gebeurd, geruisloos.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:21 schreef raptorix het volgende:
In engeland zijn ze totaal doorgeslagen: https://community.tasteofhome.com/forums/t/217397.aspx
Misschien komt dat ook omdat de meeste moslims zich presenteren als Turk, Marokkaan, etc. en niet als Nederlander, ook al hebben ze hun 'thuisland' alleen op vakantie gezien. Ook zijn dat juist de groeperingen die zelf aangeven de minste binding met Nederland te hebben en zeggen dat ze graag weer naar hun 'thuisland' willen verhuizen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we dan maar 'n spaar-Mohammed invoerenquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:26 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
De spaarvarkentjes zijn hier in Nederland enkele jaren geleden al in de ban gedaan vanwege de lange tenen van moslims. Dat was toen groot nieuws en iedereen sprak er schande van. Maar het is toch gebeurd, geruisloos.
Ja, ik was het al aan het zoeken:quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:26 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
De spaarvarkentjes zijn hier in Nederland enkele jaren geleden al in de ban gedaan vanwege de lange tenen van moslims. Dat was toen groot nieuws en iedereen sprak er schande van. Maar het is toch gebeurd, geruisloos.
En zo gebeurde het gewoon.....quote:AMSTERDAM, donderdag
Generaties Nederlanders zijn opgegroeid met het spaarvarken. Zo een blozend gezellig zwijn met een gleuf om je duiten in te deponeren. Zo leerde je als kind al dat je verstandig met je centjes moest omspringen. Maar tijden veranderen, evenals de samenstelling van de Nederlandse bevolking. En zo komen ook spaarvarkens op het hakblok te liggen.
Gisteren besloot Fortis Bank om hun zeven jaar oude pluchen knuffel Knorbert niet langer cadeau te geven bij het openen van een jeugdspaarrekening, omdat hij niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt. Oftewel: een handjevol religieus bezwaarden meldde zich bij de bankverzekeraar om te klagen dat ons oer-Hollandse spaarvarken niet strookte met hun geloof. Het besluit om varken Knorbert dan maar over de kling te jagen, leverde een storm van protest op uit het hele land.
Zwarte Piet was al in de ban gedaan, evenals de negerzoenen en nu dan het varken. Wat staat er nog meer op het programma van onze multiculturele medemens? Mariakaakjes, Arnhemse meisjes, moorkoppen en Jodenkoeken, zo vraagt Joop van Wijk uit Den Haag zich vertwijfeld af.
Boerka
Karen uit Brabant reageert boos: Alleen al door deze actie krijgt mijn zoontje dus nóóit een rekening bij Fortis Bank.” En Pim uit Amsterdam schrijft sarcastisch: „Waarom dan geen varkentje met een boerka aan?”
Veel mensen vragen zich af wat er voor het varkentje in de plaats komt. „Krijgen we nu een spaarkameel? Of een spaargeit?”
Dat weten we nog niet”, vertelt een woordvoerster van Fortis. Ze benadrukt: „We zoeken een ander cadeautje omdat onze voorraad op is. Knorbert is zeven jaar oud. En het is echt niet zo dat wij ’m nu ineens erkennen als een godsdienstig symbool. Het spaarvarken hoort gewoon bij sparend Nederland, we zouden wel gek zijn om dat gegeven overboord te gooien. Maar nogmaals, Knorbert is niet meer te krijgen, en we gaan op zoek naar ander presentje.” Een nieuw spaarvarken misschien? „Dat weet ík zelfs nog niet, alleen een handjevol marketeers”, aldus de woordvoerster.
Overdreven
Nasja Stokvis uit Landsmeer die met een dikke 14.000 spaarpotten, beeldjes en knuffels de grootste varkensverzameling van Europa heeft, vindt het ’weren’ van het kindercadeautje „erg overdreven. Moet dan alles maar afgeschaft worden? Ik heb hier thuis een hele hoop varkens staan van de Rabobank, gezellige dingen hoor. Ja, Knorbert heb ik ook. Ik heb er een muntje van én de knuffel zélf. Ik denk dat mijn liefde voor het varken als kind al is gegroeid. Of”, grapt ze, „ik ben in m’n vorige leven zelf een varken geweest.”
Collega-verzamelaar Fräncis Michiels uit het Brabantse Budel vindt dat „iedereen anders mag denken over een varken. Maar ik associeer Knorbert niet met geloof en eten. Voor mij is ’t een knuffeldier, ze zijn zo vreselijk lief. En wij hier in Brabant zijn groot geworden met varkens. Niet voor niets zeggen de vrouwen hier over hun gezin: ik heb varkens van jongen en een beer van een vent.”
Soms vraag ik me af of Nederlanders niet te makkelijk hun eigen cultuur overboord zetten. Een spaarvarken is al een doorn in het oog van de Moslim, veel gekker moet het toch niet worden. Zwarte Piet, Sinterklaas, de negerzoen, allochtoon Nedrland heeft al zijn licht laten schijnen over deze oer Holandse tradities, en besloten dat het niet kan. Waar stopt dit?
Moslims hoeven hun schoenen niet uittetrekken in mijn huis dat is aan hen.. Mijn Moslim buren doen dat omdat ze dat gewend zijn .. Niet omdat ik het wens ..quote:Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er komen moslims bij jou thuis die hun schoenen niet uit willen doen, terwijl jij deze expliciete regel hanteer?
(b.v., of iets anders in jouw huis?)
In Engeland hebben moslims het ook meer voor het zeggen dan in Nederland. In de loop der tijd hebben moslims heb steeds meer voor het zeggen gekregen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:21 schreef raptorix het volgende:
Een spaargeit is nu de nieuwe mode, meen ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Laten we dan maar 'n spaar-Mohammed invoeren
Dat zal de cartoon tekening overtreffen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Laten we dan maar 'n spaar-Mohammed invoeren
Geweldig toch, en bij elk muntje dat je er in gooit krijg je een zin uit de Koran te horen en 'n explosiegeluidjequote:Op donderdag 30 juli 2009 20:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat zal de cartoon tekening overtreffen.![]()
Fkikker op me je schijnheilig .. die Dames proberen zoch tussen twee werelden zich te redden .. niks mis mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoofddoek is meer cultureel en staat niet in de Koran volgens mij.
Gesluierd zijn voor vrouwen (lichaam bedekken dus, vandaar hijaab en dat soort dingen) is wel aanbevolen, zo niet verplicht.
Natuurlijk is dat wel schijnheilig. Net zo schijnheilig als al die Mohammedjes die alle blonde hoertjes uit hun VMBO-klasje kaalneuken, maar vervolgens wel eisen van hun aanstaande importbruid dat zij nog maagd is en 'bloedt'.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:35 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Fkikker op me je schijnheilig .. die Dames proberen zoch tussen twee werelden zich te redden .. niks mis mee.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geweldig toch, en bij elk muntje dat je er in gooit krijg je een zin uit de Koran te horen en 'n explosiegeluidje
Tussen 2 werelden die niet passen. In islam is make-up niet toegestaan in het openbaar. Klaar.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:35 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Fkikker op me je schijnheilig .. die Dames proberen zoch tussen twee werelden zich te redden .. niks mis mee.
hehehehquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geweldig toch, en bij elk muntje dat je er in gooit krijg je een zin uit de Koran te horen en 'n explosiegeluidje
Zienswijze probeert hier een zwart-wit denken op te dringen aan mensen die niet in de theorie blijven steken en kennis hebben van de praktijk. Ja, er zijn vrouwen die een hoofddoek hebben en make-up op doen, ja die zien zichzelf als moslim. Dat dat niet past in jouw bekrompen denkwereldje, is jouw manco. Wie ben jij, (notabene als niet-moslim) om een moslim te vertellen dat zij geen "echte" moslim is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tussen 2 werelden die niet passen. In islam is make-up niet toegestaan in het openbaar. Klaar.
Dat ze zich mooi willen maken in het openbaar oke, maar dat mag niet van islam. Dus dan moet je niet de oorzaak leggen bij "die dames proberen zich tussen 2 werelden te leggen", maar dan moet je de oorzaak bij islam leggen. Immers, in islam is make-up niet toegestaan. Make-up verbiedt geen islam. Islam verbiedt wel make-up. Islam is de oorzaak. En dan moet je daar niet om heen gaan draaien.
Je mag je niet mooi maken in het openbaar voor andere mannen. En dat weet jij dondersgoed.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze probeert hier een zwart-wit denken op te dringen aan mensen die niet in de theorie blijven steken en kennis hebben van de praktijk. Ja, er zijn vrouwen die een hoofddoek hebben en make-up op doen, ja die zien zichzelf als moslim. Dat dat niet past in jouw bekrompen denkwereldje, is jouw manco. Wie ben jij, (notabene als niet-moslim) om een moslim te vertellen dat zij geen "echte" moslim is.
Jij bent net zo'n fundamentalist als de mensen waar je zo tegen ageert.
Maar je mag volgens de islam toch helemaal geen makeup dragen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zienswijze probeert hier een zwart-wit denken op te dringen aan mensen die niet in de theorie blijven steken en kennis hebben van de praktijk.
Waarom denk jij te kunnen bepalen voor anderen wat hun eigen criteria is voor het moslim-zijn? Iemand die een hoofddoek op heeft, make-up op heeft en zich moslim noemt, heeft dat blijkbaar voor haarzelf kunnen rechtvaardigen. Wie ben jij om dat niet te accepteren?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
Je mag je niet mooi maken in het openbaar voor andere mannen. En dat weet jij dondersgoed.
Allah heeft dat bepaald. Ik niet, jij ook niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom denk jij te kunnen bepalen voor anderen wat hun eigen criteria is voor het moslim-zijn? Iemand die een hoofddoek op heeft, make-up op heeft en zich moslim noemt, heeft dat blijkbaar voor haarzelf kunnen rechtvaardigen. Wie ben jij om dat niet te accepteren?
Moslimhater Extec gaat ons een les over de islam geven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je mag volgens de islam toch helemaal geen makeup dragen?
In a universe far far away... er was eens een pedo in het Midden-Oosten, met megalomane ideeën.......quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moslimhater Extec gaat ons een les over de islam geven.
Sinds wanneer geloof jij in Allah?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Allah heeft dat bepaald. Ik niet, jij ook niet.
Het gaat niet om wel of niet geloven in Allah. Het gaat erom hoe hij Islam heeft gemaakt aka geopenbaard.quote:
Ik stel een vraag?quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Moslimhater Extec gaat ons een les over de islam geven.
Dit is de theorie van Zienswijze, in de praktijk zijn er talloze moslima's die ervoor zorgen dat ze er piekfijn uitzien voor ze deur uit gaan. Die moslima's die in wel in Allah geloven, kunnen daarmee leven, maar Zienswijze, die niets van de islam of Allah moet hebben, kan het niet verkroppen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:57 schreef Zienswijze het volgende:
Meh7 weet dondersgoed hoe islam in elkaar zit. Hij probeert hier alleen te doen alsof make-up en islam samen gaant, zodat hij weer kan doen alsof er helemaal niks met Islam aan de hand is.
Het feit dat je tegengesproken wordt zegt al dat er geen eenduidigheid over dit onderwerp is binnen "de" islam. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er maar één iemand is die beslist of iemand een goed moslim is en op die stoel mag jij volgens mij al helemaal niet gaan zitten. En dat weet jij ook dondersgoedquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je mag je niet mooi maken in het openbaar voor andere mannen. En dat weet jij dondersgoed.
Was het maar far far awayquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In a universe far far away... er was eens een pedo in het Midden-Oosten, met megalomane ideeën.......
Dan kunnen ze toch ook andere theorieën van de Islam naast zich neer werpen, als ze de make-up regel ook naast zich neer werpen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is de theorie van Zienswijze, in de praktijk zijn er talloze moslima's die ervoor zorgen dat ze er piekfijn uitzien voor ze deur uit gaan. Die moslima's die in wel in Allah geloven, kunnen daarmee leven, maar Zienswijze, die niets van de islam of Allah moet hebben, kan het niet verkroppen.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was het maar far far away
Moet ineens denken aan: Geef moslims de ruimte, nemen wij de aarde
Keyword: kunnen. Dat is aan hunzelf en niet aan jou.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan kunnen ze toch ook andere theorieën van de Islam naast zich neer werpen, als ze de make-up regel ook naast zich neer werpen?
Zorgen dat je er piekfijn uitziet, heeft niks met make-up te maken. Je kan er ook piekfijn uitzien, zonder make-up te gebruiken. Make-up in het openbaar om je voor andere mannen mooi te maken, mag niet.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is de theorie van Zienswijze, in de praktijk zijn er talloze moslima's die ervoor zorgen dat ze er piekfijn uitzien voor ze deur uit gaan.
Werkelijk? Als het mijn huisregels zijn dan?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Keyword: kunnen. Dat is aan hunzelf en niet aan jou.
Als je een sportschoolhouder bent en je weigert moslima's met hoofddoeken, dan is dat in strijd met de Algemene Wet Gelijke Behandeling.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Werkelijk? Als het mijn huisregels zijn dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als ze zich mooi maakt voor zichzelf is het in orde?quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zorgen dat je er piekfijn uitziet, heeft niks met make-up te maken. Je kan er ook piekfijn uitzien, zonder make-up te gebruiken. Make-up in het openbaar om je voor andere mannen mooi te maken, mag niet.
Nieuwe openen #2quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:06 schreef Zienswijze het volgende:
Verkapte posts van Meh7 om dit topic vol te maken. Zodat dit "negatieve islam topic" op slot gaat.
Heb jij ooit gehoord van islamitische stromingen die tot non-moslim zijn gesteld? Daar hebben islamitische schriftgeleerde zich overgebuigd en zij zijn tot de conclusie gekomen dat die stromingen bepaalde dingen uit islam verwerpen. Daarom zij die stromingen tot non-moslim verklaard.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het feit dat je tegengesproken wordt zegt al dat er geen eenduidigheid over dit onderwerp is binnen "de" islam. Daarnaast meen ik me te herinneren dat er maar één iemand is die beslist of iemand een goed moslim is en op die stoel mag jij volgens mij al helemaal niet gaan zitten. En dat weet jij ook dondersgoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |