quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:01 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Echt verzuurde spoorknorren hier, werkelijk lachwekkend.![]()
inderdaad, stop daar nou 's mee...quote:Stop aub met bashen, je bereikt er echt niks mee.
wow.. niet alleen mensen met een corporaal leven hebben Latijn op de middelbare school gehad hoor.. het heeft niets met jaloezie te maken, slechts met andere wensen en prioriteitenquote:Quod licet Iovi non licet bovi
Fijn dat je de link met religies legt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:35 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Mijn Pa was lid van Minerva in Leiden, als ik een weekendje in de zoveel weken naar huis ga, maak ik hem altijd uit voor knor. Dan schiet hij meteen in de verdediging hoe supermooi zijn avonden daar waren, wat hij allemaal meemaakten, persoonlijk vind ik dat geweldig. Dat tekent een corpslid; een bepaalde vorm van trots, meer WILLEN (en dus niet van nature VOELEN) zijn dan andere. Niet het makkelijkste pad willen bewandelen, ergens iets voor over hebben, grenzen verleggen.
Mijn Ma studeerden ook en is vroeg overleden, maar was geen lid. En nogmaals: iedereen zijn keuze. Ik veroordeel niets, het leven is een keuze. Iedereen vult dat op zijn of haar manier in.
Kiezen voor het corps is als kiezen voor een religie. Niemand zal jou kunnen uitleggen waarom hij of zij in God/Allah/Moh gelooft, het is een gevoel dat je er bij hebt en moeilijk te onderbouwen.
quote:"Het is een gevoel. Dat is moeilijk uit leggen. Het is... Het is... een gevoel. Dat kan je niet uitleggen."
"Ja, houd je kop dan man!"
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:35 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Mijn Pa was lid van Minerva in Leiden, als ik een weekendje in de zoveel weken naar huis ga, maak ik hem altijd uit voor knor. Dan schiet hij meteen in de verdediging hoe supermooi zijn avonden daar waren, wat hij allemaal meemaakten, persoonlijk vind ik dat geweldig. Dat tekent een corpslid; een bepaalde vorm van trots, meer WILLEN (en dus niet van nature VOELEN) zijn dan andere. Niet het makkelijkste pad willen bewandelen, ergens iets voor over hebben, grenzen verleggen.
Mijn Ma studeerden ook en is vroeg overleden, maar was geen lid. En nogmaals: iedereen zijn keuze. Ik veroordeel niets, het leven is een keuze. Iedereen vult dat op zijn of haar manier in.
Kiezen voor het corps is als kiezen voor een religie. Niemand zal jou kunnen uitleggen waarom hij of zij in God/Allah/Moh gelooft, het is een gevoel dat je er bij hebt en moeilijk te onderbouwen.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:40 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ik wil jonge studenten er op wijzen dat je veel gemakkelijker een diverse, invloedrijke en sociale netwerk kunt opbouwen buiten het corps, zonder vernederingen/aantasting van je menselijke waardigheid.
Ik heb het niet over tekortkomingen hoor.....maar over misplaatste brallerigheid en het jezelf verheffen boven een ander. iets wat ik gelukkig NOOIT gedaan heb en nooit zal doen. Misselijkmakend vind ik het namelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:50 schreef Misan het volgende:
@joers1 als jij je nu gewoon eens druk maakt over je eigen tekortkomingen en je wat minder bezig houdt met zaken die jij als tekortkomingen van anderen ziet dan zou het hier een stuk gemoedelijker blijven
Knorquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:51 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Jullie lezen wat jullie willen lezen, ik zeg meerdere malen dat het leven een keuze is en dat iedereen die in moet vullen zoals hij/zij dat wil.
Maar ik reageer nu definitief niet meer, zinloze discussie.
nee, jij vindt het misplaatst en jij vindt dat ze zich verheffen boven anderen en jij verheft je nu tegenover hem door je denigrerende uitlatingen. Je doet precies hetzelfdequote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:53 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over tekortkomingen hoor.....maar over misplaatste brallerigheid en het jezelf verheffen boven een ander. iets wat ik gelukkig NOOIT gedaan heb en nooit zal doen. Misselijkmakend vind ik het namelijk.
Tekortkomingen heb ik ook, vele zelfs! Zoals ook jij die zult hebben en iedereen. dat is ook niet erg. maar jezelf verheffen is geen tekortkoming...dat is gewoon zielig!
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:55 schreef Misan het volgende:
[..]
nee, jij vindt het misplaatst en jij vindt dat ze zich verheffen boven anderen en jij verheft je nu tegenover hem door je denigrerende uitlatingen. Je doet precies hetzelfde
Nah, ik vond eigenlijk dat jij ook niet helemaal eerlijk discussieerde met jequote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
nou nou nou zeg... houden we het een béétje volwassen..
een iemand gaat schelden, de tegenpartij scheldt daardoor ook, en dan grijpt iemand dát weer aan om óók te gaan schelden en zegt tegen nummer 2 dat het zn eigen schuld is omdat hij ook ging schelden... etc. etc. etc.
kan er nou nóóit een eerlijke discussie over een onderwerp als dit zijn??
Wel heel geraffineerdquote:Weeeeer een ander is een corpsbal, leeft voor het corps, houdt van de verplichte avonden, de 'band' of de 'weetikveelwat' met zijn corpsbroeders en geniet van het verplicht pak dragen, bier halen aan verschillende barren en vindt dat vernedering en ongelijkheid bijdragen aan een goede studententijd en ontwikkeling.
En dat is weer oneerlijk gequote, want ze zegt tenslotte ook:quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:17 schreef -Elanor- het volgende:
[..]
Nah, ik vond eigenlijk dat jij ook niet helemaal eerlijk discussieerde met je
[..]
Wel heel geraffineerd.
En uiteindelijk blijft ze bij de feiten. Niemand ontkent tenslotte toch dat er bij corpsen / ontgroeningen sprake is van vernederingen, ongelijkheid, dresscode, etc.?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
De één blijft tijdens de studie gewoon 5 jaar bij mams wonen en schuift elke avond bij de warme prak aan en heeft niet veel behoefte aan sociale contacten.
Dat zeg ik dan ook in m'n post.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:20 schreef freiss het volgende:
[..]
Noem het kortzichtig, maar het werkt wel.![]()
Benie, 'iem jefatoecha chata'iem, 'al tovee'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |