Daarnaast vormen ze niet zelden allesbehalve onaangenaam gezelschap, in zoverre mijn bescheiden ervaringen mij enig recht geven daarover te oordelen. Evenwel dienen mensen het facet 'Corps', of - wat breder getrokken - het facet 'studentenvereniging', binnen de identiteit van een individu niet te overschatten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:34 schreef TitusPullo het volgende:
Ik ken best wat Corpsleden, en ik vind ze over het algemeen geschikte lui, zij het dat ze in geen enkel opzicht uitsteken boven het gros van hun medestudenten.
Je vergeet alleen 1 belangrijk punt, we leven met ze allen in een maatschappij waarbij iedereen zijn steentje moet bijdragen daaraan.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:.
Maar ik zal voor jullie de clichés even compleet maken: ik studeer rechten op de RUG en heb nog nooit gewerkt in mijn leven. Dat is simpelweg niks voor mij en zie het me eigenlijk ook de komende jaren niet doen. Ik zie wel hoe het leven gaat lopen, en zo denken veel mensen bij ons op de vereniging. Ik weiger loonslaaf te worden zodat een 'baas' over mijn rug zijn centen verdient.
Dat is ook niet zo vreemd, aangezien de meeste mensen die lid worden van een vereniging vaak wat socialer ingesteld zijn dan de gemiddelde student, en vaak ook wel over een vlotte babbel beschikken (of dat tijdens hun lidmaatschap wel aanleren).quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Daarnaast vormen ze niet zelden allesbehalve onaangenaam gezelschap, in zoverre mijn bescheiden ervaringen mij enig recht geven daarover te oordelen. Evenwel dienen mensen het facet 'Corps', of - wat breder getrokken - het facet 'studentenvereniging', binnen de identiteit van een individu niet te overschatten.
Wat ik opvallend vind is dat de mensen die ik ken die bij het corps zitten, ontzettend aardige en sociale mensen zijn die werkelijk NOOIT opscheppen over hun lid zijn.. Ja, je 'merkt' aan wat dingen dat ze mensen zijn die bij het corps (zouden kunnen) zitten, als je een 'vergelijkend warenonderzoek' doet zeg maarquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Daarnaast vormen ze niet zelden allesbehalve onaangenaam gezelschap, in zoverre mijn bescheiden ervaringen mij enig recht geven daarover te oordelen. Evenwel dienen mensen het facet 'Corps', of - wat breder getrokken - het facet 'studentenvereniging', binnen de identiteit van een individu niet te overschatten.
Ja, dat idee heb ik ook. Als er incidenten zijn, dan gebeurt dat door een select groepje idioten. Ken ook wel mensen die bij Albertus of Vindicat zitten (hoewel ze bij mij op de studie amper voorkomen), en het zijn over het algemeen prima mensen die zichzelf niet altijd even serieus nemen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat ik opvallend vind is dat de mensen die ik ken die bij het corps zitten, ontzettend aardige en sociale mensen zijn die werkelijk NOOIT opscheppen over hun lid zijn.. Ja, je 'merkt' aan wat dingen dat ze mensen zijn die bij het corps (zouden kunnen) zitten, als je een 'vergelijkend warenonderzoek' doet zeg maarmaar over het algemeen heb ik het idee dat de grootste schreeuwers in de juist minder er toe doende disputen zitten enzo
Hij moet wel fake zijn. Zo absurd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:46 schreef Haushofer het volgende:
Dat gevoel kreeg ik overigens niet bij s.c.vindicat
Jij bent dus de jongen die je, zo af en toe, op het faculteitsgebouw ziet zitten. Om met Peter Koelewijn te spreken: kom van dat dak af!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
ik studeer rechten op de RUG
Wat een stoere puistenkoppies!quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:17 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Zie de trots bijvoorbeeld van die sjaarsen in dit filmpje, dat is echt!:
Komt niet steeds dezelfde groep langs? Ik houd pinguins zo moeilijk uit elkaar.quote:
Zo schattig hè. Die broeken meestal veel te lang. En dan zo'n paar heerlijk afgeragde bootwerkersmolières eronder.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:50 schreef starla het volgende:
[..]
Komt niet steeds dezelfde groep langs? Ik houd pinguins zo moeilijk uit elkaar.
hap hapquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Sorry dat ik toch nog een keer ga reageren: wat een verzuurde reacties weer. Jullie burgers hebben een totaal verkeerd beeld van ons. Volgens mij denken jullie dat echt iedereen bij ons op de toko zich elke dag klem zuipt. De media proberen ons elk jaar weer kapot te krijgen door met foute info over onze kennismakingstijd te komen, in de hoop dat potentiële leden hiervan schrikken.
Maar ik zal voor jullie de clichés even compleet maken: ik studeer rechten op de RUG en heb nog nooit gewerkt in mijn leven. Dat is simpelweg niks voor mij en zie het me eigenlijk ook de komende jaren niet doen. Ik zie wel hoe het leven gaat lopen, en zo denken veel mensen bij ons op de vereniging. Ik weiger loonslaaf te worden zodat een 'baas' over mijn rug zijn centen verdient.
Over die leeftijd: de meeste worden idd meteen lid als ze van middelbaar afkomen, enkele voegen zich pas na een(paar) jaar bij ons.
Wij hebben bovendien met Minverva uit Leiden het beste netwerk van Nederland. Ik ken genoeg afgestudeerde koningen die zich met behulp van corpsleden omhoog 'ge-elleboogd' hebben naar de top. Maar jongens, jullie snappen wel dat zulke verhalen natuurlijk allemaal verzonnen zijn.![]()
Toch??
nee het is niet nodig, echter ze tippen elkaar wel enorm over wat handig is voor je CV, waar mooie vacatures of stageplaatsen zijn etc. Ik ben daar ZELF ook wel achter gekomen, maar pas op het eind van mijn studie toen het al te laat was. Het soort mensen dat lid word van het corps zijn mensen die een ENORME drang hebben om wat van het leven te maken. Qua vrouwen, qua feesten, qua banen. Dat is waar ze zich in onderscheiden van veel andere studenten. Slimmer zijn ze namelijk zeker niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Een serieuze vraag: in hoeverre is het lid zijn geweest van een "corps" voordelig om deel te willen uitmakenvan "de creme de la creme"? Is dat ook niet vooral een kwestie van een goede studie en een goede CV? Of heb je voor bepaalde bedrijven/richtingen nou echt zo'n vroeger lidmaatschap nodig?
wat bedoel je te zeggen? dat er in groningen weinig studenten wonen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:38 schreef Nautilus_ het volgende:
Misschien is het vooral belangrijk als je in een stad gaat studeren waar relatief weinig studenten wonen. Amsterdam is een yuppenstad waar veel dertigers wonen en aan de EUR in Rotterdam studeren vooral ouderen en pendelaars. Ik geloof dat je in Utrecht en Leiden als vanzelf nieuwe mensen leert kennen en dat daar ook buiten de vereningingen om veel georganiseerd wordt.
.
Het verenigingsleven is juist het sterkst in de 'typische' studentensteden zoals Leiden, Utrecht en Groningen. Het doel van een vereniging is niet "vrienden maken" want die maak je toch wel. Maar het gezamenlijk organiseren en beleven van een divers scala aan (typische studenten) activiteiten, hoe meer studenten er zijn, hoe meer vraag daar naar is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:38 schreef Nautilus_ het volgende:
Misschien is het vooral belangrijk als je in een stad gaat studeren waar relatief weinig studenten wonen. Amsterdam is een yuppenstad waar veel dertigers wonen en aan de EUR in Rotterdam studeren vooral ouderen en pendelaars. Ik geloof dat je in Utrecht en Leiden als vanzelf nieuwe mensen leert kennen en dat daar ook buiten de vereningingen om veel georganiseerd wordt.
Voor een deel klopt dit wel. Het is inderdaad niet zo dat de gemiddelde corpsdude 'slimmer' is dan een willekeurige andere student (maar ook niet dommer). Sterker nog, als je echt geinteresseerd bent om de wetenschap in te gaan en een intellectuele prestatie neer te zetten dan is een lidmaatschap waarschijnlijk niks voor jou. Het feesten en sociaal doen kan dan een flinke afleiding vormen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 02:35 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
nee het is niet nodig, echter ze tippen elkaar wel enorm over wat handig is voor je CV, waar mooie vacatures of stageplaatsen zijn etc. Ik ben daar ZELF ook wel achter gekomen, maar pas op het eind van mijn studie toen het al te laat was. Het soort mensen dat lid word van het corps zijn mensen die een ENORME drang hebben om wat van het leven te maken. Qua vrouwen, qua feesten, qua banen. Dat is waar ze zich in onderscheiden van veel andere studenten. Slimmer zijn ze namelijk zeker niet.
Als je niet goed instaat bent om door dit soort "types" heen te kijken en niet serieus te nemen. Dan krijg je nog een hele lange, zware KMT voor de boegquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:48 schreef ggz het volgende:
Juist door het optreden van s.c. vindicat begin ik juist ernstig te twijfelen aan een eventueel lidmaatschap. Hartstikke jammer dat hij pretendeert lid te zijn en vervolgens op zo'n manier stuk voor stuk alle vooroordelen bevestigt, ik had juist graag gezien dat hij ze ontkrachtte, iets wat elk lid zou doen in mijn opinnie. Daarom twijfel ik eigenlijk een beetje aan de 'echtheid' van deze persoon.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:20 schreef Nautilus_ het volgende:
Ik snap inderdaad niet wat mensen zoeken op die prairie.
Wat een onzin!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:48 schreef ggz het volgende:
Juist door het optreden van s.c. vindicat begin ik juist ernstig te twijfelen aan een eventueel lidmaatschap. Hartstikke jammer dat hij pretendeert lid te zijn en vervolgens op zo'n manier stuk voor stuk alle vooroordelen bevestigt, ik had juist graag gezien dat hij ze ontkrachtte, iets wat elk lid zou doen in mijn opinnie. Daarom twijfel ik eigenlijk een beetje aan de 'echtheid' van deze persoon.
Behalve voor jou dan. Want jij vind het stoer om te laat te komen bij college en hebt in je hele leven nog nooit een dag gewerkt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:50 schreef S.C.Vindicat het volgende:
[..]
Ryon snapt trouwens precies wat ik bedoel en ook wat 99% van de corpsleden met hun leven willen bereiken. En over die 2 studies waar je het over hebt klopt trouwens ook helemaal.
Kom, kom, niet zo bescheiden. Geschiedenis en Vergelijkende Indo-Europese Taalwetenschappen vormen een niet te versmaden duet.quote:
Precies, dan moet je inzien dat je het daar niet naar je zin gaat hebben.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:32 schreef Reya het volgende:
Je zou je wel kunnen afvragen of je wel geschikt bent voor het Corps als je bij voorbaat al bang bent om buiten de boot te vallen.
Nee, alleen paupers.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef S.C.Vindicat het volgende:
En.......nog koningen die zich hebben ingeschreven?
Ja,quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Haushofer, je komt altijd zo fatsoenlijk en hartelijk over... Wat een reactie!quote:
Reeds in 2007, Herodes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Tsja, 't is alsof je met een bord met "I hate niggers" door de Bronx loopt. Dat vraagt om een reactie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:47 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Haushofer, je komt altijd zo fatsoenlijk en hartelijk over... Wat een reactie!![]()
Dan is het nog steeds leuk. Er zijn zat mensen die niet het allergaafste huis of de allergaafste club zitten - de meerderheid zelfs - maar die het wel heel leuk met elkaar hebben. Sommige commissies of genootschappen zijn populairder dan anderen, maar dat neemt niet weg dat er vrijwel altijd mensen voor te vinden zijn die het leuk vinden om met elkaar te doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:56 schreef ggz het volgende:
ik vraag me af, wat is er nog leuk aan de vereniging (afgezien van je jaarclub) als je 'buiten de boot' bent gevallen en dus geen prominente, hoog-in-de-hierarchie-staande jaarclub hebt en niet in een corpshuis woont en de hele vereniging je dus min of meer met de nek aankijkt??
Dat vind ik dan weer een beetje zielig, het net-niet-koor. Ga dan voor een "echte" gezelligheidsvereniging, wanneer je toch iets meer dat corporale wil dan kan dat wel met de juiste disputen. Maar ga niet voor het nepkoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:57 schreef Chilles het volgende:
Niks mis met het Corps. Ken in Amsterdam aardig wat geschikte mensen die er bij zitten. Zelf ga ik bij LANX (volgens sommige wannabe corps, maar voor mij een mooi alternatief. Net als je iets minder traditie en vastgebondenheid wil, allemaal net wat minder hard), maar Corps komt altijd heel positief over.
Sowieso draaien verenigingen voor een groot deel om tradities en de ontgroening is daar 1 van, iedere fatsoenlijke vereniging heeft er dan ook 1.quote:Ben veel misplaatste vooroordelen tegengekomen in dit topic van mensen die er echt niks van begrijpen. En mensen die zeiken over ontgroening: ze kiezen er zelf toch voor om vernedered te worden, ik zie het probleem niet helemaal in. Feit blijft dat de grote verenigingen het populairst zijn. Dus als het corps (of AHC/Unitas voor hetzelfde geld) zo erg is, zou het raar zijn dat het zo populair is. Zelf vind ik ontgroening zelfs wel een functie hebben (waarschijnlijk spreek ik tijdens de ontgroening er anders over), want het zorgt er wel voor dat mensen die een vereniging als een bijzaak of iets vrijblijvends beschouwen worden gescheiden van de mensen die er echt voor gaan.
Nouja, ik noem het niet een wannabe corps, het wordt soms gewoon zo bestempeld. Het is gewoon een andere vereniging, zit ook bij het AHC. Word denk ik, zoals alle AHC verenigingen, gezien als de tegenhanger van het corps. Niks zieligs aan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:04 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een beetje zielig, het net-niet-koor. Ga dan voor een "echte" gezelligheidsvereniging, wanneer je toch iets meer dat corporale wil dan kan dat wel met de juiste disputen. Maar ga niet voor het nepkoor.
[..]
Oke, zijn we het daar over eens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:04 schreef zquing het volgende:
Sowieso draaien verenigingen voor een groot deel om tradities en de ontgroening is daar 1 van, iedere fatsoenlijke vereniging heeft er dan ook 1.
Lanx wel beste lullo's daar hoor. Sprak er laatst nog, prima gasten. En over ontgroeningen heb je gelijk, die hebben wel degelijk een functie. Zal je verbazen hoe lang je daar nog over praat. Komende weekjes tanden op elkaar en doorgaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:57 schreef Chilles het volgende:
Niks mis met het Corps. Ken in Amsterdam aardig wat geschikte mensen die er bij zitten. Zelf ga ik bij LANX (volgens sommige wannabe corps, maar voor mij een mooi alternatief. Net als je iets minder traditie en vastgebondenheid wil, allemaal net wat minder hard), maar Corps komt altijd heel positief over.
Ben veel misplaatste vooroordelen tegengekomen in dit topic van mensen die er echt niks van begrijpen. En mensen die zeiken over ontgroening: ze kiezen er zelf toch voor om vernedered te worden, ik zie het probleem niet helemaal in. Feit blijft dat de grote verenigingen het populairst zijn. Dus als het corps (of AHC/Unitas voor hetzelfde geld) zo erg is, zou het raar zijn dat het zo populair is. Zelf vind ik ontgroening zelfs wel een functie hebben (waarschijnlijk spreek ik tijdens de ontgroening er anders over), want het zorgt er wel voor dat mensen die een vereniging als een bijzaak of iets vrijblijvends beschouwen worden gescheiden van de mensen die er echt voor gaan.
quote:Dat vind ik dan weer een beetje zielig, het net-niet-koor. Ga dan voor een "echte" gezelligheidsvereniging, wanneer je toch iets meer dat corporale wil dan kan dat wel met de juiste disputen. Maar ga niet voor het nepkoor
Al lang opzitten vriend en bovendien moet ik- met de komende intensieve weken in het vooruitzicht - me voorbereiden op de broodnodige herkansingen die met rasse schrede dichterbij komen. Maar succes hoor met mij onderuit halen. Zal ik je anders wat pm'en voor bewijs, dan hoef jij ook niet meer zo je best te doen in dit topic.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:59 schreef OldJeller het volgende:
Moet jij nu niet intensief met de kei-week bezig zijn, en alles behalve nuchter zijn op dit moment?
Of ben je helemaal niet lid?
knorrentopic.
Imitatores, servum pecus!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:25 schreef S.C.Vindicat het volgende:
[..]
Al lang opzitten vriend en bovendien moet ik- met de komende intensieve weken in het vooruitzicht - me voorbereiden op de broodnodige herkansingen die met rasse schrede dichterbij komen. Maar succes hoor met mij onderuit halen. Zal ik je anders wat pm'en voor bewijs, dan hoef jij ook niet meer zo je best te doen in dit topic.
Zoals ze bij de Aryan Brotherhood zeggen: blood in, blood outquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:43 schreef Matthijs- het volgende:
Als je door de ontgroening heen bent gekomen, kan je dan eigenlijk ook weer lid-af worden of het is een lidmaatschap voor life?
Meer info:quote:"'Ragging' means the doing of any act which causes, or is likely to cause any physical, phsycological or physiological harm of apprehension or shame or embarrassment to a student, and includes– (a) teasing or abusing of playing Practical joke on, or causing hurt to any student. or (b) asking any student to do any act, or perform any thing, which he/she would not, in the ordinary course, be willing to do or perform."
quote:Ragging is a form of abuse on newcomers to educational institutions in Australia, Britain, India, Sri Lanka and in many other Commonwealth countries. It is similar to the American form, known as hazing, but is commonly much more severe.
Some senior students force the unorganized newcomers to undergo several forms of mental, physical and sexual abuses.The juniors are usually too frightened to resist their organized group of tormentors.
quote:Ragging is different from other crimes because the motive is solely to get perverse pleasure. Ragging is also different from other crimes as it is actively promoted by certain sections of the society.
Ragging lijkt mij een uitstekende vertaling van het woord 'ontgroening'. Krankzinnig sterk, die vertaling.*quote:Ragging is usually conducted during a fixed period in most institutions, which may range from day one to almost the whole year. Once this period is over, 'seniors' suddenly become "friends" (apparently): the beginning of this new relationship is often a "fresher's party". However, it often turns like a Dracula story, where the seniors incorporate some of the willing juniors to their gang, so that they may continue ragging (which is often used also as a tool for financial exploitations). Next these "incorporated" or "befriended" juniors also rag their juniors when the formers become seniors in the next year.
In any event, innumerable freshers under severe stress may then leave the system , or may be suffering from serious psychological trauma, which may continue to take its toll through post-traumatic stress disorders. Occasionally, there may be physical injury, and some may even commit suicide.
It has been observed that often, after the ragging season, the friendship between juniors & seniors is only apparent, possibly due to the fact the junior still remains dependent on the seniors in many respects. It has also been pointed out by many that the apparent friendship between the seniors and the juniors is only an eyewash. Respect can never be earned with threats, therefore the apparent respect the juniors show to their seniors is because of the fear (though they cherish hatred for their tormentors).
Kan nog steeds hoor, kwestie van even bellen. Je moet dan alleen wel snel alle zooi die op de paklijst staan bij elkaar zoeken, kon nog wel eens lastig zijn in twee dagen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 02:18 schreef Rahl het volgende:
Ik had me bijna inschreven bij USC in Utrecht, maar uiteindelijk wegens sport-wens toch maar niet gedaan. Best wel spijt van eigenlijk
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat jij, als lid van de absolute elite, in bijna elke post zulke banale taalfouten maakt? Ik vraag me dat oprecht af, het komt nogal vreemd over dat je zoveel werk maakt van het behoren bij een club met als één van de belangrijkste argumenten het opbouwen van een stevig netwerk voor je toekomstige carrière terwijl je blijkbaar amper foutloos kunt schrijven. Zou het voor je carrière dan niet beter zijn om het geld en de tijd die je spendeert aan de vereniging te steken in wat bijlessen Nederlands?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:25 schreef S.C.Vindicat het volgende:
[..]
Al lang opzitten vriend en bovendien moet ik- met de komende intensieve weken in het vooruitzicht - me voorbereiden op de broodnodige herkansingen die met rasse schrede dichterbij komen. Maar succes hoor met mij onderuit halen. Zal ik je anders wat pm'en voor bewijs, dan hoef jij ook niet meer zo je best te doen in dit topic.
Je kan altijd lid af worden..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:43 schreef Matthijs- het volgende:
Als je door de ontgroening heen bent gekomen, kan je dan eigenlijk ook weer lid-af worden of het is een lidmaatschap voor life?
Bij Vindicat is het vooral zaak om foutloos Latijn te kunnen spellenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 05:18 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat jij, als lid van de absolute elite, in bijna elke post zulke banale taalfouten maakt? Ik vraag me dat oprecht af, het komt nogal vreemd over dat je zoveel werk maakt van het behoren bij een club met als één van de belangrijkste argumenten het opbouwen van een stevig netwerk voor je toekomstige carrière terwijl je blijkbaar amper foutloos kunt schrijven. Zou het voor je carrière dan niet beter zijn om het geld en de tijd die je spendeert aan de vereniging te steken in wat bijlessen Nederlands?
Doe even normaal zeg. Elke pauper kan tegenwoordig naar een hogeschool of universiteit gaan en zich aansluiten bij het lichaam der studenten.quote:
Misschien was Kees een beetje cynisch.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef waht het volgende:
[..]
Doe even normaal zeg. Elke pauper kan tegenwoordig naar een hogeschool of universiteit gaan en zich aansluiten bij het lichaam der studenten.
Er is gewoon een groep onzekere mensen binnen het corps die zich naar buiten zo gedragen als jij nu doet. Ik ben zelf niet lid maar ken een hoop mensen binnen Vindicat, en dat zijn eigenlijk allemaal leuke, niet arrogante mensen. Er is alleen een groepje oppervlakkige mensen die het beeld van arrogante brallers geeftquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Sorry dat ik toch nog een keer ga reageren: wat een verzuurde reacties weer. Jullie burgers hebben een totaal verkeerd beeld van ons. Volgens mij denken jullie dat echt iedereen bij ons op de toko zich elke dag klem zuipt. De media proberen ons elk jaar weer kapot te krijgen door met foute info over onze kennismakingstijd te komen, in de hoop dat potentiële leden hiervan schrikken.
Over die leeftijd: de meeste worden idd meteen lid als ze van middelbaar afkomen, enkele voegen zich pas na een(paar) jaar bij ons.
Wij hebben bovendien met Minverva uit Leiden het beste netwerk van Nederland. Ik ken genoeg afgestudeerde koningen die zich met behulp van corpsleden omhoog 'ge-elleboogd' hebben naar de top. Maar jongens, jullie snappen wel dat zulke verhalen natuurlijk allemaal verzonnen zijn.![]()
Toch??
Dat is inderdaad zo. Bij Albertus hangt veel meer het cultuurtje van 'prominent zijn'.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:21 schreef Honeymooner het volgende:
Ja, dat idee heb ik idd ook. Studeer in Groningen en de brallers die je hoort, keihard bellend in de trein met een hese stem enzo, zijn altijd de Albertianen.
Ook de Vindi's die ik ken, zijn stuk voor stuk hartstikke aardig. Het is misschien een beetje teveel van het goede als je met een complete club bent, maar dan nog..
Heb ook wel wat feestjes meegemaakt, door m'n ex die er bij zat, en ook die waren hartstikke prima. Het stinkt idd wel redelijk op de kroeg, maar in welk café ruikt het nou optimaal?
Nieuwe universiteit. Ze hebben daar wel verenigingen, maar niks dat erkend is door de ASV of AHC. Gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Beide instellingen zijn niet meer zo happig op het aannemen van nieuwe leden,quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:51 schreef 49euro het volgende:
waarom heeft een stad als maastricht ofzo geen corps?
Dat was een confessionele universiteit die een kleine 300 jaar terug op de fles is gegaan. De bedoeling was dat de Friezen een zekere theologische tegenwicht zouden kunnen bieden aan de Leidse universiteit -de eerste van Nederland -. Dat was niet echt een succes. de Friezen zijn ondanks dat toch nog best trots op dat dingetje.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:39 schreef S.C.Vindicat het volgende:
De oudste universiteit van NL is volgens mij de universiteit van Franeker (?) ergens in Friesland, tenminste dat heb ik weleens gehoord. Daarbij was ook een corps, maar deze was dacht ik alleen voor hoogleraren
Ergens op internet te vinden??quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:36 schreef pmdomela het volgende:
Protip voor de mensen in dit topic: lees even het coverartikel van de nrc next van vandaag
Nee, maar hoewel leuk geschreven is het niet een heel vernieuwend artikel verder. De strekking is een beetje van:quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:21 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ergens op internet te vinden??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |