21 is aan de oude kant. maar kan nog net wel. 16 en 17 jarigen heb je er heel weinig (16 is zelfs praktisch onmogelijk) Bedenk wel dat je in je eerste jaar voornamelijk met jongens zit die nog niet zo lang aan het studeren zijn en voor wie veel dingen nog helemaal nieuw en gaaf zijn. Als jij al een bachelor binnen hebt kan het zijn dat je dan al bezig bent met andere dingen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:26 schreef GR het volgende:
Dat denk ik inderdaad ook. In een oud topic op fok las ik echter dat er ook nog relatief veel waren van 21 jaar (bijv. studenten die via CD zijn gaan studeren). Ik wil op mijn 21ste namelijk aan een tweede studie beginnen en een traditionele vereniging trekt mij wel aan. Een jaarclub vormen met 19/20 jarigen lijkt mij geen probleem. Het wordt echter anders wanneer je met alleen 16 en 17 jarigen te maken hebt, maar dat is dus niet het geval gelukkig.
16/17 heb je vooral als je een HBO-opleiding begint op die leeftijd..quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:26 schreef GR het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. In een oud topic op fok las ik echter dat er ook nog relatief veel waren van 21 jaar (bijv. studenten die via CD zijn gaan studeren). Ik wil op mijn 21ste namelijk aan een tweede studie beginnen en een traditionele vereniging trekt mij wel aan. Een jaarclub vormen met 19/20 jarigen lijkt mij geen probleem. Het wordt echter anders wanneer je met alleen 16 en 17 jarigen te maken hebt, maar dat is dus niet het geval gelukkig.
Iets als een Nobelprijs lijkt me wel stimulerend daartoequote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Is dat ook niet vooral een kwestie van een goede studie en een goede CV?
De trotse corpspikken willen graag voordoen dat alleen zij de creme de la creme zullen gaan vormen, maar dat is gelukkig niet zoquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Een serieuze vraag: in hoeverre is het lid zijn geweest van een "corps" voordelig om deel te willen uitmakenvan "de creme de la creme"? Is dat ook niet vooral een kwestie van een goede studie en een goede CV? Of heb je voor bepaalde bedrijven/richtingen nou echt zo'n vroeger lidmaatschap nodig?
Het netwerk dat je erbij opbouwt is wel handig voor later, verder weet ik het niet zo. Maar netwerken kun je natuurlijk bij alle grote verenigingen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Haushofer het volgende:
Een serieuze vraag: in hoeverre is het lid zijn geweest van een "corps" voordelig om deel te willen uitmakenvan "de creme de la creme"? Is dat ook niet vooral een kwestie van een goede studie en een goede CV? Of heb je voor bepaalde bedrijven/richtingen nou echt zo'n vroeger lidmaatschap nodig?
Laten we het zo stellen: je hebt op geen enkele manier garanties (met of zonder diploma ook niet). Tenzij je wellicht wilt werken bij een bedrijf waar enkel ex-corpsleden werken die niet-corpsleden niet toelaten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Haushofer het volgende:
leer eerst maar eens dat je zelf niets waard bent als je mensen die anders zijn dan jij (denk jij) als burgers bestempelt.. dat ben je zelf ook, arrogant naar virtueel heldjequote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Sorry dat ik toch nog een keer ga reageren: wat een verzuurde reacties weer. Jullie burgers ....
Door verhalen als deze vindt de gemiddelde student jullie een stel omhooggevallen kneuzen, zie je dat dan echt niet? Vindicat is een commune voor goed geklede en met een hete aarddappel-in-de-keel pratende hippies. Ik ben een keer in een dronken bui binnengeweest en heb gratis gezopen op de rekening van iemand anders: 'zet maar op de rekening van henk-willem' Easy as that. Later kwamen ze er wel achter en werden we eruit gekickt. Maar niet voordat ik die intens penetrante, door merg en been gaande pislucht heb moeten ruiken een uur lang. Die hele keet is donker, vies en stinkt. Er ligt bier op de grond en glas en zelfs het meubilair lijkt zweetklieren te hebben. Corps? Wellicht... Gesofisticeerd? Neeeeeh.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Kansloos verhaal
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:34 schreef TitusPullo het volgende:
Ik ontdek anders niet bar veel te becommentariëren inhoud.
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:06 schreef S.C.Vindicat het volgende:
Sorry dat ik toch nog een keer ga reageren: wat een verzuurde reacties weer. Jullie burgers hebben een totaal verkeerd beeld van ons. Volgens mij denken jullie dat echt iedereen bij ons op de toko zich elke dag klem zuipt. De media proberen ons elk jaar weer kapot te krijgen door met foute info over onze kennismakingstijd te komen, in de hoop dat potentiële leden hiervan schrikken.
Maar ik zal voor jullie de clichés even compleet maken: ik studeer rechten op de RUG en heb nog nooit gewerkt in mijn leven. Dat is simpelweg niks voor mij en zie het me eigenlijk ook de komende jaren niet doen. Ik zie wel hoe het leven gaat lopen, en zo denken veel mensen bij ons op de vereniging. Ik weiger loonslaaf te worden zodat een 'baas' over mijn rug zijn centen verdient.
Over die leeftijd: de meeste worden idd meteen lid als ze van middelbaar afkomen, enkele voegen zich pas na een(paar) jaar bij ons.
Wij hebben bovendien met Minverva uit Leiden het beste netwerk van Nederland. Ik ken genoeg afgestudeerde koningen die zich met behulp van corpsleden omhoog 'ge-elleboogd' hebben naar de top. Maar jongens, jullie snappen wel dat zulke verhalen natuurlijk allemaal verzonnen zijn.![]()
Toch??
Zij pretenderen dit trouwens ook niet: ze verlevendigen hun studententijd gewoon met een hoop onzin, waar ik niets op tegen heb. De mensen die er prat op gaan Lid te zijn, zijn lid van een onbetekenende jaarclub, of vooraanstaand maar door en door psychopatisch.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:34 schreef TitusPullo het volgende:
Ik ken best wat Corpsleden, en ik vind ze over het algemeen geschikte lui, zij het dat ze in geen enkel opzicht uitsteken boven het gros van hun medestudenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |