Veel? Waarom dan geen DS?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:44 schreef 2cv het volgende:
Sorry, ik heb nogal wat moeite een selectie te maken dus staan er wat veel plaatjes in de OP
Is dat nou een naar de VS geëxporteerde Nederlandse Ami?quote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Dit vond ik wel een toffe
[ afbeelding ]
Dat is niet helemaal duidelijk. Aan de voorkant zit nog een oude Franse plaatquote:Op maandag 27 juli 2009 18:21 schreef Jalu het volgende:
[..]
Is dat nou een naar de VS geëxporteerde Nederlandse Ami?
Is dat jouw auto ? Zo ja: dan was jij dus in Berlikum ?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:15 schreef Nesto het volgende:
Hallo! BX rijdert, ook m'n eerste auto.
[ afbeelding ]
Foto Poekoek
Ja en ja !quote:Op maandag 27 juli 2009 19:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is dat jouw auto ? Zo ja: dan was jij dus in Berlikum ?
Wie ben jij dan ? Ik was er namelijk ook. Ik was er met die grijze BX Break, de witte was toen al weg.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:56 schreef Nesto het volgende:
[..]
Ja en ja !
Foto is van de eerste keer, dit jaar was ik er ook weer tho.
Bij de tweede keer bedoel je.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wie ben jij dan ? Ik was er namelijk ook. Ik was er met die grijze BX Break, de witte was toen al weg.
2.0 16V type 2? Ziet er netjes uit, onze is ook een Break, zelfde kleur, maar dan 1.8iquote:Op maandag 27 juli 2009 18:17 schreef Jalu het volgende:
Meldt
[ afbeelding ]
En met een AX is niks mis! Weinig mensen weten hoeveel lol je met zo'n karretje kunt hebben.
quote:Op maandag 27 juli 2009 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij mijn Citroen specialist staat nu een CX-break, die een spookrijder is tegengekomenLinks voor helemaal in elkaar, subframe ontzet, bult in het dak, niks meer aan te doen
Wat dacht je van dat Maserati blok? Als er problemen mee waren moest er iemand van Maserati langskomenquote:Op maandag 27 juli 2009 23:40 schreef Waffle het volgende:
Hier meld zich nog een Citroën liefhebber. Ik heb het van mijn vader meegekregen. Hij heeft namelijk al meer dan 25 jaar een Citroen DSpecial en sinds een jaar ook een DS20 Pallas. Ik blijf het echt prachtige auto's vinden. Zelf heb ik geen Citroën en gebruik ik dezelfde reden als iemand op de vorige pagina, het student zijn..
De Citroën SM blijft ook echt een monster van een auto. Jammer dat hij technisch zo hard faalde... Ooit gezien waar de accu zit en hoe je deze moet vervangen?
Staat wel sjiek. Sta je met problemen voor de deur, komt er een monteur van Maserati je auto makenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:22 schreef oshiro het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat Maserati blok? Als er problemen mee waren moest er iemand van Maserati langskomen
Die buren zullen ook vast wel staan kijken als je uberhaupt een SM voor je deur zetquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Staat wel sjiek. Sta je met problemen voor de deur, komt er een monteur van Maserati je auto makenKun je de buren zien kijken....
Check, zelfde als wij hebbenquote:
Betrouwbaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef oshiro het volgende:
Check, zelfde als wij hebbenHeerlijke auto, nooit gedonder mee ook.
Hier km-stand op 191.000 maar dat was voor m'n ouders hem meenamen op vakantie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:53 schreef Prowl het volgende:
[..]
Betrouwbaar
Jammer dat de mijne achter nog de originele veerbollen had uit 1998 en voor waren ze van 2003![]()
De LHM was zwart ipv groen
Laatste apk alleen 2 stofhoesjes a 15,= per stuk
KM stand staat op 350.000 inmiddels maar er zit een blok in wat net 155.000 gelopen heeft
Een C4 Coupé.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
Hahaha een C5, hahaha, ik lig dubbel joh, ik rol over de grond.
Een prachtige auto. Netjes, maar heeft toch ook wel iets sportiefs vind ik persoonlijk.quote:
Lekke veercylinder, dusquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Prowl het volgende:
Mijn Xantia zakt ook in ook al is ie helemaal nagekeken zodat ie omhoog zou moeten blijven staan maar elke morgen ligt ie weer met zn gat op de grond
Uhuh. Het kan zijn dat het lek nog niet erg genoeg is om gezien te worden. Ze checken dat door de olieslan van de cylinder los te trekken. Als de cylinder goed lek is, spuit de olie uit de cylinder. Bij mij druppelen ze allebei en dat is min of meer normaal. Ze weten dus dat een van de twee lek is, maar het lek is nog niet erg genoeg om het spuiten te veroorzaken. Ik vermoed dat het bij jou hetzelfde is. Waar woon je? Toevallig in de buurt van Oss? Ik heb hier een hele goeie Citroenspecialist zitten. En niet duur (Grote beurt vandaag was 270 Euriquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef Prowl het volgende:
Was allemaal in orde (volgens de te dure Citroën expert)
Kan het de hoogteregelaar niet zijn ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb alleen wel een lekke veercylinder, achter. Hij staat met zijn kont op de grond 's ochtends. Ze kunnen alleen nog niet zien welke lek is, links of rechts. Ik denk dat ik ze na de vakantie maar allebei laat vervangen. Het kan geen kwaad, zeggen ze bij Citroen.
Nee.quote:
Is pas gedaan. Hielp niet.quote:Overigens, LHM spoelen (niet alleen verversen) doet wonderen ...
Precies, en die allereerste Xants met die chevron boven de grille ipv erin ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:04 schreef Acryl het volgende:
Als de kont zakt, zit 't probleem dan niet in de extra bol bij de achteras? Volgens mij hoort deze de druk vast te houden zodat die niet doorzakt achter.
Want volgens mij had de BX deze bol niet en daarom zie je de kont van een BX altijd zo laag liggen na een tijdje stil staan.
restdruk in de achterveerbollen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef 2cv het volgende:
Waarom kan het de hoogteregelaar niet zijn ? En BXen blijven af-fabriek ook wel een poosje omhoog staan hoor
Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.quote:
Ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:
Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.
Echter, als de motor uit staat, verdwijnt de druk vanaf de pomp naar die 'kraan' al snel. Indien die 'kraan' dan ook nog eens wat lek is dan zakt de ahcterkant in.
Tenminste, ik denk dat het zo werkt
Dan is het inderdaad wel handig om de achterste draagarmen eens goed te bekijken, kunnen de rubbers zijn, lagers of doorgeroest alhoewel dat laatste bij een C5 me sterk lijkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:22 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Even een vraagje voor de slimmere citrofielen hier:
Mijn pa heeft een C5 I (lelijke dingen zijn dat), en nu heeft het ding een kwaal. Wobbelig stuurgedrag, kraken achter, bij het uitstappen, en een /--\ wielstand achter, is dat een achterdraagarmlager? Ik meende dat het symptoon /--\ bij een BX meestal ADAL aan gort in hield.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |