abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:28:47 #51
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71409115
Och mij maakt het niet uit, het ziet er leuk uit.

Zolang hij dat maar niet doet onder het rijden

20.000km in een jaar tijd zonder gekkigheid vind ik netjes (het achterstallig onderhoud niet mee gerekend)

Zolang er geen grote kosten aankomen blijft de Xantia voor de deur en anders is de volgende een :



Lekker ruimen, hoge zit en ze kosten geen bal meer
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 21:40:18 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71409508
Waarom kan het de hoogteregelaar niet zijn ? En BXen blijven af-fabriek ook wel een poosje omhoog staan hoor
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:44:46 #53
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71409691
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:04 schreef Acryl het volgende:
Als de kont zakt, zit 't probleem dan niet in de extra bol bij de achteras? Volgens mij hoort deze de druk vast te houden zodat die niet doorzakt achter.

Want volgens mij had de BX deze bol niet en daarom zie je de kont van een BX altijd zo laag liggen na een tijdje stil staan.
Precies, en die allereerste Xants met die chevron boven de grille ipv erin ook.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71409900
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef 2cv het volgende:
Waarom kan het de hoogteregelaar niet zijn ? En BXen blijven af-fabriek ook wel een poosje omhoog staan hoor
restdruk in de achterveerbollen?
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 21:56:28 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71410110
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:50 schreef Acryl het volgende:

[..]

restdruk in de achterveerbollen?
Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.

Echter, als de motor uit staat, verdwijnt de druk vanaf de pomp naar die 'kraan' al snel. Indien die 'kraan' dan ook nog eens wat lek is dan zakt de ahcterkant in.

Tenminste, ik denk dat het zo werkt
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_71410335
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:56 schreef 2cv het volgende:


Zoiets. Hoogteregelaar is een soort kraan. Als die kraan open staat, pers je LHM in de bollen en daarmee ook in de veercilinders. Staat je veerbollenbak op de juiste hoogte dan gaat de kraan dicht. Dit werkt mechanisch, dus altijd en dus ook als de motor uit staat.

Echter, als de motor uit staat, verdwijnt de druk vanaf de pomp naar die 'kraan' al snel. Indien die 'kraan' dan ook nog eens wat lek is dan zakt de ahcterkant in.

Tenminste, ik denk dat het zo werkt
Ik denk dat je gelijk hebt.
Mijn rijtje: 1x GS, 3x DS, 1x CX, 1x BX en 1x zo'n bestel Visa.
pi_71410985
Even een vraagje voor de slimmere citrofielen hier:

Mijn pa heeft een C5 I (lelijke dingen zijn dat), en nu heeft het ding een kwaal. Wobbelig stuurgedrag, kraken achter, bij het uitstappen, en een /--\ wielstand achter, is dat een achterdraagarmlager? Ik meende dat het symptoon /--\ bij een BX meestal ADAL aan gort in hield.
Moeder, waar is mijn pils?
pi_71411181
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:22 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Even een vraagje voor de slimmere citrofielen hier:

Mijn pa heeft een C5 I (lelijke dingen zijn dat), en nu heeft het ding een kwaal. Wobbelig stuurgedrag, kraken achter, bij het uitstappen, en een /--\ wielstand achter, is dat een achterdraagarmlager? Ik meende dat het symptoon /--\ bij een BX meestal ADAL aan gort in hield.
Dan is het inderdaad wel handig om de achterste draagarmen eens goed te bekijken, kunnen de rubbers zijn, lagers of doorgeroest alhoewel dat laatste bij een C5 me sterk lijkt.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 22:38:10 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71411452
Ik zeg: adals. Zet de C5 in de laagste stand, krik de achterkant op (wielen van de grond), zet het spul voor de stevigheid op assteunen en wrik aan het wiel. Zit er beweging in dan zijn je ADALs aan gort.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 juli 2009 @ 12:56:54 #60
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_71424981
VW Golf rijders

Mijn dag is weer goed
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_71426225
lol, ik heb een citroen ax en ik heb er nog steeds spijt van dat ik dat ding heb gekocht

Dat ding kraakt en rammelt aan alle kanten. Er gaan steeds meer lampjes branden op het dashboard
Als ik dat wrak start slaat hij ALTIJD af (mss iets met een temp sensor?), na 5 min komt er ergens een piepend geluid vandaan, wat steeds harder word. Erg leuk als je smorgens in R'dam centrum staat en je ziet gewoon iedereen ze raampje dichtdraaien om dat kutgeluid niet te horen

Verder is het weggedrag om te janken, je mist een 5e versnelling, een interieur waar je zwaar depressief van word en echt subwoofer proof is die ook niet want het lijkt wel of dat ding uit elkaar trilt.

Misschien is het ook niet zo handig om een 15 inch hifonics sub erin te gooien (die geneens past, de achterbank staat een stukje naar voren)

Maargoed, het is wel extreem goedkoop, dat maakt een hoop goed. Je lacht je rot om de wegenbelasting en verzekering en qua verbruik is het nog wel te doen. En je douwt 'm werkelijk waar overal tussen, gewoon op z'n frans... richting aan en gaan Parkeren is een eitje.

Dus ja, ene kant zou ik 'm het liefst vandaag nog weg doen. Aan de andere kant heeft ie ook wel weer z'n voordelen. Ik denk dat ik deze auto echt letterlijk en figuurlijk op ga rijden tot de apk verloopt. wat nog een kleine 9 maanden duurt... Maar nooit meer een oude citroen voor mij.

De nieuwe modellen kan ik echter wel waarderen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:36:22 #62
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71428597
Wat ik eigenlijk mis is een 6e versnelling op m'n Xantia. 3200 toeren op de snelweg is gewoon best veel
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71429351
@oshiro: Mijn Xantia is inderdaad een 2.0-16v, én een type 2. Met veel leuke hebbedingetjes als navigatiesysteem, 4 elektrische ramen, leren bekleding etc.

Wat betreft dat toerental: mijn vorige Xant was een 2.0HDi (110 pk). Als die 3200 toeren maakte reed je dik 160 km/u, die HDi is echt een fantastisch fijne motor. Helaas rij ik nog geen 8000 km /jaar en dan is een diesel volstrekt oninteressant. Overigens is een 2.0-16v bepaald geen slak en ook best nog wel een fijn blok, maar het kan niet tippen aan de extreme rust en relaxed-heid van de HDi.
pi_71429551
Overigens zit het snel zakken van een Xantia met antizink (alles vanaf bouwjaar 1995) meestal niet in een lekke veercilinder maar in een lege anti-zink bol, de veerbol die zich bevindt aan de achteras tussen de achterwielen. Kan inderdaad geen kwaad, alleen moet je soms wat langer wachten voor je kunt wegrijden omdat de remmen het dan tijdens het op druk komen van het systeem ook niet zo best doen...

Nieuwe bol kost een paar tientjes...
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 15:19:09 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71430189
Ik rijd in mijn BX (!) rustig weg met doorgezakte kont. De voorwielen remmen wel. En anders maar niet
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:16:46 #66
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71432016
Bij die Xantia had ik er trouwens ook last van dat bij het remmen voor de eerste keer (bij het uitrijden van een parkeerplek dus) onwijs slecht te doseren zijn. Je trapt trapt trapt en er gebeurt niks, en dan sta je daarna ineens met een klap stil (door de remmen, niet door een botsing ).
Maar met het vervangen van de LHM is dat al behoorlijk minder geworden.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')