Nee. Over wat voor ervaringen hebben we het eigenlijk? God geeft me zoveel ervaringen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, niet exact dezelfde dan. Maar denk jij ook niet dat er gelovigen van andere religies zijn die soortgelijke ervaringen hebben als jij?
Dat ze in verbinding staan met hun God, weet ik veel hoe ze dat ervaren.:')quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee. Over wat voor ervaringen hebben we het eigenlijk? God geeft me zoveel ervaringen.
Dus je bent het eens met Modus, zonder te weten waar de post uberhaupt over gaat (en ik denk dat hij dat zelf ook niet weet).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat ze in verbinding staan met hun God, weet ik veel hoe ze dat ervaren.:')
Gewoon het feit dát ze een God ervaren.
Ik snap exact waar Modus het over heeft, alleen jij maakt het onnodig ingewikkeld.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus je bent het eens met Modus, zonder te weten waar de post uberhaupt over gaat (en ik denk dat hij dat zelf ook niet weet).
Hier ook alweer?:')quote:Ik denk dat we er hier maar weer mee ophouden of niet?
Ervaren ze dan niet hun eigen God, volgens jou?quote:Maar zonder daar verder diep op in te gaan, nee, ik geloof niet dat anderen met andere religies/goden dat ook zo kunnen ervaren. Dit wil niet zeggen dat ze geen spirituele zaken kunnen ervaren, maar die hebben niets met de christelijke God van doen.
Jij kan 'ervaringen' niet definiëren. Ik denk niet dat het onnodig is om dat te doen als je vast wil stellen of iemand dezelfde ervaringen heeft of niet. Dan moet je eerst weten wat het zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik snap exact waar Modus het over heeft, alleen jij maakt het onnodig ingewikkeld.
Ja, ze kunnen wel wat ervaren, maar dat is niet God, de enige schepper van het universum. Het is of ingebeeld, of er is sprake van bewustzijnsveranderingen als gevoel van bepaalde praktijken, of men wordt beďnvloed door ander spiritueel leven anders dan God. Verder zitten 'ervaringen' niet alleen tussen je oren. Ook interactie met de omgeving is ervaring, levenservaring.quote:Ervaren ze dan niet hun eigen God, volgens jou?
Hoe weet je zo zeker dat ze niet hun God ervaren? En hoe weet je zo zeker dat jij het niet inbeeld, of dat er bij jou sprake is van bewustzijnsveranderingen van bepaalde praktijken, of dat jij beinvloed wordt door ander spiritueel leven dan God?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 01:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ze kunnen wel wat ervaren, maar dat is niet God, de enige schepper van het universum. Het is of ingebeeld, of er is sprake van bewustzijnsveranderingen als gevoel van bepaalde praktijken, of men wordt beďnvloed door ander spiritueel leven anders dan God. Verder zitten 'ervaringen' niet alleen tussen je oren. Ook interactie met de omgeving is ervaring, levenservaring.
Dat zeg ik dus niet. Ik ben zelf echter een monotheďst en ik geloof niet dat je op allerlei manieren tot die God kan komen, alleen via Jezus Christus. In mijn ogen kan men dus wel wat ervaren, maar niet de invloed van wie ik geloof dat de schepper is Yahweh.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 03:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat ze niet hun God ervaren?
Omdat ik mijn ervaringen niet opdoe met drugs, meditatie, visualisatie, repeterende gebeden (zoals 25 wees gegroetjes) of andere technieken die voor bewustzijnsverandering zorgen.quote:En hoe weet je zo zeker dat jij het niet inbeeld, of dat er bij jou sprake is van bewustzijnsveranderingen van bepaalde praktijken,
Laten we zeggen de God van de bijbel die zegt dat hij de schepper is.quote:of dat jij beinvloed wordt door ander spiritueel leven dan God?
Nee ik heb ook na te checken feiten als back up. Niet dat die iedereen zouden overtuigen maar dat is ook geen criterium om vast te stellen dat het om feiten gaat en niet slechts persoonlijke ervaringen.quote:Je hebt totaal niets in te brengen om de waarheid van jouw geloof (of beleving) te verdedigen tegenover dat van anderen. Je schuilt je alleen maar achter je eigen ervaring... en die kan heel handig niet bewezen worden of aan een ander duidelijk gemaakt worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |