abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71360728
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:35 schreef DemonDEFO het volgende:

[..]

Als je een keer goed had opgelet zag je dat Vermeer dat ook deed, met als grote verschil dat veel ballen over de zijlijn verdwenen of gewoon bij een speler van Benfica belandde.
Wat dit betekent is dat verdedigers zich niet aanbieden voor de korte bal en dat middenvelders niet goed vrij staan voor een uitworp.
Ik heb gister maar een paar minuten gezien, dus kon niet zien of Vermeer dat ook deed. In het totaalplaatje is Maarten gewoon verder. Daarnaast ook international en op basis van dit zie ik hem gewoon het liefste als eerste doelman.
quote:
Waarom moet je huillachen? Ik heb toch gelijk?

Ik heb vertrouwen in Atouba, maar dat ze nu een speler hebben gehaald die niet 100% fit is vind ik gewoon dom. We hebben wéér geen echte linksback.
quote:
Zelf heb ik best een positief gevoel over gehouden aan het AT. Dit zijn toch teams die top EL/laag CL zijn, oftewel teams waartegen je speelt in het aankomende Europese seizoen. Het is dat er zoveel cadeautjes zijn weggegeven want voor de rest was Ajax zeker niet de onderliggende partij.
Er is zeker ruimte voor verbetering, maar al die negativiteit hier (na het optimisme van vrijdag ) is gewoon weer triest.
Eens hoor. Ik hecht ook niet zoveel waarde aan het AT eigenlijk. Tuurlijk kun je in deze wedstrijdjes zien hoe het er nu uitziet, maar ik weet 100% zeker dat een dergelijke fout van Rommedahl niet zal gebeuren in een echt Europees potje. En wat dat betreft hebben we veel weggegeven, doordat niet iedereen 100% scherp was. Geef ze geen ongelijk, want de laatste 2 jaar zijn spelers van ons door het AT langdurig uitgeschakeld geweest.

Volgende week tegen Groningen weet ik zeker dat we er staan. Misschien ook met een middelmatige verdediging, maar dan is WEL iedereen scherp, spelen we waarschijnlijk met De Zeeuw ipv Sno en is Groningen ook van een heel ander kaliber dan deze 2 topploegen.
pi_71361112
Ik ben het eens met je verhaal, behalve het deel van Atouba/Obradovic. Je gaat bij het kiezen tussen twee spelers toch niet kijken wie het fitste is, tenzij echt álles van hetzelfde niveau is? Fitheid is te trainen, kijk maar naar Sulejmani
:')
pi_71361936
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:11 schreef DemonDEFO het volgende:
Ik ben het eens met je verhaal, behalve het deel van Atouba/Obradovic. Je gaat bij het kiezen tussen twee spelers toch niet kijken wie het fitste is, tenzij echt álles van hetzelfde niveau is? Fitheid is te trainen, kijk maar naar Sulejmani
Bovendien was/is Obradovic ook nog niet fit.. Die speelde met Partizan de voorronde CL ook nog niet
  maandag 27 juli 2009 @ 12:53:17 #179
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_71362228
quote:
Die is nog mooie dan Ryan Donk die hem in eigen doel weet te glijden...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:55:49 #180
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_71362312
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:53 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Die is nog mooie dan Ryan Donk die hem in eigen doel weet te glijden...
Maar gezien het moment wel een stuk minder pijnlijk.
Life is what you make it.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:58:27 #181
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_71362388
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:55 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Maar gezien het moment wel een stuk minder pijnlijk.
Reken maar
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:16:49 #182
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71362897
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:55 schreef Nashje het volgende:

[..]
Eens hoor. Ik hecht ook niet zoveel waarde aan het AT eigenlijk. Tuurlijk kun je in deze wedstrijdjes zien hoe het er nu uitziet, maar ik weet 100% zeker dat een dergelijke fout van Rommedahl niet zal gebeuren in een echt Europees potje.
Ik kan mij een hele vroege tegengoal van Arsenal herinneren door zo een domme terugspeelbal. Poulfase CL was dat toen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 27 juli 2009 @ 13:19:55 #183
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71362971
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:16 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik kan mij een hele vroege tegengoal van Arsenal herinneren door zo een domme terugspeelbal. Poulfase CL was dat toen?
Je doelt op Johann Vogel?
pi_71363226
of die van vermaelen waardoor we geen championsleague speelden.
pi_71363373
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef OreO het volgende:
of die van vermaelen waardoor we geen championsleague speelden.
Dat was gewoon domme pech.
pi_71363660
Bodul naar Spurs.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71363667
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:32 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat was gewoon domme pech.
Domme pech na dom balverlies van Urby. Maar ja, gedane zaken.
pi_71364014
quote:
Gabri hoopt over twee weken te kunnen spelen
Geschreven op maandag, 27 juli om 13:40

De wedstrijden tegen FC Groningen en RKC Waalwijk komen nog te vroeg, maar Gabri hoopt snel weer te kunnen spelen voor Ajax. De middenvelder haakte eind juni af met achillespeesblessure en maakte maandag zijn rentree op het trainingsveld. De Spanjaard liep in zijn eentje rondjes over het trainingsveld en liet de bal nog even liggen. “Het gaat goed", reageerde Gabri in De Telegraaf. "Ik hoop over twee weken weer te kunnen voetballen." De derde competitiewedstrijd van Ajax is uit tegen PSV.

Op de training verschenen maandag ook aanwinsten Thimothée Atouba en Demy de Zeeuw. Eerstgenoemde werkte eerder individuele trainingen af om weer fit te raken, terwijl De Zeeuw vrijdag werd overgenomen van AZ. Ajax start de competitie zondagmiddag in de Euroborg.
Hoe zit het eigenlijk met Enoh?
pi_71364073
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:50 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Goedhart kennende, wordt dat binnenkort tussen de 4 en 6 weken
pi_71364146
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:50 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Misschien moet Gabri gewoon lekker vier weken de tijd nemen en dan de rest van het seizoen fit blijven. In plaats van telkens twee weken op en twee weken af, zoals vorig seizoen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71364173
Hopelijk is Jol ook tot de conclusie gekomen dat Suarez totaal niet als centrumspits kan fungeren. Dat hij op zo'n fluttoernooi experimenteert is te begrijpen, maar flik dit alsjeblieft niet in de competitie. Suarez is niet balvast, wint in de lucht vrijwel geen een duel en het voornaamste punt: hij is geen targetman.

Kan iemand me trouwens vertellen wat Van Halst nu zei over de lengte van Vermeer? Kon het niet helemaal verstaan maar irritant genoeg ben ik het vaak wel eens met zijn woorden.

Verder nog wat opmerkingen bij een aantal spelers.

Vermeer: heeft het fantastisch gedaan toen hij Steek moest vervangen maar is sinds de benoeming tot eerste keeper alleen maar wisselvallig gaan keepen. Veel te onzeker, totaal geen uitstraling. Steek is duidelijik nummer 1. Toch wel ja.

Silva: hoe gecharmeerd ik ook altijd van die jongen was, de (geringe) kansen die hij onder Marco en nu weer heeft gekregen, heeft hij geen enkele keer met enige overtuiging weten te pakken. Dit is absoluut niet de Silva zoals ik hem ken. En ja zijn voorzetten...

Urby: wanneer boekt hij nou eens een echte vooruitgang in zijn ontwikkeling? Hij loopt al jaren rond bij de club maar blijft maar steeds op hetzelfde niveau steken: middelmaat. Beter dan dit kan hij blijkbaar niet. Technisch een hoogstaande voetballer maar hij is totaal niet consistent. Zijn instelling is met name hetgeen wat me doet huiveren. Was gisteren wederom onzichtbaar. Hopelijk komt er voor 31 augustus nog een club die zo vriendelijk is om hem over te nemen. Ik zal de club eeuwig dankbaar zijn.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:04:18 #192
148059 Pritt
Atheïst
pi_71364490
De voorzetten van Silva zijn zo slecht nog niet als je een type Vennegoor hebt, die kan vanuit alle hoeken en standen koppen, alleen met Suarez voorin heeft het idd minder nut. Dat is ook wel zorgwekkend, de lengte in ons team.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_71364644
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:55 schreef Cyberia18 het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen wat Van Halst nu zei over de lengte van Vermeer? Kon het niet helemaal verstaan maar irritant genoeg ben ik het vaak wel eens met zijn woorden.
Dat ie te klein is en daarom te kort komt bij hoge ballen, maar ik denk dat het meer te maken heeft met onzekerheid, als keeper ben je sowieso een halve meter langer als je je armen gebruikt.
pi_71364782
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:04 schreef Pritt het volgende:
De voorzetten van Silva zijn zo slecht nog niet als je een type Vennegoor hebt, die kan vanuit alle hoeken en standen koppen, alleen met Suarez voorin heeft het idd minder nut. Dat is ook wel zorgwekkend, de lengte in ons team.
Mee eens, zo beroerd waren zijn voorzetten niet.
pi_71364989
Als je lengte wil hebben moet je Toby en Vertonghen opstellen. Beide ook nog kopsterk.

Mooie goal van Donald trouwens zeg. Had 'm nog niet gezien. Lang geleden dat ik zoiets heb gezien bij Ajax. Spookte heel even Zlatan tegen NAC door m'n hoofd .
pi_71364991
En nu weer de polonaisse over Donald. Keren balverlies dat hij leed was niet meer bij te houden.

Sulejmani voetbalde goed. Kan beter uit de voeten met meer ruimte voor zich in een 4-4-2 systeem. Verder vond ik het systeem absoluut nog niet uit de verf komen. Spelers leken er nog niet aan gewend.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:22:41 #197
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71365073
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:04 schreef Pritt het volgende:
Als het doel veertig bij twintig was,waren de strafschoppen van Jaap Stam ook niet zo slecht. Als er geen keeper op doel stond, had Rene van Rijswijk wat meer doelpunten gemaakt.
pi_71365082
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:19 schreef N.i.c.k het volgende:
Spelers leken er nog niet aan gewend.
Kan ik begrijpen.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:29:11 #199
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_71365272
Is het wat om met de Zeeuw en Donald te spelen?
  maandag 27 juli 2009 @ 14:37:07 #200
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_71365507
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:43 schreef DemonDEFO het volgende:

[..]

[..]

Dit dus.
Mij negeer je in ieder geval erg goed op het moment en afgezien van het feit dat je een azijnpisser bent lijk je volledig los te staan van de realiteit. Het is voor ons een erg nare combinatie om hier steeds tegen te komen.
Man, ik heb op je gereageerd. Wel even opletten!
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:04 schreef Barca het volgende:

[..]

Ook dat was een leuke actie maar verder was het zowel aanvallend als verdedigend om te janken zo slecht!

- Veldbezetting? Ik sta toch op het veld!
- Passes die niet aankomen
- Spelers denken te moeilijk
- Omschakeling is slecht door zwak positiespel
- Te weinig druk zetten

Echt
[..]

Van der Wiel 2 mooie fouten vrijdag. Was inderdaad erg goed.
[Op maandag 27 juli 2009 11:03 schreef DemonDEFO het volgende:]

We hebben zelf nou ook niet zo veel kansen gehad. En daarvan verprutsen we dan ook nog eens zo'n 80%.

Te veel lange ballen? Soms. Maar ook te veel punikken om de 16. En zinloze (hoge) ballen vanaf de flanken. Ooit gehoord van KISS? (Niet de rockband) Keep It Simple Stupid / Keep It Stupid Simple. Wij zijn niet in staat om goede lijnen te lopen, een steekpass te geven en met een droge schuiver te scoren. Zakelijk doch effectief.

En ja, de verdediging ... was gewoon lachwekkend!
over Vermeer: te klein? Hm ... volgens mij eerder een gebrek aan timing en spelinzicht. Luciano van fc Groningen is ook niet zo groot.
http://sport.fok.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door Prosac op 27-07-2009 15:24:17 (spam) ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')