abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71348372
Goedenavond Fok!kers

Ik heb sinds enkele jaren een soort van vergroeiing aan mijn borstkas die ik niet kan verklaren. Het lijkt ook steeds erger te worden.

hierbij een foto:

ongeveer op tepelhoogte zit er een bult wat gewoon aanvoelt als bot.

mijn linker borsthelft ziet er gewoon uit maar mijn rechter borsthelft ziet er ook 'ingedrukt' uit.

nu was mijn vraag wat dit nou is, ik zou het namelijk graag verholpen zien worden. en is dit iets om mee naar de dokter te gaan
pi_71348402
Als er onverklaarde bulten uit je groeien lijkt een dokter me wel raadzaam ja.
  zondag 26 juli 2009 @ 20:57:36 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_71348439
Het kan een kalkuitgroeiing zijn. Dat had ik op m'n knie. Geen zware operatie en je mag dezelfde dag weer naar huis. Het kan natuurlijk ook een terminaal gezwel zijn. Succes.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 26 juli 2009 @ 20:58:21 #4
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_71348461
hmm, volgens mij is hier ene tijd geleden een topic over geweest, of ging dat nou over een ingedeukte borstkas?
ff zoeken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71348466
Die deuk is toch gewoon wat men kippenborstje noemt?
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_71348484
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:57 schreef GasTurbine het volgende:
Het kan een kalkuitgroeiing zijn. Dat had ik op m'n knie. Geen zware operatie en je mag dezelfde dag weer naar huis. Het kan natuurlijk ook een terminaal gezwel zijn. Succes.
terminaal gezwel denk ik niet heb t al een paar jaartjes namelijk
pi_71348505
NIET NAAR DE DOKTER GAAN! OOK ABSOLUUT NIET ZIEKENHUIS RAADPLEGEN!

HIER OP FOK! ZITTEN DOKTOREN VAN HET HOOGSTE NIVEAU MET WIKIPEDIA IN HUN RECHTERHAND HOOR !
  zondag 26 juli 2009 @ 21:00:09 #8
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_71348514
Pilerus Paspus / borstkas deuken
niet echt het zelfde denk ik
  zondag 26 juli 2009 @ 21:00:54 #9
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_71348533
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef Cahir het volgende:

HIER OP FOK! ZITTEN DOKTOREN VAN HET HOOGSTE NIVEAU MET WIKIPEDIA IN HUN RECHTERHAND HOOR !
thank you, captain obvious.
laat mensen lekker vragen stellen als ze dat willen.
pi_71348576
Ik heb er trouwens geen pijn/last van. ik vind t er alleen niet uitzien, je zult me niet snel zonder shirt zien rondlopen zeg maar
  zondag 26 juli 2009 @ 21:03:05 #11
158899 GasTurbine
pi_71348586
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

terminaal gezwel denk ik niet heb t al een paar jaartjes namelijk
Dokters zeiden mij overigens wel dat het goed is dat ik er zo snel bij was, omdat het ook af kan breken/vergruizen met alle nare gevolgen van dien.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 26 juli 2009 @ 21:04:37 #12
158899 GasTurbine
pi_71348626
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:02 schreef zdenekgrygera het volgende:
Ik heb er trouwens geen pijn/last van. ik vind t er alleen niet uitzien, je zult me niet snel zonder shirt zien rondlopen zeg maar
Dat is imo al genoeg om het te laten weghalen, het kan aan mij liggen. Heb je een vriendin? Zo niet, hoe wil je je neuqsecks met een nieuw meisje hebben. Gewoon je shirt aanlaten?
pi_71348629
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_71348719
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:04 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dat is imo al genoeg om het te laten weghalen, het kan aan mij liggen. Heb je een vriendin? Zo niet, hoe wil je je neuqsecks met een nieuw meisje hebben. Gewoon je shirt aanlaten?
Ik heb een vriendin ja, en ja, alles gaat dan uit maar vind het ook wel reden genoeg jah, maar denk dan niet dat het gedekt wordt door de verzekering...?
  zondag 26 juli 2009 @ 21:08:59 #15
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_71348746
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:07 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

Ik heb een vriendin ja, en ja, alles gaat dan uit maar vind het ook wel reden genoeg jah, maar denk dan niet dat het gedekt wordt door de verzekering...?
ga nou eerst eens naar je huisarts, vraag zijn mening, en kijk dan pas verder, in plaats van nu al alles te verzinnen waardoor iets misschien niet zou kunnen..
pi_71348786
quote:
Pectus Carinatum/Kippenborst is het dus

Toch maar even een afspraak maken, kun je hiermee bij de dokter terecht?
  † In Memoriam † zondag 26 juli 2009 @ 21:34:59 #17
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_71349444
Je zou het ook bij de poulier kunnen vragen !
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 26 juli 2009 @ 21:41:12 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71349653
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef Cahir het volgende:

!
  zondag 26 juli 2009 @ 21:44:21 #19
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_71349746
Ja dat topic was van mij. Ik heb idd deuken maar een maat van me heeft ook een bobbel. Ik denk dat het bij hetzelfde hoort namelijk kippenborst.
pi_71349780
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja dat topic was van mij. Ik heb idd deuken maar een maat van me heeft ook een bobbel. Ik denk dat het bij hetzelfde hoort namelijk kippenborst.
is hij nog van plan er iets aan te doen?
  zondag 26 juli 2009 @ 21:49:52 #21
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_71349906
Nee want hij heeft er geen last van en het is ook niet zo erg., Ik heb er wel eens aan zitten denken maar tot nu toe geen last.
pi_71349935
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:45 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

is hij nog van plan er iets aan te doen?
Er zijn 2 redenen om er iets aan te doen:

- als organen in gevaar komen door verdrukking
- als het cosmetisch een probleem is

Ik heb begrepen dat het erfelijk is (kan zijn) dus misschien eens in de familie rondvragen?
  zondag 26 juli 2009 @ 21:50:56 #23
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_71349936
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Al wordt er wel onderscheid gemaakt tussen kippenborst(bobbel) en trechterborst (deuk)
  zondag 26 juli 2009 @ 21:55:01 #24
231161 DeRick
De aandeelhouder wint
pi_71350052
quote:
Prutser, lees eens..
Dat is een gat in de borst, geen bult.
Ik heb een lichte variant van een kippenborst, maar dat ziet er zeker niet zo uit..
  zondag 26 juli 2009 @ 21:57:23 #25
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_71350140
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:55 schreef DeRick het volgende:

[..]

Prutser, lees eens..
Ik heb een lichte variant van een kippenborst, maar dat ziet er zeker niet zo uit..
Prutser, kijk eens...
TS heeft een bult. Dus een kippenborst.
pi_71350216
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:57 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Prutser, kijk eens...
TS heeft een bult. Dus een kippenborst.
kan het ook dat ik het allebei heb, onder mijn rechtertepel heb ik namelijk een kuil, niet goed te zien op de foto.
pi_71350677
De operatie is overigens vrij simpel.

Ze maken een vertikale incisie van zo'n 10-15cm, spreiden deze maximaal en zagen/breken het borstbeen los van je ribben.
Eventueel wordt ook het borstbeen zelf gebroken of gedraaid, afhankelijk van de beste pasvorm én of het een trechter-, schoenmakers- of kippen-borst is.

Vervolgens wordt het aanelkaar gezet en de wond gedicht.
Dan hopen dat je niet hoeft te kotsen als je uit narcose komt... Dat is erg pijnlijk...

De eerste maanden moet je erg voorzichtig zijn maar het heelt wel weer.
pi_71351016
neuh

[ Bericht 97% gewijzigd door Mirjam op 26-07-2009 23:13:50 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_71351157
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
De operatie is overigens vrij simpel.

Ze maken een vertikale incisie van zo'n 10-15cm, spreiden deze maximaal en zagen/breken het borstbeen los van je ribben.
Eventueel wordt ook het borstbeen zelf gebroken of gedraaid, afhankelijk van de beste pasvorm én of het een trechter-, schoenmakers- of kippen-borst is.

Vervolgens wordt het aanelkaar gezet en de wond gedicht.
Dan hopen dat je niet hoeft te kotsen als je uit narcose komt... Dat is erg pijnlijk...

De eerste maanden moet je erg voorzichtig zijn maar het heelt wel weer.
klinkt fijn, en enkele maanden daar gaat mijn voetbalcarriere
pi_71351658
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:29 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

klinkt fijn, en enkele maanden daar gaat mijn voetbalcarriere
Naja, er zijn verschillende mogelijkheden.
Misschien volstaat bij jou het inbrengen van een soort van verenstaal achter je borstbeen, dat je borstbeen langzaam terugdrukt.
Maar je bent al uitgegroeid denk ik? Dan zullen ze eerder gaan hakken en breken.

Als je er geen last van hebt kan je het ook laten zitten maar zou toch laten onderzoeken of hart en longen niet in de verdrukking raken.
pi_71351780
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, er zijn verschillende mogelijkheden.
Misschien volstaat bij jou het inbrengen van een soort van verenstaal achter je borstbeen, dat je borstbeen langzaam terugdrukt.
Maar je bent al uitgegroeid denk ik? Dan zullen ze eerder gaan hakken en breken.

Als je er geen last van hebt kan je het ook laten zitten maar zou toch laten onderzoeken of hart en longen niet in de verdrukking raken.
ik ben idd al uitgegroeid

ik ben wel altijd licht astmatisch geweest, misschien is daar wel een verband tussen
pi_71352314
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:47 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

ik ben idd al uitgegroeid

ik ben wel altijd licht astmatisch geweest, misschien is daar wel een verband tussen
Misschien ben je gewoon niet astmatisch (geweest)
pi_71354418
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:02 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Misschien ben je gewoon niet astmatisch (geweest)
Scherp
pi_71356588
Astma is een aandoening..heeft niets met fysieke indrukking van je longen te maken.

Misschien heeft hier nog iemand iets aan: een tijdje geleden viel me het steeds meer op dat ik last had van hartkloppingen. Dan sloeg mijn hart een slag over en de volgende was 2 keer zo hard en voelde ook raar. Ik ben toen naar de huisarts geweest om me hart te laten luisteren. Die vond niets raars maar die legde uit dat doordat mijn borstkas naar binnenstaat mijn hart wat minder ruimte heeft. Die hartklopping is normaal (vooral als je van activiteit terug gaat naar rust) maar doordat mijn hart meer tegen me borstkas aanzit voel het voor mij veel harder dan dat het is. Andere mensen hebben dit ook maar merken het bijna niet.
pi_71358448
quote:
Op maandag 27 juli 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Astma is een aandoening..heeft niets met fysieke indrukking van je longen te maken.
O'rly
  maandag 27 juli 2009 @ 10:57:09 #36
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_71359069
als het idd een trechterborst (pectus excavatus = nussbar procedure) is denk ik dat het de moeite wel waard is om een chirurg te zoeken die dit niet met een incisie van 10-15cm doet maar met een mini incisie. Deze chirurgen zijn er zeker, ik werk zelf geregeld met 1 die al een goede naam heeft met thoraxchirurgie en endoscopische thoraxchirurgie. http://pectus.messageboard.nl/viewtopic.php?p=1297

correctie: kippeborst = pectus carinatum = bult in borstkas. deze operatie heb ik eerlijk gezegd nog niet (vaak) uitgevoerd zien worden maar ik weet wel dat het in mijn ziekenhuis uitgevoerd wordt, volgens mij wordt daar de ravitch procedure voor gebruikt die ook gebruikt kan worden bij een pectus excavatus. Dit is een veel intensievere operatie. Als je wil kan ik de thoraxchirurg wel een s contacteren. Ik kan online ook even de procedure niet vinden,overal staat de ravitch procedure.

[ Bericht 35% gewijzigd door scrub_nurse op 27-07-2009 11:32:56 ]
pi_71359263
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:57 schreef scrub_nurse het volgende:
als het idd een kippeborst (pectus carinatum = nussbar procedure) is denk ik dat het de moeite wel waard is om een chirurg te zoeken die dit niet met een incisie van 10-15cm doet maar met een mini incisie. Deze chirurgen zijn er zeker, ik werk zelf geregeld met 1 die al een goede naam heeft met thoraxchirurgie en endoscopische thoraxchirurgie. http://pectus.messageboard.nl/viewtopic.php?p=1297
Kippenborst is met een bult, die link gaat naar iemand met een kuil. of doet die chirurg beide?
  maandag 27 juli 2009 @ 11:33:27 #38
131066 scrub_nurse
pi_71360022
mijn excuus ik heb mezelf verbeterd, ik had een fout gemaakt, ik was met meer dingen tegelijk bezig
pi_71360233
als je dat zou willen doen graag scrub_nurse!
pi_71360278
Ik heb het tegenovergestelde, pectus excavatum, trechterborst dus. Helemaal van de bovenkant van mijn ribben tot de onderkant, maar (gelukkig ? ) wel 'netjes' in het midden, dus niet schuin zoals je soms op plaatjes wel eens ziet. Hij is ook aardig diep volgens mij, als je van je hand een vuist maakt kan ik zeg maar de driehoek die mijn vingers vormen erin steken .

Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, want het ziet er natuurlijk wel abnormaal uit, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad/strand met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is... Een operatie doe ik denk ik (nu nog) niet aan, al helemaal niet nu ik net ge studeren, ik heb namelijk geen zin om de eerste paar maanden van mijn studententijd het rustig aan te gaan doen.
Cool story, Hansel.
pi_71360341
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde, pectus excavatum, trechterborst dus. Helemaal van de bovenkant van mijn ribben tot de onderkant, maar (gelukkig ? ) wel 'netjes' in het midden, dus niet schuin zoals je soms op plaatjes wel eens ziet. Hij is ook aardig diep volgens mij, als je van je hand een vuist maakt kan ik zeg maar de driehoek die mijn vingers vormen erin steken .

Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is...
En de angst is te groot om er iets aan te laten doen?
Ik bedoel; dan heb je wel weer een onzekerheid minder. Geeft je toch een hoop rust lijkt me.
pi_71360451
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:43 schreef RRGJL het volgende:

[..]

En de angst is te groot om er iets aan te laten doen?
Ik bedoel; dan heb je wel weer een onzekerheid minder. Geeft je toch een hoop rust lijkt me.
Zie edit, ik zou het wel (ooit) willen, maar nu denk ik nog niet. Wel jammer alleen dat je in deze tijden, waar je zonder six pack en gespierde borstkas, met een deuk in je ribben totaal niet aan het schoonheidsideaal voldoet .
Cool story, Hansel.
pi_71360464
quote:

Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, want het ziet er natuurlijk wel abnormaal uit, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad/strand met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is... Een operatie doe ik denk ik (nu nog) niet aan, al helemaal niet nu ik net ge studeren, ik heb namelijk geen zin om de eerste paar maanden van mijn studententijd het rustig aan te gaan doen.
ik zou het dan toch gewoon overwegen, misschien in een vakantie ofzo. heb ergens gelezen dat je na 2 weken alweer naar school kan. en je kunt volop naar het strand

edit: zie trouwens veel mensen met een trechterborst, niemand die het tegenovergestelde ooit heeft gezien of zelf heeft?
pi_71360612
Ik heb een trechterborst en 2 deuken onder mijn 'borsten'. Zal vanavond wel eens een foto uploaden.
pi_71360897
quote:

Als je organen niet in het gedrang zijn, kunnen ze het ook gewoon opvullen.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:06:14 #46
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_71361005
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:55 schreef DeRick het volgende:

[..]

Prutser, lees eens..
quote:
De oorzaak van Pectus:
Men denkt dat het overmatig groeien van het kraakbeen van de ribben de oorzaak is van de vergroeiing, waardoor het borstbeen naar buiten ofwel naar binnen wordt gedrukt.
Soms is het bij de geboorte al te zien maar in periodes van sterke groei wordt het vaak meer zichtbaar.
Als een kind is uitgegroeid, zo rond de leeftijd van 18 jaar, zal het niet meer veel veranderen
Ga zelf lezen man
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_71361151
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:46 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

ik zou het dan toch gewoon overwegen, misschien in een vakantie ofzo. heb ergens gelezen dat je na 2 weken alweer naar school kan. en je kunt volop naar het strand
Ik heb nu vakantie, maar heb wel over een week een 10-daagse rijopleiding en de week daarna introductieweek van mijn universiteit, dus ik denk dat ik deze vakantie in ieder geval fit moet zijn.

Weet iemand trouwens of het in je genen kan zitten? Mijn vader, broer en ik hebben het alledrie, maar mijn zusjes niet. Wikipedia zegt volgens mij dat het niet per se zo is.
Cool story, Hansel.
pi_71361171
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:13 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik heb nu vakantie, maar heb wel over een week een 10-daagse rijopleiding en de week daarna introductieweek van mijn universiteit, dus ik denk dat ik deze vakantie in ieder geval fit moet zijn.

Weet iemand trouwens of het in je genen kan zitten? Mijn vader, broer en ik hebben het alledrie, maar wikipedia zegt volgens mij dat het niet per se zo is.
Mijn opa van me vaders kant had het ook. Me vader niet.
pi_71361205
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:13 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens of het in je genen kan zitten? Mijn vader, broer en ik hebben het alledrie, maar mijn zusjes niet. Wikipedia zegt volgens mij dat het niet per se zo is.
het kan erfelijk zijn, maar het kan ook komen door een tekort aan bepaalde vitaminen in je baby-jaren. voor de rest is er over de oorzaak nog weinig bekend
pi_71361970
Zou een kippenborst trouwens ook een belemmering kunnen zijn bij een keuring van het leger?
pi_71362055
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:44 schreef zdenekgrygera het volgende:
Zou een kippenborst trouwens ook een belemmering kunnen zijn bij een keuring van het leger?
Dat lijkt me niet, zolang je conditie goed genoeg is.
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mijn opa van me vaders kant had het ook. Me vader niet.
Toch apart dat het soms zomaar voorkomt.
Cool story, Hansel.
pi_71416052
Ik heb ook de laatste jaren een afwijking gekregen op m'n borstkas. Ben naar de chirurg geweest, en deze heeft vorige maand een operatie gedaan. Er was ook een stuk dat uitstak, en deze ribben (weet niet hoe het precies werkt) hebben ze 'opengesneden' en het bot eruit gehaald. Dan zit er dus leeg botvlies volgensmij en hier groeit dan weer nieuw bot in, in de juiste positie. Bij mij groeit het nu mooi terug.

Ik had er ook geen pijn aan of iets, maar het was toch niet fijn, je zag het ook een beetje door m'n kleren enzo.
Ik zou dus geen even naar de huisarts/chirurg gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je organen niet in het gedrang zijn, kunnen ze het ook gewoon opvullen.
Dit zou ik denk ik niet doen. M'n vader kent een paar mensen die dit gedaan hebben, en het voelt heel onnatuurlijk en niet prettig,
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:06:53 #53
131066 scrub_nurse
pi_71417726
ja precies ze plaatsen dan in de kuil een borstprothese of een op maat gemaakte siliconenprothese ..
  woensdag 29 juli 2009 @ 07:58:23 #54
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_71419342
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 07:58 schreef TheVotary het volgende:
Meer eten.
En dan zorgen dat je manboobs ervoor hangen of zo? Dat heeft geen enkel nut want de 'gleuf' blijf je zien. Zo heeft je borstspieren veel trainen ook geen nut.
Cool story, Hansel.
pi_71419514
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 09:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

En dan zorgen dat je manboobs ervoor hangen of zo? Dat heeft geen enkel nut want de 'gleuf' blijf je zien. Zo heeft je borstspieren veel trainen ook geen nut.
Niet happen.

Ik train mijn buikspieren enzo wel intensief om het toch een beetje te compenseren.
pi_71421650
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:10 schreef robinmos het volgende:
Ik heb ook de laatste jaren een afwijking gekregen op m'n borstkas. Ben naar de chirurg geweest, en deze heeft vorige maand een operatie gedaan. Er was ook een stuk dat uitstak, en deze ribben (weet niet hoe het precies werkt) hebben ze 'opengesneden' en het bot eruit gehaald. Dan zit er dus leeg botvlies volgensmij en hier groeit dan weer nieuw bot in, in de juiste positie. Bij mij groeit het nu mooi terug.

Ik had er ook geen pijn aan of iets, maar het was toch niet fijn, je zag het ook een beetje door m'n kleren enzo.
Ik zou dus geen even naar de huisarts/chirurg gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn
[..]

Dit zou ik denk ik niet doen. M'n vader kent een paar mensen die dit gedaan hebben, en het voelt heel onnatuurlijk en niet prettig,
Heb je misschien voor- en nafoto's, ben wel benieuwd wat er gedaan kan worden.
pi_71429160
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:06 schreef zdenekgrygera het volgende:

[..]

Heb je misschien voor- en nafoto's, ben wel benieuwd wat er gedaan kan worden.
Nee die heb ik nog niet. Ik ben laatst op controle geweest en toen vroeg ik het aan de fotograaf, maar ik moet het aan de chirurg vragen. Ik moet nu dus nog even een mailtje sturen naar hem. Als ik ze heb laat ik het wel weten.

Het lijkt trouwens niet heel veel op wat jij hebt, maar het lijkt me dat het wel met een zelfde soort operatie verholpen kan worden.
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:42:28 #59
131066 scrub_nurse
pi_71430966
hoe heette jouw operatie? toch ook een ravitchprocedure? zo klinkt het wel namelijk
pi_71434355
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef scrub_nurse het volgende:
hoe heette jouw operatie? toch ook een ravitchprocedure? zo klinkt het wel namelijk
Ik weet niet hoe het heet, maar het was niet de ravitch(in ieder geval niet de hele procedure dan). Ik heb ook maar een klein littekentje van 4 cm aan 1 kant. Het was trouwens niet zo'n grote ingreep. 5 dagen in het ziekenhuis, en kon na 6 weken gewoon weer sporten. (eind mei geopereerd)
pi_71434500
Zijn de Ravitch en Nuss operaties niet alleen voor pectus excavatum? Volgens mij zijn het ook nog eens verschrikkelijk dure operaties .
Cool story, Hansel.
pi_71434538
quote:
Op maandag 27 juli 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Niet helemaal waar, bij pectus (ik neem aan dat de TS dit heeft) is er een verhoogde kans op astma.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Zijn de Ravitch en Nuss operaties niet alleen voor pectus excavatum? Volgens mij zijn het ook nog eens verschrikkelijk dure operaties .
Verzekering vergoedt dit.

Nuss en Ravitch zijn ook voor carinatum.
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:47:19 #63
131066 scrub_nurse
pi_71434587
die kunnen beide, ravitch wordt bij excavatum wel vaker bij oudere patienten gedaan
pi_71434612
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:44 schreef Diabox het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, bij pectus (ik neem aan dat de TS dit heeft) is er een verhoogde kans op astma.
[..]

Verzekering vergoedt dit.

Nuss en Ravitch zijn ook voor carinatum.
Ligt eraan welke verzekering je hebt, neem ik aan? Ik heb BUPA INTL, eigenlijk geen idee hoe dat met hen werkt.
Cool story, Hansel.
pi_71434661
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ligt eraan welke verzekering je hebt, neem ik aan? Ik heb BUPA INTL, eigenlijk geen idee hoe dat met hun werkt.
Kan je navragen natuurlijk, maar voorzover ik weet vergoeden de meeste verzekeringen het.

Edit:
Foto van de TS lijkt in mijn ogen niet op pectus..?

Btw je kan ook intensief gaan trainen, dan zie je het minder erg. Bruine tint "verbergt" het ook ietsjes.
pi_71434903
Ik zou gewoon naar de chirurg gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn, dat lijkt mij het slimst. (wel een chirurg gespecialiseerd in thorax)
  maandag 24 augustus 2009 @ 06:30:15 #67
131066 scrub_nurse
pi_72103701
ik heb dr siebenga van de week gezien en gevraagd over jouw afwijking. Inderdaad kun je dan een soort van omgekeerde ravitch procedure doen,maar meestal doen ze niks omdat mensen er geen lichamelijke klachten van hebben. Bij ernstige psychische klachten zou je dus daaraan kunnen denken. Dit zal hetzelfde zijn als dat robinmos heeft gehad.
pi_72616387
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 06:30 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb dr siebenga van de week gezien en gevraagd over jouw afwijking. Inderdaad kun je dan een soort van omgekeerde ravitch procedure doen,maar meestal doen ze niks omdat mensen er geen lichamelijke klachten van hebben. Bij ernstige psychische klachten zou je dus daaraan kunnen denken. Dit zal hetzelfde zijn als dat robinmos heeft gehad.
Ja, ik heb het dus vooral voor de psychische klachten gedaan, lichamelijk had ik er verder eigenlijk amper last van.
Heb nu voor en na foto´s, als iemand interesse heeft moet je maar een bericht sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')