terminaal gezwel denk ik nietquote:Op zondag 26 juli 2009 20:57 schreef GasTurbine het volgende:
Het kan een kalkuitgroeiing zijn. Dat had ik op m'n knie. Geen zware operatie en je mag dezelfde dag weer naar huis. Het kan natuurlijk ook een terminaal gezwel zijn. Succes.
thank you, captain obvious.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef Cahir het volgende:
NIET NAAR DE DOKTER GAAN! OOK ABSOLUUT NIET ZIEKENHUIS RAADPLEGEN!
HIER OP FOK! ZITTEN DOKTOREN VAN HET HOOGSTE NIVEAU MET WIKIPEDIA IN HUN RECHTERHAND HOOR!
Dokters zeiden mij overigens wel dat het goed is dat ik er zo snel bij was, omdat het ook af kan breken/vergruizen met alle nare gevolgen van dien.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
terminaal gezwel denk ik nietheb t al een paar jaartjes namelijk
Dat is imo al genoeg om het te laten weghalen, het kan aan mij liggen. Heb je een vriendin? Zo niet, hoe wil je je neuqsecks met een nieuw meisje hebben. Gewoon je shirt aanlaten?quote:Op zondag 26 juli 2009 21:02 schreef zdenekgrygera het volgende:
Ik heb er trouwens geen pijn/last van. ik vind t er alleen niet uitzien, je zult me niet snel zonder shirt zien rondlopen zeg maar
Ik heb een vriendin ja, en ja, alles gaat dan uitquote:Op zondag 26 juli 2009 21:04 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat is imo al genoeg om het te laten weghalen, het kan aan mij liggen. Heb je een vriendin? Zo niet, hoe wil je je neuqsecks met een nieuw meisje hebben. Gewoon je shirt aanlaten?
ga nou eerst eens naar je huisarts, vraag zijn mening, en kijk dan pas verder, in plaats van nu al alles te verzinnen waardoor iets misschien niet zou kunnen..quote:Op zondag 26 juli 2009 21:07 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
Ik heb een vriendin ja, en ja, alles gaat dan uitmaar vind het ook wel reden genoeg jah, maar denk dan niet dat het gedekt wordt door de verzekering...?
Pectus Carinatum/Kippenborst is het dusquote:Op zondag 26 juli 2009 21:04 schreef Feitosa het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)-of-kippenborst.html
quote:Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef Cahir het volgende:
NIET NAAR DE DOKTER GAAN! OOK ABSOLUUT NIET ZIEKENHUIS RAADPLEGEN!
HIER OP FOK! ZITTEN DOKTOREN VAN HET HOOGSTE NIVEAU MET WIKIPEDIA IN HUN RECHTERHAND HOOR!
is hij nog van plan er iets aan te doen?quote:Op zondag 26 juli 2009 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja dat topic was van mij. Ik heb idd deuken maar een maat van me heeft ook een bobbel. Ik denk dat het bij hetzelfde hoort namelijk kippenborst.
Er zijn 2 redenen om er iets aan te doen:quote:Op zondag 26 juli 2009 21:45 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
is hij nog van plan er iets aan te doen?
Al wordt er wel onderscheid gemaakt tussen kippenborst(bobbel) en trechterborst (deuk)quote:Op zondag 26 juli 2009 21:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja dat topic was van mij. Ik heb idd deuken maar een maat van me heeft ook een bobbel. Ik denk dat het bij hetzelfde hoort namelijk kippenborst.
Prutser, lees eens..quote:Op zondag 26 juli 2009 21:04 schreef Feitosa het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)-of-kippenborst.html
Prutser, kijk eens...quote:Op zondag 26 juli 2009 21:55 schreef DeRick het volgende:
[..]
Prutser, lees eens..
Dat is een gat in de borst, geen bult.
Ik heb een lichte variant van een kippenborst, maar dat ziet er zeker niet zo uit..
kan het ook dat ik het allebei heb, onder mijn rechtertepel heb ik namelijk een kuil, niet goed te zien op de foto.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Prutser, kijk eens...
TS heeft een bult. Dus een kippenborst.
klinkt fijn, en enkele maandenquote:Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
De operatie is overigens vrij simpel.
Ze maken een vertikale incisie van zo'n 10-15cm, spreiden deze maximaal en zagen/breken het borstbeen los van je ribben.
Eventueel wordt ook het borstbeen zelf gebroken of gedraaid, afhankelijk van de beste pasvorm én of het een trechter-, schoenmakers- of kippen-borst is.
Vervolgens wordt het aanelkaar gezet en de wond gedicht.
Dan hopen dat je niet hoeft te kotsen als je uit narcose komt... Dat is erg pijnlijk...
De eerste maanden moet je erg voorzichtig zijn maar het heelt wel weer.
Naja, er zijn verschillende mogelijkheden.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:29 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
klinkt fijn, en enkele maandendaar gaat mijn voetbalcarriere
ik ben idd al uitgegroeidquote:Op zondag 26 juli 2009 22:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, er zijn verschillende mogelijkheden.
Misschien volstaat bij jou het inbrengen van een soort van verenstaal achter je borstbeen, dat je borstbeen langzaam terugdrukt.
Maar je bent al uitgegroeid denk ik? Dan zullen ze eerder gaan hakken en breken.
Als je er geen last van hebt kan je het ook laten zitten maar zou toch laten onderzoeken of hart en longen niet in de verdrukking raken.
Misschien ben je gewoon niet astmatisch (geweest)quote:Op zondag 26 juli 2009 22:47 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
ik ben idd al uitgegroeid
ik ben wel altijd licht astmatisch geweest, misschien is daar wel een verband tussen
Scherpquote:Op zondag 26 juli 2009 23:02 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Misschien ben je gewoon niet astmatisch (geweest)
O'rlyquote:Op maandag 27 juli 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Astma is een aandoening..heeft niets met fysieke indrukking van je longen te maken.
Kippenborst is met een bult, die link gaat naar iemand met een kuil. of doet die chirurg beide?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:57 schreef scrub_nurse het volgende:
als het idd een kippeborst (pectus carinatum = nussbar procedure) is denk ik dat het de moeite wel waard is om een chirurg te zoeken die dit niet met een incisie van 10-15cm doet maar met een mini incisie. Deze chirurgen zijn er zeker, ik werk zelf geregeld met 1 die al een goede naam heeft met thoraxchirurgie en endoscopische thoraxchirurgie. http://pectus.messageboard.nl/viewtopic.php?p=1297
En de angst is te groot om er iets aan te laten doen?quote:Op maandag 27 juli 2009 11:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde, pectus excavatum, trechterborst dus. Helemaal van de bovenkant van mijn ribben tot de onderkant, maar (gelukkig? ) wel 'netjes' in het midden, dus niet schuin zoals je soms op plaatjes wel eens ziet. Hij is ook aardig diep volgens mij, als je van je hand een vuist maakt kan ik zeg maar de driehoek die mijn vingers vormen erin steken
.
Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is...
Zie edit, ik zou het wel (ooit) willen, maar nu denk ik nog niet. Wel jammer alleen dat je in deze tijden, waar je zonder six pack en gespierde borstkas, met een deuk in je ribben totaal niet aan het schoonheidsideaal voldoetquote:Op maandag 27 juli 2009 11:43 schreef RRGJL het volgende:
[..]
En de angst is te groot om er iets aan te laten doen?
Ik bedoel; dan heb je wel weer een onzekerheid minder. Geeft je toch een hoop rust lijkt me.
ik zou het dan toch gewoon overwegen, misschien in een vakantie ofzo. heb ergens gelezen dat je na 2 weken alweer naar school kan. en je kunt volop naar het strandquote:Op maandag 27 juli 2009 11:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde, pectus excavatum, trechterborst dus. Helemaal van de bovenkant van mijn ribben tot de onderkant, maar (gelukkig? ) wel 'netjes' in het midden, dus niet schuin zoals je soms op plaatjes wel eens ziet. Hij is ook aardig diep volgens mij, als je van je hand een vuist maakt kan ik zeg maar de driehoek die mijn vingers vormen erin steken
.
Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, want het ziet er natuurlijk wel abnormaal uit, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad/strand met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is... Een operatie doe ik denk ik (nu nog) niet aan, al helemaal niet nu ik net ge studeren, ik heb namelijk geen zin om de eerste paar maanden van mijn studententijd het rustig aan te gaan doen.
Als je organen niet in het gedrang zijn, kunnen ze het ook gewoon opvullen.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:41 schreef wikwakka2 het volgende:
.
Ik heb er wel nogal vaak kutopmerkingen over gehad, want het ziet er natuurlijk wel abnormaal uit, dus jammer genoeg ga ik alleen nog maar naar het zwembad/strand met mensen van wie ik weet dat ze er niet lullig over gaan doen, en als het rustig is... Een operatie doe ik denk ik (nu nog) niet aan, al helemaal niet nu ik net ge studeren, ik heb namelijk geen zin om de eerste paar maanden van mijn studententijd het rustig aan te gaan doen.
quote:Op zondag 26 juli 2009 21:55 schreef DeRick het volgende:
[..]
Prutser, lees eens..
Dat is een gat in de borst, geen bult.
Ik heb een lichte variant van een kippenborst, maar dat ziet er zeker niet zo uit..
Ga zelf lezen manquote:De oorzaak van Pectus:
Men denkt dat het overmatig groeien van het kraakbeen van de ribben de oorzaak is van de vergroeiing, waardoor het borstbeen naar buiten ofwel naar binnen wordt gedrukt.
Soms is het bij de geboorte al te zien maar in periodes van sterke groei wordt het vaak meer zichtbaar.
Als een kind is uitgegroeid, zo rond de leeftijd van 18 jaar, zal het niet meer veel veranderen
Ik heb nu vakantie, maar heb wel over een week een 10-daagse rijopleidingquote:Op maandag 27 juli 2009 11:46 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
ik zou het dan toch gewoon overwegen, misschien in een vakantie ofzo. heb ergens gelezen dat je na 2 weken alweer naar school kan. en je kunt volop naar het strand
Mijn opa van me vaders kant had het ook. Me vader niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb nu vakantie, maar heb wel over een week een 10-daagse rijopleidingen de week daarna introductieweek van mijn universiteit, dus ik denk dat ik deze vakantie in ieder geval fit moet zijn.
Weet iemand trouwens of het in je genen kan zitten? Mijn vader, broer en ik hebben het alledrie, maar wikipedia zegt volgens mij dat het niet per se zo is.
het kan erfelijk zijn, maar het kan ook komen door een tekort aan bepaalde vitaminen in je baby-jaren. voor de rest is er over de oorzaak nog weinig bekendquote:Op maandag 27 juli 2009 12:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb nu vakantie, maar heb wel over een week een 10-daagse rijopleidingen de week daarna introductieweek van mijn universiteit, dus ik denk dat ik deze vakantie in ieder geval fit moet zijn.
Weet iemand trouwens of het in je genen kan zitten? Mijn vader, broer en ik hebben het alledrie, maar mijn zusjes niet. Wikipedia zegt volgens mij dat het niet per se zo is.
Dat lijkt me niet, zolang je conditie goed genoeg is.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:44 schreef zdenekgrygera het volgende:
Zou een kippenborst trouwens ook een belemmering kunnen zijn bij een keuring van het leger?
Toch apart dat het soms zomaar voorkomt.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn opa van me vaders kant had het ook. Me vader niet.
Dit zou ik denk ik niet doen. M'n vader kent een paar mensen die dit gedaan hebben, en het voelt heel onnatuurlijk en niet prettig,quote:Op maandag 27 juli 2009 12:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je organen niet in het gedrang zijn, kunnen ze het ook gewoon opvullen.
En dan zorgen dat je manboobs ervoor hangen of zo? Dat heeft geen enkel nut want de 'gleuf' blijf je zien. Zo heeft je borstspieren veel trainen ook geen nut.quote:
Niet happen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dan zorgen dat je manboobs ervoor hangen of zo? Dat heeft geen enkel nut want de 'gleuf' blijf je zien. Zo heeft je borstspieren veel trainen ook geen nut.
Heb je misschien voor- en nafoto's, ben wel benieuwd wat er gedaan kan worden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:10 schreef robinmos het volgende:
Ik heb ook de laatste jaren een afwijking gekregen op m'n borstkas. Ben naar de chirurg geweest, en deze heeft vorige maand een operatie gedaan. Er was ook een stuk dat uitstak, en deze ribben (weet niet hoe het precies werkt) hebben ze 'opengesneden' en het bot eruit gehaald. Dan zit er dus leeg botvlies volgensmij en hier groeit dan weer nieuw bot in, in de juiste positie. Bij mij groeit het nu mooi terug.
Ik had er ook geen pijn aan of iets, maar het was toch niet fijn, je zag het ook een beetje door m'n kleren enzo.
Ik zou dus geen even naar de huisarts/chirurg gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn![]()
[..]
Dit zou ik denk ik niet doen. M'n vader kent een paar mensen die dit gedaan hebben, en het voelt heel onnatuurlijk en niet prettig,
Nee die heb ik nog niet. Ik ben laatst op controle geweest en toen vroeg ik het aan de fotograaf, maar ik moet het aan de chirurg vragen. Ik moet nu dus nog even een mailtje sturen naar hem. Als ik ze heb laat ik het wel weten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 11:06 schreef zdenekgrygera het volgende:
[..]
Heb je misschien voor- en nafoto's, ben wel benieuwd wat er gedaan kan worden.
Ik weet niet hoe het heet, maar het was niet de ravitch(in ieder geval niet de hele procedure dan). Ik heb ook maar een klein littekentje van 4 cm aan 1 kant. Het was trouwens niet zo'n grote ingreep. 5 dagen in het ziekenhuis, en kon na 6 weken gewoon weer sporten. (eind mei geopereerd)quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef scrub_nurse het volgende:
hoe heette jouw operatie? toch ook een ravitchprocedure? zo klinkt het wel namelijk
Niet helemaal waar, bij pectus (ik neem aan dat de TS dit heeft) is er een verhoogde kans op astma.quote:Op maandag 27 juli 2009 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Astma is een aandoening..heeft niets met fysieke indrukking van je longen te maken.
Verzekering vergoedt dit.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Zijn de Ravitch en Nuss operaties niet alleen voor pectus excavatum? Volgens mij zijn het ook nog eens verschrikkelijk dure operaties.
Ligt eraan welke verzekering je hebt, neem ik aan? Ik heb BUPA INTL, eigenlijk geen idee hoe dat met hen werkt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:44 schreef Diabox het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, bij pectus (ik neem aan dat de TS dit heeft) is er een verhoogde kans op astma.
[..]
Verzekering vergoedt dit.
Nuss en Ravitch zijn ook voor carinatum.
Kan je navragen natuurlijk, maar voorzover ik weet vergoeden de meeste verzekeringen het.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ligt eraan welke verzekering je hebt, neem ik aan? Ik heb BUPA INTL, eigenlijk geen idee hoe dat met hun werkt.
Ja, ik heb het dus vooral voor de psychische klachten gedaan, lichamelijk had ik er verder eigenlijk amper last van.quote:Op maandag 24 augustus 2009 06:30 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb dr siebenga van de week gezien en gevraagd over jouw afwijking. Inderdaad kun je dan een soort van omgekeerde ravitch procedure doen,maar meestal doen ze niks omdat mensen er geen lichamelijke klachten van hebben. Bij ernstige psychische klachten zou je dus daaraan kunnen denken. Dit zal hetzelfde zijn als dat robinmos heeft gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |