Een ambitieuze doelstelling, en dus ook hoge verwachtingen, horen bij een club die de pretentie heeft om bij de top te horen. En Feyenoord mag die doelstelling, tot de top horen, noiot laten varen. De kreet "topsportklimaat" is natuurllijk niet helemaal onzin, alleen omdat het uit de waffel van Peter Bosz kwam. Feyenoord mag niet afglijden naar een sfeertje van "Ach, een keer uit bij Willem II verliezen, kan gebeuren toch".quote:Op maandag 27 juli 2009 11:14 schreef Tomasso het volgende:
Waarom moeten er uberhaupt verwachtingen zijn?
Lekkere club ben je dan, zonder enig doel of richting.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Precies.
Sommigen blazen alweer hoog van de toren en moeten elke keer weer duidelijk maken dat Feijenoord 'op papier' veel beter is dan de andere subtoppers. Ja, dat heeft de afgelopen seizoenen duidelijk uitgewezen, toen waren ze ook beter 'op papier'
Het doel is het zo goed mogelijk te doen.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lekkere club ben je dan, zonder enig doel of richting."Ach ja, als we degraderen zij het zo".
Top 5 is al een heel stuk concreter dan "zo goed mogelijk".quote:Op maandag 27 juli 2009 13:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het doel is het zo goed mogelijk te doen.Of denk je dat je met de doelstelling kampioen worden, beter gaat presteren?
Wat een gezeur over lucht..
AZ werd ook kampioen met als voorzichtige doelstelling de top-vijf, lekkere club is het.![]()
quote:Op maandag 27 juli 2009 12:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lekkere club ben je dan, zonder enig doel of richting."Ach ja, als we degraderen zij het zo".
Ah nee, joh. Is allemaal eender.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef Tomasso het volgende:
PS: Er zit ook een verschil tussen geen verwachtingen opstellen en alles maar goed vinden (zoals verliezen van RKC).![]()
Eendquote:
Ja, wanneer?quote:Waar blijft dat bier trouwens?
Heb jij ooit een opleiding hoger dan MBO niveau 2 gedaan? Je docent of je werkgever ziet je aankomen. "Doelstelling van onze onderneming is om het zo goed mogelijk te doen".quote:Op maandag 27 juli 2009 13:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het doel is het zo goed mogelijk te doen.
Hoe wil je ooit evalueren bij een achterlijke en vrijblijvende doelstelling als: "het zo goed mogelijk doen".quote:Of denk je dat je met de doelstelling kampioen worden, beter gaat presteren?
Jij werkt echt als bouwvakker ofzo he?quote:Wat een gezeur over lucht..
Een doelstelling 'bij de eerste 5 eindigen' is een goede duidelijke doelstelling.quote:AZ werd ook kampioen met als voorzichtige doelstelling de top-vijf, lekkere club is het.![]()
Aaah, hij heeft weer wat nieuws geleerd op school.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heb jij ooit een opleiding hoger dan MBO niveau 2 gedaan? Je docent of je werkgever ziet je aankomen. "Doelstelling van onze onderneming is om het zo goed mogelijk te doen".Google voor de lol eens op SMART of STAR-methode.
Wat is er niet duidelijk aan Europees voetbal halen?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:59 schreef Ritmo het volgende:
Een doelstelling 'bij de eerste 5 eindigen' is een goede duidelijke doelstelling.
Nee, dit zijn methodes die elke mongool op de HAVO al aangeleerd krijgt en die je in elk bedrijf tegenkomt.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef Happel het volgende:
[..]
Aaah, hij heeft weer wat nieuws geleerd op school.
Dat dus ja. Zelfs bij De Treffers zullen ze een doelstelling vast leggen, onderbouwen en achteraf evalueren.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Top 5 is al een heel stuk concreter dan "zo goed mogelijk".
"Zo goed mogelijk" is leuk voor De Treffers uit Groesbeek. Een club als Feyenoord hoort met beleid en ambitie naar de top te streven.
En als er één club is die met een planmatige aanpak en grote ambitie een enorme sprong vooruit heeft gemaakt, dan is het AZ wel.
Dan heb je dus al verwachtingen, als verliezen van RKC niet door de beugel kan.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef Tomasso het volgende:
PS: Er zit ook een verschil tussen geen verwachtingen opstellen en alles maar goed vinden (zoals verliezen van RKC).![]()
De doelstelling heeft Been al diverse keren gemeld, wat is nu je probleem?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat dus ja. Zelfs bij De Treffers zullen ze een doelstelling vast leggen, onderbouwen en achteraf evalueren.
Idd. Als je daar niet tegen kan rot je maar op bij Feyenoord. Overigens is bij de eerste 5 eindigen misschien ook geen goede doelstelling nu ik er over denk, want met een 4e plek kun je geloof ik nog Europees voetbal mislopen komend seizoen en met een 7e plek het wel halen. Beens doelstelling is dus beter.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan heb je dus al verwachtingen, als verliezen van RKC niet door de beugel kan.
Ik snap je insteek wel, en gaan roepen dat Feyenoord voor het kampioenschap moet gaan is een behoorlijk onrealistische verwachting. Maar ik vind wél dat Feyenoord de lat zo hoog mogelijk moet blijven leggen. Jammer dat het vorig jaar en de tweede seizoensheflt van het jaar daarvoor zo kut ging, het betekent niet dat je je dan maar neer moet leggen bij hooguit subtop. Met deze begroting en deze spelersgroep moet je gewoon top 5 als doelstelling / verwachting durven uitspreken. Dat kunnen de spelers heus wel aan.
Dat zeg ik, Been heeft een prima doelstelling uitgesproken. Gaat me om het gezeur van Tomasso en Happel.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:06 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De doelstelling heeft Been al diverse keren gemeld, wat is nu je probleem?
Vind ik niet. Zevende plek is niet OK. Doe dan maar én én. Dus top 5 én Europees voetbal.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Als je daar niet tegen kan rot je maar op bij Feyenoord. Overigens is bij de eerste 5 eindigen misschien ook geen goede doelstelling nu ik er over denk, want met een 4e plek kun je geloof ik nog Europees voetbal mislopen komend seizoen en met een 7e plek het wel halen. Beens doelstelling is dus beter.
Ok, ik ga al.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Als je daar niet tegen kan rot je maar op bij Feyenoord. Overigens is bij de eerste 5 eindigen misschien ook geen goede doelstelling nu ik er over denk, want met een 4e plek kun je geloof ik nog Europees voetbal mislopen komend seizoen en met een 7e plek het wel halen. Beens doelstelling is dus beter.
Eigenlijk wel ja, maar als we de 7e plek sowieso binnen hebben dan heb ik liever dat ze zich gaan sparen voor de PO's dan dat ze alsnog krampachtig 5e proberen te worden. De 7e plek vind ik ook zwaar onder de maat eigenlijk, maar goed.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zevende plek is niet OK. Doe dan maar én én. Dus top 5 én Europees voetbal.
Boehoequote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zeg ik, Been heeft een prima doelstelling uitgesproken. Gaat me om het gezeur van Tomasso en Happel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |