abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 12:11:50 #101
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71361119
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:14 schreef Tomasso het volgende:
Waarom moeten er uberhaupt verwachtingen zijn?
Een ambitieuze doelstelling, en dus ook hoge verwachtingen, horen bij een club die de pretentie heeft om bij de top te horen. En Feyenoord mag die doelstelling, tot de top horen, noiot laten varen. De kreet "topsportklimaat" is natuurllijk niet helemaal onzin, alleen omdat het uit de waffel van Peter Bosz kwam. Feyenoord mag niet afglijden naar een sfeertje van "Ach, een keer uit bij Willem II verliezen, kan gebeuren toch".

Vierde begroting van Nederland, 50.000 toeschouwers per thuiswedstrijd. Dan is een zevende of achtste plek een regelrechte blamage. Dus verwachtingen: ja!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_71361158
feyenoord moet gewoon minimaal op de 5e plaats eindigen. anders heeft mario het niet goed gedaan.
pi_71361974
Nog geen beelden (samenvatting) van de wedstrijd dus
pi_71362138
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:35 schreef Happel het volgende:

[..]

Precies.

Sommigen blazen alweer hoog van de toren en moeten elke keer weer duidelijk maken dat Feijenoord 'op papier' veel beter is dan de andere subtoppers. Ja, dat heeft de afgelopen seizoenen duidelijk uitgewezen, toen waren ze ook beter 'op papier'
Lekkere club ben je dan, zonder enig doel of richting. "Ach ja, als we degraderen zij het zo".
-
  maandag 27 juli 2009 @ 13:00:45 #105
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71362456
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Lekkere club ben je dan, zonder enig doel of richting. "Ach ja, als we degraderen zij het zo".
Het doel is het zo goed mogelijk te doen. Of denk je dat je met de doelstelling kampioen worden, beter gaat presteren?

Wat een gezeur over lucht..

AZ werd ook kampioen met als voorzichtige doelstelling de top-vijf, lekkere club is het.
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 13:09:07 #106
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71362686
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Het doel is het zo goed mogelijk te doen. Of denk je dat je met de doelstelling kampioen worden, beter gaat presteren?

AZ werd ook kampioen met als voorzichtige doelstelling de top-vijf, lekkere club is het.
Top 5 is al een heel stuk concreter dan "zo goed mogelijk".
"Zo goed mogelijk" is leuk voor De Treffers uit Groesbeek. Een club als Feyenoord hoort met beleid en ambitie naar de top te streven.

En als er één club is die met een planmatige aanpak en grote ambitie een enorme sprong vooruit heeft gemaakt, dan is het AZ wel.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 27 juli 2009 @ 13:11:26 #107
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71362738
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 27 juli 2009 @ 13:30:17 #108
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_71363296
Maar wat ik dan niet snap he, hoe kan je nu al verwachtingen hebben van Feyenoord? Vorig jaar was dramatisch, voorbereiding was leuk, maar pas vanaf volgende week gaat het om het echie. Er valt nog geen kut over te zeggen, noch over Feyenoord, noch over hoe andere clubs ervoor staan. Tuurlijk mag je verwachten dat Feyenoord elke thuiswedstrijd volop in de strijd moet (ook in de uitwedstrijden trouwens...), maar dat is m.i. nog veel te vroeg gelet op vorig seizoen. Laten we nou niet weer de fout maken die we elk seizoen doen, door té hoge verwachtingen te hebben en onnodig druk op de spelersgroep en staf te leggen.

En nu kan je wel 3 dagen gaan discussieren of Feyenoord wel of niet zo ver in het traject is dat die druk gerechtvaardigd is of niet, maar zoals ik al hierboven zei: dat kan je nog helemaal niet weten. Punt. Feit is dat een voorbereiding alleen bedoeld is voor de trainer om te kijken of de simpele dingen lukken, het elftal wordt pas echt gevormd vanaf competitiewedstrijd nummer 1. Dan is dat "oefen" voor de wedstrijd weg. Feyenoord-Sampdoria kan je zo bijvoorbeeld ook alleen beoordelen op de eerste helft, want de 2e helft wilde en deed Sampdoria geen ene tering meer. Kan je wel zeggen dat Feyenoord toen domineerde of wat dan ook, maar dan doen ze tegen FC Schralekutjes uit de 5e klasse ook nog wel.

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen, veel Feyenoord-supporters minimaal duizend maal.

PS: Er zit ook een verschil tussen geen verwachtingen opstellen en alles maar goed vinden (zoals verliezen van RKC).
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  maandag 27 juli 2009 @ 13:44:38 #109
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71363790
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef Tomasso het volgende:
PS: Er zit ook een verschil tussen geen verwachtingen opstellen en alles maar goed vinden (zoals verliezen van RKC).
Ah nee, joh. Is allemaal eender.

Waar blijft dat bier trouwens?
Elite
Tegen TTIP
  maandag 27 juli 2009 @ 13:56:06 #110
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_71364193
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Ah nee, joh. Is allemaal eender.
Eend
quote:
Waar blijft dat bier trouwens?
Ja, wanneer? Op de FOK! meet van dit topic?
pi_71364303
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Het doel is het zo goed mogelijk te doen.
Heb jij ooit een opleiding hoger dan MBO niveau 2 gedaan? Je docent of je werkgever ziet je aankomen. "Doelstelling van onze onderneming is om het zo goed mogelijk te doen". Google voor de lol eens op 'SMART' of 'STAR-methode'.
quote:
Of denk je dat je met de doelstelling kampioen worden, beter gaat presteren?
Hoe wil je ooit evalueren bij een achterlijke en vrijblijvende doelstelling als: "het zo goed mogelijk doen".
quote:
Jij werkt echt als bouwvakker ofzo he?
quote:
Een doelstelling 'bij de eerste 5 eindigen' is een goede duidelijke doelstelling.
-
  maandag 27 juli 2009 @ 14:00:30 #112
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71364332
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Heb jij ooit een opleiding hoger dan MBO niveau 2 gedaan? Je docent of je werkgever ziet je aankomen. "Doelstelling van onze onderneming is om het zo goed mogelijk te doen". Google voor de lol eens op SMART of STAR-methode.
Aaah, hij heeft weer wat nieuws geleerd op school.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 27 juli 2009 @ 14:01:57 #113
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71364382
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:59 schreef Ritmo het volgende:
Een doelstelling 'bij de eerste 5 eindigen' is een goede duidelijke doelstelling.
Wat is er niet duidelijk aan Europees voetbal halen?
pi_71364411
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Aaah, hij heeft weer wat nieuws geleerd op school.
Nee, dit zijn methodes die elke mongool op de HAVO al aangeleerd krijgt en die je in elk bedrijf tegenkomt.
-
pi_71364500
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:09 schreef Gert het volgende:

[..]

Top 5 is al een heel stuk concreter dan "zo goed mogelijk".
"Zo goed mogelijk" is leuk voor De Treffers uit Groesbeek. Een club als Feyenoord hoort met beleid en ambitie naar de top te streven.

En als er één club is die met een planmatige aanpak en grote ambitie een enorme sprong vooruit heeft gemaakt, dan is het AZ wel.
Dat dus ja. Zelfs bij De Treffers zullen ze een doelstelling vast leggen, onderbouwen en achteraf evalueren.

Gelukkig heeft Been een duidelijk doel vast gesteld: Europees voetbal halen.
-
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 14:05:49 #116
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71364541
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef Tomasso het volgende:

Dan heb je dus al verwachtingen, als verliezen van RKC niet door de beugel kan.

Ik snap je insteek wel, en gaan roepen dat Feyenoord voor het kampioenschap moet gaan is een behoorlijk onrealistische verwachting. Maar ik vind wél dat Feyenoord de lat zo hoog mogelijk moet blijven leggen. Jammer dat het vorig jaar en de tweede seizoensheflt van het jaar daarvoor zo kut ging, het betekent niet dat je je dan maar neer moet leggen bij hooguit subtop. Met deze begroting en deze spelersgroep moet je gewoon top 5 als doelstelling / verwachting durven uitspreken. Dat kunnen de spelers heus wel aan.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:06:36 #117
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71364565
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat dus ja. Zelfs bij De Treffers zullen ze een doelstelling vast leggen, onderbouwen en achteraf evalueren.
De doelstelling heeft Been al diverse keren gemeld, wat is nu je probleem?
pi_71364652
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Dan heb je dus al verwachtingen, als verliezen van RKC niet door de beugel kan.

Ik snap je insteek wel, en gaan roepen dat Feyenoord voor het kampioenschap moet gaan is een behoorlijk onrealistische verwachting. Maar ik vind wél dat Feyenoord de lat zo hoog mogelijk moet blijven leggen. Jammer dat het vorig jaar en de tweede seizoensheflt van het jaar daarvoor zo kut ging, het betekent niet dat je je dan maar neer moet leggen bij hooguit subtop. Met deze begroting en deze spelersgroep moet je gewoon top 5 als doelstelling / verwachting durven uitspreken. Dat kunnen de spelers heus wel aan.
Idd. Als je daar niet tegen kan rot je maar op bij Feyenoord. Overigens is bij de eerste 5 eindigen misschien ook geen goede doelstelling nu ik er over denk, want met een 4e plek kun je geloof ik nog Europees voetbal mislopen komend seizoen en met een 7e plek het wel halen. Beens doelstelling is dus beter.
-
pi_71364690
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:06 schreef Kopbal het volgende:

[..]

De doelstelling heeft Been al diverse keren gemeld, wat is nu je probleem?
Dat zeg ik, Been heeft een prima doelstelling uitgesproken. Gaat me om het gezeur van Tomasso en Happel.
-
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 14:10:51 #120
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71364712
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd. Als je daar niet tegen kan rot je maar op bij Feyenoord. Overigens is bij de eerste 5 eindigen misschien ook geen goede doelstelling nu ik er over denk, want met een 4e plek kun je geloof ik nog Europees voetbal mislopen komend seizoen en met een 7e plek het wel halen. Beens doelstelling is dus beter.
Vind ik niet. Zevende plek is niet OK. Doe dan maar én én. Dus top 5 én Europees voetbal.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:12:41 #121
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71364770
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ok, ik ga al.
Elite
Tegen TTIP
pi_71364774
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Gert het volgende:

[..]

Vind ik niet. Zevende plek is niet OK. Doe dan maar én én. Dus top 5 én Europees voetbal.
Eigenlijk wel ja, maar als we de 7e plek sowieso binnen hebben dan heb ik liever dat ze zich gaan sparen voor de PO's dan dat ze alsnog krampachtig 5e proberen te worden. De 7e plek vind ik ook zwaar onder de maat eigenlijk, maar goed.
-
pi_71364801
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:12 schreef Happel het volgende:

[..]

Ok, ik ga al.
Ik heb het over de spelers man.
-
  maandag 27 juli 2009 @ 14:14:48 #124
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_71364842
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat zeg ik, Been heeft een prima doelstelling uitgesproken. Gaat me om het gezeur van Tomasso en Happel.
Boehoe

Tuurlijk geeft Been een doelstelling en verwachting, omdat hij dat moet doen voor de buitenwereld. Als supporter is het waanzin om te verwachten dat Feyenoord ineens geweldig gaat spelen.

Ik zei net al iets over een ezel... Kijk nou maar gaandeweg hoe het seizoen loopt en pas dan kan je echt verwachtingen gaan neerzetten.

Kom je ook op de meet? Bij je eerstvolgende keer dat je De Kuip bezoekt, ooit, ergens?
  maandag 27 juli 2009 @ 14:15:38 #125
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_71364863
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:12 schreef Happel het volgende:

[..]

Ok, ik ga al.
Zou eens tijd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo