quote:Op zondag 26 juli 2009 16:35 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb het zelf nooit hoeven doen Jelief maar volgens mij zijn er een of twee dingetjes die goed zouden helpen tegen spugen. Dat zijn ook geen medicijnen. Een daarvan was volgens mij Nutriton. Je zou even kunnen googlen. Nutriton helpt tegen spugen en van wat ik van anderen heb gehoord schijnt het goed te helpen. Je moet het wel in een flesje of in de bv mengen dacht ik. Maar je zou anders misschien ook een kleine hoeveelheid bv kunnen kolven en het dan daar in doen. Ik hoop dat je hier wat aan heb en dat het wellich helemaal niet nodig meer is.
ik weet even zo snel niet meer hoe oud jan was toen ik hem meenam naar een verjaardag, maar ik had zijn eigen slaapzakje, zijn slaapknuffel en muziek geval bij me, die ik altijd aandoe als ik wegloop na het welterusten zeggen. dat en het zelfde ritueel volgen als thuis, (verhaaltje voorlezen, knuffels welterusten zeggen etc) maakten dat hij binnen vijf minuten sliep, en de visite beneden na drie kwartier vroeg of de babyfoon niet kapot was, zo'n zoet kind hadden ze nog nooit meegemaaktquote:Op zondag 26 juli 2009 18:03 schreef mikoxx het volgende:
Hmm.. en dat wordt zeker ook beter als ze een maand of drie zijnhaha! Nou ja, ben blij dat ze nu iig slapen. Ik weet dat ze veel indrukken op doen, waar je zelf eigenlijk niet zo bij stil staat, maar ik vond dit wel opvallend. Daar helemaaaaal niet slapen en thuis binnen een half uurtje vertrokken zijn. Daar is zeker ook verder niks aan te doen dan?
Vanaf welke leeftijd doen jullie je babietje in een wipstoeltje?
JeLief, hoe is het daar nu?
*jaloers is*quote:Op zondag 26 juli 2009 18:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik weet even zo snel niet meer hoe oud jan was toen ik hem meenam naar een verjaardag, maar ik had zijn eigen slaapzakje, zijn slaapknuffel en muziek geval bij me, die ik altijd aandoe als ik wegloop na het welterusten zeggen. dat en het zelfde ritueel volgen als thuis, (verhaaltje voorlezen, knuffels welterusten zeggen etc) maakten dat hij binnen vijf minuten sliep, en de visite beneden na drie kwartier vroeg of de babyfoon niet kapot was, zo'n zoet kind hadden ze nog nooit meegemaakt
Lekker handig dat ze dat bijna net zo noemen dan als een van de grootste merken poedermelk...quote:Op zondag 26 juli 2009 18:26 schreef Vicky het volgende:
nutriton heet het. we hebben het bij Amber ook gebruikt. het maakt de voeding dikker zodat het beter in de maag blijft. je kan het vanaf dag 1 geven.
nutriton is van nutrilonquote:Op zondag 26 juli 2009 22:09 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Lekker handig dat ze dat bijna net zo noemen dan als een van de grootste merken poedermelk...![]()
Maar naar aanleiding van wat je zei, die AR waar ik het over had is er inderdaad ook in een kleine verpakking met speciaal spul voor wat je aan afgekolfde BV kan toevoegen.
Ik had even niet door dat hier sprake was van BV, niet goed opgelet, sorry...
mag je in je handjes knijpenquote:Op maandag 27 juli 2009 06:32 schreef Vicky het volgende:
ik geloof dat Tess het door gaat krijgen 's nachts. al 2 nachten slaaptze van ongeveer 22.00 tot 6.00 om daarna weer te slapen tot een uurtje of 8
Even snel, want moet zo weg. Nee, want het is aparte voeding. Hij krijgt sowieso andere hoeveelheid die aangegeven is. Maar hij krijgt op een slechte dag 400cc melk binnen. En een half klein potje fruit en half klein potje groente.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:04 schreef Jelief het volgende:
Ingrid, staat dat niet op het pak van Tyler zijn voeding?
hmm hier heeft elin 6 rode pokkedingies 3 op r gezicht 2 op r armen en 1 op r buik..maar ik weet nou niet of t muggenbulten zijn of een kinderziektequote:Op maandag 27 juli 2009 13:04 schreef Jelief het volgende:
Ruben heeft een keer met een poepbom twee schone luiers ondergepoept, bij elke luier dacht ik dat hij klaar was... niet dus![]()
Mikoxx, Hij is wat minder schor, voor de rest hetzelfde. Ik heb het idee dat hij de waterpokken heeft maar dan heel mild, ik kan drie pokken vinden op zijn buik- en anders zijn het rare puistjes![]()
Ingrid, staat dat niet op het pak van Tyler zijn voeding?
hoeravoorVicky, doorslapen is fijn!
knuffel voor kleurdoos, tegen de tijd dat jeer echt doorheen zit slaapt ze ineens door, tenminste dat is wat die twee van mij steeds doen. Maar zodra ik dan weer uitgerust ben komen ze weer![]()
Ja, dat hebben we vanaf het begin gedaan, om te voorkomen dat de een net voeding heeft gehad en de ander een half uurtje later wakker wordt met honger. Ze krijgen nu om de vier uur voeding en dat gaat heel goed! Overdag gaan ze na de voeding vaak nog eventjes in de box, mobile aan en kijken maar!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:33 schreef tessie het volgende:
Mikoxx, slaapt de tweeling echt al op vaste tijden dan?
Graeme slaapt eigenlijk gewoon wanneer hij daar zin in heeft, en ook gewoon net waar hij dan ligt. Alleen savonds/snachts natuurlijk altijd in zn wiegje, maar gewoon overdag zit er nog helemaal geen vast ritme in ofzo.
we hebben Hypoallergene voeding voor Tess omdat M. allergisch is en Amber oko het een en ander heeft. Ik kan dus niet zomaar overstappen op andere voeding.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:50 schreef DJMO het volgende:
fijn dat je dan iig een goede nacht heb gehad vicky. heb je die speciale voeding tegen darmkrampjes al geprobeerd?? of biedt dat ook geen soelaas?
tis al de 2e dagquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef mikoxx het volgende:
10x is wel veel idd, maar zolang het niet extreem dik of dun is is er volgens mij weinig aan de hand. Je zou t cb kunnen bellen voor de zekerheid natuurlijk. Misschien zit t wel in de luchten is t morgen voorbij. Laten we t hopen!
Beterschapquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef DJMO het volgende:
mooi vicky dat ze zo goed gegroeid is!
ik hing net aan de telefoon met de huisarts assistente .. jan heeft 39,3 koorts. hangerig en huilerig, en een voeding overgegeven. mag m niet te warm kleden, hij ligt nu in een rompertje bij papa, en moet kleine beetjes drinken aanbieden en gewoon zijn eten. morgen terugbellen hoe het gaat...
Niet om je te ontmoedigen ofzo hoor maar dat hoeft niet natuurlijk hè!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:20 schreef mikoxx het volgende:
Volgens mij is de leeftijd van 3 maanden iets magisch, want dan is alles overIk kijk er naar uit! En dan vooral het doorslapen, men wat ben ik moe zeg!
![]()
ik snaput hoor, maar je hoort overal: 'ja na drie maanden wordt dat écht beter' hmhmquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Raissa het volgende:
Niet om je te ontmoedigen ofzo hoor maar dat hoeft niet natuurlijk hè!
Mijn buurman zei gister dat het na 15 jaar beter wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:45 schreef mikoxx het volgende:
ik snaput hoor, maar je hoort overal: 'ja na drie maanden wordt dat écht beter' hmhm
Ik bedoelde ik was onzeker of hij het goed zou doen op het kdv.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:01 schreef Tinuviel het volgende:
Mikoxx: Jair had heel erg last van krampjes. Na drie maanden werd het beter maar was niet helemaal weg. Was eerst onzeker of hij het wel goed zou doen ...
Ik zou het niet doen als ik jou was, ik smeer aftersun niet eens bij mezelf op mijn gezicht (vaak te "menthol-achtig", dat het een beetje prikt). Ik zou er gewoon een babycreme opdoen, wij hebben hier die babycreme van Natusan, weet niet of je dat hebt of anders wat Bepanthen of een andere babycreme?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:Ik kom even binnen hollen. Tyler is wat verband in zijn gezicht. Weet iemand of daar gewone aftersun op mag? Of beter iets anders?
Bij ons was het inderdaad een heel stuk beter na de 3 maanden, alleen overdag slapen blijft een drama (ze is nu 9 maanden). Dan is ze écht wel heel moe maar dan wil ze niet slapen en dan blijft ze gillen. Soms gaat het twee, drie weken goed ben je helemaal blijquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:26 schreef TheFrankey het volgende:
Ik hoor ook vaak dat het na 3 maanden over is allemaal. Maar dan vraag ik mij af hoe jullie dit ervaren hebben? Was dat ook zo?
heb je calendula emulsie voor baby's thuis? tegen waterpokkenjeuk én na zonnebrand.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:48 schreef _Ingrid_ het volgende:Ik kom even binnen hollen. Tyler is wat verband in zijn gezicht. Weet iemand of daar gewone aftersun op mag? Of beter iets anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |