FOK!forum / Sport Algemeen / F1 Hungaroring Deeltje 3
Xebberzondag 26 juli 2009 @ 15:08
Hier verder.
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:08
Blaxjezondag 26 juli 2009 @ 15:09
Woei!
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:09
Hup Kimi
Schunckelstarzondag 26 juli 2009 @ 15:09
geweldig onboard-beeld
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:09
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:10
Ondertussen drinkt de Astanaploeg weer champagne op de fiets. Dát zouden ze eens moeten proberen in de laatste F1-race van het seizoen.
Crientjzondag 26 juli 2009 @ 15:10
Hamsterr
Tarabasszondag 26 juli 2009 @ 15:11
Vettel in interview:
Bij de start kunnen we niets doen. Ja, we hebben ook een kers-button op het stuur maar er gebeurd vrij weinig als je er op drukt
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:11
Let trouwens eens op de rondetijden van onze debutant Alguersuari. Helemaal niet slecht, sterker nog: sneller dan Hamilton.
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:12
Nou ff doortrappen Kimi!
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:13
Toyota overigens ook netjes naar voren gekomen tijdens deze race.
Schunckelstarzondag 26 juli 2009 @ 15:14
dit keer wel goed
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:14
Webber voor Rosberg!
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:15
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:14 schreef Schunckelstar het volgende:
dit keer wel goed
Afgekeken van Piquet.

En Kimi weer naar P2.
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:17
Die Alguassari rijd echt goed zeg
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:18
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Palmboom313 het volgende:
Die Alguassari rijd echt goed zeg
Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:19
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Palmboom313 het volgende:
Die Alguassari rijd echt goed zeg
Jammer dat-ie zo'n lastige naam heeft om te typen
Ciolekfanzondag 26 juli 2009 @ 15:19
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je wordt niet zomaar kampioen in de Britse F3.
mwa Britse f3 stelt niet zoveel meer voor hoor
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:19
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jammer dat-ie zo'n lastige naam heeft om te typen
Jazeker Voorsprong van Lewis is wel extreem
Fir3flyzondag 26 juli 2009 @ 15:21
Al afgelopen? Ik wil MotoGP eigenlijk wel even zien. Regen daar .
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:21
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
Al afgelopen? Ik wil MotoGP eigenlijk wel even zien. Regen daar .
Begint pas 16:30
northernlight81zondag 26 juli 2009 @ 15:24
Maar McLaren en Ferrari weer 1 en 2. Als beide teams het gat met de top gedicht hebben is dat wel heel relaxed voor Button. Het gaat al 3 races slecht voor de Brawns, maar met een 3e of 4e plek maakt Webber haast niets goed.
Fir3flyzondag 26 juli 2009 @ 15:24
Ah, je hebt gelijk. Foutje van mijn kant .
Estatezondag 26 juli 2009 @ 15:25
De Tour van vandaag is nog spannender
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:26
Regie mist de pitstop van Trulli
Radegastzondag 26 juli 2009 @ 15:27
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:03 schreef Radegast het volgende:
Hamilton pakt 'em.
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.
Fir3flyzondag 26 juli 2009 @ 15:29
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:27 schreef Radegast het volgende:

[..]


[..]

Ik zit er vrij vaak naast blijkbaar .

Maar nee ik had echt niet gedacht dat McLaren zo'n stap had gezet. Hoewel Hongarije altijd een soort Monaco is, verhoudingen liggen hier vaak anders. En dat zeg ik niet alleen maar omdat ik er dit keer compleet naast zat .
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:30
Rubens gaat nog wel wat proberen
Dos37zondag 26 juli 2009 @ 15:32
Als Brawn zo blijft klooien gaat het nog een leuk seizoen worden
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:32
Eddie Jordan heeft het, zoals het er nu uitziet, twee keer goed dit weekend. Hij voorspelde Alonso voor pole en Hamilton voor de overwinning.
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:32
Alguassari pakt gewoon Buemi
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:33
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Dos37 het volgende:
Als Brawn zo blijft klooien gaat het nog een leuk seizoen worden
Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!
Xebberzondag 26 juli 2009 @ 15:33
Briatore heeft zo te zien al zijn koffer gepakt voor de vakantie.
lezutzondag 26 juli 2009 @ 15:33
Niet te hard juichen, vorig jaar plofte Massa hier toch ook in de laatste ronde?
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:33
Flavio gaat naar huis en vader Piquet zit helemaal alleen te kijken.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:34
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Duizendpootje het volgende:

[..]

Misschien kan het dan zelfs nog een spannend seizoen worden!
En dat zonder dat 'briljante' medaillesysteem. Anders was het nu al aardig saai geworden.
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:34
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef lezut het volgende:
Niet te hard juichen, vorig jaar plofte Massa hier toch ook in de laatste ronde?
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:35
Webber, snelste ronde.
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:36
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Webber, snelste ronde.
En wat voor ronde.
Sinister-D-zondag 26 juli 2009 @ 15:37
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Flavio gaat naar huis en vader Piquet zit helemaal alleen te kijken.
Niki Lauda zat er ook nog bij
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:40
Button loopt gewoon weer 2 punten uit op Vettel.
Dos37zondag 26 juli 2009 @ 15:40
Hamilton
Sinister-D-zondag 26 juli 2009 @ 15:41
netjes gedaan van Lewis en McLaren

Edit: en de eerste maal dat een KERS-wagen wint
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:41
Jippie Kimi tweede!!
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:41
Lewis Kimi
WESTzondag 26 juli 2009 @ 15:41
lezutzondag 26 juli 2009 @ 15:41
Goed
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:41
Wauw, twee punten voor Brawn. Zo slecht hebben ze het dit jaar nog niet gedaan.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:42
Kimi
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:42
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wauw, twee punten voor Brawn. Zo slecht hebben ze het dit jaar nog niet gedaan.
Mag vaker gebeuren.
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:43
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:43
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Hopelijk wordt Kimi niet terug gezet
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:45
Hopelijk krijgt Kimi geen 25 sec straf
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 15:45
Engeland - Duitsland: 7-2
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 15:45
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Alguarsuari verslaat zijn teamgenoot in zijn eerste race.
Foutloos weekend voor hem zonder enige ervaring in een F1
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:46
hahaha al die klappende vrouwtjes
Tarabasszondag 26 juli 2009 @ 15:46
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:41 schreef Duizendpootje het volgende:
Jippie Kimi tweede!!
Second that
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:47
Zo naar Moto GP
Xebberzondag 26 juli 2009 @ 15:49
Wat een lelijke witte beker.
WESTzondag 26 juli 2009 @ 15:49
ik ga nog ff een terasje mee pakken, met uitzicht op tv
Blaxjezondag 26 juli 2009 @ 15:49
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:49 schreef Xebber het volgende:
Wat een lelijke witte beker.
Echt de lelijkste prijs ooit
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 15:50
Als Kimi nu nog terug gezet wordt
Blaxjezondag 26 juli 2009 @ 15:50
Nicole
Leatherfacezondag 26 juli 2009 @ 15:50
Zou leuk zijn als Webber nog daadwerkelijk om de titel kan vechten met Button.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 15:51
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:49 schreef Xebber het volgende:
Wat een lelijke witte beker.
Nog altijd beter dan zo'n lelijk sponsording. Zoals die beker in de vorm van het Santander-logo.
Schunckelstarzondag 26 juli 2009 @ 15:51
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:49 schreef Xebber het volgende:
Wat een lelijke witte beker.
volgens mij hebben ze per ongeluk oma's urn uitgereikt
Atreidezzondag 26 juli 2009 @ 15:53


Mooi voor Lewis Goed voor ze vertrouwen ook
beantheriozondag 26 juli 2009 @ 15:54
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:50 schreef Palmboom313 het volgende:
Als Kimi nu nog terug gezet wordt
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 15:56
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ik HOOP het niet!!
Sallyzondag 26 juli 2009 @ 15:56
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Let trouwens eens op de rondetijden van onze debutant Alguersuari. Helemaal niet slecht, sterker nog: sneller dan Hamilton.
De laatste rondes, ja. Toen reed Hamilton niet echt door
rycemastazondag 26 juli 2009 @ 15:58
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:56 schreef Duizendpootje het volgende:

[..]

Ik HOOP het niet!!
Zou ontzettend onterecht zijn

Goede top 3
Scrutinizerzondag 26 juli 2009 @ 16:01
Mooi F1-weekendje
SoldMayorzondag 26 juli 2009 @ 16:01
Lewis Hamilton

Alonso

toestand Massa:
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 16:04
Ik had het leuker gevonden als Rosberg of Kovolainen op 3 had gestaan
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 16:05
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Mooi F1-weekendje
Zeker, een van de betere dit seizoen.
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 16:07
Drivers Standings:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Button    70
Webber    51.5
Vettel    47
Barrichello    44
Rosberg    25.5
Trulli    22.5
Massa    22
Hamilton    19
Raikkonen    18
Glock    16
Alonso    13
Kovalainen    9
Heidfeld    6
Buemi    3
Bourdais    2
Kubica    2
Fisichella    0
Sutil    0
Piquet    0
Nakajima    0


Constructors Standings:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Brawn GP    114
Red Bull    98.5
Ferrari    40
Toyota    38.5
Williams    25.5
McLaren    28
Renault    13
BMW    6
Toro Rosso    4
Force India    0
Slein83zondag 26 juli 2009 @ 16:08
Strakke overwinning van Hamilton
SPOILER
maar wat is die nicole scherzinger irritant
Atreidezzondag 26 juli 2009 @ 16:31
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:08 schreef Slein83 het volgende:
Strakke overwinning van Hamilton
SPOILER
maar wat is die nicole scherzinger irritant
Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toen
Slein83zondag 26 juli 2009 @ 16:34
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:31 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Prachtig om te zien toch, dat enthousiasme.. Beter dan bv. die statische kop van de vrouw van Hakkinen toen
Daar noem je ook wat op, Fins
Maar ze is idd prachtig om te zien en als er een overwinning is prima, maar niet bij de start dat irritante gespring en geklap.
Trystarzondag 26 juli 2009 @ 16:36
Mooie overwinning voor Hamilton, alleen jammer dat Alonso uitviel. Ik had wel willen weten wat hij precies had kunnen doen.
nils7zondag 26 juli 2009 @ 16:51
eindelijk een top 3 zoals het hoort!
MrBadGuyzondag 26 juli 2009 @ 17:09
Is er al bekend of Raikkonen wordt teruggezet?
Trystarzondag 26 juli 2009 @ 17:13
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Is er al bekend of Raikkonen wordt teruggezet?
Nee, niet dat ik weet.
Hopelijk zetten ze hem niet terug, het is gewoon racen. Anders kunnen ze er wel mee stoppen.
rycemastazondag 26 juli 2009 @ 18:29
Ik snap niet waarom de fout zo nadrukkelijk bij hem zou liggen. Het was achterwiel tegen voorwiel.. Had Vettel er pal naast gezeten zoals de situatie bij Webber en Barrichello, dan was het nog begrijpelijk.

Raikkonen en Hamilton was ook close bij de start, maar dat is met z'n tweeën in één gaatje willen duiken.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 18:45
Kimi krijgt geen straf.
quote:
No action taken on Raikkonen incident

Hungarian Grand Prix stewards have decided that no action was needed following the investigation of an incident involving Ferrari's Kimi Raikkonen at the start of the race.

Raikkonen was under investigation over his driving at the first corner after making contact with Red Bull rival Sebastian Vettel.

The Finn, who finished in second place, escaped a penalty, however, as the stewards deemed it was just a racing incident.

Meanwhile, the Red Bull Racing team got a reprimand for the unsafe release of Mark Webber during a pitstop, when he came close to making contact with Raikkonen.

It was the second race in a row that Red Bull has been in a similar situation, having been fined and reprimanded for the unsafe release of Sebastian Vettel at the German Grand Prix two weeks ago.
Schunckelstarzondag 26 juli 2009 @ 18:53
renault wel

renault is geschorst voor de volgende race vanwege het wielincident....
beetje overdreven vind ik

edit: bron
bodylotionzondag 26 juli 2009 @ 18:54
quote:
Renault suspended from European GP

By Jonathan Noble Sunday, July 26th 2009, 16:39 GMT

Renault has been suspended from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary today.

Following a post-race discussion with the stewards, it was deemed that the team had breached the regulations enough for it to be suspended from the next event.

It means Alonso will miss his home event that takes place in Valencia next month, unless he moves to another team.

More to follow
Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 18:55
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
renault wel

renault is geschorst voor de volgende race vanwege het wielincident....
beetje overdreven vind ik
Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.
bodylotionzondag 26 juli 2009 @ 18:57
Wel een mazzeltje voor Piquete, kan die ook niks fout doen
En een extra lange vakantie natuurlijk
Palmboom313zondag 26 juli 2009 @ 18:59
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Yup, ik snap best dat dit wielincident niet echt handig was met de gebeurtenissen van vorige week en gisteren. Geef Renault dan gewoon een boete, dit is iets té naar mijn mening.
Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.
Fir3flyzondag 26 juli 2009 @ 19:00
Wat overdreven zeg.
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 19:13
En hoe zit het met Webber die tijdens zijn pitstop net iets te vroeg wilde om Kimi voor te zijn?
bodylotionzondag 26 juli 2009 @ 19:16
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:13 schreef Duizendpootje het volgende:
En hoe zit het met Webber die tijdens zijn pitstop net iets te vroeg wilde om Kimi voor te zijn?
die heeft alleen op z'n flikker gehad
vijvzondag 26 juli 2009 @ 19:24
Dan kan Alonso volgende race Massa vervangen.
Zou me niets verbazen na alle geruchten van het afgelopen jaar.
Xebberzondag 26 juli 2009 @ 19:30
Wat de fuk? Heel erg overtrokken dit.
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 19:49
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:54 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Terecht, denk ik. helemaal na wat er de laatste week is gebeurd. Staat volgens mij ook ergens in de regels dat je niet met een auto op de baan mag rijden als deze minder dan 4 wielen heeft.
Dat is als je met een auto op de baan gaat die volgens het ontwerp minder dan vier wielen heeft. Je achterlicht is ook verplicht als het regent, maar als dat er af valt, mag je best naar de pits terug rijden zonder diskwalificatie.
ElmarOzondag 26 juli 2009 @ 19:56
quote:
Renault appeals stewards' decision

Renault has confirmed that it will appeal the FIA's decision to ban the team from the European Grand Prix for the events that led to a wheel coming off Fernando Alonso's car in Hungary.

The team lodged its paperwork and a deposit for the 6000 Euros fee for the appeal, with a hearing now likely take place in the summer break before the European GP on August 23.

The paperwork, lodged in conjunction with the French motorsport federation, was signed by Renault's team manager Steve Nielsen and was received by the FIA's stewards' chairman Alan Donnelly shortly before 7pm.
ForzaScuderiaFerrarizondag 26 juli 2009 @ 20:16
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:59 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Na het incident met Massa was het opzich wel te verwachten. Maar het is wel overdreven.
Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Trystarzondag 26 juli 2009 @ 20:22
quote:
Dan hadden ze gewoon een boete moeten krijgen. Die kreeg Ferrari ook in ik dacht Valencia (2008) een Ferrari werd toen onveilig weg gestuurd vlak voor een Force India.
ziggyziggyziggyzondag 26 juli 2009 @ 20:22
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:16 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Mja, en wat als dat wiel het publiek in was gestuiterd? Dan waren de gevolgen wel groot geweest.
Crientjzondag 26 juli 2009 @ 20:56
quote:
WESTzondag 26 juli 2009 @ 20:58
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Xebberzondag 26 juli 2009 @ 21:16
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef WEST het volgende:
vaag dat Renault geschorst is voor de vogende race. maarja wel een logische beslissingen na wat er gebeurd is met Surtees en Massa.
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
MrBadGuyzondag 26 juli 2009 @ 21:38
Wel een hele overdreven straf als je het mij vraagt.
Peterseliemanzondag 26 juli 2009 @ 21:43
Ik heb heel wat gemist zo te lezen
Slein83zondag 26 juli 2009 @ 21:44
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
quote:
Having carefully reviewed the available film recordings and radio recordings and having met the team manager twice to discuss the matter the stewards believe:

1. that the competitor knowlingly released car no. 7 from the pit stop position without one of the retaining devices for the wheel nuts being securely in position, this being an indication that the wheel nut itself may not have been properly secured,
2. being aware of this failed to take any action to prevent the car from leaving the pit lane,
3. failed to inform the driver of this problem or to advise him to take appropriate action givent he circumstance,s even though the driver contacted the team by radio believing he had a puncture,
4. this resulted in a heavy car part detaching at Turn 5 and the wheel itself detaching at Turn 9.

Offence: Breach of article 23.1.i and Article 3.2 of the 2009 FIA Formula One Sporting Regulations.

Penalty: The competitor ING Renault F1 Team is suspended from the next event in the 2009 Formula 1 World Championship.

The relevant articles are as follows:

3.2 Competitors must ensure that their cars comply with the conditions of eligibility and safety throughout practice and the race

23.1.i) It is the responsibility of the competitor to release his car after a pit stop only when it is safe to do so.
http://fialive.fiacommuni(...)un09_document_45.pdf
Duizendpootjezondag 26 juli 2009 @ 22:13
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 22:15
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:13 schreef Duizendpootje het volgende:
is er al meer bekend over Massa zijn toestand of nog steeds hetzelfde?
Geen nieuws is goed nieuws in dit geval

Alles nog hetzelfde dus (hoop ik).
Atreidezzondag 26 juli 2009 @ 22:37
Ze wisten dat t wiel los zat, maar stuurde wel bewust hun auto weg Dat is toch niet logisch.. Ik neem aan dat t team het zelf ook pas doorhad toen hij al in bocht 3 zat. Dan nog is het natuurlijk slordig, maar 1 complete race verbannen (terwijl alle spaanse fans hun spaargeld opgemaakt hebben voor een kaartje in Valencia om hun held te zien ) is echt belachelijk streng.
Meike26zondag 26 juli 2009 @ 22:46
Helaas de race gemist vandaag, het weer was er gewoon te mooi voor

Dat Renault een straf krijgt, zover ik vernomen heb wat er gebeurd is, is volkomen terecht. Maar om vervolgens de coureurs ook te bestraffen door ze een weekend te schorsen, vind ik echt overdreven.

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap. De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

Edit: Tiepfaut...
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 22:48
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

Het team had gewoon een dikke boete moeten krijgen en eventueel een punten aftrek in het constructeurs kampioensschap.
Ik denk ook wel dat de straf naar zoiets teruggedraaid gaat worden.
SoldMayorzondag 26 juli 2009 @ 22:51
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
Meike26zondag 26 juli 2009 @ 22:56
Ja... The Fucking Idiots Again...
bodylotionzondag 26 juli 2009 @ 22:58
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef Meike26 het volgende:

[...]

De coureur Alonso kan er weinig aan doen lijkt mij.... ja, zo snel mogelijk naar Ferrari verkassen misschien

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 22:59
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:58 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zou dat zomaar kunnen? contractueel gezien dan.
Daar zeg jij wat, he!
Def1987zondag 26 juli 2009 @ 23:03
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:51 schreef SoldMayor het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Massa?

En wat een zware straf voor Renault.
Natuurlijk was het een gevaarlijke situatie maar om ze nou zo'n zware straf te geven.
Kut FIA altijd.
En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
bodylotionzondag 26 juli 2009 @ 23:18
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar zeg jij wat, he!
hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 23:22
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:18 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij heeft wel voor twee jaar getekend bij Renault.. Hm

Olav Mol had het nog over Villeneuve bij Ferrari. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk.
Alonso heeft vast wel iets in z'n contract staan dat hij meer vrijheid heeft als het team geschorst wordt buiten zijn schuld om.

Voor Ferrari de meest logische keuze ... ALS Renault 'm niet kan vasthouden.

Wat zoiets zou doen met het kampioenschap, weet ik niet ... wellicht houdt de FIA het om die reden uiteindelijk tegen, wie weet ^^

Geen serieuze speculatie ... wel een geinig scenario.
northernlight81zondag 26 juli 2009 @ 23:34
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:
Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.
Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Tarabasszondag 26 juli 2009 @ 23:42
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:34 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Vroeger gingen er ook regelmatig coureurs dood, doordat de auto in de brand vloog of de muur waar ze tegenaan reden in de fik vloog (wat nu bandenstapels zijn, waren toen vaak hooibalen ofzo). Het is toch maar goed dat ze daar iets aan gedaan hebben door betere overals, bandenstapels en blus-installaties in de wagens.

Dat er al jaren regelmatig banden over het circuit stuiteren is juist een reden er iets aan te doen. Een losse band is zoals al vaak is gebleken vooral levensgevaarlijk voor de andere coureurs op de baan, marshalls en het publiek. Een beetje eigen verantwoordelijkheid van de teams mag je wel verwachten, dus terecht dat ze hard optreden tegen teams die enorme risico's nemen voor een beter resultaat.
Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
northernlight81zondag 26 juli 2009 @ 23:45
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Nee, het gaat er puur om of Renault wist dat die band los kon komen. Volgens de FIA (voor zover ik gelezen heb) wisten ze dit zeker.
Als Brawn wist dat die veer er ieder moment af kon vallen moeten ze hen ook schorsen.

Indien er iets los zit de coureur rustig terug naar de pits laten rijden kan ook, dan verklein je de kans op een ernstig ongeluk. Rijdt iemand met een losse vleugel ofzo met 300+ km/u terug naar de pits schors je hem ook.
Googolplexianzondag 26 juli 2009 @ 23:45
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:42 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus brawn/rubens moet ook geschorst worden? Die verliezen ook zomaar ineens een onderdelen..
Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
northernlight81zondag 26 juli 2009 @ 23:49
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Groot verschil of iets per ongeluk van een auto af komt of dat een team beslist door te rijden terwijl ze weten dat het wiel los GAAT komen ... om maar niet te spreken van die wheel-cover.

In een tijd dat Surtees net dood is en Massa in kritieke toestand in de IC ligt is dit wel een hele ... domme ... zet.

Alonso heeft als coureur het laatste woord en hij is uiteindelijk gewoon doorgereden. Ook hij verdient de straf.
Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
SoldMayorzondag 26 juli 2009 @ 23:50
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:03 schreef Def1987 het volgende:

[..]

En wat nou als dat wiel een steward geraakt had? Of een andere coureur? Renault heeft een coureur de baan op gestuurd wetende dat het wiel niet goed zat, en waarbij de consequenties enorm groot konden zijn.
Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
rycemastamaandag 27 juli 2009 @ 00:22




fixed

[ Bericht 15% gewijzigd door rycemasta op 27-07-2009 01:03:26 ]
Atreidezmaandag 27 juli 2009 @ 00:22
kruisje?
Def1987maandag 27 juli 2009 @ 00:25
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
Nee, maar het team heeft een grote fout gemaakt en daar krijgen ze nu een straf voor. Als die losse band iemand had geraakt dan had de hele wereld zich gekeerd tegen de F1. Na het ongeluk van Massa waar eigenlijk niemand wat aan kon doen hoor je van alle kanten gelijk dat de F1 niet veilig genoeg is enz. En dan komt Renault en die stuurt een auto de baan op terwijl de band al los zat. FIA had geen andere keuze dan deze straf uit te delen, en dat Alonso en Piquet die er niks mee te maken hadden ,ook gestraft zijn doet er nu niet toe.
Atreidezmaandag 27 juli 2009 @ 00:30
Je kan ze veroordelen voor het doorrijden met het probleem, maar ik zie nog steeds niet in waarom de FIA zeker weet dat Renault het probleem wist toen ze m wegstuurde. Dat doe je toch niet
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 00:36
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:49 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Alonso wist het niet en klaagde toch over de radio over een lekke band?
In het interview met de BBC zei hij dat hij zag dat de wheel-fairing niet in de goede positie zat en hoe deze afbrak. Fernando meldde in eerste instantie dat hij dacht dat hij een lekke pijp had maar toen hij de fairing zag draaien wist hij ook wel dat het niet een bandenspannings-probleem was. Toen had hij kunnen stoppen om te voorkomen dat dat ding een projectiel zou worden ... niet gebeurd. Nadat de wheel-cover op de baan terecht kwam bleef hij doorrijden MET trillingen in het stuur en het risico dat het wiel ook los zou gaan ... je kunt je wheel-fairing niet zo verliezen met behoud van je wielmoer en dat weet Alonso ook wel.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:36
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:50 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Kan Alonso of Piqeut daar iets aan doen dat ieamand het team een fout maakt?

Als ze dan toch willen straffen dat moeten ze diegene straffen die aan dat wiel heeft gezeten of de lollipop man. Maar niet de coreurs. FUCK FIA.

Als die bij Ferrari was gebeurd dan was er niks aan het handje geweest.
Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeik
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:30 schreef Atreidez het volgende:
Je kan ze veroordelen voor het doorrijden met het probleem, maar ik zie nog steeds niet in waarom de FIA zeker weet dat Renault het probleem wist toen ze m wegstuurde. Dat doe je toch niet

De beelden en de teamradio wijzen het uit


overigens bij het zoeken naar beelden van de pitstop kwam ik de volgende tegen
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 00:39
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:

Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
Zo is het en niet anders. Commentatoren op BBC zeiden al ver vantevoren dat hij z'n wiel zou gaan verliezen... hoe kan Alonso dat nou zelf niet door hebben gehad?
SoldMayormaandag 27 juli 2009 @ 00:40
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:36 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Krijgen we wederom dat Ferrari = Fia gezeik
Alonso is gewoon doorgereden terwijl hij wist dat er een probleem was. Hij is de eindverantwoordelijke, want hij rijd met die auto.
[..]

De beelden en de teamradio wijzen het uit


overigens bij het zoeken naar beelden van de pitstop kwam ik de volgende tegen

Wees blij dat het bij Alonso gebeurde

Piqeut of een andere onervaren coreur had gewoon doorgereden op volle snelheid en was waarschijlijk zwaar gecrashed.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:44
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:40 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Wees blij dat het bij Alonso gebeurde

Piqeut of een andere onervaren coreur had gewoon doorgereden op volle snelheid en was waarschijlijk zwaar gecrashed.
Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.

SoldMayormaandag 27 juli 2009 @ 00:45
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand. Hij heeft geluk dat het op een recht stuk gebeurd en niet in een hoge snelheids bocht.
Alonso ging echt niet vol gas door hoor.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:47
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Alonso ging echt niet vol gas door hoor.
check het filmpje , die rijd echt niet op b.v. de pitlimiter terwijl hij al weet dat er een probleem is.
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 00:47
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk klinklare onzin, Alonso ging ook vol gas door. Maar door de balans van de huidige auto's loopt het wiel er gewoon af en is er in principe niks aan de hand.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:49
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


In principe was er ook niks aan de hand
SoldMayormaandag 27 juli 2009 @ 00:49
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:47 schreef Slein83 het volgende:

[..]

check het filmpje , die rijd echt niet op b.v. de pitlimiter terwijl hij al weet dat er een probleem is.
Maar na de bocht waar massa gecrashed was mindert Alonso echt wel gas. Maja wat maakt het allemaal uit. De FIA heeft al geordeeld. Ik vind het wel extra lullig voor Alonso en voor de Spaanse fans in Valancia. Hopelijk steelt nu Jaime Alguersuari daar in Valencia de show.
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 00:50
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:49 schreef Slein83 het volgende:

[..]

In principe was er ook niks aan de hand
Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaan
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:53
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neuh ... had makkelijk nog voor een podium kunnen gaan
Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 00:55
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten

en Webber een aanrijding met een fietser had gehad
Duizendpootjemaandag 27 juli 2009 @ 00:57
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:53 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Als Hamilton getroffen was door de bliksem, raikkonen rechtsaf was gegaan bij het bordje Bar/cafe/Free Whisky, dan had er nog wel een klein kansje ingezeten
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 00:58
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:55 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en Webber een aanrijding met een fietser had gehad


Hij zou alleen een probleem hebben gehad met Piquet
keplermaandag 27 juli 2009 @ 03:58
Beetje overtrokken straf, alleen vanwege de afgelopen ongelukken. Hoe vaak zagen we niet een beschadigde auto terug rijden naar de pits (met een wiel halflos), of de pits uitgaan terwijl er een wiel niet goed vast zit (weet nog wel dat er een wielmoer afvloog in de pits, en een teamlid van een ander team dit liet zien aan het betreffende team ).

Natuurlijk moet de FIA laten zien dat dit niet de bedoeling is, maar 1 race schorsen is echt overdreven
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 08:49
quote:
Op maandag 27 juli 2009 03:58 schreef kepler het volgende:
Beetje overtrokken straf, alleen vanwege de afgelopen ongelukken. Hoe vaak zagen we niet een beschadigde auto terug rijden naar de pits (met een wiel halflos), of de pits uitgaan terwijl er een wiel niet goed vast zit (weet nog wel dat er een wielmoer afvloog in de pits, en een teamlid van een ander team dit liet zien aan het betreffende team ).

Natuurlijk moet de FIA laten zien dat dit niet de bedoeling is, maar 1 race schorsen is echt overdreven
Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.
keplermaandag 27 juli 2009 @ 09:17
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:49 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Probleem is nu juist dat ze willens en wetens Alonso gewoon door hebben laten rijden, daar draait het om. Het is tegen de regels een auto met een dergelijk mankement door te laten rijden. En als daar een schorsing opstaat so be it.
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Atreidezmaandag 27 juli 2009 @ 09:50
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:
Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Jawel edit: oh, geen schorsing nee, een penalty alleen



De slingerende uitlaat van een Ferrari werd echter wel door de vingers gezien
keplermaandag 27 juli 2009 @ 09:55
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:50 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Jawel edit: oh, geen schorsing nee, een penalty alleen

[ afbeelding ]

De slingerende uitlaat van een Ferrari werd echter wel door de vingers gezien
Zo zijn er wel meer voorbeelden van te vinden. Ik vind het logisch dat er een straf voor uitgedeeld wordt, maar doe dan gewoon een boete of iets dergelijks. Hier heeft niemand baat bij...
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 10:07
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Hier heeft niemand baat bij...
Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Tarabassmaandag 27 juli 2009 @ 10:21
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.

Daarbij vind ik de vraag of brawn dan ook gestraft moet worden nog steeds gepast. Zij verliezen gewoon halve schokdempers met bijna dodelijke afloop. Daar hoor je niemand over, en is er helemaal geen straf. En daar is toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van de auto zo lijkt me. Een foutieve pitstop valt imo in een hele andere categorie, daarnaast is niemand in gevaar geweest (tuurlijk, zou wel kunnen) en moet je niet iemand zwaarder gaan straffen om een punt te maken..
keplermaandag 27 juli 2009 @ 10:25
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Pardon?

Dus jij denkt niet dat teams en coureurs voortaan dit risico niet meer zullen nemen waardoor er een stuk minder losse onderdelen op de baan komen?
Alsof op deze manier opeens veel minder losse onderdelen op de baan komen... Het is gewoon een soort van paniek-reactie van de FIA. Zou dan nu elke wagen met een (mechanisch) probleem gelijk moeten stoppen omdat er een kans is dat er een los onderdeel op de baan komt?

Natuurlijk had Renault Alonso op de hoogte moeten stellen, maar het feit dat ze dit niet hebben gedaan is in mijn ogen echt niet genoeg voor 1 race schorsing. Geef ze gewoon een grote geldboete, neem punten af voor het constructeur-wk, etc.
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 10:27
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:21 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan voorbeeld-straffen, daarnaast is het niet de vraag of ze gestraft moeten worden maar de mate waarin. En die mate, daar gaat het juist om. Een schorsing is veel te zwaar imo.

Daarbij vind ik de vraag of brawn dan ook gestraft moet worden nog steeds gepast. Zij verliezen gewoon halve schokdempers met bijna dodelijke afloop. Daar hoor je niemand over, en is er helemaal geen straf. En daar is toch iets fundamenteels mis met het ontwerp van de auto zo lijkt me. Een foutieve pitstop valt imo in een hele andere categorie, daarnaast is niemand in gevaar geweest (tuurlijk, zou wel kunnen) en moet je niet iemand zwaarder gaan straffen om een punt te maken..
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.
D'r is imo echt alle reden om juist nu een punt te maken bij een team en een coureur die je uitdagen.

En je zegt dat je verder niets hoort over Brawn:
quote:
BUDAPEST: A full investigation into the causes and repercussions of Ferrari driver Felipe Massa’s dreadful freak accident during qualifying for the Hungarian Grand Prix was launched yesterday.

The investigation will be conducted by the sport’s ruling body, the International Motoring Federation (FIA), with the Brawn GP team.
Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.
Tarabassmaandag 27 juli 2009 @ 10:34
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:27 schreef Googolplexian het volgende:
Renault en Alonso namen gewoon enorm veel risico gezien de gebeurtenissen van afgelopen week.
D'r is imo echt alle reden om juist nu een punt te maken bij een team en een coureur die je uitdagen.
Er is een wiel verkeerd gemonteerd, dat gebeurd ook in topsport. De actie van webber was gevaarlijker imo..
quote:
En je zegt dat je verder niets hoort over Brawn:

Valt nog te bezien of Brawn hier mee weg komt.
Dat wist ik niet. Toch is er een groot verschil tussen een onderzoek doen, en iemand per direct schorsen voor een weekend. Zij verliezen een veer van een schokdemper -> onderzoek. Renault verliest een wiel -> schorsing
WESTmaandag 27 juli 2009 @ 10:35
quote:
Op zondag 26 juli 2009 21:16 schreef Xebber het volgende:

[..]

Ik vind het verre van logisch, er stuiteren al jaaaaaren banden over 't circuit.

Zoals Ziggy³ op f1.fok.nl al mooi zei: "Normaal kom je met een gridpenalty weg, maar omdat Massa een veer heeft gekopt, mag Renault opeens thuis blijven. Ik mis de logica".
Niet alleen die veer maar ook wat er vorig weekend in Brands Hatch gebeurd is. Ik ben er wel mee eens dat sommige teams voorrang krijgen en anderen niet.
capppmaandag 27 juli 2009 @ 11:06
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
keplermaandag 27 juli 2009 @ 11:12
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...
northernlight81maandag 27 juli 2009 @ 11:18
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:06 schreef cappp het volgende:
Het gaat er niet om of het wiel los zat, als Renault dat Alonso ook had gemeld was er niets aan de hand geweest. Echter, renault verzweeg de echte situatie aan Alonso die dacht dat hij een lekke band had. Kortom, had Alonso het geweten, had hij de auto rustig aan de kant kunnen zetten en had het wiel niet loshoeven te raken. Keiharde faal van Renault en dus terecht. Het wiel had makkelijk een marshall kunnen ombrengen of een coureur.
Precies, en had Alonso met bijv. maximaal 100 km/.u naar de pits terug gereden was het ook een ander verhaal geweest. Als iemand een touché heeft en een vleugel zit los mag hij ook rustig terug naar de pits rijden zonder straf. Een band verliezen is gewoon gevaarlijker dan iets anders verliezen. Alleen een veer is dan ook heel gevaarlijk, maar dat heb ik nooit eerder zien gebeuren. Terecht dat ze de FIA dan eerst even een onderzoek gaat doen. Eigenlijk staan de gevolgen er ook los van, daar konden Brawn of Barri echt niks aan doen.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 11:21
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Als een coureur met een half wiel (of iets anders wat los hangt) door rijdt dat gebeurt toch precies hetzelfde? Daar is ook nooit een schorsing voor uitgedeeld
Tja, dit had voorkomen kunnen worden. Men wist dat het wiel niet vast zat en heeft hem dus toch weg gestuurd. Een ongeluk is niet te voorspellen/voorkomen en natuurlijk wat er de afgelopen tijd is gebeur speelt ook een rol
capppmaandag 27 juli 2009 @ 13:08
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Dus Vettel die een hele ronde door blijft rijden zou dan ook minstens een race geschorst moeten worden, maar dat is toen ook niet gebeurt...
Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijk
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 13:13
quote:
Massa gaat langzaam vooruit


Positieve berichten uit het ziekenhuis
[27-07-2009] Felipe Massa gaat langzaam maar zeker vooruit. De berichten uit het ziekenhuis in Boedapest, waar de Braziliaan ligt, zijn positief en de eerste tests tonen aan dat Massa waarschijnlijk volledig zal herstellen.


Het gaat al iets beter met Massa.
Felipe Massa liep zaterdag in de kwalificatie ernstige verwondingen op toen hij een losgeschoten veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn vizier kreeg. De Ferrari-coureur liep een schedelbasisfractuur en een hersenschudding op.

Massa werd zaterdagmiddag met spoed geopereerd aan de schedelbreuk en vervolgens in een kunstmatige coma gehouden om het herstelproces te versnellen.

Een woordvoerder van het Hongaarse ministerie van Defensie heeft maandag laten weten dat het langzaam maar zeker beter gaat met de Braziliaan. “Hij (Massa, red.) is uit zijn coma gehaald en hij is in staat om te communiceren”, verklaart woordvoerder Istvan Bocskai.

“Hij reageert goed op mensen die tegen hem praten en we hebben hoop dat hij gaat herstellen”, aldus Bocskai. Eerste lichamelijke tests tonen aan dat Massa zijn handen en benen kan bewegen, wat betekent dat hij geen schade aan zijn hersenen heeft opgelopen.

Maandag krijgt Massa bezoek van Ferrari-president Luca di Montezemolo, die naar Boedapest vliegt om de coureur een hart onder de riem te steken. Afgelopen zaterdag kreeg de coureur al bezoek van onder andere Bernie Ecclestone en Rubens Barrichello. Ook zijn familie is overgekomen uit Brazilië.
Is Massa een militair object
keplermaandag 27 juli 2009 @ 13:15
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef cappp het volgende:

[..]

Volgens mij was dat niet dusdanig gevaarlijk
Want dat wiel kan niet afbreken en vervolgens tegen het hoofd van een, op volle snelheid rijdende, andere coureur terecht komen?
MrBadGuymaandag 27 juli 2009 @ 13:31
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:13 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Is Massa een militair object
Hij ligt in een militair ziekenhuis
Tarabassmaandag 27 juli 2009 @ 16:04
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:13 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Is Massa een militair object
Misschien zou je dit nu beter weer in het nieuwtjestopic kunnen doen
Sallymaandag 27 juli 2009 @ 16:19
Om nog 1 ding te zeggen over dat Ministerie van Defensie:
quote:
Toestand Felipe Massa verbetert langzaam
27 juli 2009

Het gaat iets beter met Felipe Massa. Dit laat het Hongaarse Ministerie van Defensie maandag weten. De Braziliaanse coureur liep zaterdag een schedelbreuk en een hersenschudding op bij een incident in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix.

Massa heeft zaterdag een operatie ondergaan en boekt sindsdien goede progressie. Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Defensie, dat ook over sport gaat, heeft Massa zijn handen en benen alweer bewogen. "Hij wordt steeds vaker uit zijn slaaptoestand gehaald en is in staat om actief te communiceren, dat wil zeggen, hij reageert als er tegen hem gepraat wordt", vertelde de woordvoerder. "We zijn optimistisch wat betreft onze hoop dat hij nu langzaam begint te herstellen."

Massa werd tijdens de kwalificatie op de Hungaroring op zijn helm geraakt door een veer die van de Brawn GP-auto van Rubens Barrichello was gesprongen.
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 16:34
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Misschien zou je dit nu beter weer in het nieuwtjestopic kunnen doen
Goed plan
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:19 schreef Sally het volgende:
Om nog 1 ding te zeggen over dat Ministerie van Defensie:
[..]



dat verklaard een hoop
MakaveliTheDonmaandag 27 juli 2009 @ 17:42
'Zorgen over linkeroog van Felipe Massa'
27 juli 2009

Er bestaan zorgen over het linkeroog van Felipe Massa. De Ferrari-coureur raakte afgelopen zaterdag gewond doordat er een veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn hoofd sloeg. De artsen weten niet of het oog onherstelbaar beschadigd is.

"We weten nog niet hoe zwaar het oog is beschadigd", liet een arts van het AEK-ziekenhuis in Boedapest weten aan de aanwezige media. Het herstel van zijn oog zal van groot belang zijn, want als Massa blind is aan één oog, zal hij niet meer kunnen racen. Met één oog valt de diepteperceptie weg, waardoor het inschatten van de afstand van objecten zeer lastig wordt. In de racerij is die inschatting juist cruciaal.

Volgens de doktoren boekt Massa gestage vooruitgang en wordt hij af en toe gewekt uit zijn narcose. Hij reageert dan goed op impulsen en kan zijn armen en benen bewegen. Verwacht wordt dat hij dinsdag definitef gewekt zal worden.

bron : http://f1.gpupdate.net/nl(...)og-van-felipe-massa/

Laten we hopen dat dit goed gaat komen..
vosssmaandag 27 juli 2009 @ 18:02
Nouja, als het niet meer 100% hersteld en hij moet noodgedwongen zn helm aan de wilgen hangen dan kan Vettel misschien vervroegd naar Ferrari
Slein83maandag 27 juli 2009 @ 18:18
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:42 schreef MakaveliTheDon het volgende:
'Zorgen over linkeroog van Felipe Massa'
27 juli 2009

Er bestaan zorgen over het linkeroog van Felipe Massa. De Ferrari-coureur raakte afgelopen zaterdag gewond doordat er een veer van de auto van Rubens Barrichello tegen zijn hoofd sloeg. De artsen weten niet of het oog onherstelbaar beschadigd is.

"We weten nog niet hoe zwaar het oog is beschadigd", liet een arts van het AEK-ziekenhuis in Boedapest weten aan de aanwezige media. Het herstel van zijn oog zal van groot belang zijn, want als Massa blind is aan één oog, zal hij niet meer kunnen racen. Met één oog valt de diepteperceptie weg, waardoor het inschatten van de afstand van objecten zeer lastig wordt. In de racerij is die inschatting juist cruciaal.

Volgens de doktoren boekt Massa gestage vooruitgang en wordt hij af en toe gewekt uit zijn narcose. Hij reageert dan goed op impulsen en kan zijn armen en benen bewegen. Verwacht wordt dat hij dinsdag definitef gewekt zal worden.

bron : http://f1.gpupdate.net/nl(...)og-van-felipe-massa/

Laten we hopen dat dit goed gaat komen..

Ik denk dat het einde verhaal is, niet alleen zijn oog. Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen. En wat is dan meer waard, je leven/familie of de kick van het racen
Duizendpootjemaandag 27 juli 2009 @ 18:27
Arme Massa
vosssmaandag 27 juli 2009 @ 18:32
Niet ze arme! Ze oog!!!!
bodylotionmaandag 27 juli 2009 @ 18:48
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Ik denk dat het einde verhaal is, niet alleen zijn oog. Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen. En wat is dan meer waard, je leven/familie of de kick van het racen
plus z'n zwangere vriendin/vrouw
SoldMayormaandag 27 juli 2009 @ 18:52
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:02 schreef vosss het volgende:
Nouja, als het niet meer 100% hersteld en hij moet noodgedwongen zn helm aan de wilgen hangen dan kan Vettel misschien vervroegd naar Ferrari
Vettel?

Ik zie in Rosberg een beter coreur.
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 18:58
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Slein83 het volgende:

[..]
Maar ook het feit dat een volgende klapper die hij maakt zijn hersenen de druk waarschijnlijk niet eens aan kunnen.
Waarschijnlijk een fiks aantal 5G bochten ook niet.
quote:
Robert Veres said Massa was in stable condition and remained sedated “to protect his brain,” which had experienced some swelling. Massa has been woken up from time to time for tests, and his motor skills seemed to be functioning properly, Veres said.

However, he said Massa would definitely not return to the track this season, and that his long-term future in the sport was in doubt.
Palmboom313maandag 27 juli 2009 @ 20:42
Ik zou wel eens willen zien wat Schumacher nog kan. Of zou hij te druk zijn voor Top Gear
Googolplexianmaandag 27 juli 2009 @ 20:58
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Ik zou wel eens willen zien wat Schumacher nog kan. Of zou hij te druk zijn voor Top Gear
northernlight81maandag 27 juli 2009 @ 21:31
Je kan echt niet zomaar een gestopte coureur weer in die auto zetten. F1 coureurs trainen de hele week om fit genoeg te zijn om een race vol te houden en tegen die G-krachten te kunnen. Schumacher is ook al 40.

En waarom zou Schumacher voor jan joker mee gaan rijden. Als hij het heel goed doet kan hij misschien een race winnen, maar de kans dat het uitloopt op niets is veel groter. Als Kimi er nou goed voor stond, maar Ferrari heeft dit jaar al haast opgegeven.
Atreidezmaandag 27 juli 2009 @ 22:15
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden.. Dat hij het niet doet lijkt mij ook meer voor de hand liggen, maar een kwestie van kunnen is het niet.
bodylotionmaandag 27 juli 2009 @ 22:35
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden.. Dat hij het niet doet lijkt mij ook meer voor de hand liggen, maar een kwestie van kunnen is het niet.
ik denk ook wel dat Schumacher over vier weken topfit in de Ferrari kan zitten.
Maar waarom zou hij

Ik zie Alonso nog wel vertrekken bij Renault. En anders wordt het Gene denk ik.
Sinister-D-maandag 27 juli 2009 @ 23:01
ik denk eerder dat Ferrari weer gaat rondbellen bij wat man, a lá Salo in '99. Gene en Badoer hebben allebei in geen jaren meer met open auo's geraced, enkel Gené op Le Mans en dat is weer iets heel anders.

Mocht het toch 1 van de 2 worden zal het Gené zijn, omwille van Le Mans dan
nils7maandag 27 juli 2009 @ 23:03
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:01 schreef Sinister-D- het volgende:
ik denk eerder dat Ferrari weer gaat rondbellen bij wat man, a lá Salo in '99. Gene en Badoer hebben allebei in geen jaren meer met open auo's geraced, enkel Gené op Le Mans en dat is weer iets heel anders.

Mocht het toch 1 van de 2 worden zal het Gené zijn, omwille van Le Mans dan
Liuzzi? De tifosi heeft er sindskort een handje naar om lege plekken op te vullen door Italianen danwel gedwongen!
SoldMayormaandag 27 juli 2009 @ 23:15
Ja liuzzi

zo wel coowl zijn als hij naar Ferrari gaat.
northernlight81dinsdag 28 juli 2009 @ 00:00
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:15 schreef Atreidez het volgende:
Oh dus nu schumi gestopt is zit ie met een pot bier en ze dikke buik de hele dag achter de tv Die gozer is net zo fit, al dan niet fitter nog, dan de meeste coureurs die rondrijden..
Dat zeg ik toch niet
Ik zeg dat je echt niet zomaar ervan uit kan gaan dat Schumacher zoveel is blijven trainen dat hij nu zo in zou kunnen stappen. Dat hij net zo fit of fitter is dan andere coureurs is ronduit gelul, nergens op gebaseerd.
Hij moet echt nog een goede conditie hebben wil hij over 4 weken topfit kunnen zijn. Je hebt geen idee hoe zwaar dik 1,5 uur racen is en je moet ook de laatste ronden zeer geconcentreerd zijn.

Nou is Schumacher wel actief gebleven in de racerij, oa. op motors en als testrijder. Ik dacht ook dat de volgende race over 2 of 3 weken is.
vosssdinsdag 28 juli 2009 @ 07:50
Voor zover ik weet heeft hij zn trainingsschema nooit aangepast.

Tenminste, dat las ik ergens begin 2008. End at was al ruim een jaar nadat hij definitief gestopt was.
ColtZ40dinsdag 28 juli 2009 @ 08:23
tvp
Atreidezdinsdag 28 juli 2009 @ 09:18
quote:
Tests hebben uitgewezen dat de polsslag van Michael tot zelfs tijdens een crash onder de 140 blijft. Een gemiddelde fan van hem heeft een hogere polsslag tijdens het kijken naar een wedstrijd. Daarbij is er een extreem snelle tijd vastgesteld tussen het overmatig inspannen en het weer tot rust komen. Na de zwaarste inspanningen duurde het hoogstens tien minuten voordat de polsslag weer een ruststand van 50 aangaf. Zijn doktoren spreken van een fysiek gestel dat te vergelijken is met een 25-jarige topsporter. En dat terwijl hij tien jaar ouder is!
link

Die man is gewoon niet menselijk Daarom dus, ws. nu nog fitter als sommige coureurs op de grid