abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 03:18:03 #52
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71332535
Deze nacht maar afwachten en dan hopen op goed nieuws
The line is a dot to you!
  zondag 26 juli 2009 @ 03:19:40 #53
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71332541
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:18 schreef kepler het volgende:
Deze nacht maar afwachten en dan hopen op goed nieuws
Hij wordt over een paar uurtjes wakker gemaakt Hij kan misschien nog net de race zien op tv (denk niet dat dat mag, maargoed).
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 03:21:32 #54
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71332548
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hij wordt over een paar uurtjes wakker gemaakt Hij kan misschien nog net de race zien op tv (denk niet dat dat mag, maargoed).
Denk niet dat hij dat mag zien

Ik lees overal andere verhalen, hopelijk gaat het gewoon goed. Het blijft een flinke klap tegen je hoofd en complicaties zijn dan nooit echt ver weg...
pi_71332550
Had het visor overigens zo'n klap aangekund?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 26 juli 2009 @ 03:24:21 #56
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71332562
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Denk niet dat hij dat mag zien

Ik lees overal andere verhalen, hopelijk gaat het gewoon goed. Het blijft een flinke klap tegen je hoofd en complicaties zijn dan nooit echt ver weg...
Ik wil niemand ongerust maken maar ik heb boksers gezien met dezelfde snee boven het hoofd en dezelfde verwarde blik die niet lang erna dood waren. De nek is daarbij wel het allerbelanrijkst, lijkt me.

Geen speculaties verder. Goede hoop in de medische skills van tegenwoordig en fingers crossed!

Hopelijk haalt íe een Webbertje uit.
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 03:25:51 #57
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71332569
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede vraag. Ik heb altijd begrepen dat een vizier kogelvrij is. Maar een veer van 800 gram heeft iets meer kinetische energie dan een kogel volgens mij (kan berekend worden, maar geen tijd nu )

Verder maakt het ook uit in welke hoek de visor geraakt wordt door de veer. Is er veel contactoppervlak dan zal de energie beter verdeeld worden, wordt de visor alleen door een punt van de veer geraakt dan is dat veel nadeliger.
pi_71332580
Aan de klap te zien pakte hij het visor en de helm mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 26 juli 2009 @ 03:31:57 #59
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71332610
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is een 3mm polycarbonate vizier. Wat ik weet van dat spul is dat het weinig doorlaat maar wel heel flexibel is. Het houdt dus kleine objecten makkelijk buiten maar grotere objecten met meer massa zullen het spul verbuigen. Als die veer Massa vol op z'n vizier had geraakt was het waarschijlink zoals vossss zegt: gore and death.

Het vizier had dan van z'n bevestigingpunten losgeshoten en zonder al teveel weerstand naar binnen geklapt. Als de veer groter was dan de opening in de helm had Massa het misschien overleeft maar dan zonder een aangezicht (volledige reconstructie gezicht). Was de veer kleiner geweest dan ... naja, ergste geval, dus.
Calm down, please!
pi_71332629
Wat ik kon zien op het beeld was dat het leek dat de impact plaats vond waar het visor zat. Lijkt me dat het anders was afgelopen als het een heel klein beetje meer naar links was geweest
pi_71332678
http://ar.yahoo.com/?p=us

Hier staat een foto, schijnbaar toch niet op de visor zo te zien
pi_71332875
While one of the doctors who had seen Massa warned of possible damage to the driver's brain, nothing can be certain until experts have examined today's scan.

Ferrari are considering withdrawing their other driver, Kimi Raikkonen, from today's race.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)r.html#ixzz0MKPXj8R3

so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_71332878
Ik zou afwachten hoe het morgen is, als hij in een coma ligt lijkt het me niet echt gepast al zal Massa dat ongetwijfeld zelf niet willen
  zondag 26 juli 2009 @ 05:55:04 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71332999
quote:
Op zondag 26 juli 2009 02:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

STR rijdt met Ferrari motoren. Ik denk dat de steun van Ferrari / Todt aan Bourdais al uitgebreid gespendeerd is.
Huh, ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt eigenlijk. Bedoel je dat Ferrari geen vertrouwen in Bourdais als vervangend coureur zou hebben omdat ze motorleverancier bij STR zijn?
Bourdais is toch nooit specifiek door Ferrari in het stoeltje geduwt bij STR?

Ik denk eigenlijk dat Bourdais juist de goede papieren in handen heeft omdat (1)hij een hele veilige keuze is. (2)Hij is makkelijk vast te leggen voor de rest van het seizoen en (3) heeft zeer recente race-pace ervaring met de huidige F1 bolides. Vergeet niet dat de testcoureurs al sinds maart geen kilometer meer hebben gereden.
Dat de manager van Bourdais dezelfde is als die van Massa en ook nog eens de zoon is van Jean Todt zie ik ergens ook nog wel meespelen.

Verder is Ferrari er absoluut niet het team naar om er een jonge hond in te gooien. Bovendien is ook hier weer geen enkel 'aanstaand' talent die sinds maart een kilometer in een F1 bolide heeft gereden.

Het wordt Marc Gené of Sebastian Bourdais denk ik.
quote:
Op zondag 26 juli 2009 02:30 schreef Atreidez het volgende:
En volgens de rechtzaak die Bourdais aanspant heeft hij wel een contract, toch
Zodra Ferrari om de hoek komt kijken is de afhandeling van dat contract een formaliteitje lijkt me.
  zondag 26 juli 2009 @ 06:24:09 #65
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71333021
tvp

de situatie van massa is toch een stuk ernstiger als ik gisteren dacht als ik dit allemaal zo lees
hopelijk komt ie er weer helemaal bovenop...
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 26 juli 2009 @ 08:57:22 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71333280
Volgens Luciano Burti die ook bij hem is geweest in het ziekenhuis gaat het goed met Massa en is hij nooit in levensgevaar geweest ondanks berichten hierover.

bron: globo.com
  zondag 26 juli 2009 @ 09:32:11 #67
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71333432
Ik vrees voor zijn carriere eigenlijk...........
  zondag 26 juli 2009 @ 09:44:21 #68
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71333491
Als je de monteur bent geweest die die veer gemonteerd heeft heb je ook geen leven nu. Je blijft in je kop malen of je niet toevallig iets fout hebt gedaan...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 26 juli 2009 @ 10:11:19 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_71333686
Ferrari confirms Massa is in a stable condition with no further complications overnight. CT scans will be conducted today
pi_71333710
tvp, hoe gaat het met Massa nu?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 juli 2009 @ 10:16:50 #71
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71333734
quote:
Op zondag 26 juli 2009 05:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Huh, ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt eigenlijk.
Wat ik daarmee bedoel is dat de manager van Bourdais waarschijnlijk z'n Ferrari connecties al heeft gebruikt om Bourdais in het STR stoeltje te houden ... wat niet gelukt is ... om goede redenen.
Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 10:38:30 #72
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71333923
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoel is dat de manager van Bourdais waarschijnlijk z'n Ferrari connecties al heeft gebruikt om Bourdais in het STR stoeltje te houden ... wat niet gelukt is ... om goede redenen.
Lijkt me ook sterk dat Ferrari Bourdais gaat inhuren.
Zerg schreef:
  zondag 26 juli 2009 @ 10:38:44 #73
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71333926
Doe dan maar Doornbos ofzo
Zerg schreef:
pi_71334007
Tvp ;o
pi_71334010
pff gelukkig is hij de nacht goed doorgekomen!

(hoopt stiekem dat kimi wel gewoon meedoet)
  zondag 26 juli 2009 @ 11:01:17 #76
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_71334215
IK durf bijna niet iets te posten wat niet over massa gaat, maar ik heb zojuist de startgewichten bekeken, en het viel mij op dat de Brawns eindelijk weer eens zwaarder zijn dan de concurrentie (alleen ze staan er nu wel een eindje achter...)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_71334422
quote:
Felipe Massa heeft de nacht in het ziekenhuis goed doorstaan. Zijn toestand is stabiel en er hebben zich geen complicaties voorgedaan, aldus het statement van Ferrari. De Braziliaan ondergaat later op de dag een CT-scan, waarmee een precieze diagnose kan worden gesteld.
Operatie
Massa werd zaterdagmiddag met succes geopereerd aan de verwondingen die hij opliep tijdens de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix.

Veer
De Braziliaan werd op de helm geraakt door een metalen veer, afkomstig van de Brawn GP van Rubens Barrichello, waarna hij in de bandenstapels tot stilstand kwam. Massa liep onder meer een schedelbreuk en een hersenschudding op.

CT-scan
Na de operatie werd de Ferrari-coureur, zoals dat gebruikelijk is na zo'n ingreep, in een kunstmatige coma gehouden op de intensive care. De CT-scan zal meer duidelijkheid verschaffen over de precieze aard van de verwondingen.
Zolang hij nog steeds op intensive care ligt is en blijft is niets zeker
pi_71334520
Dat ze pas een dag later een CT scan maken?!

Ik zou verwacht hebben dat ze dat gisteren al direct gedaan hadden
vosss is de naam,
  zondag 26 juli 2009 @ 11:20:16 #79
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71334553
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:25 schreef kepler het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik heb altijd begrepen dat een vizier kogelvrij is. Maar een veer van 800 gram heeft iets meer kinetische energie dan een kogel volgens mij (kan berekend worden, maar geen tijd nu )

Verder maakt het ook uit in welke hoek de visor geraakt wordt door de veer. Is er veel contactoppervlak dan zal de energie beter verdeeld worden, wordt de visor alleen door een punt van de veer geraakt dan is dat veel nadeliger.
In het vorige deel heb ik heel ruw wat lopen schatten:
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:21 schreef Tarado het volgende: Ross Brawn confirms that the part that hit Felipe Massa was the spring from a damper on Barrichello's car - weighing around 800 grammes Hij reed 280 toen de veer z'n helm raakte... Verder meldt globo.com dat hij met succes is geopereerd en dat er schedel splinters zijn verwijderd, de hersens waren niet beschadigd.

Dus dat is een impuls van 62 kgm/s (gesteld dat de veer een snelheid 0 had) als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde, maar daar me dat praktisch niets zegt kan iemand dat misschien verduidelijken? Is het correct als ik het vergelijk met een bowling bal van 5 kg die met 45 km/uur op je afkomt?

Als ik het goed uitreken is het ongeveer 2400 Joule (280 km/u / 800 gram). Een kogel uit een pistool levert op korte afstand iets van 500 joule dus een helm was cruciaal, Ddat leek me ook al bij mijn bowlingbal met 45 km/u voorbeeld: zonder helm is het gewoon moes. Nog even gekeken, maar een kogel met 2400 joules schiet dwars door kogelvrije vesten heen. Het is dus echt een wonder dat hij het overleefd heeft en een bewijs dat die F1 helmen van een heel ander kaliber (sic!) zijn.
Here we are now, entertain us.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:20:25 #80
256222 Compomotive155
Vast en zeker .
pi_71334560
Denk dat ie voor de 2e keer door de CT scan gaat...
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
  zondag 26 juli 2009 @ 11:22:46 #81
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334614
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:20 schreef voyeur het volgende:

[..]

[..]

Dus dat is een impuls van 62 kgm/s (gesteld dat de veer een snelheid 0 had) als ik het goed begrepen heb bij natuurkunde, maar daar me dat praktisch niets zegt kan iemand dat misschien verduidelijken? Is het correct als ik het vergelijk met een bowling bal van 5 kg die met 45 km/uur op je afkomt?

Als ik het goed uitreken is het ongeveer 2400 Joule (280 km/u / 800 gram). Een kogel uit een pistool levert op korte afstand iets van 500 joule dus een helm was cruciaal, Ddat leek me ook al bij mijn bowlingbal met 45 km/u voorbeeld: zonder helm is het gewoon moes. Nog even gekeken, maar een kogel met 2400 joules schiet dwars door kogelvrije vesten heen. Het is dus echt een wonder dat hij het overleefd heeft en een bewijs dat die F1 helmen van een heel ander kaliber (sic!) zijn.
Mijn reactie daarop was geloof ik dat je raak-oppervlak en materiaal niet meeneemt.
Calm down, please!
pi_71334631
Hopelijk komt het weer goed met Massa
pi_71334632
quote:
Echtgenote

De zwangere echtgenote van Massa zag haar man zaterdag live op televisie crashen. Rafaella Massa was op dat moment in hun woning in Sao Paulo in Brazilië.

Ze is van plan om zo snel mogelijk naar Boedapest af te reizen, ondanks dat ze vijf maanden zwanger is
Dat lijkt me ook kut. Je weet dat het niet zonder gevaar is, maar met een kleine op komst lijkt het me nogal kut voor die vrouw. Zeker als er niemand bij haar in de buurt was op dat moment.

Mag je overigens wel vliegen als je zwanger bent?
vosss is de naam,
pi_71334648
Hopelijk maakt ie het goed. Het is uberhaupt de vraag of hij na dit ongeval wil/kan terugkeren in een formule 1 auto.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_71334662
Ja, tot 7 maanden
  zondag 26 juli 2009 @ 11:24:54 #86
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334668
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:18 schreef vosss het volgende:
Dat ze pas een dag later een CT scan maken?!

Ik zou verwacht hebben dat ze dat gisteren al direct gedaan hadden
quote:
“He will be given another CT scan today which will provide more precise information.”
Calm down, please!
pi_71334670
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:23 schreef -Jean- het volgende:
Hopelijk maakt ie het goed. Het is uberhaupt de vraag of hij na dit ongeval wil/kan terugkeren in een formule 1 auto.
Tuurlijk, het is geen Prost
  zondag 26 juli 2009 @ 11:27:55 #88
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334706
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is geen Prost
Met een kind op komst ga je toch wel anders denken hoor.
Calm down, please!
pi_71334709
Nouja, als hij er bovenop komt dan ga ik er wel van uit dat ie terug keert.

Dat deed Kubica toch ook gewoon na zijn horrorcrash?
vosss is de naam,
  zondag 26 juli 2009 @ 11:29:20 #90
798 voyeur
bemoeit zich
pi_71334735
En dit verklaart waarom hij niet gelijk dood was:

Felipe Massa's huge qualifying crash in Hungary was triggered when the spring from the third damper on Rubens Barrichello's Brawn came loose. It hit the F60 firstly just in front of the cockpit (right arrow - near the triangular engine cut-off sticker), before then striking the cockpit's side protection (left arrow - quite damaged, this area is made of a special foam to absorb impacts) and finally the left side of Massa's helmet.

Mijn berekeningen hierboven gaan dus niet op.
Here we are now, entertain us.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:29:40 #91
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334741
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:27 schreef vosss het volgende:
Nouja, als hij er bovenop komt dan ga ik er wel van uit dat ie terug keert.

Dat deed Kubica toch ook gewoon na zijn horrorcrash?
Die had een lichte hersenschudding en een verstuikte enkel.
Calm down, please!
pi_71334745
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Aan de andere kant, hoe fcking groot was die kans dat hij juist daar reed op dat moment.

Heel erg klein lijkt me. Maargoed, ik kan me wel voorstellen dat je er anders over gaat denken.
Zijn vrouw in ieder geval dunkt me en die zal ook wel wat in te brengen hebben.

Nouja, we zien het wel.

Iemand overigens al iets gehoord of Kimi wel gewoon rijdt? Ik ga er wel van uit, maar las gisteravond berichten over dat Ferrari hem wellicht neit zou laten starten?
vosss is de naam,
pi_71334749
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wedje erop dat hij gewoon gaat racen als hij fit wordt?
pi_71334766
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Die had een lichte hersenschudding en een verstuikte enkel.
Om dan maar te doen of het een peulenschilletje was is onzin, maargoed, dan neem ik toch gewoon de crash van Ralf op Indianapolis als voorbeeld.

Die kwam ook gewoon terug
vosss is de naam,
pi_71334788
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:20 schreef voyeur het volgende:

[..]

[..]

Een Russische 7,62mm kogel heeft een mondingsenergie van meer dan 3000 Joule en wordt gestopt door de Level III/IV platen die in moderne militaire kogelwerende vesten zitten. 'Een kogel' zegt niks over het kaliber, de snelheid en de hoek van impact, net zoals dat het vrijwel onmogelijk exact te bepalen is wat de snelheid en hoek van de veer waren op het moment van impact met Massa's helm.
Aan de afdruk te zien heeft de veer de helm net boven het vizier longitudinaal geraakt, na afgeremd te zijn door de cockpitomranding, wat waarschijnlijk de reden is dat Massa er zo -relatief- goed vanaf is gekomen.
Laat ik mezelf maar weer quoten uit het vorige topic.
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Sowieso is kogelvrij/kogelwerend een non-term. Ballistische protectie is er in vele klassen en ik kan me voorstellen dat een formule-1 vizier qua protectie op zijn minst overeen komt met NIJ Level 1.
Maar goed, voor de leek gaat dat allemaal te ver en daarom kan er simpelweg gezegd worden dat de vizieren die F1-coureurs op hun helm hebben zitten bullet-proof zijn.

Massa van harte beterschap.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71334809
Crashes horen gewoon erbij

Er zijn zelfs rijders die het vet vinden
pi_71334810
En toch denk ik dat je met een simpele Glock dwars door een vizier heen zou schieten
vosss is de naam,
  zondag 26 juli 2009 @ 11:33:45 #98
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334816
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Om dan maar te doen of het een peulenschilletje was is onzin, maargoed, dan neem ik toch gewoon de crash van Ralf op Indianapolis als voorbeeld.

Die kwam ook gewoon terug
Zoveel coureurs ... geen één volgens mij met een hersenbloeding.
Calm down, please!
pi_71334820
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
En toch denk ik dat je met een simpele Glock dwars door een vizier heen zou schieten
Hij raakte de helm gelukkig niet op het vizier
pi_71334860
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoveel coureurs ... geen één volgens mij met een hersenbloeding.
Dat doet toch verder niets af aan de vraag of iemand nog terug komt in de F1 als hij na een crash een full recovery maakt?

Kijk die crash van Barrichello eens op Imola in 94, dat was ook een beste crash.
Als die hersenbloeding geen verdere gevolgen heeft dan komt ie denk ik gewoon terug en zal hij niet denken van ow ik had een hersenbloeding en dat is veel erger dat een gebroken been en als ik alleen maar mijn been gebroken zou hebben kwam ik wel terug, maar nu niet omdat ik een hersenbloeding had.

vosss is de naam,
  zondag 26 juli 2009 @ 11:36:19 #101
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_71334861
quote:
Jaaa ... want dit kan ook niet!

Calm down, please!
  zondag 26 juli 2009 @ 11:37:09 #102
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71334885
quote:
timo?
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')