quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:32 schreef TheGeneral het volgende:
Querrey is natuurlijk geen cultheld. Gewoon een lange slungel.
- Zijn fanclub heet de SAMurai Clubquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef TheGeneral het volgende:
Omdat hij een gay fanclub heeft is hij geen held natuurlijk.
quote:Facts:
A- The Hawk Eye System web page (http://www.hawkeyeinnovations.co.uk/) quotes an uncertainty of +- 3.6mm on the reconstructed impact area.
B- After the a player makes a challenge the system reconstructs the impact area of the tennis ball without taking into account the kind of call that is challenged (i.e. whether the original call was OUT or IN).
C- Players are able to play a shot, see where it lands and then challenge the previous call
In my opinion, if the reconstruction is compatible within the nominal uncertainty (+- 3.6mm) with the original (line umpire) call, the call should stand.
Effectively this means that when challenging an OUT (IN) call the oval should be reduced (increased) in size by about 3.6mm. This is a gross procedure - the programmers of the system can do this in the right way.
Adoption of this procedure will:
1 - still protect the players against line umpires blunders
2 - give more confidence in the outcome of the challenge (because errors have been taken into account)
3 - keep players honest especially in view of FACT C.
Misschien vanwege de aardbeving bij Indonesie?quote:Op woensdag 30 september 2009 13:44 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Kuala Lumpur - play suspended: rain....
Het was toch indoor?
quote:The shaking could be felt in high buildings in the capital, Jakarta, several hundred miles, kilometers away and in neighboring Singapore and Malaysia.
quote:Nadal en Djokovic present op ABN Amro-toernooi 2010
Datum: 30-sep-2009 14:07
De eerste namen van het deelnemersveld aan het ABN Amro World Tennis Tournament van 2010 zijn woensdag bekend gemaakt. De wereldtoppers Rafael Nadal (foto, links) en Novak Djokovic (foto, rechts) komen naar Rotterdam. Ook Thiemo de Bakker zal deelnemen aan het toernooi, hij ontving alvast een wildcard.
Nadal nam al tweemaal eerder deel aan het toernooi, Djokovic één keer. Beiden wonnen het toernooi nog nooit. Voor De Bakker is het zijn tweede deelname. ‘Een logische keuze. Thiemo verkeert al een paar maanden in topvorm en heeft daarmee deze wildcard verdiend,' aldus toernooi-directeur Richard Krajicek.
Het ABN Amro-toernooi zal van 8 tot en met 14 februari 2010 plaatsvinden in de Rotterdamse Ahoy’. Vorig jaar won Andy Murray de finale van een geblesseerde Rafael Nadal. (MR)
Another one bites the dust: Marcos Baghdatisquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:38 schreef Tim86 het volgende:![]()
![]()
Say OEH AH Youzmeister say OEH AH Youzmeister
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
YOUZHNY DEF. FERRER 7-6 6-2
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:05 schreef dekouwe het volgende:
hhhmm ook apart .. tsonga die erg veel moeite met gulbis heeft
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:25 schreef Ambrosius het volgende:
De Alex Tennis Classics zijn nu live te zien @ Omroep Brabant. Onder andere Gorandoet mee.
quote:Paul Haarhuis: Ivanisevic eraf getikt
EINDHOVEN - Toernooidirecteuren Jacco Eltingh en Paul Haarhuis laten de komende dagen hun licht schijven over de AFAS Tennis Classics. Vandaag Paul Haarhuis aan het woord.
"Goran eraf getikt met 6-1 6-4. Mijn toernooi kan eigenlijk al niet meer stuk! Ik ben geen fan van lefty’s zoals Goran -mijn return is beter op rechtshandige serveerders-, maar over deze wedstrijd hoor je mij niet klagen. Goran wel. Hij had last van zijn elleboog, zei hij achteraf. Vooraf had ik hem er niet over gehoord natuurlijk.
Ik moet wel toegeven dat hij na onze wedstrijd een half uur onder handen werd genomen door de fysio. Aan zijn elleboog. Dus de pijn zal wel echt geweest zijn.
Van mij mag Goran vandaag ook wel weer gewoon fit zijn. Ik heb hem gehad –en gewonnen- dus nou mag hij de rest van mijn poule wel gewoon slopen. Succes Henri en Thomas!
Er is in de afgelopen zeven AFAS Tennis Classics wel eens gesuggereerd dat ik ons eigen toernooi niet zou mogen winnen. Dat Jacco en ik dat zouden hebben afgesproken. Absolute onzin. Vorig jaar hebben Jacco en ik nog een glasheldere afspraak over gemaakt: als ik de kans krijg, ga ik er voor. Wie mij een beetje kent, weet dat trouwens ook. Ik wil nog niet eens met Mens erger je niet van mijn kinderen verliezen. En dan zou ik de kans op een toernooi-overwinning laten lopen als die zich voordoet. Dacht het niet.
De openingsdag van de Classics van 2009 bracht wel duidelijkheid over wie mijn grootste tegenstanders zijn op weg naar mijn eventuele eerste titel in Eindhoven: Richard speelde goed, maar Thomas Enqvist nog net een tikkie beter. Richard baalde wel ongelofelijk dat hij zijn matchpoint in de Champions tiebreak niet had benut. Thomas is nou al negen wedstrijden op rij ongeslagen in de kampioenentour en van wat ik gisteren zag, moet ik nog zien wie hem hier van een derde titel op rij afhoudt.
Cedric Pioline misschien; die afgelopen december mijn titel bij de Masters in Londen overnam. De manier waarop hij Mark Philippoussis wegzette, doet vermoeden dat Cedric ook met titelambities hierheen is gekomen.
Mijn tip na dag één is: Enqvist winnaar, Leconte –uit mijn eigen poule- verliezend finalist. En dan is er nog dat ene ‘dark horse’. Die ene topfitte uit Waalre, die ook in de toernooiorganisatie zit, en van wie wel eens wordt beweerd dat hij niet zou mogen winnen. Nou dat zullen we nog wel eens zien!"
quote:Speelschema Tennis Classics
EINDHOVEN
Uitslagen:
Donderdag 1 oktober
Mark Philippoussis - Cedric Pioline: 6-3, 1-6, 10-8 (champions tiebreak)
Paul Haarhuis - Goran Ivanisevic: 6-1, 6-4
Richard Krajicek - Thomas Enqvist: 7-5, 3-6, 10-12 (champions tiebreak)
Henri Leconte - Thomas Muster: 6-4 7-6 (4)
Speelschema:
Vrijdag 2 oktober
15.00 uur Cedric Pioline - Thomas Enqvist: 6-3 7-6
Paul Haarhuis - Thomas Muster: 6-2 6-1
± 18.00 uur Pauze
19.00 uur Richard Krajicek - Mark Philippoussis: 7-6 7-6
Goran Ivanisevic - Henri Leconte: 6-2 6-4
Zaterdag 3 oktober (middag sessie)
13.00 uur Henri Leconte - Paul Haarhuis
Aansluitend (± 14.30 uur) Mark Philippoussis - Thomas Enqvist
± 16.00 uu Exhibitie met Mansour Bahrami
Zaterdag 3 oktober (avond sessie)