abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73260740

Welkom bij de Fok! Tennisdraft, in navolging van de voetbal- en wielreneditie nu ook de tenniseditie. Wie vult de verschillende eigenschappen het beste in en stelt daarmee de sterkste virtuele tennisser samen die als uiteindelijke winnaar uit de bus komt? Voordat dit laatste middels een tournament beslist zal worden moet de draft zelf uiteraard nog plaatsvinden.

Tijdens de draft moeten de volgende kenmerken ingevuld worden:

De special feature is een specifieke eigenschap/kwaliteit die buiten de in te vullen eigenschappen valt. Van dropshot, tot lob of zelfs spreidstand.

Spelregels:
-De volgorde waarin de eigenschappen ingevuld worden is vrij en mag iedereen voor zichzelf bepalen.
-Elke speler mag tijdens de gehele draft maar één enkele keer gekozen worden, als iemand voor je kiest voor 'de backhand van Nadal', dan kun je daarna niet meer voor 'de mentaliteit van Nadal' kiezen.
-Alleen spelers die in de periode 1995 of later actief zijn geweest (punten hebben gescoord voor de ATP-ranking (of WTA-ranking) mogen gekozen worden.

Het draften:
Het draften werkt als volgt
Nadat er geloot is mag de nummer 1 mag als eerste kiezen, dan de nummer 2 en tot slot de nummer 24. Daarna volgt de volgende kiesronde, waar de nummer 24 mag beginnen, daarna nummer 23 totdat we weer bij de nummer 1 zijn.

Kort voorbeeldje met 3 deelnemers:

Ronde 1:
1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: Eigenschap X van Speler Y [Deelnemer 1] > Deelnemer 1 PM't Deelnemer 2
1e ronde, 2e keuze, 2e totaal: Eigenschap Y van Speler Z [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 3
1e ronde, 3e keuze, 3e totaal: Eigenschap Z van Speler X [Deelnemer 3]

Ronde 2:
2e ronde, 1e keuze, 4e totaal: Eigenschap W van Speler P [Deelnemer 3] > Deelnemer 3 PM't Deelnemer 2
2e ronde, 2e keuze, 5e totaal: Eigenschap Y van Speler Q [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 1
2e ronde, 3e keuze, 6e totaal: Eigenschap V van Speler R [Deelnemer 1]

Ronde 3:
3e ronde, 1e keuze, 7e totaal: Eigenschap U van Speler B [Deelnemer 1] > Deelnemer 1 PM't Deelnemer 2
3e ronde, 2e keuze, 8e totaal: Eigenschap W van Speler D [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 3
3e ronde, 3e keuze, 9e totaal: Eigenschap Z van Speler C [Deelnemer 3]

En zo gaat het door tot iedereen alle eigenschappen ingevuld heeft.

Tips voor bij het kiezen:
*Het zijn de users die uiteindelijk hun oordeel geven, dus denk goed na wat een verstandige keuze is.
*Bedenk goed welke eigenschap je prioriteit geeft bij het kiezen.
*Een motivatie bij je keuze en bij je uiteindelijke virtuele tennisser is zeker niet verplicht, maar je kunt je medeusers wellicht beter overtuigen met een kort stukje uitleg bij je keuzes en eventueel een gelikte presentatie van je eindproduct.
*Verder staat het plezier uiteraard voorop, dus gewoon lekker kiezen en meeposten in het topic.

De deelnemers:
1. leroytje
2. Nalbandian
3. mitt
4. InTrePidIvity
5. kevin_
6. Tim86
7. Forgive
8. Vector_SLD
9. Colplay
10. dekouwe
11. tennisboy
12. danusz1986
13. Timm-E
14. BliksemSchigt
15. XL
16. The_BoezelaaR
17. Mr-Sander
18. Chriz2k
19. _-_ratjetoe_-_
20. Wopper1
21. VerdwaasdeVogel2
22. Federer-fan
23. Ambrosius
24. wimderon

Belangrijk:
De maximale tijd om te kiezen bedraagt 24 uur. Als je hebt gekozen, wees dan zo vriendelijk om de persoon na jou een PM te sturen dat hij aan de beurt is.

Wie gaat er aan de haal met de felbegeerde winst?

[ Bericht 44% gewijzigd door Ambrosius op 21-10-2009 22:30:05 ]
pi_73261408
Misschien service onderscheiden in 1e en 2e service?

En return? Misschien volley?

En het vervelende van spelers uit het verleden is, in mijn geval, dat ik ze nooit heb zien spelen. Dus ik weet er helemaal niks van.

Maar even snel in elkaar gezet.

1e service: Karlovic
2e service: Roddick
Forehand: Federer
Backhand: Nalbandian
Voetenwerk: Federer
Snelheid/verdediging: Nadal
Mentaliteit: Nadal
Volley: Henman
Return: Murray

Zoiets. Zal er nog even over nadenken.
pi_73261556
Dit gaat me net iets te ver qua kennis.
That's all folks!
pi_73261574
Ik denk dat je de bedoeling niet helemaal begrijpt, TheGeneral . Je moet niet alles in een keer kiezen.

Leuk idee wim, alleen denk ik dat het moeilijk werkt voor tennis.
pi_73261643
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat je de bedoeling niet helemaal begrijpt, TheGeneral . Je moet niet alles in een keer kiezen.

Leuk idee wim, alleen denk ik dat het moeilijk werkt voor tennis.
Blijkbaar niet nee

Ik kijk het nog even aan...
pi_73263360
Lijkt me wel grappig, maar nog kompleet onduidelijk. Als je met z'n 16'en bent en je mag als laatste iets kiezen is dus Federer, Nadal, Murray, Sampras, Agassi, Safin, Nalbandian, Gonzalez, etc. al weg?
pi_73263597
Het gaat maar om één aspect van een speler wat je kiest hè. Er zijn heus wel meer dan 16 spelers uit de afgelopen 15/20 jaar met een sterk punt dat je kunt kiezen, bovendien ben je in de tweede ronde weer als eerste aan de beurt.
pi_73263693
Ja, maar als iemand dus al de forehand van Nadal heeft mag niemand hem meer voor de mentaliteit gebruiken, zei je. Dus moeten 16x5 = 80 verschillende spelers gekozen worden?
pi_73263739
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ja, maar als iemand dus al de forehand van Nadal heeft mag niemand hem meer voor de mentaliteit gebruiken, zei je. Dus moeten 16x5 = 80 verschillende spelers gekozen worden?
Dat is wel het idee ja, 16 (of 20, 24, 32)x6 tot nu toe (denk dat je niet te veel moet doen, want dan wordt de keuze inderdaad beperkt). Dat is toch wel te doen? Er zijn ook genoeg laaggeklasseerde spelers waar je een uitgesproken sterk punt van zou kunnen kiezen, of spelers uit midden jaren negentig. Dat is juist een leuk onderdeeltje vind ik, een speler opduikelen waarvan je z'n geweldige backhand ineens voor de geest haalt ofzo.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:11:32 #10
67205 Colplay
How you doin??
pi_73265585
Het idee is wel leuk, maar net als Vaduz heb ik niet zo veel kennis dat ik dit wel even doe. Kijk wel even hoeveel animo er is.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:59:58 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_73266669
Ik doe wel mee
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_73272147
Zie antwoord Vaduz
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_73273345
Creativiteit/shot selection is wel een belangrijke eigenschap
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:58:07 #14
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_73273583
Idee klinkt wel aardig, vraag me af of het goed uit te voeren is.

Ik wil wel een poging wagen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_73276225
op zich een leuk idee! ik zou zeggen werk iets uit

ppsssttt voetenwerk def michael chang
sudo is powerrrr
pi_73279311
Leuk .
pi_73279530
Blijf de meningen posten, dan zal ik het wat uitgebreider uitleggen.
pi_73320247
Wellicht dat het nog iets is om het met ondergronden te doen ofzo. Dus beste gras/gravel/hardcourt speler..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_73322230
Ok, even een verdere uitleg dan maar, hopende dat het uiteindelijk allemaal doorgaat:

De bedoeling:
Het doel is om een zo sterk mogelijke virtuele tennisser samen te stellen. Dat gebeurt aan de hand van een aantal eigenschappen. Elke tennisser mag hierbij in totaal maar één keer gebruikt worden. Als iedereen al zijn eigenschappen heeft ingevuld wordt er een tournament opgezet, waarbij de users stemmen wie er doorgaat naar de volgende ronde en wie er uiteindelijk de winnaar wordt.

Het draften:
Het draften werkt als volgt (uitleg grotendeels met dank aan de wielrenversie):
Nadat bekend is hoeveel deelnemers er zijn en wie dat zijn wordt er geloot om de volgorde van kiezen te bepalen. De nummer 1 mag als eerste kiezen, dan de nummer 2 en tot slot de nummer 16 (of 24, de laatste in ieder geval). Daarna volgt de volgende kiesronde, waar de nummer 16 (of dus 24) mag beginnen, daarna nummer 15 totdat we weer bij de nummer 1 zijn.

Kort voorbeeldje met 3 deelnemers:

Ronde 1:
1e ronde, 1e keuze, 1e totaal: Eigenschap X van Speler Y [Deelnemer 1] > Deelnemer 1 PM't Deelnemer 2
1e ronde, 2e keuze, 2e totaal: Eigenschap Y van Speler Z [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 3
1e ronde, 3e keuze, 3e totaal: Eigenschap Z van Speler X [Deelnemer 3]

Ronde 2:
2e ronde, 1e keuze, 4e totaal: Eigenschap W van Speler P [Deelnemer 3] > Deelnemer 3 PM't Deelnemer 2
2e ronde, 2e keuze, 5e totaal: Eigenschap Y van Speler Q [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 1
2e ronde, 3e keuze, 6e totaal: Eigenschap V van Speler R [Deelnemer 1]

Ronde 3:
3e ronde, 1e keuze, 7e totaal: Eigenschap U van Speler B [Deelnemer 1] > Deelnemer 1 PM't Deelnemer 2
3e ronde, 2e keuze, 8e totaal: Eigenschap W van Speler D [Deelnemer 2] > Deelnemer 2 PM't Deelnemer 3
3e ronde, 3e keuze, 9e totaal: Eigenschap Z van Speler C [Deelnemer 3]

En zo gaat het door tot iedereen alle eigenschappen ingevuld heeft.

Belangrijk:
-De maximale tijd om te kiezen bedraagt 24 uur. Als je hebt gekozen, wees dan zo vriendelijk om de persoon na jou een PM te sturen dat hij aan de beurt is.
-De volgorde waarin je je eigenschappen invult is vrij.

Let op:
De users kiezen uiteindelijk de beste virtuele tennisser, dus hou dat bij het kiezen in je achterhoofd. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de mentaliteit van Paul-Henri Mathieu, maar daar kun je je bij afvragen of anderen dat als sterk zullen beoordelen.

De te kiezen eigenschappen:
Dit staat nog niet vast, dus voel je vrij om daar verder input voor te geven. In ieder geval moeten de volgende eigenschappen ingevuld worden:
-Forehand
-Backhand
-Service
-Voetenwerk
-Mentaliteit

Verder zat ik te denken aan een special feature (denk aan 'de volleys van speler X' of 'de dropshot van speler Y'). Tim kwam al met de optie 'creativiteit/shot selection', al zou je dat eventueel ook onder de special feature kunnen laten vallen. Ik zou het in ieder geval niet te uitgebreid pakken, want dan wordt het tegen het einde wel erg ver zoeken naar spelers om te kiezen.

Ik denk voorlopig aan 16 deelnemers, als er meer animo blijkt te zijn kan er altijd gekeken worden naar een opzet met meer deelnemers. Afhankelijk van het aantal deelnemers moet er ook nog gekeken worden naar de periode die meegenomen wordt om spelers uit te mogen kiezen.

Als er nog iets onduidelijk is of je mist iets laat het dan gewoon weten.

Als je wil deelnemen, neem dan even dit lijstje over en vul je naam in:
1.
2.
3.
4.
...

[ Bericht 0% gewijzigd door wimderon op 03-10-2009 15:11:14 ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:57:20 #21
67205 Colplay
How you doin??
pi_73328000
Neem aan dat renner bij belangrijk tennisser moet zijn

Maar goed:

1. Colplay
2.
3.
4.

Heb ik in ieder geval bovenaan gestaan.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_73328899
1. Colplay
2.Vector_SLD
3.
4.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:49:53 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_73329638
1. Colplay
2.Vector_SLD
3. XL
4.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_73332612
1. Colplay
2.Vector_SLD
3. XL
4. Ambrosius
5.
sig verwijderd door FA
pi_73333267
1. Colplay
2.Vector_SLD
3. XL
4. Ambrosius
5. VerdwaasdeVogel2
6.

Ik waag wel een poging.

Zou denk ik eerder op 8-12 mikken dan 16-24, trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')