Doe het gewoon allebei.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:52 schreef Shinadul het volgende:
Als de identiteit van deze beller bekend wordt + beetje bang gemaakt (in de legale zin) vind ik het eigenlijk genoeg. Rechterlijke veroordeling is mooi maar waarschijnlijk niet haalbaar zonder bewijs.
Hoezo was het geloofwaardig? Noemden ze zijn volledige naam en geboortedatum? Zo ja dan is het waarschijnlijk een bekende.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:52 schreef Shinadul het volgende:
Iemand heeft gisteren nacht een misselijke grap uitgehaald.
Ik werd om 2:30 's nachts uit bed gebeld met de mededeling dat mijn vader zou zijn overleden in een verkeersongeluk.
Aangezien het best geloofwaardig over kwam in eerste instantie heb ik het geverifieerd door mijn vader te bellen. Die nam dus gewoon op.
Daarna pliesie gebeld (het korps dat in telefoontje 1 genoemd werd) en die wisten niets van een auto ongeluk op die betreffende weg.
Ze moeten die logs zowieso X jaar na dato bewaren. Dus die opdracht heeft wel wat gelach veroorzaakt op de helpdeskquote:Aangezien dit geen grappen zijn, wil ik eigenlijk serieus werk ervan gaan maken. Ik heb vodafone al opgedragen de logs van gisteren nacht niet weg te gooien want ik wil die onbekende beller achterhalen en toch eens flink duidelijk maken dat dit niet kan!
als je aangifte doet MOETEN ze meewerkenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:17 schreef Joosterd het volgende:
Al vaker bij iemand anders meegemaakt maar omdat dit veel geld en tijd kost willen ze er vaak niet aan mee werken![]()
Wel onwijs vervelend trouwens.
Nee, dan zouden ze sowieso wel persoonlijk aan de deur komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:23 schreef Bill_E het volgende:
Ik denk ook niet dat de politie belt als je pa dood is. Hooguit zeggen ze dat hij in het ziekenhuis ligt.
Maar wel een erg misselijke grap. Wat ik me dus afvraag is wat er precies gezegt is?
Dat maakt het wel makkelijker om een verdachte aan te wijzen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:35 schreef Shinadul het volgende:
Blijkt dat een vriend ook gebeld is met dezelfde misselijke grap s' nachts....
Vergeet natuurlijk niet de vriend zelf uit te sluitenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:40 schreef Biancavia het volgende:
Dat maakt het wel makkelijker om een verdachte aan te wijzen.
Daarmee wordt het wel waarschijnlijker dat het een bekende is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:35 schreef Shinadul het volgende:
Blijkt dat een vriend ook gebeld is met dezelfde misselijke grap s' nachts....
Ze moeten er een melding van opnemen, dat is niet hetzelfde als er ook iets mee doen. Melding in dit geval is alleen de moeite waard als dit het eerste telefoontje van een potentiele stalker zou zijn en hoewel het niet mogelijk is om zoiets nu al te kunnen inschatten lijkt het me gezien de omschrijving wel onwaarschijnlijk dat het om meer gaat dan alleen maar een pestbeller.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:24 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je aangifte doet MOETEN ze meewerken
Of die vriend heeft er na een avond dronkenschap spijt van en verzint zelf het verhaal dat hij ook gebeld is, zodat hij mede-slachtoffer ion plaats van dader is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:20 schreef eleusis het volgende:
Netjes dat het bij twee personen is gebeurd, dan kun je elkaars verhaal bevestigen. Anders was het een welles-nietes verhaal geworden, aangezien de inhoud van het gesprek niet is opgenomen.
Kortom lekker aangifte doen en hopen dat het OM wil vervolgen. Zo niet dan zien we dan weer verder.
Ik kan er trouwens wel de humor van inzien, maar zo iemand aangeven en dat hij dan voor de rechter moet komen, weken zich kut voelt van de stress, en misschien nog wel een boete krijgt is nog betere humor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |