abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 30 juli 2009 @ 21:56:07 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71472421
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
quote:
De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).

De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:19:02 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71473372
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:43:02 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71474433
quote:
KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.

Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Zo jong.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71477243
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 07:06:00 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71480119
quote:
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.

Ik vraag me af waarom ze nu pas B-Cargo-Traxx'en erbij gaan betrekken, die hebben ze al net zo lang als dat NS Hispeed haar Traxxen heeft. Misschien omdat bij B-Cargo de boel redelijk platligt?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:36:00 #181
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_71480831
Nogal wiedes: de B-traxxen zijn nu niet nodig voor de Beneluxdienst omdat NS er genoeg over heeft. Pas wanneer die naar de HSL verhuizen hoeven de Belgen voor vervanging te zorgen.

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 08:38:52 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71480871
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:24:39 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71497598
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Crientj het volgende:
Whoa. Een heus treinentopic. Yaaay.
Nog hulp nodig?
pi_71497740
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nog hulp nodig?
PM
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:33:33 #185
178444 DenS
Crientj <3
pi_71497821
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:03:31 #186
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498590
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
pi_71498635
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:33 #188
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_71498770
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ja anders zit je alsnog in de bus
pi_71498820
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ja anders zit je alsnog in de bus
Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:20:19 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71516777
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ah vandaar.

Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
pi_71516809
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:

Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:26:08 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71516929
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.

Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71517412
En trek dat playmobieleke naar Neerpelt ook maar door tot Weert Worden een hoop mensen blij van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:44:14 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71518805
De Beneluxtrein gaat hoe dan ook verdwijnen, dat is al jarenlang duidelijk. De NMBS wil de IR naar Essen doortrekken, maar omdat deze met M6 rijdt moet in Roosendaal het perron worden aangepast / verlaagd.
pi_71519663
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Typisch NS met hun werkzaamheden
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.

ProRail doet de werkzaamheden en niet NS. NS is er ook de dupe van .
pi_71520552
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71521869
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.

Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt. En dan voert NS de opdracht stiekem uit. (Strukton = dochter bedrijf NS). Dus op zich als is ProRail schuldig aan het feit dat NS onderhoud moet plegen aan t spoorwegnet waar de NS last van heeft en deze reizigers niet per trein kan vervoeren.
pi_71522164
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen heten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:22:35 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71522579
Ook in Oostenrijk rijden ze niet op tijd: een trein die 1x per twee uur rijdt heeft nog een kwartier vertraging (en met een kering van 5 minuten loop je ook niet veel in )

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:25:38 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71522657
Wat is dat nou voor 'n maf ding met al die hokken op het dak?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')