quote:ProRail gaat hekwerken plaatsen onder de spoorbomen bij overgangen voor fietsers en voetgangers.
Uit een proef van TNO blijkt het hekwerk de veiligheid van spoorwegovergangen te verbeteren. Jaarlijks gebeuren tientallen ongelukken doordat mensen bijvoorbeeld op stations onder de gesloten spoorbomen kruipen om snel hun trein te halen. Het hekwerk maakt dat bijna onmogelijk. Spoorbeheerder ProRail begint dit jaar met het aanbrengen van de hekwerken op ruim 100 locaties in Nederland.
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99641
http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=99564quote:27-7-2009 19:35:18
De nachttrein tussen Enschede en Schiphol is een succes. Er maken wekelijks ruim duizend reizigers gebruik van.
De extra trein rijdt alleen in de zomerperiode. Volgens de NS zitten er elke rit 150 tot 200 mensen in de trein, die het gat tussen de laatste en de vroegste trein goed lijkt op te vullen. De trein rijdt van eind juni tot eind augustus zes nachten per week vanuit Enschede op en neer naar Schiphol. Alleen in de nacht van zondag op maandag rijdt de trein niet. De nachttrein vertrekt iets na een uur 's nachts uit Enschede en komt rond kwart over drie aan op Schiphol en vertrekt daar even na half vier richting Enschede. De trein stopt op de bekende intercity-stations.
Zit bijna pal tegenover het station, als je een beetje naar rechts kijkt..quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan had ik afgelopen december niet goed opgelet, ik dook namelijk vlug het centrum in.
Heb ik al zitten rondneuzenquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:28 schreef Peter het volgende:
Ken je deze site dan ook? : http://www.spoorzoeker.nu/index.html
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:12 schreef greavy het volgende:
GEZOCHT: BOEK
Ik zoek een boek, wat over oude spoorlijnen gaat, en daar leek me dit boek mooi voor:
Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk
Auteur: K. Volkers
Weet iemand waar ik deze kan verkrijgen?
Ergens op internet, een winkel in de middel of nowhere?
Overal waar ik zoek "Niet meer verkrijgbaar" "Niet leverbaar"
Ook dit boek lijkt me interessant:
Spoorwegen in Nederland - van 1834 tot nu
Auteur: A.J. Veenendaal
Helaas is bovenstaand boek nogal duur.. Weet iemand hiervoor goedkope adresjes?
Editje: bovenstaand boek gevonden op bol.com voor ¤27. Echter dus wel 2dehands.
quote:
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komenquote:Op donderdag 30 juli 2009 08:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb ze beide en ze zijn beide een aanrader. Het boek van Veenendaal is erg lijvig en lees je niet even voor je lol in één ruk uit. Kun je tweedehands best doen.
Het boek van Volkers: daar moet je tegenaan lopen denk ik. Komend weekend is het boekenmarkt in Deventer, je zou daar eens kunnen kijken, zijn altijd wel wat stands die gespecialiseerd zijn in boeken over spoorwegen. Tip: kom op tijd. Wellicht kun je ook het boek van Veenendaal daar wel voor een leuke prijs vinden.
Hoera, 10.000e post!
Ja, dan ga je niet naar Deventer. Het was maar een tip.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Dit weekend heb ik geen tijd om naar Deventer te komen![]()
Moet namelijk werken, en nog een aantal dingen
Daar kwam ik ook net achter..quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
Tip voor mensen die (tweedehands) boeken zoeken en niet naar Deventer kunnen (ik moet zelf naar een of ander stom feest): http://boekwinkeltjes.nl/. Maar zo te zien is dat boek van Veenendaal daar momenteel niet goedkoop te vinden.
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Gisteren en eergisteren de Fyra zien proefrijden op de Schiphollijn, vind hem best wel mooi eigenlijk!
Hij is lelijk ja. Maar ik zou er graag eens een ritje mee gaan maken hoorquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Vrijwel iedereen hier had Fyra beschimpt en verloren verklaard of doet het nog.
Dat komt nog welquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval gerustgesteld dat er geen ongelukken zijn gebeurd.
Verbaast me niks van jouquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het comfort en de rijeigenschappen. Of hij snel optrekt, hoe hij klinkt, hoe hij remt, enz.
Zonde van die boot.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdam, 17 augustus 2005. De Prins Willem ontmoet een éénbaks regiorunner tijdens Sail Amsterdam. De linkerboot is vanochtend afgebrand. Ik zal maar in het midden laten wat mijn keuze geweest zou zijn.
[ afbeelding ]
quote:De treindienst over de HSL (1000-serie):
- Deze dienst wordt met rode traxxen en HST-prio's (4 stammen, waarvan 1 reserve) gereden.
- Een ticket voor deze trein is duurder dan normaal, vanwege het HSL-traject. Ook is een reservering verplicht in één tweede en één eerste klas rijtuig (achteraan de stam).
De treindienst over het reguliere spoorwegnet (9200-serie):
- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
- Voor deze trein is géén hogere prijs, omdat ook niet over de HSL-gereden wordt.
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef dennistd het volgende:
Nog wat interessante dingen over de HSL (van somda):
Zo jong.quote:KERKEN - In het Duitse Kerken, vlak over de grens bij Venlo, is woensdagavond een jong stel met baby verongelukt op een spoorwegovergang.
Een 17-jarige Saksische en haar baby van vijf maanden waren op slag dood. De 20-jarige vader is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Nijmegen gebracht, waar hij in de loop van de nacht is overleden, aldus de politie donderdag. De auto van het stel kwam in botsing met een trein. De trein ontspoorde bij het ongeluk; zeven treinreizigers raakten gewond. De oorzaak van het ongeluk is onduidelijk. De beveiliging met lichtsignalen werkte bij onderzoek na het ongeluk goed.
Mjah... In Duitsland betaalt men zelfs meer als men met een InterCity wil reizen i.p.v. met stoptreinen. De ICE is zelfs nog duurder. Niks nieuws toch eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal er nog maar eens over beginnen, ik vind het ronduit schandalig dat er in Nederland, anno 2009, EINDELIJK eens een binnenlandse trein harder dan 140 gaat rijden, en dat er voor 160 dan meteen een Toeslag betaald moet worden. Noem me maar eens een Europees land wat NIET Nederland vierkant uitlacht met dit soort gekneuter. Dan hou je Albanië, Moldavië en de Faeroer Eilanden over ongeveer.
Interessant... gaat men eindelijk die 11.8'jes dumpen - ben benieuwd of het de betrouwbaarheid ten goede komt. Vast wel, maar zekerheden zijn er nog niet.quote:- Deze dienst zal worden gereden met een mix tussen de 11.8-loc's en de rode traxxen en hst-prio's. Vanaf 7 september zullen alle rode traxxen naar bovenstaande serie gaan, zal het merendeel van de dienst door de groene Cargo-traxxen reeks 2800 van de NMBS/SNCB gereden worden en zullen er nog maar 4 HLE 1100 locs meerijden (met belgische mcn'en). Vanaf 15 december zullen ook deze 11.8 loc's vervangen worden door de groene cargo-traxxen.
Die staan tot december nog gewoon in het spoorboekje, dus dan zullen ze nog wel rijden.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligtquote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:33 schreef DenS het volgende:
A.s Maandag op pad met een zomertoer. Iemand nog leuke steden/dorpen waar we heen moeten?
Hoezo niet dan ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Niet ergens heen gaan wat tussen Arnhem of Nijmegen ligt
Jaquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoezo niet dan ?
Vanwege de werkzaamheden of iets?
Ah vandaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Jaanders zit je alsnog in de bus
Typisch NS met hun werkzaamhedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Meh, zit liever een hele dag dan in de trein.
Nog een keertje het plan omgooien dus
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 08:36 schreef ReisT het volgende:
Grote vraag blijft wat er met de Beneluxtrein gaat gebeuren als die nieuwe trein over de HSL gaat rijden.
Prima zaak, er mag sowieso wel eens wat werk gemaakt worden van buitenlandse verbindingen. Bij de NS moet je daar blijkbaar niet om vragen, maar de NMBS rijdt tegenwoordig ook al met een intercity naar Maastricht, prima als er nog eentje naar Nederland komt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat die kan worden opgeheven zonder een enorme shitload aan protest te ontvangen vanuit Zeeland/West-Brabant en evt. Dordrecht nog. Mits hij (op tijd) rijdt is 't een prima verbinding die gewoon niet vervangen kan worden door de frequentie van de intercity Vs - Asd te verdubbelen.
Al heb ik ergens wel vernomen dat de NMBS, mocht de Beneluxtrein worden afgeschaft, hun eigen intercity's tot aan Rsd willen laten rijden. In dat geval hoor je mij ook niet klagen
Het is alleen jammer dat NS treinen rijdt op het spoor wat gebouwd en onderhouden wordt door ProRail en verder niets aan het netwerk zelf uitvoert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch NS met hun werkzaamheden![]()
Er zijn nooit een hele week zonder werkzaamheden
Agree maar ProRail is hoofdverantwoordelijk voor spoorwegen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
En prorail besteedt het ook maar weer uit aan onderaannemers...
De kans is eerder re"eel dat de opdracht allang vergeven is. En misschien wordt het wel BAM of Volker of nog weer iemand anders. Je kunt altijd wel een set omstandigheden bij elkaar zoeken die in een bepaald licht merkwaardig zouden kunnen hetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef weps het volgende:
Maar de kans reëel dan Strukton de opdracht krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |