quote:Op zondag 26 juli 2009 13:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar dat maakt wel echt een behoorlijk verschil he![]()
Dr komt geen end aan zo een basset![]()
Tis voor mijn hondjes een heel eind lopen naar de andere kant![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling isquote:Op zondag 26 juli 2009 13:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat betaal je zo'n beetje voor elk ras wel hoor, als het een stamboom-pup betreftIs niks hoogs aan...
Oh, dat puntje had ik dan even gemistquote:Op zondag 26 juli 2009 13:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is
Maar ze vragen toch info om rassen?quote:Op zondag 26 juli 2009 13:16 schreef Raissa het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat dat helemaal de bedoeling is
Klopt, een franse bull is qua gezondheid rampzalig. Vrienden van mij hebben er een die wat neus en luchtwegen betreft nog vrij goed is maar zij kunnen in de zomer als het 30 graden is al niet met het beest in de auto ergens naartoe omdat hij in de auto dan echt in de problemen komt. Ze heeft er speciaal koelmatjes en koelhalsbanden voor aan moeten schaffen en een stukje gras in de tuin moeten reserveren zodat hij daar zijn behoefte kan doen als het te warm is want een blokje om is hem dan eigenlijk al teveel.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:35 schreef simmu het volgende:
[..]
ik had begrepen dat die een vrij slechte gezondheid hadden.
iemand begon al over het financiele aspectdaar zijn we ons van bewust. katjes hier worden ook trouw ingeent, onvlooit en ontwormd. we zijn een gezin met potentie. we gaan voor het langzame pad. dat betekent dat we heus wel wat kunnen maar grote kosten graag vermijden.
Sowieso met jonge kinderen imo. Vooral bij sommige rassen, zoals de Retriever bijvoorbeeldquote:Op zondag 26 juli 2009 13:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar ze vragen toch info om rassen?
Dan mag ik hopen dat ze niet een goedkope broodfokpup of een twijfelachtig gelegenheidsnestje willen?
Voor een verantwoord gekochte pup kom je toch bij een goede fokker terecht.
Anders moet je voor een rashond toch voor een asielhond of een herplaatser gaan.
oh, ik hou het asiel hier in de gaten hoor. maar bijna alle honden daar hebben steeds een "kan niet met kleine kinderen" notitie erbij.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:25 schreef Etoile het volgende:
Om nog even een nieuwe optie in het veld te gooien: is een dier via een asiel ook een optie? Je kan bijvoorbeeld bij dierenasiels.com aangeven dat een hond met katten en kinderen moet kunnen.
Zeker van honden die al langer in het asiel zitten is vaak het karakter goed bekend (aangezien dit ook binnen een ras nog kan verschillen). Dat je dan een hondje een tweede leven gunt is natuurlijk helemaal mooi.
broodfoker en ander twijfelachtig gedoe doe ik niet aan. maar stamboomgedoe en zekere kleurtjes, vorm oortjes enzo boeit me echt geen zakquote:Op zondag 26 juli 2009 13:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar ze vragen toch info om rassen?
Dan mag ik hopen dat ze niet een goedkope broodfokpup of een twijfelachtig gelegenheidsnestje willen?
Voor een verantwoord gekochte pup kom je toch bij een goede fokker terecht.
Anders moet je voor een rashond toch voor een asielhond of een herplaatser gaan.
Veel kunnen idd alleen bij grote kinderen, niet bij kleintjes...quote:Op zondag 26 juli 2009 21:42 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ik hou het asiel hier in de gaten hoor. maar bijna alle honden daar hebben steeds een "kan niet met kleine kinderen" notitie erbij.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:17 schreef simmu het volgende:
[..]
het hondje waar eventjes sprake van was (die is ook op bezoek geweest) was ook een jack russel. ik heb er positieve en negatieve dingen over gehoord. zelf tot nu toe enkel positief meegemaakt. kennissen hebben laatst die van hun weggedaan wegens "te dominant". ik ben geneigd om dan te denken dat het schort aan de opvoeding. maar in hoeverre ik dat goed beoordeel weet ik natuurlijk niet.
voor de duidelijkheid: hondenrassen die ik niet zie zitten (en die ik goed ken)
rottweiler
doberman
bull mastiff
labrador
goldenretriever
schapendoes
boxer
ik heb niks tegen een vuilnisbakkie
het asiel bij ons in de buurt doet standaard niet aan plaatsing bij kinderen. ik heb er op zitten letten. elke hond die ze aanbieden heeft "niet geschikt voor plaatsing bij kinderen onder de 16 jaat"
Ja dat zijn ook zulke mooie beestenquote:Op zondag 26 juli 2009 22:42 schreef erodome het volgende:
Weleens aan een nova scotia duck tolling retriever gedacht?
Wat een knuffeltjequote:Op zondag 26 juli 2009 22:47 schreef Guess. het volgende:
En heel wat anders maar echt heel erg leuk een (kleine maat) labradoodle
http://www.labradoodleclub.nl/
[ afbeelding ]
quote:Roep me maar zo veel je kunt. Ik heb altijd trek in het een en ander.
Wat me herinnert aan de kaas van gisteren.
Stond in zijn eentje op tafel. Doodzonde.
Ik heb het probleem opgelost. Niemand hoeft meer om die kaas te zoeken.
Ik moest bij het zien van de foto meteen aan jouw witte krullenbol denken!!!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:56 schreef Guess. het volgende:
Ik ken 1 labradoodle,die mensen hebben geen kleine maar eentje van labrador-formaat echt een geweldig beest,zou em zo mee naar huis nemen
Nah, mss ook niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:15 schreef Guess. het volgende:
Ja Gijs heeft er ook wel wat van weg,mischien dat ik er daarom ook zo voor val.
MaGNeT,mijn tante heeft een basset,geweldige hond,net zo eigenwijs als die maffe teckel van ons wat ik helemaal geweldig vindMaar ik heb niet het gevoel dat een basset iets voor de TS is.
Lekker vriendelijk ben je, succes ermee he!quote:Op zondag 26 juli 2009 22:12 schreef simmu het volgende:
we hebben om te beginnen nog niet eens vaststaan dat het een puppie moet worden weet je. misschien moest je de op eens lezen.
voor de duidelijkheid dan in de herhaling omdat begrijpend lezen moeilijk is voor mensen: de insteek van het topic is voor ons het krijgen van informatie en advies mbt wat voor type hondje geschikt zou kunnen zijn specifiek voor ons gezin. ik hoef niet perse een puppie. ik denk alleen wel dat het lastig oordelen is of een volwassen hond bij ons past.niet iedereen is bereid om langs te komen bij ons met de hond zodat we allemaal samen kunnen bespreken hoe en wat en de reacties van de diverse huisgenoten en de hond te zien.
tsja, ik ben niet degene die de toon zet, ik reageer ook enkel op een post waar de rottoon vanaf droop.quote:Op maandag 27 juli 2009 08:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Lekker vriendelijk ben je, succes ermee he!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |