"Blessed are the forgetful: for they get the better even of their blunders."quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:51 schreef grizegrijn het volgende:
Fotografisch geheugen heeft ook z'n nadelen hoor, al is het soms ook wel heel makkelijk
Want? wat is een nadeel? Ignorance is bliss, maar soms ook niet...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:51 schreef grizegrijn het volgende:
Fotografisch geheugen heeft ook z'n nadelen hoor, al is het soms ook wel heel makkelijk
Omdat je dan niet hoeft te erkennen hoe dom, onwetend en subjectief je bent.quote:
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.quote:Op zondag 26 juli 2009 08:39 schreef Baasvaak. het volgende:
Waarom is ignorance een bliss? Ik kan mij op dit moment niet echt een situatie bedenken waarin 'dom' zijn in een situatie een zegen is? En waarom zou dat op deze manier met een fotografisch geheugen moeten worden gelinkt?
Ik denk dat het voor het opslaan van informatie een zogenaamd fotografisch geheugen zorgt voor meer accuratie in het opnieuw activeren van gedachtes. Dus als het niet schadelijk is voor de gezondheid, ben ik aardig positief gestemd hierover
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en juist het andere doet.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:35 schreef Baasvaak. het volgende:
Een soort van cognitieve dissonantie dus?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en/of denkt en juist het andere doet.
Cognitieve dissonatie is niet het gat tussen woord en daad. Dat is vooral hypokritie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en juist het andere doet.
of alle negatieve dingen in je persoonlijke verleden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.
De minder gelukkige toestanden van allerlei aard zonder meer te beschouwen als een bezwaar, als iets dat afgeschaft moet worden, dat is de niaiserie par excellence, een waar onheil wat zijn consequenties betreft... bijna zo stupide als het zijn zou om het slechte weer te willen afschaffen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |