Is dit niet voldoende verwerkt in Facebook?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat is niet iets waar ik binnen een uur meer over wil weten, maar wel iets wat over een week z'n relevatie kwijt is.
Is vergelijkbaar inderdaad. Het is maar net hoe je wat (en met wie) gebruikt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is dit niet voldoende verwerkt in Facebook?
ik gebruik juist heel veel mobiel internet omdat ik thuis al jaren geen PC (meer) heb!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef k_man het volgende:
Ik geloof niet dat ik überhaupt ooit op die sites (Twitter, Facebook) geweest ben.
Ik heb overigens ook geen mobiel internet. Ik heb niet eens een (eigen, niet door de werkgever verstrekte) mobiele telefoon.
Je hebt voor jezelf goede argumenten om te Twitteren. Fascinerend is het zeker, maar ik denk dat het alleen handig en leuk is als je veel mensen kent die twitteren. Leuk om af te spreken, jaar je kunt ook gewoon bellen of mailen denk ik dan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef Hik het volgende:
Ik Twitter eigenlijk best veel. Grappig dat de vraag "wat vind je eraan?" van iemand op Fok komt...![]()
Ik bedoel: Heb je ooit wel eens aan een niet-gebruiker van Fok uit proberen te leggen "wat je eraan vindt"? Eigenlijk is Twitter iets sociaalrelevanter (voor mij dan) omdat ik eenvoudig contact houd met mensen die ik al ken (en dus niet zoals op Fok, met alle respect voor jullie, met mensen die ik niet of nauwelijks ken).
Soms staat er onzin op, ja, maar gezien het feit dat ik vooral mensen volg die wat te melden hebben (vrienden, politici) blijft de hoeveelheid onzin zeer beperkt. Ik vind het leuk te zien waar mensen mee bezig zijn. Niet of ze net een kop koffie hebben gedronken en nu op het toilet zitten (gelukkig ken ik geen mensen die dit Twitteren), maar dat ze net een briljante film hebben gezien (met link), dat ze 's avonds op het Zomercarnaval/de Parade te vinden zijn (en wie er nog meer aanhaken) en wat ze werkgerelateerd doen (een ook daar kan ik geregeld bij aanhaken).
Daarnaast vind ik het, net als Fok in zijn beginperiode, een fascinerend medium. Te zien hoe mensen nieuwe tools krijgen en daar zelf wat van maken, regels uitvinden en nieuwe toepassingen vind ik ontzettend interessant (als er meer mensen zijn die dit vinden: vooral Clay Shirky eens lezen!).
Zo... dat waren een stuk meer dan 140 tekens...
Paul de Leeuw volg ik dan ook niet, maar als je een groot fan bent zet je misschien ook gelijk ATWT aan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je hebt voor jezelf goede argumenten om te Twitteren. Fascinerend is het zeker, maar ik denk dat het alleen handig en leuk is als je veel mensen kent die twitteren. Leuk om af te spreken, jaar je kunt ook gewoon bellen of mailen denk ik dan.![]()
Maar als je kijkt naar de twitter van Paul de Leeuw, bijna 20.000 volgers en dan twittert hij dat ie naar de sportschool gaat. Of dat hij ATWT kijkt. Sorry, maar totaal niet boeiend wat mij betreft.
Wat ik ook jammer vind is dat je discussies die je op een forum wel kunt houden, niet op twitter voorbij komen (voor zover ik weet). Je kunt wel reageren op iemand, maar jij ziet als "buitenstaander" die reactie niet.
Ach, misschien is het wel meer voor mensen met flitsende telefoontjes enzo. Daar doe ik ook niet aan.
Ik weet al waarom ik het niet kenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:43 schreef Blik het volgende:
As The World Turns
leuk idee, alhoewel tussen Apeldoorn en Twello nou niet mijn idee is van 'just east of Amsterdam'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Fogel het volgende:
Kent iemand dit nieuwe hotel in Nederland al?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron
Heel simpel hoor. Kun je je trips invullen, kijken wie nog meer waar is en tips vinden (dat kan elders makkelijker, moet ik zeggen). Ik vind het vooral handig omdat het linkt aan facebook en vrienden zo kunnen zien waar ik uithang (en waarom ik niet reageerquote:
Ik moet gelijk aan Madagascar denken...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze was zeker ook al bekend?
[ afbeelding ]
http://www.inhabitat.com/(...)light/727hotel-ed01/
Als je aan afstanden in andere landen gewend bent is alles in Nederland vlakbij [insert willekeurige stad].quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
leuk idee, alhoewel tussen Apeldoorn en Twello nou niet mijn idee is van 'just east of Amsterdam'
Dus het is zoiets als TripIt (waar ik eens in de zoveel tijd een invite voor krijg via linkedin)?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Heel simpel hoor. Kun je je trips invullen, kijken wie nog meer waar is en tips vinden (dat kan elders makkelijker, moet ik zeggen). Ik vind het vooral handig omdat het linkt aan facebook en vrienden zo kunnen zien waar ik uithang (en waarom ik niet reageer). Het leukste, heel sneu, aan Dopplr vind ik echter dat je één keer in de zoveel tijd een Dopplr journal of annual report krijgt met al je eigen trips erin. Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
*zucht*quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:17 schreef Liejannuh het volgende:
Over Madagascar gesproken; wat zal ik doen? Madagascar, Suriname of Egypte? Of toch iets anders?
Same here, dichtsbijzijnde echte stad is ruim 5 uur rijden/bussen. Heeft dan wel weer een leuke naam: Neuquén... Vraag ook vaak genoeg aan mijn vriendin: Vamos a Neuquén?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je aan afstanden in andere landen gewend bent is alles in Nederland vlakbij [insert willekeurige stad].
Ik moet bv meer dan 500km rijden om bij een stad met meer dan 100.000 inwoners te komen.
Na ja..... die kwam ik vanmorgen bij de kapper tegen in een Australisch bladquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze was zeker ook al bekend?
[ afbeelding ]
http://www.inhabitat.com/(...)light/727hotel-ed01/
Ja, maar... de noodtoestand is toch uitgeroepen in Argentinie waardoor het sociale leven stil ligt?!quote:
Peru! Dat kan ook nog idd! Is November een goede periode voor Peru?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ik kwam dit ouwe topic nog tegen...
Waar moet TRV-er "X" écht eens heen?
Is iedereen al een beetje in zijn opdrachtplaatsen geweest?
Ik ben nog steeds niet naar Benidorm geweest...
Ook niet naar Taiwan en Nieuw Zeeland, wel naar Suriname.
Perú is goed te doen in November, zeker!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:34 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Peru! Dat kan ook nog idd! Is November een goede periode voor Peru?
Patagonie valt bij mij onder Argentinie, dus dat blijft bij de opties staan.
Welnee, het gewone leven gaat hier weer gewoon zijn gangetje. Alle scholen zijn ook weer open gegaan na de vakantie. Er is alleen een nijpend tekort aan toeristen momenteel hier in Bariloche, waar we het voornamelijk van de Brazilianen moeten hebben tijdens het winterseizoen. Ik was eergisteren eindelijk weer een dagje op de pistes, maar het was bijzonder rustig, in het super-hoogseizoen... voor het komende lente- en zomerseizoen verwacht ik wel weer enigszins normale aantallen toeristen. Ik heb in ieder geval weer aardig wat boekingenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja, maar... de noodtoestand is toch uitgeroepen in Argentinie waardoor het sociale leven stil ligt?!
Lijkt me enigszins onhandig voor een vakantie.
Daar hoef je geen account voor te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:36 schreef Blik het volgende:
Ik heb wel een World66-account, waarmee je kaartjes krijgt van alle landen en staten waar je geweest bent
Wow, mijn eerste pogingen om tot het vaste kliekje te behoren zie ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ah, dat klinkt wel goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welnee, het gewone leven gaat hier weer gewoon zijn gangetje. Alle scholen zijn ook weer open gegaan na de vakantie. Er is alleen een nijpend tekort aan toeristen momenteel hier in Bariloche, waar we het voornamelijk van de Brazilianen moeten hebben tijdens het winterseizoen. Ik was eergisteren eindelijk weer een dagje op de pistes, maar het was bijzonder rustig, in het super-hoogseizoen... voor het komende lente- en zomerseizoen verwacht ik wel weer enigszins normale aantallen toeristen. Ik heb in ieder geval weer aardig wat boekingen
Ik ben (nog?) niet in Irak geweest, wel de buren in Iran.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Japan inmiddels twee keerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ga je maar 2 weken weg?!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:20 schreef DutchTrain het volgende:
Na het zien van Japan ben ik ook erg benieuwd geraakt naar Korea en Taiwan, maar geen idee of ik me daar twee weken kan vermaken
Ik sta er niet in, was nog geen TRV'er toendertijdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Als ik me er al geen 2 weken kan vermaken, dan al zeker geen 3 wekenquote:
Dit jaar iets van 12quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:25 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel weken vakantie krijg je eigenlijk??
Dat is wel heel erg veel...quote:
Waar kun je je geen 2 weken vermaken?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als ik me er al geen 2 weken kan vermaken, dan al zeker geen 3 weken
Ik heb nog zo'n 5 weken vakantiedagen te besteden dit jaar, maar nog niets geboekt op een weekendje Boekarest en omstreken na.
Nee, die zitten daar niet bij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Fogel het volgende:
38 verlofdagen, is dat inclusief alle "verplichte" vrije dagen zoals kerst en pasen?
ehm, standaard in NL is 25...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik kom er wel een beetje rot vanaf met mijn 38 verlofdagen dit jaar.
Maar je toekomstige vrouw misschien wel!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:24 schreef flipsen het volgende:
Ik kan 52 weken vakantie nemen, vindt mijn baas geen probleem
Excellent idee!quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef flipsen het volgende:
Misschien moeten we deze titel er maar in houden voor de volgende delen, zonder topicnr... Het is opeens een stormlooptopic geworden
Er wordt snel doorgepost om deze titel maar snel te laten verdwijnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef flipsen het volgende:
Misschien moeten we deze titel er maar in houden voor de volgende delen, zonder topicnr... Het is opeens een stormlooptopic geworden
quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er wordt snel doorgepost om deze titel maar snel te laten verdwijnen
Als je Lissabon zou kennen, zou zelfs jij je mening herzien!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:10 schreef Fogel het volgende:
Ik ben nog nooit in Lissabon geweest, dus over die stad kan ik niet oordelen. Die andere stad wel, en mijn mening is vast bij de meesten bekend
Idem, maar dan wel met een contract van 32 uur, waardoor ik elke vrijdag vrij ben. Als ik op een vrijdag werk, bouw ik dus extra vakantiedagen op. En ik kan elk jaar 64 uur (of 2 * je contracturen) kopen. Wat ik dus ook doe.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef k_man het volgende:
Ik heb een contract voor 36 uur per week, waardoor ik om de week op vrijdag vrij ben. Als ik die dagen op zou sparen zou ik er dus ook een stuk of 25 extra hebben. Nu gewoon het minimum van 23 ofzo.
Qua musea en monumenten wel!quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:08 schreef Fogel het volgende:
Parijs wordt geen goede stad indien er een nog slechtere stad blijkt te bestaan...
Nog naar de Wednesday Night Skate geweest vanavond ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:13 schreef Vogue het volgende:
Hier alles nog steeds goed. Ik kamp al vanaf zaterdag met een enorm slaapgebrek vanwege alle leuke avondjes en feestjes die ik sindsdien heb gehad. Kruip dan nu ook zo mijn bed in denk ik. Beetje bijslapen
Beide autos hebben ook velgen met winterbanden, gewoon die eronder en klaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De![]()
verdwijnen natuurlijk wel weer als over twee maanden de eerste vlokjes sneeuw vallen
Begin jij nou ook al?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
Die 2 musea en dat ene monument en een hoopje staal
Wauw, wat een samenvatting!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef Thetallguy het volgende:
Weer thuis![]()
3,5 week gaat best snel, geen idee hoeveel vakantiedagen dat zijn want die heb ik natuurlijk in overvloede als studentIk heb niemand via Facebook en Twitter op de hoogte gehouden van mijn belevenissen al heb ik wel een account op Facebook (en Hyves/LinkedIn) en Twitter ik voor mijn werk. Parijs en Lissabon niet geweest het afgelopen jaar en Nespresso drink ik niet en klussen waag ik mij ook niet zoveel aan.
Dat waren wel zo'n beetje alle onderwerpen geloof ik
correctie: drukste vliegveld ter wereld (volgens mij)quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
Vergeet niet dat Atlanta sinds 1997 een beetje veranderd is... 1,5 miljoen meer inwoners in 10 jaar tijd en van een regionaal vliegveld naar één van de grootste vliegvelden ter wereld.
Helaas geen tijd voor, zou ik anders zeker doen. Heb 3,5 uur overstaptijd, waarvan ik er sowieso 1 a 1,5 uur kwijt ben aan securityquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Hik het volgende:
Heartsfield is gigantisch inderdaad en het drukste ter wereld. Ben er vrij vaak geweest. Het is niet echt een bijzonder vliegveld, maar (net als eigenlijk alle vliegvelden in de VS die ik ken) gewoon vol met winkels, fastfoodketens en dat soort dingen. Geen probleem om een poos rond te hangen, maar als je eventjes de stad in zou kunnen zou ik dat doen. De MARTA nemen naar het Martin Luther King museum/memorial bijvoorbeeld. Is erg de moeite waard.
De koffie op zich vind ik niet te zuipen, echter zijn de ijskoffies wel topquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Hik het volgende:
Wat is toch die obsessie van mensen overal met Starbucks?!![]()
Ik drink geen koffie, dus ik zal het ongetwijfeld niet snappen, maar mensen gaan ook helemaal uit hun dak dat er één op Schiphol zit en binnenkort een is op Utrecht CS. Why?? Het is toch gewoon een keten met een paar exotische koffiesmaakjes en vette brownies in een zakje?
Ik vind warme koffie ook echt niks, maar alle soorten iced coffees, frappucino's e.d.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
De koffie op zich vind ik niet te zuipen, echter zijn de ijskoffies wel topVerder heb ik niks met Starbucks
Shit, ook op Utrecht CS? Dat had nou niet gehoeven...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Hik het volgende:
Wat is toch die obsessie van mensen overal met Starbucks?!![]()
Ik drink geen koffie, dus ik zal het ongetwijfeld niet snappen, maar mensen gaan ook helemaal uit hun dak dat er één op Schiphol zit en binnenkort een is op Utrecht CS. Why??
OK, dat dan weer wel! Maar op het Centraal Station? Zet hem dan wel aan de kant van de toekomstige bios op het Jaarbeursplein. Voor de film daar rondhangen zie ik nog wel zitten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:52 schreef Liejannuh het volgende:
Het lekkerste aan Starbucks zijn de geweldige lekkere, relaxte stoelen die ze daar soms hebben staan.Vooral erg prettig als je een beetje moe bent.
Ik neem aan dat die gewoon in de stationshal komt, volgens mij kwam die op de plaats van dat café. Maar dat weet ik niet zekerquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK, dat dan weer wel! Maar op het Centraal Station? Zet hem dan wel aan de kant van de toekomstige bios op het Jaarbeursplein. Voor de film daar rondhangen zie ik nog wel zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |