Fok! traditiequote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:17 schreef k_man het volgende:
Kom op zeg, waarom zou je een SC willen nummeren? Maakt het iets uit of het nummer 12, 562 of 3 is?
Jij Newbie!!!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Fok! traditie
Wat betekent HTL eigenlijk?
Ik weet het niet, in ieder geval; maarja, ben hier ook geen modje.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Jij Newbie!!!
Ik weet het nog. Ik weet zelfs nog wie het verzonnen heeft!
K_man en Hik denk ook wel.
Weten de modjes het eigenlijk?
me 2, helemaal als je een bepaald SC-topic zoektquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat betreft de nummering; dat vinnik persoonlijk best handig voor de volgorde!!
Nee.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Gokje: SlowChat HoTeL?Klinkt wel toepasselijk, in TRV.
Ook niet!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:10 schreef Blik het volgende:
Misschien heeft het te maken met de toendertijds meest frequente posters, Hik T.... en Liejannuh?
Ik wil eerst zien of UIO en DutchTrain het weten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:13 schreef Blik het volgende:
laat ons niet langer in spanning, wat is het?
In principe hebben we liever een gevulde envelop, maar zo´n iPod hebben we nog nietquote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:55 schreef Liejannuh het volgende:
Maar afijn, ik ga het ding ook niet gratis weggeven. Nieuw zijn ze te koop vanaf 119 euro, maar ik heb geen idee wat ik er voor wil hebben.
Wow! En daar staan behoorlijk wat topics in die geupdated moeten worden!quote:
Dan pak je even een Thalys naar Parijs om weer blij te worden, iPod op voor onderweg zodat de locals je niet storenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nogal ja![]()
O ja, morgen Zomercarnaval inderdaad. Altijd leuk om even langs te lopen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:42 schreef Fogel het volgende:
Misschien kan je ook bij het carnaval als fransoos gaan? Met een fiets gaan, stokbrood onder de arm en zo'n petje op, komt het helemaal goed...
Kleine pakjes niet echt als je de verentooien meetelt, alleen vaak wel weinig verhullend.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:29 schreef Liejannuh het volgende:
Veel danseressen volgens mij met hele kleine pakjes aan en schuddende billen.
quote:'Jokvakantie' nieuwe trend
AMSTERDAM - De 'jokvakantie' is in opkomst. Steeds meer mensen menen een reis naar een verre bestemming te hebben geboekt, terwijl ze in werkelijkheid de deur niet uitkomen, omdat ze door geldgebrek niet op vakantie kunnen.
Dat voorspelt trendwatcher Adjiedj Bakas. Volgens Bakas gaan de 'jokkers' onder de zonnebank en sprokkelen ze reisverhalen en vakantiekiekjes via Google en Photoshop in een handomdraai bij elkaar en hoeven ze geen gezichtsverlies te lijden bij vrienden en collega's.
Een of twee kunnen leuk zijn ja; daarna krijg ik het gevoel dat ik aan het werk ben ofzo...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:50 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die van pie charts en dergelijke houden:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:29 schreef Vogue het volgende:
Eenmaal op Lombardijen stond ik tussen 100 Antillianen en Zuid Amerikanen op de trein te wachten... Op centraal werd ik geheel ingesloten door in foute disco-kleding verkleedde Antillianen en Zuid Amerikanen... Toen de tram naar huis genomen... Komt er een Antilliaan naast me zitten die me mee wilde nemen naar het carnaval morgen, mocht ik de hele dag zijn prinses zijn zei hijDacht 't niet
Oeff!!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:33 schreef Vogue het volgende:
Morgen gelukkig vrij, ga met een paar vriendinnetjes naar het zomercarnaval
BB doe jij even een kwartetbreak post?
Ja begrijpelijk! Zou ik ook doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:32 schreef Vogue het volgende:
In ieder geval, nee normaal maak ik niet zulke lange dagen, maar vandaag was het topdruk. En als ik om 20.50, 10 minuten voor sluitingstijd een stel binnenkrijg dat een reis naar Miami wil boeken voor een paar 1000 euro, dan boek ik ze ook... Toch leuk voor je omzet zeg maar
Slaaplekker, Vogue!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:37 schreef Vogue het volgende:
Ja nogalIk spreek een paar zinnetjes papiaments en ze waren zwaar onde de indruk. Kreeg nog een blikje bier aangeboden hehe. Niet genomen overigens.
Maar ik ga nu maar eens slapen, ben best wel kapot eigenlijk
Welterusten
Merci, ik ga ook maar richting slaaphok indd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:40 schreef Vogue het volgende:
Tu también, que tengas muy buenas noches y hasta pronto
ik wil naar Noord Indiaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
Mooie grafiekjes Fogel!
Ik ben er achter gekomen dat ze Peking Express herhalen in het weekend. Lekker met een kop koffie in de hand Peking Express kijken, Fok bijlezen en de wasmachine het werk laten doen.
Hee, ik zou 's moeten kijken of dat op uitzendiggemist ook wordt 'herhaald'! Best 's grappig om de Nederlandse versie te zien.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
Mooie grafiekjes Fogel!
Ik ben er achter gekomen dat ze Peking Express herhalen in het weekend. Lekker met een kop koffie in de hand Peking Express kijken, Fok bijlezen en de wasmachine het werk laten doen.
Wat?...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef Fogel het volgende:
Is iedereen alweer vergeten wat ik 9 dagen geleden zei?
Oh lekker!! Daar kom ik even voor langs dan!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:17 schreef Fogel het volgende:
Kwarktaart met aardbeien(smaak) en franse chocoladetaart (wat er frans aan is weet ik niet).
"De revolutieroute"? Ik ken natuurlijk niet de titels van de diverse jaren, maar ik had deze site indd ook gevonden, en volgens mij dateert de laatste aflevering daar uit 2008...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:22 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt hier wat dingen van Peking Express terugkijken Gao. Maar volgens mij kun je daar alleen de revolutieroute terugkijken en niet de andere series.
gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:15 schreef Fogel het volgende:
Bedankt voor de felicitaties
Ik ben nu officieel 30+.
Het Franse aan de Franse chocoladetaart is waarschijnlijk dat er een soort van creme op zat (onder een laag chocolade waardoor je dat natuurlijk niet kon zien), was erg goed te eten
Bedankt, en de anderen natuurlijk ook (al ken ik ze nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
gefeliciteerd.
En heb je nu een lila ipod gekregen voor je verjaardag?
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:38 schreef flipsen het volgende:
Die 2 cadeaus kan ik niet met elkaar rijmen... Een nespresso is voor de metroman of homo, de accuboor is natuurlijk voor de echte macho... De nespresso was een vergissing?
Zo'n accuboor wordt alleen maar gebruikt als elektrsche schroevendraaier en heeft natuurlijk ook een hulpstuk in de vorm van een inbus (lees: IKEA)-sleuteltje.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:38 schreef flipsen het volgende:
accuboor is natuurlijk voor de echte macho...
Mits je daarbij ook nog wat rpm weet te bereiken, anders kun je er net je thee mee roerenquote:Op zondag 26 juli 2009 09:12 schreef Fogel het volgende:
Met 36Nm in moment kan je net wat meer dan alleen door gips heen komen.
Met 1250 rpm blijft er weinig thee in de kop zittenquote:Op zondag 26 juli 2009 09:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Mits je daarbij ook nog wat rpm weet te bereiken, anders kun je er net je thee mee roeren
quote:Op zondag 26 juli 2009 09:24 schreef DutchTrain het volgende:
Mits je daarbij ook nog wat rpm weet te bereiken, anders kun je er net je thee mee roeren
quote:Op zondag 26 juli 2009 10:12 schreef Fogel het volgende:
Met 1250 rpm blijft er weinig thee in de kop zitten
Nog ruim 200 posts te gaan en dan kan dat de TT wordenquote:Op zondag 26 juli 2009 11:22 schreef k_man het volgende:
"Een échte macho man maalt koffiebonen met z'n boormachine." Hmm, klinkt toch wel catchy.
Oh, heb je er problemen mee?quote:Op zondag 26 juli 2009 11:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Zullen we dit topic maar verplaatsen naar R&P?
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bedankt, en de anderen natuurlijk ook (al ken ik ze niet).
Nee, die lila ipod was voor mijn vrouw, ikzelf heb een o.a. nespressoapparaat en een 18v accuboor gekregen.
Leuk, alleen die van de trilogiën klopt geen hout vanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:50 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die van pie charts en dergelijke houden:
[ afbeelding ]
Laat maar weten als ik er beter een link van kan maken, neemt nogal wat plek in beslag...
Hominess Travel Lounge.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:15 schreef Liejannuh het volgende:
Ik wil eerst zien of UIO en DutchTrain het weten.
En dat zeg je net nu flipsen 'm afgeschoren heeft...quote:
Hier in BKK doen ze het nog niet zo goed (afgezien van de klassieke gelukswrat-met-10-centimeter-lange-haar natuurlijkquote:Op maandag 27 juli 2009 11:42 schreef Vogue het volgende: (waarom zijn baarden hip tegenwoordig??)
quote:Op maandag 27 juli 2009 12:26 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Hier in BKK doen ze het nog niet zo goed (afgezien van de klassieke gelukswrat-met-10-centimeter-lange-haar natuurlijk)
hehe, hoeveel heb je dan wel niet gekregen als je 5 uur bezig bent geweest met organiseren?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:01 schreef Fogel het volgende:
Nogmaals bedankt iedereen
Vandaag de eerste werkdag sinds de vakantie, ik ben nu bijna klaar met e-mail sorteren, erop reageren doe ik morgen wel.
Ca. 200-250 en ik ben er geen 5 uur mee bezig geweestquote:Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef Blik het volgende:
[..]
hehe, hoeveel heb je dan wel niet gekregen als je 5 uur bezig bent geweest met organiseren?
Neem ik in overwegingquote:Op maandag 27 juli 2009 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hoewel je hier waarschijnlijk meer aan hebt:
[ afbeelding ]
Zo iemand die we hier bijna nooit meer zien, Dino.quote:
maar ik was het niet, hoorquote:Op maandag 27 juli 2009 14:11 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zo iemand die we hier bijna nooit meer zien, Dino.
Ik weet het wel!quote:Op maandag 27 juli 2009 14:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar ik was het niet, hoor
Maar geen idee wie het dan wel was. Mag ik een begin letter dan? Pretty please?
nietus, laatste voyeur was Blikquote:Op maandag 27 juli 2009 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
Zijn laatste voyeur was UIO!
Maar het is dus Golfen.
Mister OV heeft een auto tegenwoordig?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:32 schreef DutchTrain het volgende:
m'n auto
In mijn facebook...quote:Op maandag 27 juli 2009 14:54 schreef Bora-Bora het volgende:
Waar blijven de foto's van het zomercarnaval?
Kom maar op met de link!quote:
Ik kijk natuurlijk niet bij zomaar iemand in het fotoboek.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
Zijn laatste voyeur was UIO!
Maar het is dus Golfen.
Die weet ik te vinden. Op naar de foto's van Hik in schandalig weinig bedekkende kleding.quote:
Dat kun je vinden in http://web.archive.org/we(...)opic.php/229588/1/25quote:
Ik heb wel laminaat waar op de verpakking een dj-achtig iemand met baardje staatquote:Op maandag 27 juli 2009 15:23 schreef k_man het volgende:
Heb je ook een baard? Een boor? Een Nespresso-masjien?
Fuck, dan moet je natuurlijk wel een account hebben op facebook om foto's te kunnen zien.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Die weet ik te vinden. Op naar de foto's van Hik in schandalig weinig bedekkende kleding.
Leuk!quote:Op maandag 27 juli 2009 15:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kun je vinden in http://web.archive.org/we(...)opic.php/229588/1/25
Meer nostalgie via
heel oude archief >>hier<< en of vanaf 2004 >>hier<<
Zie je wel, het doet denken aan "HoTeL"!quote:Hominess staat voor knusheid en het lijkt weer op homies wat staat voor de thuisblijvers. We zijn trouwens nog geen hotel wat je zou denken daar de afkorting Htl, maar wat niet is kan nog komen.
Niet persé!quote:Op maandag 27 juli 2009 15:40 schreef UIO_AMS het volgende:
Fuck, dan moet je natuurlijk wel een account hebben op facebook om foto's te kunnen zien.
Mooi, dan sluiten we bij deze af.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:42 schreef Bora-Bora het volgende:
En de cirkel is weer rond: het 1e onderwerp was Parijs!
Ik zie alleen de hoofdprofielfoto en als ik ergens anders op klik, moet ik me aanmelden.quote:
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die weet ik te vinden. Op naar de foto's van Hik in schandalig weinig bedekkende kleding.
Ik ook, maar als 80 collega's waar je mee samen werkt allemaal een facebook hebben, en je wilt nog iets van contacten over houden van je ervaring. Dan wordt je haast verplicht om een facebook aan te makenquote:
E-mail, telefoon of linkedin werken prima om contact te houden, ik weiger een facebook account te maken al heeft de rest van de wereldbevolking het.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ook, maar als 80 collega's waar je mee samen werkt allemaal een facebook hebben, en je wilt nog iets van contacten over houden van je ervaring. Dan wordt je haast verplicht om een facebook aan te maken
het is dan ook meer om achteraf te kunnen herinneren reconstrueren met je ook alweer in de kroeg gezeten hebt....quote:Op maandag 27 juli 2009 17:09 schreef Fogel het volgende:
Ik kan prima bier drinken zonder facebook.
Oh ben jij ook zo iemand die gebruiksvoorwaarden doorneemt?quote:Op maandag 27 juli 2009 18:01 schreef Fogel het volgende:
Ik probeer ook vanalles uit, maar facebook had (of heeft, ik lees ze niet bepaald dagelijks door) gebruiksvoorwaarden waar ik het niet mee eens ben en dus kunnen ze de pot op. Vooral dit staat me tegen: Alles wat je post is altijd en ewig van hun en blijft op hun servers staan zelfs al haal je het zelf weg, nou nee, bedankt.
Supersnelle informatievoorziening!quote:Op maandag 27 juli 2009 20:24 schreef Fogel het volgende:
Ik kan domweg het nut van twitter niet inzien en dus gebruik ik het ook niet. Kan iemand me vertellen waarom het nuttig of handig is om te twitteren?
Ja, maar als Hik ons de links van de foto's geeft (en ze de juiste instellingen heeft), moeten wij ze in principe kunnen zien.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zie alleen de hoofdprofielfoto en als ik ergens anders op klik, moet ik me aanmelden.
Ja, en ik geef zelfs de fouten doorquote:Op maandag 27 juli 2009 20:49 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh ben jij ook zo iemand die gebruiksvoorwaarden doorneemt?
Ik ook, en iedereen verklaart me altijd voor gek....
quote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is dan ook meer om achteraf te kunnen herinneren reconstrueren met je ook alweer in de kroeg gezeten hebt....
Er is niet veel meer te zien dan wat je ook kan zien op http://www.ad.nl/binnenla(...)_door_Rotterdam.html of http://www.flickr.com/pho(...)s/72157601061129657/quote:Op maandag 27 juli 2009 20:52 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, maar als Hik ons de links van de foto's geeft (en ze de juiste instellingen heeft), moeten wij ze in principe kunnen zien.
Ja, die keert net zo vaak terug als de discussie over sommige Europese hoofdsteden.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef k_man het volgende:
Hadden we deze discussie een paar weken geleden al niet gehad?
De Twitter discussie?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef k_man het volgende:
Hadden we deze discussie een paar weken geleden al niet gehad?
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Na 8 maanden weggeweest te zijn, had ik het idee dat de wereld in Nederland stil was blijven staan.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat vind ik altijd het prettige aan terugkomen van lange reis. Als je de oude kranten begint door te lezen dat blijkt zonder uitzondering er in week 1 belangrijk nieuws te zijn geweest, wat in week 2 alweer volkomen irrrelevant geworden is, en waarin in week 3 de vis verpakt zou worden.
Supersnelle informatievoorziening is Iets met bomen en bos.
En Facebook, Hyves, Linkedin en al die andere sites waar een fatsoenlijk mens zich niet wenst te vertonen.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:38 schreef Liejannuh het volgende:
De Twitter discussie?
Die is me dan volledig ontgaan!
Ach, zo hou ik nog eens contact met oude collega's en vriendjes van toen ik 17 was.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:55 schreef k_man het volgende:
[..]
En Facebook, Hyves, Linkedin en al die andere sites waar een fatsoenlijk mens zich niet wenst te vertonen.
Ik gebruik trouwens wel PM....
Okee, leuk om te zien. Bedankt!quote:Op maandag 27 juli 2009 21:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is niet veel meer te zien dan wat je ook kan zien op http://www.ad.nl/binnenla(...)_door_Rotterdam.html of http://www.flickr.com/pho(...)s/72157601061129657/
juistquote:Op maandag 27 juli 2009 18:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het is dan ook meer om achteraf te kunnen herinneren reconstrueren met je ook alweer in de kroeg gezeten hebt....
geen facebook hier trouwens, linkedin en mail volstaat
Ik ook, waarvan Hyves verreweg het minst gebruikt wordt. Die mensen bel ik wel of zie ik in real-life, facebook is voor de buitenlandse contacten en linkedin voor zakelijke contactenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:12 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb slechts Hyves, Facebook en LinkedIn. Allemaal met een ander doel.
Maar Twitteren jullie ook?
quote:Op maandag 27 juli 2009 20:17 schreef remlof het volgende:
De Mexicaanse Griep is allang niet meer een 'ver van je bed-show'. Nu ook in Nederland mensen besmet raken met het virus, waaraan in het buitenland al mensen zijn overleden, is het belangrijk goed geïnformeerd te blijven over de griep.
Daarom opent FOK! onder de naam FLU een speciaal subforum waar je alles kunt vinden over de Mexicaanse Griep. Waar heerst het, wie heeft het, wat zijn de symptonen en hoe kun je het krjgen: zomaar een paar onderwerpen die je in FLU kunt tegenkomen.
En het mooie is, in FLU hoef je geen mondkapje op!
Re, jogy en FiveHorizons zijn de moderators en heten jullie van harte welkom in Mexicaanse griep
Heb je wel het noodtelefoonnummer van je reisverzekering?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:
Ga vrijdag naar Panama, en heb niks aan voorzorgsmaatregelen bij me.
Heb uiteraard een pasje bij mequote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Heb je wel het noodtelefoonnummer van je reisverzekering?
Dat is altijd handig natuurlijk.
zijn er geen leuke design gezichtsmaskers dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:46 schreef Liejannuh het volgende:
Met zo'n gezichtsmasker zie je er alleen maar heel duf uit. Zou ik dus ook vooral niet op doen.
Owja, alcohol doodt het virus niet hoorde ik net!
Damn, heb ik voor niks iedere avond een halve fles sterke drank leeggedronkenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:46 schreef Liejannuh het volgende:
Met zo'n gezichtsmasker zie je er alleen maar heel duf uit. Zou ik dus ook vooral niet op doen.
Niet?? Dat was mijn back-up planquote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:46 schreef Liejannuh het volgende:
Heb je al een patent aangevraagd?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zijn er geen leuke design gezichtsmaskers dan?
shit, een gat in de markt. Louis Vuitton facemasks...
www.designyourownfacemask.com
wel een sticker op plakken 'hier laten staan'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:06 schreef Fogel het volgende:Misschien is dat eigenlijk hun bedoeling, dat je er een soort van Irish Coffee van maakt? Koop voor de gein een spuitbus met slagroom en wat bruine suiker en zet het ernaast.![]()
Die gebruiksvoorwaarden zijn precies 2 dagen aan de orde geweest. Toen was er zo'n storm van protest losgebarsten dat ze ze onmiddellijk hebben aangepast.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:01 schreef Fogel het volgende:
Ik probeer ook vanalles uit, maar facebook had (of heeft, ik lees ze niet bepaald dagelijks door) gebruiksvoorwaarden waar ik het niet mee eens ben en dus kunnen ze de pot op. Vooral dit staat me tegen: Alles wat je post is altijd en ewig van hun en blijft op hun servers staan zelfs al haal je het zelf weg, nou nee, bedankt.
Hebben jullie wel genoeg tequilla gedronken dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Komend weekend fiets ik met m'n vader over de Afsluitdijk naar Friesland. Ik heb een hotelletje geboekt in Workum. Mij benieuwen of we het niveau van oppervlakkige gesprekken (we zijn natuurlijk mannen) kunnen ontstijgen. Tijdens een maand samen in Mexico en Guatemala is dat niet gelukt.
niets ten nadele van mijn (of iemands) vrienden, maar vrienden die iets te melden hebben? Zeldzaam. En het is nog zeldzamer dat ze zoveel te melden hebben dat ik dat ieder moment van de dag in 140 teken per keer te weten wil komen. Een blog is in die situaties dat je wat te melden hebt toch veel leuker/mooier/informatiever?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef Hik het volgende:
Ik Twitter eigenlijk best veel.
...
Soms staat er onzin op, ja, maar gezien het feit dat ik vooral mensen volg die wat te melden hebben (vrienden, politici) blijft de hoeveelheid onzin zeer beperkt. Ik vind het leuk te zien waar mensen mee bezig
Een "niet-gebruiker", leuke omschrijvingquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef Hik het volgende:
Ik Twitter eigenlijk best veel. Grappig dat de vraag "wat vind je eraan?" van iemand op Fok komt...![]()
Ik bedoel: Heb je ooit wel eens aan een niet-gebruiker van Fok uit proberen te leggen "wat je eraan vindt"? Eigenlijk is Twitter iets sociaalrelevanter (voor mij dan) omdat ik eenvoudig contact houd met mensen die ik al ken (en dus niet zoals op Fok, met alle respect voor jullie, met mensen die ik niet of nauwelijks ken).
Soms staat er onzin op, ja, maar gezien het feit dat ik vooral mensen volg die wat te melden hebben (vrienden, politici) blijft de hoeveelheid onzin zeer beperkt. Ik vind het leuk te zien waar mensen mee bezig zijn. Niet of ze net een kop koffie hebben gedronken en nu op het toilet zitten (gelukkig ken ik geen mensen die dit Twitteren), maar dat ze net een briljante film hebben gezien (met link), dat ze 's avonds op het Zomercarnaval/de Parade te vinden zijn (en wie er nog meer aanhaken) en wat ze werkgerelateerd doen (een ook daar kan ik geregeld bij aanhaken).
Daarnaast vind ik het, net als Fok in zijn beginperiode, een fascinerend medium. Te zien hoe mensen nieuwe tools krijgen en daar zelf wat van maken, regels uitvinden en nieuwe toepassingen vind ik ontzettend interessant (als er meer mensen zijn die dit vinden: vooral Clay Shirky eens lezen!).
Zo... dat waren een stuk meer dan 140 tekens...
Jeutje, da's wel jammer inderdaad....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Komend weekend fiets ik met m'n vader over de Afsluitdijk naar Friesland. Ik heb een hotelletje geboekt in Workum. Mij benieuwen of we het niveau van oppervlakkige gesprekken (we zijn natuurlijk mannen) kunnen ontstijgen. Tijdens een maand samen in Mexico en Guatemala is dat niet gelukt.
Blogs zijn ook leuk, maar dit is andere, meer snapshot, informatie, niet zozeer "nu" informatie (het is sneller dan een blog, maar geen sms). Ik zie dat een vriendin vandaag werkt aan een bepaald artikel waar ik interesse in heb. Een andere meldt dat ze een meeting heeft gehad met wat mensen op mijn oude universiteit. Dat is niet iets waar ik binnen een uur meer over wil weten, maar wel iets wat over een week z'n relevatie kwijt is. Bovendien is het voor beide dames onnodig om er een heel verhaal over te schrijven. Hun "volgers" met interesse weten toch waar het over gaat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:53 schreef Fogel het volgende:
Het feit dat mensen informatie willen delen en dat mensen (misschien) geinteresseerd zijn in die informatie heb ik geen moeite mee om te begrijpen (anders zou ik ook niet op fok zitten onder andere). Maar dat het "nu" (en kort) moet, dat is het punt waarvan ik de meerwaarde niet zie.
Je voorbeeld van het zomercarnaval en daar mensen ontmoeten die daar ook zijn, dat is dan wel weer een goed voorbeeld van wanneer je informatie wel "nu" nodig hebt, maar niet overtuigend genoeg om een account aan te maken want zo'n situatie komt bij mij niet vaak voor.
Ik en alcohol.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:44 schreef Hik het volgende:
Hebben jullie wel genoeg tequilla gedronken dan?
Ach, het is nou ook niet zo dat ik op zijn levenswijsheden zit te wachten. En we hebben ons prima vermaakt tijdens de Maya-route. Dat is ook wat waard.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:02 schreef Bora-Bora het volgende:
Jeutje, da's wel jammer inderdaad....![]()
Ik wens je een goede verrassing, dit keer, UIO!
Ja, ik zou dat normaal nooit aankaarten natuurlijk, maar na al die onthullingen over wijn in Frankrijk...quote:
Is dit niet voldoende verwerkt in Facebook?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat is niet iets waar ik binnen een uur meer over wil weten, maar wel iets wat over een week z'n relevatie kwijt is.
Is vergelijkbaar inderdaad. Het is maar net hoe je wat (en met wie) gebruikt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is dit niet voldoende verwerkt in Facebook?
ik gebruik juist heel veel mobiel internet omdat ik thuis al jaren geen PC (meer) heb!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:00 schreef k_man het volgende:
Ik geloof niet dat ik überhaupt ooit op die sites (Twitter, Facebook) geweest ben.
Ik heb overigens ook geen mobiel internet. Ik heb niet eens een (eigen, niet door de werkgever verstrekte) mobiele telefoon.
Je hebt voor jezelf goede argumenten om te Twitteren. Fascinerend is het zeker, maar ik denk dat het alleen handig en leuk is als je veel mensen kent die twitteren. Leuk om af te spreken, jaar je kunt ook gewoon bellen of mailen denk ik dan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:39 schreef Hik het volgende:
Ik Twitter eigenlijk best veel. Grappig dat de vraag "wat vind je eraan?" van iemand op Fok komt...![]()
Ik bedoel: Heb je ooit wel eens aan een niet-gebruiker van Fok uit proberen te leggen "wat je eraan vindt"? Eigenlijk is Twitter iets sociaalrelevanter (voor mij dan) omdat ik eenvoudig contact houd met mensen die ik al ken (en dus niet zoals op Fok, met alle respect voor jullie, met mensen die ik niet of nauwelijks ken).
Soms staat er onzin op, ja, maar gezien het feit dat ik vooral mensen volg die wat te melden hebben (vrienden, politici) blijft de hoeveelheid onzin zeer beperkt. Ik vind het leuk te zien waar mensen mee bezig zijn. Niet of ze net een kop koffie hebben gedronken en nu op het toilet zitten (gelukkig ken ik geen mensen die dit Twitteren), maar dat ze net een briljante film hebben gezien (met link), dat ze 's avonds op het Zomercarnaval/de Parade te vinden zijn (en wie er nog meer aanhaken) en wat ze werkgerelateerd doen (een ook daar kan ik geregeld bij aanhaken).
Daarnaast vind ik het, net als Fok in zijn beginperiode, een fascinerend medium. Te zien hoe mensen nieuwe tools krijgen en daar zelf wat van maken, regels uitvinden en nieuwe toepassingen vind ik ontzettend interessant (als er meer mensen zijn die dit vinden: vooral Clay Shirky eens lezen!).
Zo... dat waren een stuk meer dan 140 tekens...
Paul de Leeuw volg ik dan ook niet, maar als je een groot fan bent zet je misschien ook gelijk ATWT aan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je hebt voor jezelf goede argumenten om te Twitteren. Fascinerend is het zeker, maar ik denk dat het alleen handig en leuk is als je veel mensen kent die twitteren. Leuk om af te spreken, jaar je kunt ook gewoon bellen of mailen denk ik dan.![]()
Maar als je kijkt naar de twitter van Paul de Leeuw, bijna 20.000 volgers en dan twittert hij dat ie naar de sportschool gaat. Of dat hij ATWT kijkt. Sorry, maar totaal niet boeiend wat mij betreft.
Wat ik ook jammer vind is dat je discussies die je op een forum wel kunt houden, niet op twitter voorbij komen (voor zover ik weet). Je kunt wel reageren op iemand, maar jij ziet als "buitenstaander" die reactie niet.
Ach, misschien is het wel meer voor mensen met flitsende telefoontjes enzo. Daar doe ik ook niet aan.
Ik weet al waarom ik het niet kenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:43 schreef Blik het volgende:
As The World Turns
leuk idee, alhoewel tussen Apeldoorn en Twello nou niet mijn idee is van 'just east of Amsterdam'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Fogel het volgende:
Kent iemand dit nieuwe hotel in Nederland al?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron
Heel simpel hoor. Kun je je trips invullen, kijken wie nog meer waar is en tips vinden (dat kan elders makkelijker, moet ik zeggen). Ik vind het vooral handig omdat het linkt aan facebook en vrienden zo kunnen zien waar ik uithang (en waarom ik niet reageerquote:
Ik moet gelijk aan Madagascar denken...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze was zeker ook al bekend?
[ afbeelding ]
http://www.inhabitat.com/(...)light/727hotel-ed01/
Als je aan afstanden in andere landen gewend bent is alles in Nederland vlakbij [insert willekeurige stad].quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
leuk idee, alhoewel tussen Apeldoorn en Twello nou niet mijn idee is van 'just east of Amsterdam'
Dus het is zoiets als TripIt (waar ik eens in de zoveel tijd een invite voor krijg via linkedin)?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Heel simpel hoor. Kun je je trips invullen, kijken wie nog meer waar is en tips vinden (dat kan elders makkelijker, moet ik zeggen). Ik vind het vooral handig omdat het linkt aan facebook en vrienden zo kunnen zien waar ik uithang (en waarom ik niet reageer). Het leukste, heel sneu, aan Dopplr vind ik echter dat je één keer in de zoveel tijd een Dopplr journal of annual report krijgt met al je eigen trips erin. Zoiets als dit:
[ afbeelding ]
*zucht*quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:17 schreef Liejannuh het volgende:
Over Madagascar gesproken; wat zal ik doen? Madagascar, Suriname of Egypte? Of toch iets anders?
Same here, dichtsbijzijnde echte stad is ruim 5 uur rijden/bussen. Heeft dan wel weer een leuke naam: Neuquén... Vraag ook vaak genoeg aan mijn vriendin: Vamos a Neuquén?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je aan afstanden in andere landen gewend bent is alles in Nederland vlakbij [insert willekeurige stad].
Ik moet bv meer dan 500km rijden om bij een stad met meer dan 100.000 inwoners te komen.
Na ja..... die kwam ik vanmorgen bij de kapper tegen in een Australisch bladquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
deze was zeker ook al bekend?
[ afbeelding ]
http://www.inhabitat.com/(...)light/727hotel-ed01/
Ja, maar... de noodtoestand is toch uitgeroepen in Argentinie waardoor het sociale leven stil ligt?!quote:
Peru! Dat kan ook nog idd! Is November een goede periode voor Peru?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ik kwam dit ouwe topic nog tegen...
Waar moet TRV-er "X" écht eens heen?
Is iedereen al een beetje in zijn opdrachtplaatsen geweest?
Ik ben nog steeds niet naar Benidorm geweest...
Ook niet naar Taiwan en Nieuw Zeeland, wel naar Suriname.
Perú is goed te doen in November, zeker!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:34 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Peru! Dat kan ook nog idd! Is November een goede periode voor Peru?
Patagonie valt bij mij onder Argentinie, dus dat blijft bij de opties staan.
Welnee, het gewone leven gaat hier weer gewoon zijn gangetje. Alle scholen zijn ook weer open gegaan na de vakantie. Er is alleen een nijpend tekort aan toeristen momenteel hier in Bariloche, waar we het voornamelijk van de Brazilianen moeten hebben tijdens het winterseizoen. Ik was eergisteren eindelijk weer een dagje op de pistes, maar het was bijzonder rustig, in het super-hoogseizoen... voor het komende lente- en zomerseizoen verwacht ik wel weer enigszins normale aantallen toeristen. Ik heb in ieder geval weer aardig wat boekingenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:12 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja, maar... de noodtoestand is toch uitgeroepen in Argentinie waardoor het sociale leven stil ligt?!
Lijkt me enigszins onhandig voor een vakantie.
Daar hoef je geen account voor te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:36 schreef Blik het volgende:
Ik heb wel een World66-account, waarmee je kaartjes krijgt van alle landen en staten waar je geweest bent
Wow, mijn eerste pogingen om tot het vaste kliekje te behoren zie ikquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ah, dat klinkt wel goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welnee, het gewone leven gaat hier weer gewoon zijn gangetje. Alle scholen zijn ook weer open gegaan na de vakantie. Er is alleen een nijpend tekort aan toeristen momenteel hier in Bariloche, waar we het voornamelijk van de Brazilianen moeten hebben tijdens het winterseizoen. Ik was eergisteren eindelijk weer een dagje op de pistes, maar het was bijzonder rustig, in het super-hoogseizoen... voor het komende lente- en zomerseizoen verwacht ik wel weer enigszins normale aantallen toeristen. Ik heb in ieder geval weer aardig wat boekingen
Ik ben (nog?) niet in Irak geweest, wel de buren in Iran.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Japan inmiddels twee keerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Ga je maar 2 weken weg?!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:20 schreef DutchTrain het volgende:
Na het zien van Japan ben ik ook erg benieuwd geraakt naar Korea en Taiwan, maar geen idee of ik me daar twee weken kan vermaken
Ik sta er niet in, was nog geen TRV'er toendertijdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Hik het volgende:
Als ik me er al geen 2 weken kan vermaken, dan al zeker geen 3 wekenquote:
Dit jaar iets van 12quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:25 schreef Fogel het volgende:
Hoeveel weken vakantie krijg je eigenlijk??
Dat is wel heel erg veel...quote:
Waar kun je je geen 2 weken vermaken?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als ik me er al geen 2 weken kan vermaken, dan al zeker geen 3 weken
Ik heb nog zo'n 5 weken vakantiedagen te besteden dit jaar, maar nog niets geboekt op een weekendje Boekarest en omstreken na.
Nee, die zitten daar niet bij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:19 schreef Fogel het volgende:
38 verlofdagen, is dat inclusief alle "verplichte" vrije dagen zoals kerst en pasen?
ehm, standaard in NL is 25...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik kom er wel een beetje rot vanaf met mijn 38 verlofdagen dit jaar.
Maar je toekomstige vrouw misschien wel!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:24 schreef flipsen het volgende:
Ik kan 52 weken vakantie nemen, vindt mijn baas geen probleem
Excellent idee!quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef flipsen het volgende:
Misschien moeten we deze titel er maar in houden voor de volgende delen, zonder topicnr... Het is opeens een stormlooptopic geworden
Er wordt snel doorgepost om deze titel maar snel te laten verdwijnenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:56 schreef flipsen het volgende:
Misschien moeten we deze titel er maar in houden voor de volgende delen, zonder topicnr... Het is opeens een stormlooptopic geworden
quote:Op woensdag 29 juli 2009 07:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er wordt snel doorgepost om deze titel maar snel te laten verdwijnen
Als je Lissabon zou kennen, zou zelfs jij je mening herzien!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:10 schreef Fogel het volgende:
Ik ben nog nooit in Lissabon geweest, dus over die stad kan ik niet oordelen. Die andere stad wel, en mijn mening is vast bij de meesten bekend
Idem, maar dan wel met een contract van 32 uur, waardoor ik elke vrijdag vrij ben. Als ik op een vrijdag werk, bouw ik dus extra vakantiedagen op. En ik kan elk jaar 64 uur (of 2 * je contracturen) kopen. Wat ik dus ook doe.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef k_man het volgende:
Ik heb een contract voor 36 uur per week, waardoor ik om de week op vrijdag vrij ben. Als ik die dagen op zou sparen zou ik er dus ook een stuk of 25 extra hebben. Nu gewoon het minimum van 23 ofzo.
Qua musea en monumenten wel!quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:08 schreef Fogel het volgende:
Parijs wordt geen goede stad indien er een nog slechtere stad blijkt te bestaan...
Nog naar de Wednesday Night Skate geweest vanavond ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:13 schreef Vogue het volgende:
Hier alles nog steeds goed. Ik kamp al vanaf zaterdag met een enorm slaapgebrek vanwege alle leuke avondjes en feestjes die ik sindsdien heb gehad. Kruip dan nu ook zo mijn bed in denk ik. Beetje bijslapen
Beide autos hebben ook velgen met winterbanden, gewoon die eronder en klaar.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De![]()
verdwijnen natuurlijk wel weer als over twee maanden de eerste vlokjes sneeuw vallen
Begin jij nou ook al?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
Die 2 musea en dat ene monument en een hoopje staal
Wauw, wat een samenvatting!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:38 schreef Thetallguy het volgende:
Weer thuis![]()
3,5 week gaat best snel, geen idee hoeveel vakantiedagen dat zijn want die heb ik natuurlijk in overvloede als studentIk heb niemand via Facebook en Twitter op de hoogte gehouden van mijn belevenissen al heb ik wel een account op Facebook (en Hyves/LinkedIn) en Twitter ik voor mijn werk. Parijs en Lissabon niet geweest het afgelopen jaar en Nespresso drink ik niet en klussen waag ik mij ook niet zoveel aan.
Dat waren wel zo'n beetje alle onderwerpen geloof ik
correctie: drukste vliegveld ter wereld (volgens mij)quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
Vergeet niet dat Atlanta sinds 1997 een beetje veranderd is... 1,5 miljoen meer inwoners in 10 jaar tijd en van een regionaal vliegveld naar één van de grootste vliegvelden ter wereld.
Helaas geen tijd voor, zou ik anders zeker doen. Heb 3,5 uur overstaptijd, waarvan ik er sowieso 1 a 1,5 uur kwijt ben aan securityquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:33 schreef Hik het volgende:
Heartsfield is gigantisch inderdaad en het drukste ter wereld. Ben er vrij vaak geweest. Het is niet echt een bijzonder vliegveld, maar (net als eigenlijk alle vliegvelden in de VS die ik ken) gewoon vol met winkels, fastfoodketens en dat soort dingen. Geen probleem om een poos rond te hangen, maar als je eventjes de stad in zou kunnen zou ik dat doen. De MARTA nemen naar het Martin Luther King museum/memorial bijvoorbeeld. Is erg de moeite waard.
De koffie op zich vind ik niet te zuipen, echter zijn de ijskoffies wel topquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Hik het volgende:
Wat is toch die obsessie van mensen overal met Starbucks?!![]()
Ik drink geen koffie, dus ik zal het ongetwijfeld niet snappen, maar mensen gaan ook helemaal uit hun dak dat er één op Schiphol zit en binnenkort een is op Utrecht CS. Why?? Het is toch gewoon een keten met een paar exotische koffiesmaakjes en vette brownies in een zakje?
Ik vind warme koffie ook echt niks, maar alle soorten iced coffees, frappucino's e.d.quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
[..]
De koffie op zich vind ik niet te zuipen, echter zijn de ijskoffies wel topVerder heb ik niks met Starbucks
Shit, ook op Utrecht CS? Dat had nou niet gehoeven...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:49 schreef Hik het volgende:
Wat is toch die obsessie van mensen overal met Starbucks?!![]()
Ik drink geen koffie, dus ik zal het ongetwijfeld niet snappen, maar mensen gaan ook helemaal uit hun dak dat er één op Schiphol zit en binnenkort een is op Utrecht CS. Why??
OK, dat dan weer wel! Maar op het Centraal Station? Zet hem dan wel aan de kant van de toekomstige bios op het Jaarbeursplein. Voor de film daar rondhangen zie ik nog wel zitten.quote:Op donderdag 30 juli 2009 12:52 schreef Liejannuh het volgende:
Het lekkerste aan Starbucks zijn de geweldige lekkere, relaxte stoelen die ze daar soms hebben staan.Vooral erg prettig als je een beetje moe bent.
Ik neem aan dat die gewoon in de stationshal komt, volgens mij kwam die op de plaats van dat café. Maar dat weet ik niet zekerquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
OK, dat dan weer wel! Maar op het Centraal Station? Zet hem dan wel aan de kant van de toekomstige bios op het Jaarbeursplein. Voor de film daar rondhangen zie ik nog wel zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |