keynote is een goede powerpoint?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:05 schreef TwyLight het volgende:
So true
Als je met een keynote presentatie aankomt zetten dan heb je al gelijk een stap voor, zelf al gaat die over gebarbecuede ratten.
Groter geheugen en harde schijf zijn toch wel voor minder te verkrijgen als je het later zelf upgrade, maar ik ben benieuwd hoeveel (merkbaar) verschil er tussen de processoren zit. Maar ik moet zeggen dat het opzich een goede deal is.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef Tijn het volgende:
Ik vind 250 euro voor 2x zoveel geheugen, 300 MHz sneller en een grotere harddisk het geld wel waard. Natuurlijk kun je later ook zelf gaan upgraden, maar dat is ook niet gratis.
Oh en ja, natuurlijk doet OpenOffice het ook op de Mac
Keynote is powerpoint voor mac,quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:14 schreef robbolo het volgende:
[..]
keynote is een goede powerpoint?
[..]
Groter geheugen en harde schijf zijn toch wel voor minder te verkrijgen als je het later zelf upgrade, maar ik ben benieuwd hoeveel (merkbaar) verschil er tussen zit. Maar ik moet zeggen dat het opzich een goede deal is.
Niet bijsterveel verwacht ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:14 schreef robbolo het volgende:
[..]
maar ik ben benieuwd hoeveel (merkbaar) verschil er tussen de processoren zit
Hmmm, dan nog maar ff goed over nadenken. Sowieso moet ik er nog wel even over nadenken en de vakantieperiode afwachten. Ik las ook ergens geruchten over een touchscreen netbook (of iets dergelijks, word zoveel over gespeculeerdquote:
En apple style is ook gebruiksvriendelijk? Lijkt me een mooi productquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:15 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Keynote is powerpoint voor mac,
apple style.
Zeer fijn programma inderdaad. Met Powerppoint kan ik ook wel wat leuks in elkaar zetten, maar Keynote is toch een stuk fijner.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef Tijn het volgende:
Zeker als je presentaties moet geven is Keynote echt een must. Er is geen enkel ander pakket voor welk besturingssysteem dan ook wat in de buurt komt.
Wat is er mis met een kabeltje in je router? En er zijn ook wel wifi NAS'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:55 schreef broer het volgende:
De harde schijf van mijn MacBook raakt vol. Nu zou ik graag mijn 40 GB aan muziek op een externe schijf zetten om zo wat ruimte te creëren. Maar ik wil eigenlijk niet continu een kabel tussen mijn MB en de externe schijf hebben.
Ik zoek dus zoiets als een draadloze harde schijf, maar bestaan die eigenlijk wel? (Echt draadloos, niet eentje die je stiekem met een kabeltje op je router moet aansluiten.) Of heeft iemand van jullie een ander idee over hoe ik dit zou kunnen doen?
O, voor de volledigheid: ik gebruik een Airport Express om mijn muziek naar mijn muziekinstallatie te streamen. Daar kan ik dus niet even een harde schijf bij in proppen...
Nou, op zich is er niks mis met een kabeltje in de router. Ik heb alleen geen draadloze router, maar een Airport Express.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is er mis met een kabeltje in je router? En er zijn ook wel wifi NAS'
quote:Klaargemaakt voor verzending
Verwachte verzenddatum: 3 werkdagen
Verwachte leverdatum: 06 Aug, 2009 - 07 Aug, 2009
Da's dan toch simpel?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef TwyLight het volgende:
Oh mja mijn opa heeft geen internetik heb zelf wel een airport express
Na versturen kan dat ook nog, moet alleen via Applequote:Op maandag 27 juli 2009 16:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nu hij nog niet verstuurd is kan je toch een ander afleveradres opgeven?
Bijvoorbeeld je buren?
Wat de MacBooks hardwarematig onderscheidt is de alu body en het glazen scherm. Dat kom je aan de PC-kant niet veel tegen, zeker niet in het budget-segment. Kijk maar eens wat een Dell Adamo kostquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:57 schreef robbolo het volgende:
Weet eigenlijk niet of ik hier moet vragen, maar hebben jullie enig idee of er ook 13" laptops zijn die vergelijkbare hardware hebben? Moet het mezelf wel rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven:P
Opzich zijn er natuurlijk ook wel degelijke pc laptops, maar ik ken zelf geen 13" die 7 uur met zijn accu doet, een goede c2d processor hebben en voor 1400 te koop zijn. Of zie ik er een over het hoofd?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:05 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat de MacBooks hardwarematig onderscheidt is de alu body en het glazen scherm. Dat kom je aan de PC-kant niet veel tegen, zeker niet in het budget-segment. Kijk maar eens wat een Dell Adamo kost
Toch blijf ik het wat zonde vinden om een Mac te kopen alleen vanwege de hardware... hèt argument voor mij is het OS. Dat is het geld wat mij betreft zeker waard.
Als je een plastic geval wilt met 13" scherm en het OS maakt je niet uit dan kan het echt wel goedkoper. Maar dan doe je jezelf wel tekort
Airport express is toch ook een draadloze routerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:06 schreef broer het volgende:
[..]
Nou, op zich is er niks mis met een kabeltje in de router. Ik heb alleen geen draadloze router, maar een Airport Express.
Ik ben wel wifi-NAS'en tegengekomen, maar ik ben niet vreselijk onderlegd (zeg maar: totale n00b) en ik kan niet goed beoordelen wat wel en niet geschikt is. Kun je me iets aanraden?
Het is de 13". Ik heb het niet getest en verwacht eigenlijk ook niet dat ik het echt haal, maar het ziet er wel leuk uitquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:50 schreef robbolo het volgende:
[..]
Wtf, welke macbook heb je? de 17" versie? En klopt t ook? Heb je het wel eens getest?
Yepquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:55 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Ik hoop dat Robbolo dit ook ziet.
Ja, het komt denk ik ook door het LCD-backlit display. "Vroeger" zat er een gewone lamp in, waardoor je merkte dat de accu sneller leeg liep als je het scherm helderder zet. Ik heb het idee dat dat effect nu veel minder optreedt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:00 schreef robbolo het volgende:
[..]
YepVraag me af of ie t ook echt haalt,maar 7 uur vind ik al idioot veel
Ik ben voor de 2.54 GHz gegaan. Ik vind 300 MHz, 100 GB ruimte en 2 GB geheugen extra helemaal geen gekke deal voor een meerprijs van 250 euro. Als ik de 2.26 GHz-versie had genomen, had ik er zeker zelf nog geheugen bij gezet. Of de harddisk zelf makkelijk te vervangen is, weet ik niet.quote:Welke 13" heb je eigenlijk? De 2.26, of 2.54?
Wat ik ervan gezien heb was t bijna net zo makkelijk als het werkgeheugen, kwam alleen een extra schroevendraaier bij kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef Tijn het volgende:
Ik ben voor de 2.54 GHz gegaan. Ik vind 300 MHz, 100 GB ruimte en 2 GB geheugen extra helemaal geen gekke deal voor een meerprijs van 250 euro. Als ik de 2.26 GHz-versie had genomen, had ik er zeker zelf nog geheugen bij gezet. Of de harddisk zelf makkelijk te vervangen is, weet ik niet.
Ik ken er ook geen. Maar ik leun richting OS X dus die dingen hebben mijn aandacht niet echtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:41 schreef robbolo het volgende:
Opzich zijn er natuurlijk ook wel degelijke pc laptops, maar ik ken zelf geen 13" die 7 uur met zijn accu doet, een goede c2d processor hebben en voor 1400 te koop zijn. Of zie ik er een over het hoofd?
Sure, maar je vertelde niet waar je naar op zoek wasquote:En die adamo is toch meer te verglijken met aan air?
Jouw afbetalingsregeling zal niet worden beïnvloed door of je het goed wel of niet nog in bezit hebtquote:Hoe zit t trouwens met dat gespreid betalen; Als ik m zou willen verkopen, kan ik dan die kosten overdragen, of misschien afkopen? Geen idee of ik het ga doen, maar het is natuurlijk wel veel geld in een keer.
Ik kom niet verder dan een uurtje of 5 met m'n macbook, maar ja. Dit is nog niet de pro hequote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het komt denk ik ook door het LCD-backlit display. "Vroeger" zat er een gewone lamp in, waardoor je merkte dat de accu sneller leeg liep als je het scherm helderder zet. Ik heb het idee dat dat effect nu veel minder optreedt.
Dat van die Adamo was meer een vraag dan een constatering hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:23 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik ken er ook geen. Maar ik leun richting OS X dus die dingen hebben mijn aandacht niet echtHet zijn tijden die je normaal niet haalt zonder bulky uitsteeksels en / of ernstig beperkte hardware.
[..]
Sure, maar je vertelde niet waar je naar op zoek wasAir is ook 13".
[..]
Jouw afbetalingsregeling zal niet worden beïnvloed door of je het goed wel of niet nog in bezit hebtals het even kan cash betalen dus, stel je voor hoe zuur het is als je moet blijven betalen voor je gejatte MacBook...
Als ik je zo hoor kun je het in 1 keer betalen. Doe dat dan.
Ja, maar daar kan geen draadje in.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Airport express is toch ook een draadloze router
Ja, maar jouw versie heeft ook nog de uitneembare accu, toch? Dat scheelt ook wat.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan een uurtje of 5 met m'n macbook, maar ja. Dit is nog niet de pro he
ik vond final cut fijner om mee te werken maar in principe zijn ze wel aan elkaar gewaagd qua features en zelfs workflowquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat is beter Final Cut Studio of Adobe Premiere? Ik neig zelf een beetje naar FCS, omdat Adobe logge gare programma's maakt, maar goed bijvoorbeeld Photoshop CS 3 werkt eigenlijk wel erg fijn..
Ja klopt. Heb jij geen afneembaar klepje meer dan?quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar jouw versie heeft ook nog de uitneembare accu, toch? Dat scheelt ook wat.
Nope. Hij zit nu ingebouwd op dezelfde manier als in de 17" MBP.quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja klopt. Heb jij geen afneembaar klepje meer dan?
Dat afneembare klepje sluit bij mij ook niet helemaal mooi aan, dus wat dat betreft is het geen verliesquote:Op woensdag 29 juli 2009 08:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nope. Hij zit nu ingebouwd op dezelfde manier als in de 17" MBP.
In dit huis zwerven twee notebooks rond, 1 met een mat scherm (een Acerquote:Op woensdag 29 juli 2009 09:30 schreef robbolo het volgende:
maar hoe zit het nou met het scherm. Heb je er veel last van als de zon erop schijnt? En zijn er misschien matte covers voor te vinden, of moet je daar niet aan beginnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |