Interessantquote:Op zondag 26 juli 2009 00:22 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja iLife
http://www.apple.com/nl/ilife/
Nope bij elke nieuwe mac zit de nieuwste versie van iLife (iLife '09 dus) als je echter in 2010 de nieuwe iLife '10 wilt zal je wel moeten betalen.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Interessant. Dacht namelijk dat je dat los moest kopen
En Mac OS X krijg je erbij!quote:Op zondag 26 juli 2009 00:22 schreef TwyLight het volgende:
En uiteraard programma's als Safari, iTunes en Mail
Ja, dat is erg sympathiek tegenwoordig. Vindt nog maar eens een Windows-computer van HP/Dell/Toshiba/Acer/ met een Windows-CD'tje. Nee je mag zelf een Restore-cd maken of er zit een Restore-cd'tje bij met allerlei trialwaretroep bij die je niet nodig hebt...quote:
Het moet niet gekker wordenquote:Op zondag 26 juli 2009 09:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, dat is erg sympathiek tegenwoordig. Vindt nog maar eens een Windows-computer van HP/Dell/Toshiba/Acer/ met een Windows-CD'tje. Nee je mag zelf een Restore-cd maken of er zit een Restore-cd'tje bij met allerlei trialwaretroep bij die je niet nodig hebt...
Bij een Apple krijg je nog tenminste een DVD met het OS erop.
IDD, zoals MS Office en iWork.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
met allerlei trialwaretroep bij die je niet nodig hebt...
Ze willen eerst kijken of je wel cool genoeg bent.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:56 schreef xSann het volgende:
Eergisteren een macbook pro besteld =)
Status : Word Beoordeeld.
Je hebt de financieringsregeling gedaan?quote:Op zondag 26 juli 2009 11:56 schreef xSann het volgende:
*weet van niks*quote:Op zondag 26 juli 2009 12:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je hebt de financieringsregeling gedaan?
Heb ik ook, ook bankoverschrijving.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:56 schreef xSann het volgende:
in het weekend doet apple niks hoor, dus je kan de hele dag staren maar er zal niks veranderenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:13 schreef xSann het volgende:
Ja het duurt best dat beoordelen X_X.. Wanneer heb jij besteld dan? Ik vrijdag om 5 uur.
Woensdag aan het begin van de avond, dus prepare haha.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:13 schreef xSann het volgende:
Ja het duurt best dat beoordelen X_X.. Wanneer heb jij besteld dan? Ik vrijdag om 5 uur.
heb je uit de studentenshop besteld?quote:Op zondag 26 juli 2009 12:59 schreef xSann het volgende:
[..]
*weet van niks*
Heb voor bankoverschrijving gekozen alleen hij staat nogsteeds op word beoordeeld o.o
...
Na even gekeken te hebben op google, nee zover ik weet heeft mijn school dat niet, heb wel studentenkorting gedaan
I second that, studentenkorting aanklikken op de Apple site geeft minder voordeel dan surfspot!!quote:
www.surfspot.nl ?quote:
Waarschijnlijk omdat je broertje geen Safari of Firefox gebruikt..quote:Op zondag 26 juli 2009 14:45 schreef nelisb het volgende:
Vraagje.
Heb een website gemaakt in iweb09.
Deze online gezet. Safari op m'n iPhone werkt ie perfect.
Bij mijn broertje thuis ziet hij de 2 foto albums mappen niet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Yap ^^, mijn school staat daar niet tussen bij surfspotquote:
Ik blijf proberenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:15 schreef TwyLight het volgende:
[..]
in het weekend doet apple niks hoor, dus je kan de hele dag staren maar er zal niks veranderen
Gewerkt. Is dat ook goed?quote:Op zondag 26 juli 2009 05:50 schreef fyah het volgende:
Iemand hier die werkt bij een Apple Premium Reseller als werknemer? Ik heb een paar vraagjes
Weet niet of je inmiddels al antwoord hebt gehad maar ja, dat kanquote:Op zondag 26 juli 2009 09:12 schreef TwyLight het volgende:
Weet iemand trouwens of je de 3.0 al kan jailbreaken? Krijg het echt niet voor elkaar om het te vinden ergens
komt misschien ook omdat vannacht niet ben gaan slapen
dus als iemand het even zou willen voorkauwen![]()
redsn0wquote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef TwyLight het volgende:
Ja wtf zijn al die nieuwe namen nou weer? ultrasn0w?
Ik wil gewoon mn iPhone jailbreaken met een simpel programma waar ik 1 knop hoef te drukken
quickpwn ofzo heette dat toch maar kan het niet meer vinden
Je behoudt gewoon alles. Ik heb het ook gedaan. Smsjes etc in tact.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef TwyLight het volgende:
Maar is het wel mogelijk dat ik m'n smsjes behoud bij het jailbraken? ..
volgens mij niet
Eerste hitquote:Op zondag 26 juli 2009 19:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Is dat beter dan Cydia?
En waar vind ik het?:P
Windows (quote:Op zondag 26 juli 2009 19:56 schreef TwyLight het volgende:
Kan ik op een of andere manier via mijn imac de internet verbinding delen met mn iphone?
(ik zit op inet van de neigbours, wij hebben geen wifimaar mn iphone kan die wifi niet ontvangen helaas, heb alle hoekjes van het huis al geprobeerd, heel soms heeft die 'em toevallig maar dan is die ook zo weer weg meestal)
dankje man!quote:Op zondag 26 juli 2009 19:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Windows () heeft een optie om vanuit jouw pc het signaal uit te zenden zodat andere apparaten via jouw computer verbinding maken.
Ik werk bij een dealer.quote:Op zondag 26 juli 2009 05:50 schreef fyah het volgende:
Iemand hier die werkt bij een Apple Premium Reseller als werknemer? Ik heb een paar vraagjes
is het waar dat jullie met zon apple certificaat gratis mobileme accounts hebben?quote:Op maandag 27 juli 2009 01:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik werk bij een dealer.![]()
Is dat ook goed? Wat wil je weten?
Ja. Dat klopt.quote:Op maandag 27 juli 2009 02:32 schreef fyah het volgende:
[..]
is het waar dat jullie met zon apple certificaat gratis mobileme accounts hebben?
Ja dat kan ik nergens vinden? Ik kan wel zelf een netwerk aan maken maar ik kan nergens instellen dat hij dan ook nog met dat andere netwerk verbinding maakt.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:20 schreef Tware het volgende:
druk op je airport icoontje, klik create network, of maak netwerk aan, en zorg in de preferences dat je de internet verbinding deelt.
Volgens mij kan je alleen je bekabelde netwerk delen via wifi, of andersom. Maar niet wifi-wifi.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:57 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja dat kan ik nergens vinden? Ik kan wel zelf een netwerk aan maken maar ik kan nergens instellen dat hij dan ook nog met dat andere netwerk verbinding maakt.
Klopt, je hebt maar één WiFi-ontvanger en die kun je niet tegelijkertijd op twee netwerken (dus het netwerk dat je deelt en het netwerk waar je het mee wilt delen) tegelijk gebruiken.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij kan je alleen je bekabelde netwerk delen via wifi, of andersom. Maar niet wifi-wifi.
Misschien kun je je wifi-verbinding via Bluetooth delen?quote:
Het gaat om m'n iPhone en het wifi signaal is te zwak voor m'n iPhone om hem te ontvangen blijkbaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien kun je je wifi-verbinding via Bluetooth delen?
Trouwens, als je een apparaat hebt dat WiFi kan ontvangen, waarom stel je dat apparaat dan niet rechtstreeks in op het doelnetwerk?
Routertje verplaatsenquote:Op maandag 27 juli 2009 12:06 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Het gaat om m'n iPhone en het wifi signaal is te zwak voor m'n iPhone om hem te ontvangen blijkbaar.
K denk niet dat het met bluetooth kan, zal ff kijken
Het is het draadloos netwerk van de buren.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Routertje verplaatsen
Tsja, ik weet niet of tethering 'de andere kant op' werkt op die manier. Misschien kun je nog iets met gewoon de datakabel, maar dat betwijfel ik.
Dan koop je toch gewoon ff een access point.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:03 schreef TwyLight het volgende:
Ik woon bij een man van 64 jaar oud in huis
namelijk mijn opa
Wat doet dat? verbinding maken met de buren en dan het signaal doorsturen ofzo?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon ff een access point.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:08 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Wat doet dat? verbinding maken met de buren en dan het signaal doorsturen ofzo?Nee, met een access point kun je je eigen wifi netwerk maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mja mijn opa heeft geen internetquote:Op maandag 27 juli 2009 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, met een access point kun je je eigen wifi netwerk maken.
Infrarood-ontvanger voor de remote.quote:
Apart inderdaad. Op http://www.apple.com/macbookpro/design.html staat dat het slaaplampje uitgeboord is in het aluminium zodat het er wel doorheenschijnt maar niet zichtbaar is als het uit is. En dan maken ze ernaast alsnog een opening..quote:
Nee, hij opent de pagina gewoon niet. Safari en Firefox allebei gebruikt en doen het beiden niet. Krijg de melding: Openen pagina mislukt. Ook vind ik het zo vreemd dat het FTP programma (Cyberduck) er ook niet in komt, wat het normaal altijd perfect heeft gedaan. Het is echt pas gekomen nadat ik die artikelen vorige week achter elkaar heb ingevoerd. Lijkt wel alsof het boeltje sindsdien zoiets heeft gehad van: Bekijk het je maar... Alhoewel me dat wel erg sterk lijktquote:Op maandag 27 juli 2009 14:21 schreef TwyLight het volgende:
Hier werkt die site gewoon..
Krijg je een foutmelding o.i.d.?
Probeer het anders eens met Firefox om te kijken of het probleem bij Safari ligt, en als je al Firefox gebruikt probeer het eens met Safari?
Thanksquote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Infrarood-ontvanger voor de remote.
Site werkt hier ook gewoon, probeer eens van een ander IP te surfen (ander locatie/proxy)quote:Op maandag 27 juli 2009 14:18 schreef LeonH het volgende:
Ben echt ten einde raad...
Surfen geen probleem, niks aan de hand, maar een bepaalde site waar ik regelmatig wat op moet zetten kom ik totaal niet meer op! Heb ooit eens een paar artikelen vlug na elkaar gepost en op een gegeven moment laadde hij de pagina niet meer. Ook kom ik niet meer op de ftp van de site waar ik wekelijks dingen moet uploaden.
Probleem gelegd bij de eigenaar van de site of hij misschien ergens een ip-block is tegengekomen, maar die heeft totaal geen problemen en andere gebruikers ook niet... Zou het kunnen dat ik ergens iets moet resetten of iets voor die site? Lijkt wel alsof iets overbelast is geworden o.i.d.
Alvast bedankt!
Als ik via de iPhone surf via de wifi pakt ie 'm ook niet. Als ik 'm op 3G zet heeft ie geen problemen..quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Site werkt hier ook gewoon, probeer eens van een ander IP te surfen (ander locatie/proxy)
Uiteraard werkt het niet via je eigen Wifi of elke computer die thuis staat aangesloten op je netwerk. Het externe IP blijft hetzelfde (te controleren via www.watismijnip.nl), via 3G geeft het geen problemen omdat het via een ander netwerk gebruikt maakt. Maar je zou bijvoorbeeld even kijken of je internet van je buren kan "lenen", want dan heb je een ander IP. Het moet haast wel een IP-block zijn. Je zegt zelf dat het via 3G wel werkt (wat in feite een ander netwerk is en je een ander toegewezen IP krijgt). In dit geval is Tethering voor je wel handig om aan te zetten, want waarschijnlijk kun je er met een Macbook zo op de site komen)quote:Op maandag 27 juli 2009 14:40 schreef LeonH het volgende:
[..]
Als ik via de iPhone surf via de wifi pakt ie 'm ook niet. Als ik 'm op 3G zet heeft ie geen problemen..
Op de iMac van mijn ouders pakt ie de site ook niet. Dus het zal ergens in mijn netwerk hier liggen... Maar aangezien er geen block gevonden kan worden, ligt het probleem toch hier ergens... maar wat het is... Het vreemde is dat het echt alleen die site en ftp is...
Dan sluit je een internetabo afquote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Oh mja mijn opa heeft geen internetik heb zelf wel een airport express
Prima aanbieding denk ik, zeker omdat het het duurdere 2,4-GHz model met backlit keyboard is.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens is de Alu Macbook vandaag in de aanbieding bij 1dayfly.nl voor ¤999,- volgens mij een wel iets ouder model, maar toch..
Precies, maar waarschijnlijk geen FireWire (aangezien deze niet tot de Pro-series behoort)quote:Op maandag 27 juli 2009 15:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Prima aanbieding denk ik, zeker omdat het het duurdere 2,4-GHz model met backlit keyboard is.
waarschijnlijk is die 'dr eerderquote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef xSann het volgende:
Kreeg vandaag een orderbevestiging van mn macbook pro + ipod touch.
Verzending: 3 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 07 Aug, 2009 - 10 Aug, 2009.
Maar als het maar 3 werkdagen is kan het toch nooit pas 7 aug aankomen. o.o, 7 aug gaan we namelijk op vakantie >< dus hoop echt dat hij eerder aankomt
Verzending gebeurt OVER 3 werkdagen, je hebt iets aangepast aan de standaard configuratie toch?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:08 schreef xSann het volgende:
Kreeg vandaag een orderbevestiging van mn macbook pro + ipod touch.
Verzending: 3 werkdagen.
Verwachte leverdatum: 07 Aug, 2009 - 10 Aug, 2009.
Maar als het maar 3 werkdagen is kan het toch nooit pas 7 aug aankomen. o.o, 7 aug gaan we namelijk op vakantie >< dus hoop echt dat hij eerder aankomt
Ja ik snap dat dat over isquote:Op maandag 27 juli 2009 16:16 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Verzending gebeurt OVER 3 werkdagen, je hebt iets aangepast aan de standaard configuratie toch?
Nu hij nog niet verstuurd is kan je toch een ander afleveradres opgeven?quote:Op maandag 27 juli 2009 16:20 schreef xSann het volgende:
[..]
Ja ik snap dat dat over is, ja ik heb er een hd van320 gb in gedaan omdat ik 7 dagen te lang vond duren (ivm vakantie dus). Word een groot probleem als hij echt tussen 7 en 10 komt
dan tegen die tijd maar weer bellen ofzo X_X, ben blij dat het ups is en niet dhl, hoop dat die een betere regeling hebben (bij dhl ooit laptop tas van 50 euro kwijt geraakt ><)
niet-standaard mac rulesquote:Op maandag 27 juli 2009 16:20 schreef Tijn het volgende:
Ik ben blij dat ik gewoon langs een winkel ben gegaan voor m'n MBP. Gelijk meenemen rules
De buren zijn allemaal niet echt te vertrouwen en zou bij geen een ander adres weten, naja ik kijk nog wel ff o.oquote:Op maandag 27 juli 2009 16:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Nu hij nog niet verstuurd is kan je toch een ander afleveradres opgeven?
Bijvoorbeeld je buren?
quote:Op maandag 27 juli 2009 02:32 schreef fyah het volgende:
[..]
is het waar dat jullie met zon apple certificaat gratis mobileme accounts hebben?
Ja, je moet je eerst aanmelden en dan wordt je aanvraag beoordeeld (of je bij een bedrijf werkt dat de training mag volgen). Nadat je een aantal Salestrainingen online hebt gedaan en daar een bepaald aantal punten hebt bereikt, dan kan je voor een jaar een MobileMe account krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2009 03:38 schreef fyah het volgende:
[..]
sweet.ik kan het volgen vanuit mn werk dus dan stem ik gelijk in
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:09 schreef robbolo het volgende:
Ben me aan het inlezen om misschien een macbook pro 13" te gaan halen,maar ik heb nog een paar vragen.Kan je elke hardeschijf gebruiken die je wil en kan je die aanpassen zonder de garantie te verkloten? Hoelang gaan de nieuwe batterijen mee? ik las dat ze de 7 uur halen, mar is dat niet een beetje overdreven? Wat raden jullie me aan; in de winkel kopen, of online?
Elke 2,5" SATA harde schijf past. HDD en RAM zijn user replaceable parts, dat wil zeggen dat je die mag vervangen zonder je garantie te verspelen. Tenzij je bij het vervangen dusdanig lomp te werk bent gegaan dat daardoor je MBP stuk is gegaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:09 schreef robbolo het volgende:
Ben me aan het inlezen om misschien een macbook pro 13" te gaan halen,maar ik heb nog een paar vragen.Kan je elke hardeschijf gebruiken die je wil en kan je die aanpassen zonder de garantie te verkloten?
Ik heb de MB unibody (de oude unibody, die is vervangen door de nieuwe 13,3" MBP) en die heeft een geïndiceerde werktijd van 5 uur. Dat haalt ie niet met simpel internetten, maar 4 uur is zeker haalbaar. Zie dit maar als een indicatie. De oude MB heeft namelijk een batterij die vervangen kan worden en anders is qua structuur. De nieuwe MBP heeft een andere batterij, dus ik ga er vanuit dat 5,5/6 uur wel haalbaar is. Maar zeker weten doe ik het niet. Wat dat betreft zou Tijn je meer kunnen vertellen (die heeft namelijk zo'n MBP)quote:Hoelang gaan de nieuwe batterijen mee? ik las dat ze de 7 uur halen, mar is dat niet een beetje overdreven?
Maakt niets uit. Tenzij je volgend jaar studeert: dan kun je korting krijgen en ook een bijna-gratis iPod touch in verband met de 'back to school'-actie.quote:Wat raden jullie me aan; in de winkel kopen, of online?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |