Punt is, dat ze (na drie jaar notabene) nog geen vast contract had. Daar zou ze deze verlengen voor in aanmerking komen. Haar huidige contract verloopt in augustus, dus HEMA mag er voor kiezen geen nieuw contract aan te bieden. Ze heeft geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:15 schreef fratsman het volgende:
Als ze dat letterlijk gezegd hebben, kan ze aangifte doen van leeftijdsdiscriminatie.
Je bedoelt een typische fulltime HEMA-medewerkster? Neequote:Op donderdag 23 juli 2009 19:15 schreef Lienski het volgende:
is ze niet ineens 30 kilo aangekomen of pokdalig geworden?
Inderdaad, zonder opgaaf van redenen, maar als ze aangeven dat 19 te oud is, en dit zegt men tegen meerdere werknemers, dan kan je als groep héél sterk staan hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Punt is, dat ze nog geen vast contract had. HEMA mag het contract dus zonder opgaaf van reden niet verlengen. Ze heeft geen poot om op te staan.
Ik begrijp je achterliggende motivatie, maar ik denk niet dat ze dat op prijs steltquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:22 schreef SuperwormJim het volgende:
Misschien moet je eens een pic van je vriendin hier posten.
We zullen 't haar niet vertellen, het blijft onder ons. Gewoon posten, de rest van de FOK!kers hier kunnen ook wel hun mond houden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik begrijp je achterliggende motivatie, maar ik denk niet dat ze dat op prijs stelt
Yep! Gewoon hard achteraan gaan, komt HEMA niet makkelijk mee weg.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:15 schreef fratsman het volgende:
Als ze dat letterlijk gezegd hebben, kan ze aangifte doen van leeftijdsdiscriminatie.
Had ze al die keren tijdelijke contracten? Dat mag sowieso maar een beperkt aantal keer, als ze daar overheen is, kan je het nu gewoon als vast contract beschouwen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Punt is, dat ze (na drie jaar notabene) nog geen vast contract had. Daar zou ze deze verlengen voor in aanmerking komen. Haar huidige contract verloopt in augustus, dus HEMA mag er voor kiezen geen nieuw contract aan te bieden. Ze heeft geen poot om op te staan.
Het echte probleem is natuurlijk dat de overheid het minimum jeugdloon zo laag stelt, en daarmee kinderarbeid uitlokt. Zet het minimumloon vast ongeacht de leeftijd, is dit voorbij.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:26 schreef electronique het volgende:
bij de v&d hetzelfde
allemaal 15 jarige mensen aannemen want die zijn nog maar iets meer dan 2,50 per uur
Je mag maximaal 3 jaar lang aan het lijntje gehouden worden. Guess what; in augustus werkt ze er 3 jaar. Die ratten hebben het heus wel dichtgetimmerd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Had ze al die keren tijdelijke contracten? Dat mag sowieso maar een beperkt aantal keer, als ze daar overheen is, kan je het nu gewoon als vast contract beschouwen.
En nog een hele leuke ookquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:29 schreef Rosbief het volgende:
TS probeert met dit topique de suggestie te wekken dat hij een vriendin heeft.
Ghehehe, ok. Nou, dan vind ik het ook heel onrechtvaardig. Ik zeg: Molotovcocktails!quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je bedoelt een typische fulltime HEMA-medewerkster? Nee
eensquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het echte probleem is natuurlijk dat de overheid het minimum jeugdloon zo laag stelt, en daarmee kinderarbeid uitlokt. Zet het minimumloon vast ongeacht de leeftijd, is dit voorbij.
Tijd dat je met je baas gaat praten dan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:41 schreef electronique het volgende:
[..]
eens
ik werk net zo hard als mensen van 3 jaar ouder, doe hetzelfde werk, maar die verdienen bijna het dubbele van mij
quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:41 schreef electronique het volgende:
[..]
eens
ik werk net zo hard als mensen van 3 jaar ouder, doe hetzelfde werk, maar die verdienen bijna het dubbele van mij
Eruit vliegen met het bord "WIJ ZOEKEN COLLEGA'S!" voor de deur...quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:53 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
Is mij ook overkomen bij de Bas van der Heijden, ik mocht in de maanden daarvoor alle 15-jarigen zelfs zelf inwerken
Heej! Hij vroeg erom.quote:
Op dat niveau is er geen verschil tussen bruto en nettoquote:
Een luie kakstudent komt nergens zijn nest voor uit, mits er alcohol aan te pas komtquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:10 schreef Wooldoor het volgende:
Bij de HEMA werken een typische studenten baantjeDat is iets voor middelbare scholieren, en juist om het loon. Een student komt voor dat bedrag zijn nest niet uit.
Als ze het gezellig vind hoef ze toch niet te zeuren over het loon wat voor een scholier prima is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een luie kakstudent komt nergens zijn nest voor uit, mits er alcohol aan te pas komt
Er bestaan ook nog dingen als "het gezellig hebben op je werk"; wellicht de reden dat zij bij d eHEMA bleef.
De logica er achter is dat oudere mensen vaak ook hogere kosten hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:41 schreef electronique het volgende:
[..]
eens
Als je die tien hersencellen nou had gebruikt om het topic te lezen, had je gezien dat loon helemaal het punt niet is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:15 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Als ze het gezellig vind hoef ze toch niet te zeuren over het loon wat voor een scholier prima is.
Ja, als 19-jarige moet je toch wel verdomd vaak naar het ziekenhuis. Het risico op blijvende invaliditeit is ook veel hoger dan bij iemand van 16quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:16 schreef Fha het volgende:
[..]
De logica er achter is dat oudere mensen vaak ook hogere kosten hebben.
Vooral die laatste. Lion Capital heeft HEMA opgekocht met geleend geld. HEMA mag dat geld gaan terugbetalenquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De HEMA is compleet gestript, met dank aan Maxeda en Lion Capital.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, als 19-jarige moet je toch wel verdomd vaak naar het ziekenhuis. Het risico op blijvende invaliditeit is ook veel hoger dan bij iemand van 16
En dat boeit omdat?quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:19 schreef Fha het volgende:
[..]De meeste 16 jarige wonen nog thuis bij pappie en mammie en betalen dus geen huur etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |